Landing flaps

Landing flaps

Мнениеот Antey » 28 Юни 2010 20:41

Здравейте.
Веднъж ми се случи да съм в самолет, който като кацаше не чух да сваля задкрилките.
Помислих, че съм си го внушил тъй като стоях напред и не виждах хубаво крилете.
Известно време след това видях как друг самолет каца без задкрилки.
Можете ли да ми обясните защо пилота избира да кацне така?
Предварително благодаря.
Antey
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Мар 2010 14:47

Re: Landing flaps

Мнениеот naskopc » 29 Юни 2010 09:50

Това което казваш е невъзможно.
Изображение
Аватар
naskopc
супер спотър
 
Мнения: 587
Регистриран на: 26 Окт 2005 22:03
Местоположение: София

Re: Landing flaps

Мнениеот slice » 29 Юни 2010 12:19

naskopc написа:Това което казваш е невъзможно.


Освен ако не си летял на лек самолет :)

Но колегата е прав... На пътнически транспортен самолет няма как без задкрилки.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Landing flaps

Мнениеот ATC man » 29 Юни 2010 14:17

За определената скорост на един самолет при подход за кацане се използват задкрилки (Flaps). Те позволяват да се снишава с по голям rate of descend без да се увеличава скоростта /действат като въздушни спирачки почти/. Също така намаляват скоростта на "увисване" с няколко възела. Без задкрилки кацането няма да бъде така меко както е с тях. Някои самолети ги използват и при излитане.

Надявам се че е от полза :D
Изображение
Аватар
ATC man
най-спотър
 
Мнения: 386
Регистриран на: 05 Май 2009 17:02
Местоположение: LBBG

Re: Landing flaps

Мнениеот Делян » 29 Юни 2010 14:41

Може да са били развалени!
Аз имам една позната която летя преди известно време на Southwest и малко преди кацане пилота е съобщил, че задкрилките са се развалили и кацането ще бъде малко по-тежко от нормалното (заради по-високата скорост без задкрилки).
Може да не са работили и пилота да си е спестил обясненията към пътниците по микрофона!
Напълно нормална ситуация!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4276
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Landing flaps

Мнениеот ivo12344321 » 29 Юни 2010 14:47

Задкрилките увеличават кривината на профила на крилото. Това спомага за увеличаване на коефициента на подемна сила Су, което позволява да се намали скоростта при кацане при запазване на стойността на подемната сила. В случай на технически проблем е възможно кацане без задкрилки с по-голяма скорост, но това е свързано със затруднения при пилотирането и удължаване на пробега след кацане, като в определени случаи е възможно да не достигне разполагаемата дължина за пробег и самоета да излезе извън полосата.
ivo12344321
спотър
 
Мнения: 93
Регистриран на: 11 Фев 2010 14:25

Re: Landing flaps

Мнениеот Antey » 01 Юли 2010 17:34

Благодаря за отговорите.
Antey
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Мар 2010 14:47

Re: Landing flaps

Мнениеот harrier » 01 Юли 2010 17:37

Делян написа:Може да са били развалени!
Аз имам една позната която летя преди известно време на Southwest и малко преди кацане пилота е съобщил, че задкрилките са се развалили и кацането ще бъде малко по-тежко от нормалното (заради по-високата скорост без задкрилки).
Може да не са работили и пилота да си е спестил обясненията към пътниците по микрофона!
Напълно нормална ситуация!

Хич не е нормална според мен, нито се случва всеки ден.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5243
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Landing flaps

Мнениеот RGG » 21 Юли 2010 10:49

@Делян - възможно е да не са синхронизирани, тази несинхронизация на практика се изразява в стойности от няколко секудни или десетки милиметри, загубата на предкрилките и задкрилките при 737 е изключително сериозна ситуация. Не заради това, че не може да се кара самолета, а заради това, че е много комплексно като дефект. В моята практика съм виждал два по-интересни примера за неприбираща се механизация - първият е предкрилка (една секция) на 737-400 на Олимпик на софийското летище, вторият - А319 на Луфтханза на едно немско летище, на което съм се подвизавал. Проблемът с 737 бе решен след като отново бяха включени ELEC помпите, 319 влезе за няколко часа в ЛХТ.
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта