Boeing 747SP

Boeing 747SP

Мнениеот KRAKOMOBILA » 09 Окт 2010 12:34

Не е точно за тук - но да попитам. Някой има ли информация дали в София е кацал Boeing 747SP-27. По снимките ми изглежда като някаква подигравка с Джъмбо джет. :)
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот atzah » 09 Окт 2010 13:02

Защо да е подигравка?

Практически в през 70-те години в продуктовата гама на Боинг между 707/727 и 747 е нямало никакъв друг самолет.

При някаква усреднена конфигурация, Джъмбото събира около 400 човека, а 707 около 180.

SP е опит да предложат някаква алтернатива в сегмента 250/300 човека (middle size wide body) съчетано с още по голям "range", без да е небходимо да прокетират самолет от нулата.
Последна промяна atzah на 09 Окт 2010 13:09, променена общо 1 път
142/143/319/320/321/332/333/343/380/733/734/735/736/73G/738/739/744/762/763/772/773/AN4/CR9/DH4/ERJ/E75/E90/E95/F70/100/M81/M82/M83/M87/T20/TU3/TU5
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот KRAKOMOBILA » 09 Окт 2010 13:07

Е това го казах като шега, дори самолета е доста симпатичен. Просто ми е странен и същевременно интересен. Явно е, че щом е създаден значи е имало нужда от него. Просто не бях наясно, че когато е създаден все още не имало 727/737 (а сега като се замисля и това няма значение, тъй като те би-трябвало да събират по-малко пътници от 707). :)
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот atzah » 09 Окт 2010 13:15

727 е имало, но той е сравним като големина със съвременен 737-800, около 150/160 човека при конфигурация от 2 класи.

А и като обхват (или както е на Български range) 727 си е самолет за малки растояния.
Той не може от Източния до Западния бряг на САЩ да докара, камо ли за по далечни мисии.

Просто са си самолети за съвсем различни мисии.

747SP e опит да запълни дупката в продуктовата гама на Боинг докато се появи 767.
Доста неуспешен, ако сме честни де:)
142/143/319/320/321/332/333/343/380/733/734/735/736/73G/738/739/744/762/763/772/773/AN4/CR9/DH4/ERJ/E75/E90/E95/F70/100/M81/M82/M83/M87/T20/TU3/TU5
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот KRAKOMOBILA » 09 Окт 2010 13:27

Благодаря за разясненията. Определно е интересно. И все пак - кацал ли е тук такъв "бебе" Джъмбо ? :)
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот asenkito » 09 Окт 2010 22:18

747SP e невероятен самолет за времето си, има световни рекорди за далечина на полет, изглежда бебе в сравнение с големия, но си е 317 тона машина.
В София идва през 1985 г., мисля че беше Йордански или Ливански, извънредно кацане: болен пътник на борда
asenkito
спотър
 
Мнения: 41
Регистриран на: 20 Мар 2008 16:34
Местоположение: София

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот Buch » 10 Окт 2010 12:16

asenkito написа:747SP e невероятен самолет за времето си, има световни рекорди за далечина на полет, изглежда бебе в сравнение с големия, но си е 317 тона машина.
...

Може би MTOW на 747SP да е 317 тона, но, имайки предвид параметрите на стандартния Джъмбо, този празен едва ли е повече от 150 тона.
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот harrier » 10 Окт 2010 12:47

atzah написа:747SP e опит да запълни дупката в продуктовата гама на Боинг докато се появи 767.
Доста неуспешен, ако сме честни де:)

Тук бих поспорил - 747SP е опит да се достигне рейндж, необходим за сръзване на някои градове от Близкия Изток и Северна Америка. Като пазарен сегмент и като експлоатационни характеристики няма нищо общо със 767 :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот asenkito » 10 Окт 2010 13:36

harrier е прав, точно рейнджа е предимството на SP: 12300 км. Идеята идва от PanAm за линията Ню Йорк-Токио, и от IranAir за линията Техеран-Ню Йорк нон-стоп. По това време такъв самолет е липсвал.
Иначе празен е 152 тона, но останалото е гориво и 276 пътника.
asenkito
спотър
 
Мнения: 41
Регистриран на: 20 Мар 2008 16:34
Местоположение: София

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот DinoZavrov » 10 Окт 2010 14:17

747SP (special performance) има и вариант наречен SOFIA :-D Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy

ПП
Май последните няколко поста, макар да не са спам, са леко встрани от заглавието на темата.
Аватар
DinoZavrov
супер спотър
 
Мнения: 1034
Регистриран на: 29 Ное 2008 17:42
Местоположение: Sofia

Re: Интерсни аероплани по нашите летища

Мнениеот KRAKOMOBILA » 10 Окт 2010 14:41

Да - вече се отклонихме. Тъкмо щях да предложа да се създаде една тема като цяло за историята на Боинг - тъй като аз имам още въпроси, които не са във връзка и с 747SP... а пък мисля, че ще бъде интересно за всички - когато запознатите разяснят фактите около някои модели на Боинг. Благодаря на всички за информацията. :)
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта