Bye Bye 154

Мнениеот harrier » 23 Ное 2006 01:51

Един от последните произведени Ту-154М. Производство: 2006. Доставен на кубинците на 6 юни 2006, като през юли би трябвало да е доставен още един, който е излязъл от производствените халета на 28 юни.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот atzah » 23 Ное 2006 15:45

Сигурен ли си че са кубинци, а не кубАнци. Авиационные линии Кубани

RUS:
http://www.alk.ru/index.php?nid=310
ENG
http://www.flightglobal.com/Articles/20 ... +last.html
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 23 Ное 2006 15:55

Прав си, моя грешка.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

2040-та година

Мнениеот IvanFL » 23 Ное 2006 16:32

atzah написа:Сигурен ли си че са кубинци, а не кубАнци. Авиационные линии Кубани

RUS:
http://www.alk.ru/index.php?nid=310
ENG
http://www.flightglobal.com/Articles/20 ... +last.html

Това означава че е много вероятно през 2040-та година някъда по света все още да лети ту-154, когато 727 ще бъде далечен спомен
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Re: 2040-та година

Мнениеот atzah » 23 Ное 2006 17:00

IvanFL написа:Това означава че е много вероятно през 2040-та година някъда по света все още да лети ту-154, когато 727 ще бъде далечен спомен


Ама може и по същото време Northwest да не са пенсионирали DC-9, a DC-3 да прави развлекателни полети :D
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 23 Ное 2006 18:18

Интересното е, че все още има пазар за този самолет. Да, той харчи двойно повече от 73G или 320, но струва 9.5 милиона $. със всичко в него, вкл. TCAS и всички уреди по последните навигационни изисквания.

Ако предположим, че разликата в цената със западните "аналози" е около 30 милиона $, а цената на тон керосин е 800$, то грубата сметка показва следното:

30 000 000 / 800 = 37 500 т.

при среден разход от 4.5т/ч, това означава:

37 500 / 4.5 = 8 333 часа.

8300 часа са малко над 40% от проектния ресурс на този самолет.

Оставям на вас да интерпретирате числата. Но според мен има още много работа за тази машина в ОНД.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Chavdar » 12 Фев 2007 23:20

Според новините на сайта от днес на Airgroup2000 в една от статиите е цитиран директора на BHAir, Янко Иванов ,които заявява: вече от регистрите на BHAir са отписани трите Ту-154М: LZ-HMI, LZ-HMW и LZ-HMQ.

http://airgroup2000.com/index.php?page=novini#36886

За съжаление до тук бяха Ту-154 в редовна експлоатация в българската авиация. :(
Chavdar
супер спотър
 
Мнения: 972
Регистриран на: 06 Мар 2005 22:08
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот AiBOJ » 12 Фев 2007 23:37

:smt022
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Toni » 12 Фев 2007 23:44

Край, това беше.... остана ни само LZ-BTZ - и последната красавица скоро ще ни напусне.... :(
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот slice » 13 Фев 2007 16:02

между другото на BH машините не летят още от Октомври
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

последния

Мнениеот IvanFL » 13 Фев 2007 16:17

harrier написа:Един от последните произведени Ту-154М. Производство: 2006. Доставен на кубинците на 6 юни 2006, като през юли би трябвало да е доставен още един, който е излязъл от производствените халета на 28 юни.


Ако някой предпиремач беше купил последния произведен ту-154 и го консервира в подоходящи условия, гарантирам ти че след 30 години цената му ще бъде огромна като историческа реликва или като обект на колекция
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Мнениеот atzah » 13 Фев 2007 18:04

Ами какъв е прблемът да се колекционират самолети, които вече са летели.
Не са свършили ТУ5 в световен мащб все пак.
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Мнениеот AiBOJ » 17 Фев 2007 14:12

news.bg
Самолетите Ту 154 и Ту 134 ще бъдат изтеглени от парка на пътническите авиокомпании, съобщи руският транспортен министър Игор Левитин, цитиран от ГазетаРу.

Министърът уточнява, че този процес ще отнеме 5 години.
В Русия тези самолети са около 270 и в момента не могат да бъдат заменени с други, казва още Левитин.

Транспортният министър е посочил също така, че в Русия ще бъде затегнат редът за подготовка на пилотите, както и ще се увеличат учебните летателни часове - особено на вторите пилоти.

В момента те са 60, като идеята е да се увеличат до 150. За целта според Левитин са необходими 60 неголеми машини за учебните полети и 40 самолета за изпитите.
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

ТУ5 :(

Мнениеот R. G. - STR » 29 Мар 2007 13:03

интересен въпрос: има ли държава в Европа, да не говорим за източна Европа, която да няма нито един ТУ5 в музей???

спецялно казвам нито един, защото е трудно LZ-BTU, този красавец в BOJ, да се дефинира като летателен апарат...

като изключим Русия и другите юнаци от ОНД, ние сме държавата с най-силни традиции и най-дълголетни в експлоатацията на Ту-154, така и не можахме да се сбогуваме с този самолет, така и не можахме една церемония да направим, както ЧСА, Словак Ерлайнс или Малев. Всичко по нашенски.... Независимо, дали ТУ5 е рентабилен или не независимо, колко струва, независимо дали остава или не, той е част от БГ авиационна история, а не е просто един обект носещ икономически пасиви. А, ако някой може да ми обясни, защо ще се маха БРАВО ТАНГО ЗУЛУ, има гарантирано сладоледче в Джими'с в Т2 от мен!
R. G. - STR
 

Re: ТУ5 :(

Мнениеот Toni » 29 Мар 2007 13:26

STR написа: А, ако някой може да ми обясни, защо ще се маха БРАВО ТАНГО ЗУЛУ, има гарантирано сладоледче в Джими'с в Т2 от мен!


Веднага ще се опитам да ти обясня. Зулуто е налетяло около 5000 часа, но в същото време е почти на 20г.(произведен е 1988). Ресурсът на 154 е 20000 часа и 20 г. Никой не казва, че "животът" му не може да бъде удължен, но това упражнение струва пари. Колкото и да ни е мъчно този самолет е морално остарял и е неефкетивен (тежък е и харчи 2 пъти повече от съвременните му аналози).

За другите неща сме изписали хиляди думи във форума... моят коментар е - ТЪЖНА ИСТОРИЯ. В момента работя върху идеята за един специален проект насочен точно в тази посока. Като му дойде времето ще ви разкажа. Стискайте палци да стане :)
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта