Инцидент с А320 на България Ер (LZ-FBE)

Re: Accidents

Мнениеот Lozanoff » 10 Дек 2010 23:41

apostol написа:OS A380 :roll:


Обърка малко Австрия с Австралия:)
Lozanoff
най-спотър
 
Мнения: 363
Регистриран на: 07 Яну 2009 22:23

Re: Accidents

Мнениеот RGG » 10 Дек 2010 23:58

Lozanoff написа:
apostol написа:OS A380 :roll:


Обърка малко Австрия с Австралия:)


Мисли в перспектива.... иначе кадрите на пътника са ценни!
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Accidents

Мнениеот nik2308 » 11 Дек 2010 00:11

Май се очертава самолетът да е FBD който днес се е върнал от Хелзинки!Иначе в последния момент смениха машината в разписанието от 319 на 320,може би заради закъснелият полет от Ларнака.
nik2308
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 08 Окт 2006 17:13

Re: Accidents

Мнениеот kriskris94 » 11 Дек 2010 00:55

http://www.btv.bg/news/katastrofi-incidenti/story/711592519-Samolet_na_Bulgaria_Er_katsna_avariyno_na_letishte_Sofia.html
Забележете коментарите на някои големи разбирачи! :lol: :?
Аватар
kriskris94
по-спотър
 
Мнения: 184
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:56
Местоположение: Nottingham

Re: Accidents

Мнениеот akair » 11 Дек 2010 01:51

Поздрави за екипажа! Справили са се отлично - всички пасажери са невредими. Във фейсбук изтече информация, че Екото е злополучния самолет. С всяка техника може да се случи авария...
Явно журналистите не разбират какво точно пишат и затова изкрияват информацията, читателите още повече не разбират и всички виждаме коментарите. А търсенето на жълтата и евтина сензация дори не си струва да се коментара.
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Accidents

Мнениеот Habu » 11 Дек 2010 02:27

Уау!!! :smt101 Както каза Мечо Пух: "Уцели, но не балона!" :smt116

Журналисти?! България АЕЪР??? австийски А380??? това репортаж ли е, или смешка? Малко ме кара да се замислп за стойността на новинарската медия в България като цяло...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein
_________________________________________________
http://www.erepublik.com/en/referrer/Turbulator
Аватар
Habu
спотър
 
Мнения: 43
Регистриран на: 08 Окт 2010 16:25
Местоположение: Hamburg, Amsterdam, Delft, New York, Varna

Re: Accidents

Мнениеот Habu » 11 Дек 2010 02:31

Иначе за инцидента, поздравления на екипажа за професионализма и за това че са върнали всички пътници невредими на земята! От тези новини не става ясно колко сериозно е било положението (по-добре да изчакаме някой официален репорт), но все пак се радвам че всичко е минало без сериозни последствия.

:smt023
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein
_________________________________________________
http://www.erepublik.com/en/referrer/Turbulator
Аватар
Habu
спотър
 
Мнения: 43
Регистриран на: 08 Окт 2010 16:25
Местоположение: Hamburg, Amsterdam, Delft, New York, Varna

Re: Accidents

Мнениеот akair » 11 Дек 2010 02:59

Habu написа:
Журналисти?! България АЕЪР??? австийски А380??? това репортаж ли е, или смешка? Малко ме кара да се замислп за стойността на новинарската медия в България като цяло...

"Не били компютри, а компоти..."
Аз в няколко медии прочетох как са го отразили и "репортажите" звучаха кой от кой по-"апокалиптично" - изтекло е масло, изтекло е гориво, кацнали са от 8 000 фута, гръм е поразил самолета, двигателя е гръмнал и най-вече - пътници са завели стюардеса до прозореца, за да й покажат какво се случва с двигателя... снимка в сайт - на двигател на Боинг 737 с характерната му форма... снимка в друг сайт - явно от Летище София, но на нея се вижда самолет на Бритиш Еруейс и едно бяло БАе...
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Accidents

Мнениеот Stoyan » 11 Дек 2010 09:51

Самолета е LZ-FBE. Липсват капаците на 2-ви двигател.
Последна промяна Stoyan на 11 Дек 2010 11:14, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Accidents

Мнениеот gig » 11 Дек 2010 10:17

Според мен е десният двигател, т.е. 2-ри. Поне така се вижда на любителското филмче, което излъчиха в новините по БНТ.

P.S. Командира до кулата: " Имаме индикация за ниско налягане на маслото, ще спрeм двигателя, ще заходим с един двигател... спряхме втори двигател, по доклад на стюардесите имаме отделена обшивка от двигателя...".
Последна промяна gig на 11 Дек 2010 10:57, променена общо 1 път
Александър Младенов: "... сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!"
Аватар
gig
по-спотър
 
Мнения: 179
Регистриран на: 16 Дек 2003 13:20
Местоположение: Sofia

Re: Accidents

Мнениеот KRAKOMOBILA » 11 Дек 2010 10:36

Да - втори двигател е. Аз доколкото разбрах - пилота е получил информация за ниско налягане на маслото във втори двигател - тоест изтекло е масло, не е изтичало никакво гориво.
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12

Re: Accidents

Мнениеот Toni » 11 Дек 2010 11:06

gig написа:Според мен е десният двигател, т.е. 2-ри. Поне така се вижда на любителското филмче, което излъчиха в новините по БНТ.


2-ри е! Екипажът обяви, че изключва втори двигател.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Accidents

Мнениеот Stoyan » 11 Дек 2010 11:14

Поправих се!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Accidents

Мнениеот HORNISE » 11 Дек 2010 23:26

Във връзка с вчерашната случка с матора на FB-то ще си позволя да цитирам многоуважавания г-н борден, тъй като мисля, че не влиза много редовно тук. Мнението е от форума на списание АЕРО.

борден написа:Днес разгледах самолета. И двата fan cowl-а на десния двигател са напълно разрушени, но не откъснати в полет - части от тях (около 1/4) си стояха закрепени за конструкцията, макар и силно деформирани - атакуващия ръб на вътре. По много тръбопроводи има следи от повреди, а масления резервоар е пробит, според мен отвън на вътре. Според мен извода е, че по някаква причина* капаците се отварят в полет, при достигането на някакъв скоростен напор (20-та минута е горе-долу качване на зададения ешелон и ускоряване до крейсерска скорост). При скоротечното им отваряне (първо "навън", след това "навътре" към двигателя) засягат комуникациите на двигателя, пробиват масления резервоар и се разрушават, излитайки по потока. Дясното полукрило на самолета имаше следи от удара на капаците - по почти цялата разпереност на атакуващия ръб навън от двигателя, по-малко между фюзелажа и двигателя. След това е ясно какво е станало - екипажа е получил индикация, че е останал без масло, спрял е двигателя и се е върнал за кацане в София.

* Причините за отварянето според мен могат да бъдат две:
- незаключване на всички ключалки (и по-скоро заключване само на задната);
- разрушаване на обтекателите в зоната за една-две ключалки (според мен по-малко вероятно).

Нека да видим какво ще кажат и разследващите. Лоша работа, ще се отрази негативно на компанията (дори и без евентуален лош имидж, дори само ремонта на един двигател, на самолета и купуването на два нови fan cowl-а си е харч).
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение
Аватар
HORNISE
член на екипажа
 
Мнения: 1887
Регистриран на: 16 Дек 2003 12:54
Местоположение: София

Re: Accidents

Мнениеот stenk » 11 Дек 2010 23:31

Каква е повредата в днешната машина за Лондон ?
Поради технически проблем полета е забавен с 4 часа.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта