Самолетното гориво на българските летища

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот Toni » 29 Юли 2011 23:30

element написа:Да така беше а дали Бритиш могат да си позволят такова нещо?Мен това ми е интересно.


С А319 не би трябвало да имат проблеми. Не знам техните (BA) 320 в кой теглови вариант са, но би трябвало и те да се справят.
А за чартъри на Трансаеро със 747-200/300 до морето искам само да кажа, че Москава-Варна/Бургас е около 1600-1700km....т.е. някъде около 25-30 тона, още толкова на връщане и 15 за резерв, станаха 70-75т, при обща вместимост от 160т.... би трябвало да им се получат калкулациите :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот Buch » 30 Юли 2011 00:22

По-интересният въпрос за 747 и Варна може би е , как едни 45-50 тона гориво в самолета биха се отразили на кацането му на късата писта?
Отделно чартърните компании едва ли ще се радват да танкират, понеже неизменно ще из се покачи разхода на гориво...
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот element » 30 Юли 2011 00:30

Когато бях една вечер на летището във Варна от Осло дойде А333 и кацна по 09 и спря точно пред входа от който влизат служебните коли в това число гранична полиция кетъринга и т.н. или иначе казано на около 1500 метър от началото на полосата стори ми се доста бързо и ми дойде на акъла сега че може би Томас Куук не танкират за Варна ами зареждат тука.Дано Румен влезне и да разясни кой зарежда и кой танкира във Варна но не мисля че 747 ще му е проблем да кацне.
http://www.erepublik.com/en/referrer/Shumenec <---България има нужда от вас.
Аватар
element
по-спотър
 
Мнения: 156
Регистриран на: 31 Окт 2010 18:57

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот Пароль » 30 Юли 2011 13:38

Летищата ще получат гориво за една седмица от резерва
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/07/ ... t/?ref=rss

Летищата в България ще получат авиационно гориво за една седмица от Държавния резерв. Нареждането за освобождаването на запасите вече е подписано от министъра на икономиката Трайчо Трайков след решение на Министерския съвет, взето вчера. Това съобщи министърът пред журналисти днес.
До момента няма отменени полети заради липса на керосин, каза министър Трайков, цитирайки информация на министерството на транспорта. Към летището в Бургас, където запасите се изчерпват най-бързо, е насочено гориво от аерогарата в Пловдив.
До разблокирането на резервите от керосин се стигна, след като заради липса на измервателни уреди беше отнет лицензът на "Лукойл Нефтохим" и заводът спря производство. Той е основният снабдител със самолетно гориво в страната.
За една седмица летищата в София, Бургас и Варна ще трябва да организират доставки от други фирми. Две рафинерии в Гърция и една в Румъния произвеждат авиационно гориво в региона.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот fonque » 01 Авг 2011 12:00

Засега няма никакви проблеми с редовните и чартърните полети от трите най-големи международните летища - София, Варна и Бургас, обясниха от там.
Изпълняваме всичките си полети без проблеми, категоричен беше зам. изпълнителният директор на авиокомпания "Ер Виа" капитан Атанас Витков. Летище Варна разполага с гориво за още няколко дни, а в Бургас се доставя авиогориво от Пловдив и София, обясни той. Опитваме се да докарваме по малко гориво и отвън, което увеличава разходите ни, но засега се справяме. Досега не ни е отказано зареждане на самолет, а изпълняваме средно 11-12 полета на ден, заяви Атанас Витков. Не така оптимистичен беше шефът на "Бългериън ер чартър" Филип Мустаков. Имаме проблеми - не можем да зареждаме колкото трябва, обясни той. Все сме на тръни дали ще ни заредят, особено на летище Бургас, където положението започва да става все по-тежко, допълни Мустаков. Там се опитват да се справят, като карат отнякъде гориво. Проблемът е, че новодоставеното гориво трябва да се утаява 24 часа, а време няма, така че очакваме проблемите да се увеличават. Най-лошото е, че скоро не се очаква трайно решение на проблема, коментира Мустаков. "Бългериън ер чартър" е сред най-големите чартърни превозвачи у нас. В петък, събота, неделя и понеделник тя изпълнява по 17-19 полета, а в останалите дни - по 14. Много полети имаме, дано се реши проблемът със зареждането, заяви Мустаков. За разлика от останалите авиокомпании ние нямаме възможност да зареждаме повече гориво в чужбина, тъй като самолетите ни летят пълни, обясни той. Дори и да успеем да заредим един тон повече гориво, това е нищо, заяви Филип Мустаков.

Белчо Цанев, в-к Стандарт
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=376586
Изображение
Аватар
fonque
най-спотър
 
Мнения: 214
Регистриран на: 30 Авг 2007 16:39
Местоположение: Sofia

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот tupolev144 » 01 Авг 2011 15:05

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4003171

Съдът връща лиценза на "Лукойл"
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Самолетното гориво на българските летища

Мнениеот harrier » 08 Авг 2011 17:14

Пропускате един момент - когато танкирането не позволява изпълнението на цялата ротация (отиване и връщане), то тогава има опция машината да направи междинно кацане при обратния полет. Тази практика се използва много често при чартъри до летища, където снабдяването с гориво е проблем. И не само там - при кризи със снабдяването на по-големите летища също. Преди няколко години машините на Луфтханза често кацаха в Дрезден навръщане от Москва, тъй като на Домодедово имаше някакъв проблем с доставките. При това повечето такива кацания бяха наложени единствено от факта, че достигайки Мюнхен самолетът ще трябва да изпълни кацане с гориво под законния минимум.

Да, подобен похват качва разходите, но при правилна сметка (и ако се наложи - предоговаряне на полета с туроператора) това си е опция.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта

cron