akair написа:Не всички страни по света се радват на 4 сезона, което съвсем логично обяснява "слънчевата авиация". Интересно защо обаче за експлоатация в България са купили неподходщяо оборудван хеликоптер...
Дали този, който е правил поръчката не е разбрал какво точно поръчва или...
Извинявам се предварително за офтопика!
Системата за де айсинг беше сертифицирана едва преди около половин година, навярно когато е поръчван хеликоптера не е имало такава опция. Но има и друго нещо важно-липсата на де айсинг система не означава, че няма да може да се лети при -5 градуса например. Вярвам повечето от вас знаят, че за да има айсинг условия трябва да са налице определена температура, влажност на въздуха, височина и др. Това, което се опитвам да кажа е, че ако на мястото където обикновено ще се оперира има да речем 30% наличие на условия за заледяване по време на полет и то 10 дни от годината, то такава скъпа система не е необходима. Има много неща, които е "хубаво" да се сложат на една машина, но когато се работи с рамките на определен бюджет и операционни изисквания, решението за обурудването не е толкова лесно.
Мнението ми е лично, и по никакъв начин не представлява мнението на компанията за която работя.
Лек ден на всички!