E190 наследник на BAe146

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Делян » 22 Сеп 2011 13:40

от Facebook
Очаквайте от следващата година първите чисто нови самолети Embraer 190 в нашия флот! |
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4588
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Toni » 24 Фев 2012 22:22

Пролетта наближава, а с нея май и първият Ембраер ще долети. Предполагам, че MSN 190000492 ще се включи в схемата на FB с началото на лятното разписание на 25 март.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6454
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Делян » 26 Фев 2012 00:08

Чакаме, ако наистина доставката е началото на март значи в най-скоро време трябва да има новини...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4588
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот niki_m » 01 Ное 2012 08:40

Вдигам темата, т.к. тази седмица бяха първите ми два полета с новите Embraer-190 на БългарияЕр.
Единият беше с регистрация LZ - BUR, а другият с LZ - SOF.
Впечатленията ми за тях са меко казани разочароващи! :evil: /от гледна точка на пасажера/. Вероятно имат хиляди достойнства от техническа гледна точка, което не е маловажно, но все пак ние летим в тях като пътници и искаме поне малко комфорт.

1. Турбуленциите се усещат много по-силно, отколкото при останалите самолети, в които съм летял.
а/ На 30 октомври сутринта излетяхме от Бургас при ужасни метео-условия, такива, които никой не иска преди полет - бурен вятър, черни облаци, дъжд, светкавици, гръмотевици, черно небе. Самолетът буквално беше подхвърлян из небето. Разбира се, това си е тръпка, и не се оплаквам.
Такъв полет /при подобни метео-условия/ обаче съм имал и с БАе-то и трябва да ви кажа, че при подобни условия, стабилността на БАе-то е много по-голяма и подобно "подмятане" не се усещаше.
б/ На 31 октомври вечерният полет пак беше с Е190, при сравнително добри метео-условия, съвсем лек вятър - всяка турбуленция отново се усещаше и то доста силно.

2/ Комфортът е под всякаква критика:
а/ седалки като пейка - твърда облегалка, твърда седалка.
б/ никакво пространство за ръцете
в/ разстоянието между седалките е меко казано - критично малко. единствено между 2 и 3 ред и на авариен изход има повече пространство.
г/ не ми стана ясно, защо седалките в бизнес класата също са с малко разстояние между тях, а на 3 ред, който е на пердето след бизнеса има почти двойно повече разстояние между тях. Разбира се, 3-ти ред не излиза нито за онлайн чекиране, нито на чек-ин гишетата. Вероятно се държи за продажба на някоя от по-горните класи.
д/ самото разположение на седалките спрямо илюминаторите е по-скоро ненормално - не е нормално, илюминатора да е разположен не на реда, а на ръба на седалката, т.е. когато седнем, ние нямаме илюминатор, а плоскост от стената на самолета, като прозореца стои зад главата ни, като половината е затворен от ръба на седалката / :roll: - дано го обясних/. и всичко това идва от съразмерността и неправилността на разпределението на седалките.

3/ Сравнявайки честите си полети с БАе /вкл. на дълги разстояние - Рим и Мадрид/, и тези 2 с Е-190, гласувам с две ръце ЗА БАе-то срещу Е-190! Е-190 е доста по-неудобен, некомфортен, или поне БългарияЕр е приела подобна конфигурация. Не ми се мисли, как бих се чувствал на по-дълго разстояние. 40-те минути за вътрешен полет се изтърпяват, но повече от час-два-три са кошмар!
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот randi » 01 Ное 2012 10:42

Летял си с БАЕ до Мадрид :shock: :shock: :shock: !!!???
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот ropotamo » 01 Ное 2012 11:11

niki_m написа:Впечатленията ми за тях са меко казани разочароващи! :evil: /от гледна точка на пасажера/.


Абсолютно съм НЕ съгласен. За туболенцията не мога да коментирам, но относно комфорта намирам Ембраерите за наистина много удобни.

Първо, конфигурацията е 2х2 и няма шанс да си на средна седалка и второ, пътниците имат много повече широчинно пространство в сравнение с БАе-тата.
Мястото за краката наистина е по-малко, но все пак е прилично, поне за човек с моя ръст (180см).

Друго голямо предимство (особено за дълъг път) е по-голямата скорост, в резултат на което полетите до западна Европа отнемат с 20-50 минути по-малко взависимост от разстоянието.

Летял съм с ембраерите на Бг еър вече около 10 пъти и винаги съм оставал много доволен.
ropotamo
по-спотър
 
Мнения: 135
Регистриран на: 17 Апр 2012 17:29
Местоположение: Zurich/Burgas

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Topfly » 01 Ное 2012 12:08

niki_m написа:1. Турбуленциите се усещат много по-силно, отколкото при останалите самолети, в които съм летял.
а/ На 30 октомври сутринта излетяхме от Бургас при ужасни метео-условия, такива, които никой не иска преди полет - бурен вятър, черни облаци, дъжд, светкавици, гръмотевици, черно небе. Самолетът буквално беше подхвърлян из небето. Разбира се, това си е тръпка, и не се оплаквам.


