E190 наследник на BAe146

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Pilot737 » 04 Май 2010 22:23

Ще добавя и British Airways (BA Cityflyer).
Е, дано доживеем да ги видим тези нови самолети, каквито и да са.
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот merlin » 05 Май 2010 10:19

ERJ и CRJ са вариантите, аз също чисто визуално прдпочитам канадеца, но специалистите имат думата при избор по технически причини, въпреки че BAe-тата имаха силна поддръжка от бившия вече шеф на БАГ и незнам по какви причини са избрани

За по-малкото места при CRJ, няма ли да пасне при изпълнение на заплануваната от години "Балканска совалка", астрийците с F70 се наложиха в източна Европа и то след като са купени повечето от KLM-втора ръка, просто си развиха концепцията много добре, въпреки лошия мениджмънт в последните 3-4г. Което показва, че какъвто и самолет да изберат, в крайна сметка маркетинга и обслужването ще са по-важни за запълването им!
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот mitkobiker » 05 Май 2010 10:29

Нека добавим на почти една ръка разстояние от София- Egypt Air Express, Royal Jordanian и скоро Gulf Air :idea:
Ан148 е грозен самолет (мяза на гърбава лястовица :-D ), но при всички положения много приятен за спот.
Според мен един микс от Е170/Е190 ще отвори сериозни възможности за развитие на мрежата и честотата на полетите... ако разбира се ръководството на Бг ер не е решило да води курс за челен сблъсък с Уиз Ер :snakeman:
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот harrier » 05 Май 2010 10:48

Твърдо ЗА Ембраера - по-добре ще пасне на профила на компанията. Освен, че е далеч по-комфортен за пътуващите от CRJ-я (в канадския самолет аз поне не мога да се изправя), има и някои предимства по отношение на перформанса (по-голям полезен товар), пък и без проблем ще може да покрива повечето отсечки на компанията (докато канадеца може да подлежи на някои ограничения по отношение на излетната маса, според конкретния вариант, който изберат от БГ Ер).

Иначе харесвам и CRJ-я, но поне според мен, той е подходящ за по-кратки отсечки (под 2 часа). Като пасажер гледам старателно да избягвам полета DUS-SOF например (макар че съм го ползвал 4-5 пъти с няколко различни варианта на CRJ), в полза на MUC-SOF (E195/A32S).
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Toni » 05 Май 2010 11:12

Мите, Аркия също имат Е-джет.
Вярно е че, Ан-148 изглежда странно, но Ан-158 изглежда доста прилично с удълженото тяло и уинглетите.

Интересно ми е за колко машини си мислят в България ер. Мисля си, че 6 ще бъдат достатъчни.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот amcho » 05 Май 2010 11:13

harrier написа:Иначе харесвам и CRJ-я, но поне според мен, той е подходящ за по-кратки отсечки (под 2 часа). Като пасажер гледам старателно да избягвам полета DUS-SOF например (макар че съм го ползвал 4-5 пъти с няколко различни варианта на CRJ), в полза на MUC-SOF (E195/A32S).


И двата самолета CRJ & Embraer са добри машини. Много странно, че избягваш летище Дюселдорф...по принцип хората го харесват защото е много удобно и спокойно за трансфер.
Инак, мисля че Embraer 175 е по-добра опция за FB с оглед средната натовареност по полетите на някой отсечки...нещо като полските ЛОТ...много добре изглежда. Съответно АТР може да се замени с E 145, който е перфектен от/до морските летища или балкански столици.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот harrier » 05 Май 2010 11:43

amcho написа:
harrier написа:Иначе харесвам и CRJ-я, но поне според мен, той е подходящ за по-кратки отсечки (под 2 часа). Като пасажер гледам старателно да избягвам полета DUS-SOF например (макар че съм го ползвал 4-5 пъти с няколко различни варианта на CRJ), в полза на MUC-SOF (E195/A32S).


И двата самолета CRJ & Embraer са добри машини. Много странно, че избягваш летище Дюселдорф...по принцип хората го харесват защото е много удобно и спокойно за трансфер.
Инак, мисля че Embraer 175 е по-добра опция за FB с оглед средната натовареност по полетите на някой отсечки...нещо като полските ЛОТ...много добре изглежда. Съответно АТР може да се замени с E 145, който е перфектен от/до морските летища или балкански столици.

Избягвам го, защото на отиване губя почти цял ден в пътуване, а и защото два часа и половина в CRJ ми идват в повече :)

Между другото - тенденцията в последните години е ERJ145 и CRJ-100/200 да бъдат изкарвани от експлоатация. Те са проектирани по време, когато горивото е било в пъти по-евтино от сега. Мисля, че имат доста висок break-even-loadfactor, за разлика от по-големите си събратя. Виж Q400 ми се струва доста добра алтернатива за сегмента 50-70 места.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот RGG » 05 Май 2010 11:47

amcho написа:
harrier написа:Иначе харесвам и CRJ-я, но поне според мен, той е подходящ за по-кратки отсечки (под 2 часа). Като пасажер гледам старателно да избягвам полета DUS-SOF например (макар че съм го ползвал 4-5 пъти с няколко различни варианта на CRJ), в полза на MUC-SOF (E195/A32S).


И двата самолета CRJ & Embraer са добри машини. Много странно, че избягваш летище Дюселдорф...по принцип хората го харесват защото е много удобно и спокойно за трансфер.
Инак, мисля че Embraer 175 е по-добра опция за FB с оглед средната натовареност по полетите на някой отсечки...нещо като полските ЛОТ...много добре изглежда. Съответно АТР може да се замени с E 145, който е перфектен от/до морските летища или балкански столици.


