Bye Bye 154

Мнениеот HORNISE » 06 Май 2006 23:48

LZ-HMH е преместен от източната страна на новият терминал заедно с два Як-40, дали това не е знак че тези машини си отиват от София?
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение
Аватар
HORNISE
член на екипажа
 
Мнения: 1887
Регистриран на: 16 Дек 2003 12:54
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 11 Юли 2006 09:31

Toni написа:Инсталация на уйнглети също ще има.


Ето така изглежда доработката на крилото http://www.airliners.net/open.file/1072226/L/ (не се вижда много ясно на снимката) - "уйнглетът" е подобен на монтирания на 777.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Ginger » 19 Юли 2006 20:36

да отбележа и аз носталгията си към ТУ.
Въпреки тесните и малки седалки и миризливите кенефи, си
остава най-стабилният самолет на който съм летяла.
През всичките ми няколко стотин часа на него не мога да върна в съзнанието нито един конкретен момент въздушните ями да са го развъртели самолетчето.
Забравяш изобщо за съществуването на турболенция.
Докато при др. а/с си е като правило, вярно че са по-малки, но не ми се е случвало да не разтресе на 737-300/600, fokker 70, MD 82, т.н. и ест. А320, при който е закон на констрирането явно да светнат поне веднъж таблата за коланите :lol:
Ginger
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 04 Май 2006 18:30
Местоположение: България

Мнениеот mitkobiker » 20 Юли 2006 13:05

права си! :wink:
и аз не мога да се сетя за полет с Ту154, когато да сме се лашкали осезаемо...
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 20 Юли 2006 14:27

Аз най-обичах на летя на последния ред, на двойната седалка и да слушам песента на тройката Д30 :)

Любимият момент ми беше когато пусне механизацията, наведе леко носа на долу и излизе от айдъл с леко газ (на финалната права на захода). Тогава се чува онзи прекрасен звън от двигателите, които в същото време ти загатват колко още мощ се крие в тях.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот tsonpen » 20 Юли 2006 14:55

Дали тресенето е до самолет, защото най-силната турболенция, която съм изпитвал беше в 747. След продължителни силни странични лашкания (обикновено това се усеща) започнаха резки пропадания. Първоначално пътуващите се умълчахме след което една немалка част започна да надава викове в сублимните моменти.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

метеорологичните условия

Мнениеот IvanFL » 20 Юли 2006 15:25

Е не забравяй метеорологичните условия. Миналата година по едно време пътувах почти сяка седмица между източния и западния браяг в щатите и като правило щом подминеш равнините на централните щати и наближиш скалистите планини там въздуха рязко се закатерва нагоре по стръмните планини и самолетите винаги минават през турбуленция. Много често се е случвало пилотите да кажат че намаляват скоростта на самолета за по гладък полет. Знам че такава зона има и в еврипа когато наближиш алпите откъм средиземно море. като правило по големите самолети като 747 по трудно се друсат при завихряния защото тези завихряния трява да са с по голям размер. от друга страна 747 пресичащ океана няма много избор да заобиколи такива райони. Едно от най странните гледки които съм виждал беше на полет от маями на север до балтимор когато самолета летеше над урагана Денис. Гледката от прозореца беше същия огромен кръг който показват на сателитните снимки на ураганите. Денис тогава се намираше над северна каролина и може би вече не беше и ураган но гледката още я помня.
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Мнениеот tsonpen » 20 Юли 2006 15:43

Времето беше стабилно, но наистина, трябваше да спомена, че полетът беше над Хималаите. Бяха на една ръка разстояние. :wink:
По-стресираща за мен беше една турболенция с А320, която ни хвана веднага след излитането от София по 09. Не беше силна като онази, но когато си близо до земята и самолетът е впрегнал всички сили да се бори със земното притегляне нещата са по-осезаеми.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Делян » 20 Юли 2006 16:20

и аз мразя когато започнат трусове малко след отлепяне. тогава самолета набира нагоре много бързо и тези трусове някакси създават усещането че се губи височина точно в момента когато трябва да се набира нагоре.
също малко преди кацане (почти преди пистата) понякога самолетите се раздрусват много яко и създават неприятното усещане че изведнъж може да тръгне директно на долу. това предполагам е това което му казват "microburst".
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот lilkata » 20 Юли 2006 20:27

Toni написа:Аз най-обичах на летя на последния ред, на двойната седалка и да слушам песента на тройката Д30 :)

Любимият момент ми беше когато пусне механизацията, наведе леко носа на долу и излизе от айдъл с леко газ (на финалната права на захода). Тогава се чува онзи прекрасен звън от двигателите, които в същото време ти загатват колко още мощ се крие в тях.

И аз най-обичах да летя най-отзад. А най-любимо ми беше кацането, когато чуя пронизващият звук, идващ от двигателите. Ех Ту-5, Ту-5 :D
lilkata
спотър
 
Мнения: 40
Регистриран на: 21 Яну 2006 22:20
Местоположение: Sofia

Мнениеот Toni » 20 Юли 2006 20:35

lilkata написа:И аз най-обичах да летя най-отзад. А най-любимо ми беше кацането, когато чуя пронизващият звук, идващ от двигателите. Ех Ту-5, Ту-5 :D


29A или F !!!!!! никога няма да забравя това изживяване.....
http://flugzeugbilder.de/show.php?id=27682 - една от любимите ми снимки

На последен ред на Ту5 съм летял с LZ-BTP, LZ-BTH, LZ-BTZ и OM-AAB.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот lilkata » 20 Юли 2006 20:41

TsonPen написа:Дали тресенето е до самолет, защото най-силната турболенция, която съм изпитвал беше в 747. След продължителни силни странични лашкания (обикновено това се усеща) започнаха резки пропадания. Първоначално пътуващите се умълчахме след което една немалка част започна да надава викове в сублимните моменти.

Според мен много зависи от самолета. До колкото съм чувала от доста по-компетенти от мен в тази област хора причината при Ту-5 рядко да се усеща силна турболенция е първо, че лети доста нависоко(което го има и при много други самолети ) и второ и основно според мен е, че двигателите не са на крилата. При това положение Ту-5 има т. нар. "меки крила", което допринася за по-голямата стабилност на самолета.
lilkata
спотър
 
Мнения: 40
Регистриран на: 21 Яну 2006 22:20
Местоположение: Sofia

Мнениеот AiBOJ » 20 Юли 2006 22:31

Много тясно в това Ту5, тези пред мен предполагам винаги са ми усещали колената плътно забити в седалката им :twisted: :-D . След 2 часа полет съм се схващал, а не съм "дългуч", нормални 186 см :lol: . Само на първият ред не ми беше тясно, е поне не много :) Ако пътувах в президентският, в салона на президента, сигурно нямаше да се оплаквам че ми е тясно :D .
Иначе веднъж реших да посетя тоалетната отпред, защо ли го направих??? :-D Та с моите 186 см, май и дойдох в повече на тоалетната, тя горката се чудеше как да ме събере :-D ..... и в крайна сметка трябваше през цялото време докато бях вътре да бъда по-нисък, много трудно успях да стана 175 см.... :-D

Стига с критики, нека и аз го похваля.... И аз не се сещам да ме е друсал по време на полет. Или май ми се случи веднъж, но това беше при снижение за кацане в Хановер.
А така като чета постовете, чак ми се иска отново да се повозя на тази машина, на която като чуя шума на двигателите, изпадам в екстаз :) :D
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот lilkata » 20 Юли 2006 23:03

AiBOJ написа:Иначе веднъж реших да посетя тоалетната отпред, защо ли го направих??? :-D Та с моите 186 см, май и дойдох в повече на тоалетната, тя горката се чудеше как да ме събере :-D ..... и в крайна сметка трябваше през цялото време докато бях вътре да бъда по-нисък, много трудно успях да стана 175 см.... :D

Смея да твърдя, че тоалетните в Ту-5 не са по-малки от тези в Boeing 737 например. Имат си съвсем нормални размери за една самолетна :lol: тоалетна. В Як-40 например тоалетната с чисто сърце може да се нарече тясна.
lilkata
спотър
 
Мнения: 40
Регистриран на: 21 Яну 2006 22:20
Местоположение: Sofia

Мнениеот elbram » 20 Юли 2006 23:08

Toni

Тогава се чува онзи прекрасен звън от двигателите

AiBOJ

като чуя шума на двигателите, изпадам в екстаз

За мене това е най-красивия инженерен звук /заедно с този от Формула1/
:prayer: :prayer: :prayer: :prayer:
Аватар
elbram
по-спотър
 
Мнения: 135
Регистриран на: 25 Фев 2005 13:45
Местоположение: FL350

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта