Страница 1 от 1

Landing flaps

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2010 20:41
от Antey
Здравейте.
Веднъж ми се случи да съм в самолет, който като кацаше не чух да сваля задкрилките.
Помислих, че съм си го внушил тъй като стоях напред и не виждах хубаво крилете.
Известно време след това видях как друг самолет каца без задкрилки.
Можете ли да ми обясните защо пилота избира да кацне така?
Предварително благодаря.

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2010 09:50
от naskopc
Това което казваш е невъзможно.

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2010 12:19
от slice
naskopc написа:Това което казваш е невъзможно.


Освен ако не си летял на лек самолет :)

Но колегата е прав... На пътнически транспортен самолет няма как без задкрилки.

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2010 14:17
от ATC man
За определената скорост на един самолет при подход за кацане се използват задкрилки (Flaps). Те позволяват да се снишава с по голям rate of descend без да се увеличава скоростта /действат като въздушни спирачки почти/. Също така намаляват скоростта на "увисване" с няколко възела. Без задкрилки кацането няма да бъде така меко както е с тях. Някои самолети ги използват и при излитане.

Надявам се че е от полза :D

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2010 14:41
от Делян
Може да са били развалени!
Аз имам една позната която летя преди известно време на Southwest и малко преди кацане пилота е съобщил, че задкрилките са се развалили и кацането ще бъде малко по-тежко от нормалното (заради по-високата скорост без задкрилки).
Може да не са работили и пилота да си е спестил обясненията към пътниците по микрофона!
Напълно нормална ситуация!

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2010 14:47
от ivo12344321
Задкрилките увеличават кривината на профила на крилото. Това спомага за увеличаване на коефициента на подемна сила Су, което позволява да се намали скоростта при кацане при запазване на стойността на подемната сила. В случай на технически проблем е възможно кацане без задкрилки с по-голяма скорост, но това е свързано със затруднения при пилотирането и удължаване на пробега след кацане, като в определени случаи е възможно да не достигне разполагаемата дължина за пробег и самоета да излезе извън полосата.

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 01 Юли 2010 17:34
от Antey
Благодаря за отговорите.

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 01 Юли 2010 17:37
от harrier
Делян написа:Може да са били развалени!
Аз имам една позната която летя преди известно време на Southwest и малко преди кацане пилота е съобщил, че задкрилките са се развалили и кацането ще бъде малко по-тежко от нормалното (заради по-високата скорост без задкрилки).
Може да не са работили и пилота да си е спестил обясненията към пътниците по микрофона!
Напълно нормална ситуация!

Хич не е нормална според мен, нито се случва всеки ден.

Re: Landing flaps

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2010 10:49
от RGG
@Делян - възможно е да не са синхронизирани, тази несинхронизация на практика се изразява в стойности от няколко секудни или десетки милиметри, загубата на предкрилките и задкрилките при 737 е изключително сериозна ситуация. Не заради това, че не може да се кара самолета, а заради това, че е много комплексно като дефект. В моята практика съм виждал два по-интересни примера за неприбираща се механизация - първият е предкрилка (една секция) на 737-400 на Олимпик на софийското летище, вторият - А319 на Луфтханза на едно немско летище, на което съм се подвизавал. Проблемът с 737 бе решен след като отново бяха включени ELEC помпите, 319 влезе за няколко часа в ЛХТ.