E175 е 75 местен самолет. Следващият по капацитет самолет е А319 с конфигурация C12Y132, т.е. разполага с 2 пъти повече места. Комбинация от Е170/175 и Е190/195 по схема макс. 3/3 би била удачна. Ембраер 145 е доста тесен самолет. Един от админите на сайта го е наричал дори и "изтребител". Отделно както и CRJ100/200 се явява не много рентабилен. Пазарният сегмент за 100/200 .... Е35/45 ще остане малък и за в бъдеще, и ще се стеснява. Заместник на АТР-а не е нужно да се търси. Първо трябва да се намери полет, който би могъл да бъде изпълняван адекватно от тези самолети. АТР-чето не е изпълнявало полет за България Ер вече около месец. Ромеото даже не е в отечеството ни. Ако започнем отново идеята за балканска совалка, то защо полетите да не се изпълняват от витлов самолет. Въпросните отсечки са с продължителност на полета около 50мин за Отопени и Скопие, толкова и за Белград. Тирана е на малко повече от час разстояние, Атина - 1:14ч с Даш 8 например. Не е задължително самолетчето да бъде реактивно, по-важен фактор е удобната връзка и интензивността на полетите. С оглед разхода на гориво един полет до Отопени с различните самолети би изглеждал както следва: 2300+кг за BAe; 1450-1500кг с Е170/175 и 500-600кг с ATR-а. Което посочва рентабилността на перката именно по тези разстояния. Ако бяхме географски разположени на мястото на Чехия например, бихме могли да разчитаме само на витлови и средномагистрални самолети. За съжаление ние сме ситуирани малко по-далеч от стара Европа и ни се налага да ползваме 3 различни класа самолети. Да не забравяме, че Мюнхен и Виена са толкова близо до Прага, колкото Стара Загора и Бургас от София.......
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Jair » 05 Май 2010 12:44

а защо никой не споменава Суперджета? Може да не е наличен в момента, но и пенсионирането на баетата май не е спешно? Пасва идеално за целта според мен.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Toni » 05 Май 2010 13:12

Jair написа:а защо никой не споменава Суперджета? Може да не е наличен в момента, но и пенсионирането на баетата май не е спешно? Пасва идеално за целта според мен.


Сериозно ли мислиш, че този самолет става за нещо?

Руски или украйнски самолет, произведен в единични бройки и със слаба система за досавка на части и подръжка (и то по тамошните стандарти) не е вариант дори и за източно европейска авиокомпания.

Руската "алтернатива" е нещо като да избираш между Голф/Астра и някаква екзотика като Дайхатцу.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот A330-200 » 05 Май 2010 13:54

Тони,

Защо толкова негативно мнение за самолета?
Произведени са и летят 5 машини, който изпълняват тестовата програма в момента.
Машината има 145 твърди поръчки плюс 80 опции, като доставките ще започнат през последното тримесечие на тази година.
Що се отнася до системата за подрръжка и доставка на резервни части, такава наистина няма, но всъщност няма и нито един доставен самолет.
Че не вярвам че БГ Еър ще изберат Сухой, това е така, но мисля че този самолет не е за подценяване и ще има успех.
Това разбира се е мое лично мнение.

Поздрави
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот gig » 05 Май 2010 14:27

Toni написа:
Jair написа:а защо никой не споменава Суперджета? Може да не е наличен в момента, но и пенсионирането на баетата май не е спешно? Пасва идеално за целта според мен.


Сериозно ли мислиш, че този самолет става за нещо?

Руската "алтернатива" е нещо като да избираш между Голф/Астра и някаква екзотика като Дайхатцу.


За SSJ мисля, че още е рано да даваме оценки. Нека тръгне експлоатацията му...
А относно избора между Голф/Астра и Дайхатцу - зависи за какво ще се ползва автомобила. Моят личен избор би бил японската марка, но примерно за голям фирмен парк по-логичният избор е Астрата.

Имам чувството, че тази тема ще стане доста дълга преди да има нещо реално (подобно на темите за бъдещият изтребител за Българските ВВС) :roll:
Александър Младенов: "... сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!"
Аватар
gig
по-спотър
 
Мнения: 179
Регистриран на: 16 Дек 2003 13:20
Местоположение: Sofia

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот RGG » 05 Май 2010 18:04

По повод поръчките на Суперджет. Всички те без 25 или 22 са от руски компании, индонезийска компания и арменска компания. Самолетите за Малев + опциите за тях - тотал от 30 самолета, също са косвено-руски поръчки. Изводите може да си направи всеки. В Индия най-продаваната кола е ТАТА и има много поръчки за нея.... колко човека от форума карат ТАТА, колко са виждали ТАТА?
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Anto » 05 Май 2010 20:14

Не съм напълно обеден, че Еjets са единственият избор. С бомбардиери лесно могат да допълнят и цяла серия Дашове към флотата, а с Еmbraeri няма нищо по-малко от Е170 което да е рентабилно. Също c Bombardier има переспектива за C-series.
Чул съм, че БА ситифлаиер не са много доволни за сега с E-jets заради големи нужди за подръжки.
Не забравете, че Ан и RRJ, са по-малко гориво разходни и по-ефтини за покупка машини от Е-Jets, което според мен също има голямо значение за Авикомпания. Добре се продават за Руски машини.
Понякога авиационни бизнеси печелят много като вземът малък риск с нещо ново, вместо да следят всички други.
Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот sash » 05 Май 2010 20:15

IMHO
Сравнението с ТАТА е много по-точно от това с Дайхатцу.
sash
по-спотър
 
Мнения: 197
Регистриран на: 19 Юни 2008 20:34

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта