Страница 1 от 10

Bye Bye 154

МнениеПубликувано на: 07 Дек 2004 22:11
от Toni
Днес BUC се разделиха с Ту-154. От миналия месец Хемус имат само една 54-ка. Най-вероятно BH Air догодина ще пенсионират тяхните Ту-та.
А/О 28 също се разделя с LZ-BTZ.
Остават 5-те машини на VIA, които ще изкарат максимум до 2006 г.

Ерата на този самолет у нас приключва. Мисля, че е редно да му отдадем заслуженото внимание след 32 години в сторя.

Бих си позволил да кажа, че Ту-154 се превърна в символ на българската гражданска авиация. Както всико останало в този живот, така и Ту-154 в един определен момент си отива.

МнениеПубликувано на: 07 Дек 2004 22:28
от Stoyan
А е хубав самолет...
Малко шумен и гори малко повече, но пък е един от най-бързите в гражданската авияция, дали не е и най-бързия след Конкорд( или много се лъжа?).
Определено ще ми липсва, красива машина.... :cry:

МнениеПубликувано на: 07 Дек 2004 23:30
от Toni
Това за мен е Самолетът! По онова време всичките са били много бързи: DC-8, B707, Trident, 154, Convair CV-880/990.
Старите варианти на Ту-154 са наистина много бързи до M0,92, а М-ката М0,90

МнениеПубликувано на: 08 Дек 2004 02:44
от Anto
Oshte ot 3 godishna vuzrast sam letial na Tupoleva mezhdu Bulgaria I London, na pone 20 poleta. Nai mnogo shte mi lipsva Shumnia reverse thrust na katsane. :cry: Za men e nai-krasivia samolet proizveden.

МнениеПубликувано на: 08 Дек 2004 03:41
от AiBOJ
Нека и аз се включа към добрите думи казани от вас за Туполев.Напълно подкрепям Toni че Ту154 се превърна в символ на българската гражданска авиация.От много малък ходех на летище Бургас да гледам самолети и тази "птица"е едно от нещата които видях за първи път.Каквото и да си говорим като негативи за този самолет ,че харчел много керосин и т.н.... ,един самолет не се оценя по това какво харчи като гориво,а за "качествата"му.Пък и го погледнете просто ,наистина красив самолет и на външен вид.... :wink:

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2004 01:13
от борден
Присъединявам се към горните мнения!

МнениеПубликувано на: 09 Фев 2005 01:33
от Jupolev
Много жалко... супер машина е ТУ5. Наистина е един от най-красивите макар и Russian. Не мога да разбера защо не му правят модификации за обезшумяване и осъвременямане на салона както се случва с много западни самолети. Но явно братушките отново показват недълновидност и неконкурентноспособност... наистина много жалко за ТУ-154.

МнениеПубликувано на: 09 Фев 2005 02:19
от Toni
Няма никакъв смисъл от модернизация на ТУ5. Още преди 15 години е било ясно, че тази конструкция е достигнала лимита си.
Дългият живот и успешна кариера на този модел се дължат не само на неговите качества като машина, но и на липсата на негов наследник - 99%-ия провал на програмата Ту-204.

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2005 01:40
от Anto
Sledvashtoto liato shte letiat li Tupolev 154 v Bulgaria?? Mnogo suzaliavam, che tazi godina ne uspiah da doida i za posleden put da letia sus samoleta.

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2005 08:59
от Делян
Хубав самолет въпреки, че съм се возил само веднъж и то на Tarom от Варна до София.

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2005 12:49
от so
най-готиният самолет! той е толкова красив.!-)това е машината на която за първи път летях! тази птица е много красива.а при кацане шумът ме побърква от кеф!много жалко за него. преди една седмица обявиха караят на производството.от завода само казаха че ще завършат наколкото бройки които вече били на различен етап. и до края нагодината щяли да бъдат готови след тва. карй.
но аз си мисля че тази птица ще лети още поне 5-8 години в Русия и ОНД, така че на когото му е мъчно. да си взима билет на аерофлот до москва, а отам кеф ти на ту3, кеф ти на ТУ5М, ТУ5Б.
само да кажа че ливерията на ТУ5 на Балкан е най-готината много красиво се гледаше.респект

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2005 23:44
от AiBOJ
а при кацане шумът ме побърква от кеф

И мен също ,просто уммирам от кеф.Средата на август ходихме с М@X i Aviofen в началото на полоса 22 в Бургас и имах щастието да мине над нас Ту5М на Хемус.Застанах точно под него и той мина на не повече от 15 метра над главата ми ,чувството беше върховно.Като го гледах как приближава и все по голям става в очите ми ,даже малко се оплаших и тръгнах за момент на една страна.Лудница,а шумът ме влудява.На 5 септември като чаках на терасата в Бургас да ни викат за нашият полет,беше към 23:30 вечерта,изгледах кацане на Ту5 на BGH,просто умрях от кеф като кацна и заглуши всичко друго.Интересно беше че кацна по полоса 04,т.е. над града заход,макар че бг пилотите много скъсяват захода и почти не влизад над града.

МнениеПубликувано на: 15 Окт 2005 23:36
от VS11
http://www.answers.com/topic/balkan-bul ... =bulgarian

Линка е много интересна кратка история на Балкан, в която се разказва за връзките на България със самия Туполев. Два интересни факта, които на мен ми бяха неизвестни:

1. През 70-те или 80-те години, с Ту-154Б , Балкан правят чартърен полет Монреал-София - 7000км.

2. През 90-те, Балкан е една от първите компании да инсталират GPS на ТУ-154

Обърнете внимание на 2-та линка в края на статията:

http://www.timetableimages.com/ttimages/lz.htm

http://www.balkan.com/menu2.htm

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2005 16:37
от Anto
Smiatam da zapazia bilet ot Gatwick do Plovdiv I obratno s Balkan Holidays, no samo pri polozenie, che pone edin polet e sus Tupolev. Niakoi znae li veroiatnosta da e Tupolev?? :(

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2005 17:58
от AiBOJ
Ами ако съдим от летният чартърен сезон и самолетите с които летяха от БХ Еър,вероятноста да летиш с Ту154М е по голяма от А320-200.Но ми се струва,че като резервираш също е възможно да видиш с какъв самолет ще летиш.Говоря и за двата вида резервация-чрез Турбюро или онлайн.