Не смятам, че като пътник от вътрешноста на самолета или от летището може обективно да сравниш метеорологичните условия в различни дни. Пътувал съм често с един и същи тип самолет в силни бури, без видимо голяма турбуленция и във видимо спокойно време при голяма турбуленция. Има някаква зависимост между бурите и турбуленцията, но тя изобщо не е толкова пряка, колкото изглежда на пръв поглед. Не е случайно, че пилотите в 99% от случаите, чак след като самолета навлезе в турбулентна зона предупреждават да си затегнеш коланите, защото предварително е много трудно да се предвиди къде и колко голяма турбуленция ще има.
При много силен, но постоянен вятър турбуленция по принцип няма, а в слънчево но пълно с термики време има турбуленция.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2215
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот niki_m » 01 Ное 2012 18:09

Не мога да приема, че осигуряват повече комфорт новите Е190! Опитах ги два пъти и то на къси разстояния. Добре, че не са на дълги. До мен се падна един по-едричък мъж. При все, че беше на аварийния изход, човекът имаше място за краката, но теснотията си е теснотия. Подлакътниците са тесни, рамената ни се опират едно в друго, трябва да стоим със свити ръце, защото причиняваме неудобство на пасажера до нас. На обикновените места, мястото за краката е много, много малко! Коленете на повечето мъже стърчаха от пътеката. Минах до тоалетната, за да огледам ситуацията по време на полет. Главите на по-високите също стърчат! Седалките са ниски, и изключително твърди, както и много тънки, вкл. и на гърба облегалката. Забележете бизнес-класата, че също няма толкова голямо разстояние за краката, както в другите самолети. Седнах в бизнеса, чакайки да се изтеглят пътниците през вратата на слизане, за да пробвам и видях, че не е толкова комфортно, както в другите бизнеси. Не ми се иска да летя на дълго разстояние на тази пейка.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот Kx » 01 Ное 2012 18:21

Моя опит е по скоро положителен. Определено мястото е повече от това което предлага Wizz. Опита ми е с полет до Брюксел, като на връщане бях на аварийния изход. Седалките са удобни и достатъчно твърди за да неусещаш коленете на задния пътник в бъбреците.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 373
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот niki_m » 01 Ное 2012 18:30

Kx написа:Моя опит е по скоро положителен. Определено мястото е повече от това което предлага Wizz. Опита ми е с полет до Брюксел, като на връщане бях на аварийния изход. Седалките са удобни и достатъчно твърди за да неусещаш коленете на задния пътник в бъбреците.


Е как са удобни седалките? Те са просто ена плоскост покрита отвън с кожа! На по-неудобна седалка не бях сядал в самолет. Гърбът ти стърчи, главата ти стърчи, няма подглавници, подлакътника е парче пластмаса. В момента, в който този пред теб се опита да спусне малко седалката и си с ортопедична травма на коленете за няколко месеца напред. Ако всички имахме телосложението на стюардесите, то можеше и да сме доволни, но не всеки е с техните мерки. :D

И още нещо - защо илюминаторите се падат на ръба на седалката, а не в междуредието, както е в останалите самолети? Това според вас нормално ли е, през цялото време вместо светлина, да имаш пластмаса?
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот pumana » 03 Ное 2012 18:12

Предпочитам чисто нов самолет ако ще с дървени седалки пред такъв с почти изтекъл ресурс.
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот makler » 03 Ное 2012 19:12

pumana написа:Предпочитам чисто нов самолет ако ще с дървени седалки пред такъв с почти изтекъл ресурс.

+1
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот me4o_puhh » 03 Ное 2012 20:14

Никак не съм съгласен, летял съм на БАЕ-то и ми е било по-удобно от Boeing 737 например, но пък новите самолети са ми далеч по-удобни, а тежа скромните 110+кг. Най-малкото 2-те седалки на ред са голямо предимство.
po-hubavo ot bure s med sa dve bureta s med
Аватар
me4o_puhh
най-спотър
 
Мнения: 316
Регистриран на: 12 Апр 2007 22:47

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот dorida » 03 Авг 2014 01:46

Кой места са за препоръчаване при избор на място в Ембреарите на България Ер? И кои трябва да се избягват? Има ли редове, където няма илюминатор?
dorida
спотър
 
Мнения: 62
Регистриран на: 15 Юли 2012 22:09
Местоположение: Sofia,Bulgaria

Re: E190 наследник на BAe146

Мнениеот akair » 03 Авг 2014 16:50

dorida написа:Кой места са за препоръчаване при избор на място в Ембреарите на България Ер? И кои трябва да се избягват? Има ли редове, където няма илюминатор?

3-ти ред - няма да съжаляваш... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта