Номерата на пистите

Номерата на пистите

Мнениеот EricEntrena » 21 Мар 2010 23:51

Въпроса ми е такъв - По какъв начин се определят номерата на пистите за излитане и кацане?
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1166
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Re: Номерата на пистите

Мнениеот akair » 22 Мар 2010 00:28

Аз като един неспециалист да обясня в темата на специалистите... :) Числото се определя в зависимост от положението на пистата спрямо посоките на света. 09 (90°) е изток, 18 (180°) е юг, 27 (270°) е запад и 36 (360°) е север.
В уикипедия много добре са го обяснили...

http://en.wikipedia.org/wiki/Runway
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Номерата на пистите

Мнениеот Stoyan » 22 Мар 2010 00:31

Според курса в който са. Пример:в София пистата е 09-27. Това е така, защото направлението на самата полоса е 091 градуса (съответно 271 градуса). Цифрите винаги се закръгляват, като полосите винаги са с 2 цифри (а може да има и букви, ако има повече от 1 полоса в същото направление).

Амстердам например има 3 писти които са 18 (съответно 36) и за да се различават са съответно R, L и C (Right, Left и Center).

P.S. akair ме изпревари с малко.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Номерата на пистите

Мнениеот EricEntrena » 22 Мар 2010 01:03

Благодаря ви, момчета.
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1166
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Re: Номерата на пистите

Мнениеот ATCO » 22 Мар 2010 11:11

Stoyan написа:Според курса в който са. Пример:в София пистата е 09-27. Това е така, защото направлението на самата полоса е 091 градуса (съответно 271 градуса). Цифрите винаги се закръгляват, като полосите винаги са с 2 цифри (а може да има и букви, ако има повече от 1 полоса в същото направление).

Амстердам например има 3 писти които са 18 (съответно 36) и за да се различават са съответно R, L и C (Right, Left и Center).

P.S. akair ме изпревари с малко.


Точно - малко по - лесно може да се запомни като се знае, че курсовете винаги са с 3 цифри и номера не пистата е първите две от тях. Бургас - пик 04 идва от истинския курс 044.38 (като се закръглява), или от магнитния 040.43 :D
Аватар
ATCO
спотър
 
Мнения: 82
Регистриран на: 15 Фев 2010 16:48
Местоположение: София

Re: Номерата на пистите

Мнениеот Stoyan » 22 Мар 2010 11:40

Е тук може да намешаме и магнитната вариация, ама айде да не го правим сложно...
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Номерата на пистите

Мнениеот dobr0mir » 23 Мар 2010 23:24

Stoyan написа:Е тук може да намешаме и магнитната вариация, ама айде да не го правим сложно...


:) Ами точно това трябваше да се каже още в началото не се определят по посоките на света, а по ..... Както и да е няма смисъл от задълбочаване по темата.
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 183
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Номерата на пистите

Мнениеот skyviewer » 29 Мар 2010 19:20

За тези,които не се срамуват от славянски езици:

Взлётно-посадочная полоса
Взлётно-посадочная полоса (ВПП) — часть аэродрома, входящая в качестве рабочей площади в состав лётной полосы. ВПП представляет собой специально подготовленную и оборудованную полосу земной поверхности с искусственным (ИВПП) или грунтовым (ГВПП) покрытием, предназначенную для обеспечения взлёта и посадки летательных аппаратов (ЛА).
Обозначение и размеры

Отрыв от ВППВзлётно-посадочные полосы нумеруются согласно магнитному курсу, на котором они расположены. Значение курса округляют до десятков и делят на 10. Например, в новосибирском аэропорту Толмачёво ВПП имеет магнитный курс 72°. Соответственно, её обозначение — ВПП 07. Следует отметить, что любая полоса «направлена» одновременно в две стороны, разница между которыми равна 180°. Следовательно, противоположный курс — 252°. Таким образом, полоса в Толмачёво будет иметь обозначение ВПП 07/25.

В более крупных аэропортах строят 2 или более ВПП. Часто они располагаются параллельно — то есть на одном и том же курсе. В таких случаях к числовому обозначению добавляют буквенное — L (левая), C (центральная) и R (правая). К примеру, в чикагском аэропорту Мидуэй сразу три полосы расположены на одном курсе — 133°/313°. Соответственно, они имеют такие обозначения: ВПП 13L/31R, ВПП 13C/31C и ВПП 13R/31L. Однако в парижском аэропорту имени Де Голля все 4 ВПП имеют одинаковый курс, и во избежание путаницы обозначены как 8L/8R/9L/9R.

В эфире радиообмена между пилотами и диспетчерами полосы называют, например, «ВПП ноль два» или «ВПП один три центр».

Размеры взлётно-посадочных полос могут быть весьма различны, от совсем маленьких — 300 м в длину и 10 м в ширину, до огромных — 5 км в длину и 80 метров в ширину. Самые маленькие используют для малой, спортивной авиации. Самые крупные полосы строят в больших международных аэропортах и на авиазаводах.

Покрытие для полос используется также различное. Существуют грунтовые, гравийные, асфальтовые и бетонные полосы.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 863
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта