Norwegian

Re: Norwegian

Мнениеот Topfly » 26 Яну 2012 17:28

На мен цялата история ми прилича по скоро на болни амбиции за величие на изпълнителния директор и основен акционер Bjørn Kjos от колкото на много добре обмислена стратегия за експанзия...

Според мен сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа и едва ли може да се направи някаква революция. Аз лично смятам, че има смисъл да се мисли за нов сегмент на нискотарифните компании или със самолети като А380 с по 853 седалки за най-натоварените дестинации или с малки и икономични 70-100 седалкови самолети за директни линии за дестинации със слаб трафик.
Embraer E-190 на България ер може да е идеален самолет за регионален лоу кост модел.


Преди няколко години четох за А380, че от Индия имало интерес за модификацията с 853 седалки от местна нискотарифна авиокомпания...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Norwegian

Мнениеот Jair » 26 Яну 2012 18:23

Това, че са от различни производители не е проблем - обема е достатъчно голям и от двата за да се неутрализира предимството на унифициран флот. Най-вероятно се прави точно с цел по-бързо да получат самолетите, защото ако поръчваш 100 или 200 от даден производител ще има прилична разлика в цената.

За продажбата на слотове не знам, и аз си го мислих, но пък Боинг и Еърбъс едва ли са толкова малоумни да не включат подобна клауза в договора...странна поръчка, както и да го погледнеш. Но пък едва ли е имало някой, на който поръчката на Раян през 2001 не му е била странна.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Norwegian

Мнениеот randi » 26 Яну 2012 18:30

Но те могат да си откажат поръчките ... освен това имат и 787 и първият трябва да дойде 2012 или 2013 - та а и може част от самолетите да отиват за лизинг + че ще махат старите самолети.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Norwegian

Мнениеот Jair » 26 Яну 2012 18:50

randi написа:Но те могат да си откажат поръчките ... освен това имат и 787 и първият трябва да дойде 2012 или 2013 - та а и може част от самолетите да отиват за лизинг + че ще махат старите самолети.


Как така да си ги откажат? Аз мислех, че като има потвърдена поръчка си е поръчка и евентуална отмяна е срещу санкции. Опциите може би да се отменят без проблеми, а има и Memorandum of understanding, което май пък е нещо като приятелска договорка тип "ще видим". Малко ми е мътна тази част от целия процес, някой може ли да разясни?

Но мисля, че 222 са си твърди поръчки и няма мърдане от тях.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Norwegian

Мнениеот stenk » 26 Яну 2012 20:25

"със самолети като А380 с по 853 седалки "

Това е абсурдно и няма такава натоварена дестинация в Европа.

"сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа"
В посока на качество на услугата и обслужване много бързо може да се отхапе пазарен дял от сегашния лидер.
Кой знае на какво ще заложат норвежците , а съм сигурен че и конкурентите мислят трескаво в момента какво става ...
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Norwegian

Мнениеот West Germany » 26 Яну 2012 20:32

stenk написа:"със самолети като А380 с по 853 седалки "

Това е абсурдно и няма такава натоварена дестинация в Европа.

"сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа"
В посока на качество на услугата и обслужване много бързо може да се отхапе пазарен дял от сегашния лидер.
Кой знае на какво ще заложат норвежците , а съм сигурен че и конкурентите мислят трескаво в момента какво става ...


Линията Мадрид - Барселона има почти 10 000 пътници на ден

http://en.wikipedia.org/wiki/World's_bu ... tes#Europe
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Norwegian

Мнениеот stenk » 26 Яну 2012 20:51

Има , но и колко полета има на колко авиокомпании?
Нали не мислиш , че всички летят в един и същ час ? Хората имат различни потребности ...


П.С. Освен това скоростния влак им отхапва голяма част от клиентите. Пътуваш от център до център и като сметнеш всичкото време по летищата с влак излиза същото време ( 2часа и 30 мин.), но пътуваш много по-комфортно без при това да мислиш за багаж.
Последна промяна stenk на 26 Яну 2012 20:56, променена общо 1 път
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Norwegian

Мнениеот airbg » 26 Яну 2012 20:52

10 000 пътници, които търсят честота на полетите тип 'градски транспорт'...

West Germany написа:
stenk написа:"със самолети като А380 с по 853 седалки "

Това е абсурдно и няма такава натоварена дестинация в Европа.

"сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа"
В посока на качество на услугата и обслужване много бързо може да се отхапе пазарен дял от сегашния лидер.
Кой знае на какво ще заложат норвежците , а съм сигурен че и конкурентите мислят трескаво в момента какво става ...


Линията Мадрид - Барселона има почти 10 000 пътници на ден

http://en.wikipedia.org/wiki/World's_bu ... tes#Europe
airbg
спотър
 
Мнения: 49
Регистриран на: 20 Дек 2008 18:11
Местоположение: Varna

Re: Norwegian

Мнениеот SVG » 27 Яну 2012 01:04

Компанията се опитва да бутне SAS по вътрешните маршрути в Норвегия. Повечето полети са по обществени поръчки за превоз на пътници. Цените им никак не са ниски. Имат 13 полета дневно от Осло до Берген, 12 до Трондхейм, 14 до Лондон Гейтуик и т.н. Използвали са момента на евтините експортни кредити на ЕС и САЩ за трети страни. Норвегия не е в ЕС така че и се полага. През Декември договориха PDP (pre-delivery payment) на стойност около $120 млн. за доставка на самолети B737-800 за периода 2012-2018. На предишната поръчка на 55 737-800 са им платили първоначалните вноски ще летят 6 години и после ще ги продадат или ще лизинговат остатъчната стойност към друки авиокомпании
SVG
по-спотър
 
Мнения: 183
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Re: Norwegian

Мнениеот epetkov » 04 Фев 2012 20:06

Делян написа:Голяма експанзия ще правят тези хора!

Накрая може да се окаже ,че 10-те компании от ELFAA http://www.elfaa.com/members.htm са се договорили Norwegian да сключи един договор за голямо количество самолети на възможно най-добра цена и после да си ги преразпределят помежду си .
Последна промяна epetkov на 04 Фев 2012 20:13, променена общо 2 пъти
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 725
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Norwegian

Мнениеот Topfly » 04 Фев 2012 20:11

epetkov написа:
Делян написа:Голяма експанзия ще правят тези хора!

Накрая може да се окаже ,че компаниите от ELFAA http://www.elfaa.com/members.htm са се договорили Norwegian да сключи един договор за голямо количество самолети и после да си ги преразпределят помежду си .


Теоритично е възможно, но е малко вероятно. Компаниите от ELFAA биха могли и официално да поръчат заедно самолетите. Защо ще дават на Norwegian PR ефекта от една такава сделка? Прекалено много конспиративни теории четеш :wink:
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Norwegian

Мнениеот MaxMustermann » 05 Фев 2012 01:18

Jair написа:
randi написа:Но те могат да си откажат поръчките ... освен това имат и 787 и първият трябва да дойде 2012 или 2013 - та а и може част от самолетите да отиват за лизинг + че ще махат старите самолети.


Как така да си ги откажат? Аз мислех, че като има потвърдена поръчка си е поръчка и евентуална отмяна е срещу санкции. Опциите може би да се отменят без проблеми, а има и Memorandum of understanding, което май пък е нещо като приятелска договорка тип "ще видим". Малко ми е мътна тази част от целия процес, някой може ли да разясни?

Но мисля, че 222 са си твърди поръчки и няма мърдане от тях.


Твърдите поръчки са за100 B737Max и 22 B737-800. За А320Neo има подписан само Memorandum of understanding, който е за 100 екземпляра (но само ако се превърне в твърда поръчка).

Ето и източниците:
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2111
http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... -aircraft/
MaxMustermann
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 30 Юни 2010 23:20
Местоположение: VAR

Re: Norwegian

Мнениеот Jair » 05 Фев 2012 03:58

Прес релийза на norwegian казва, че поръчката е твърда. Из airliners.net бях срещнал, че е било потвърдено едновременно от Airbus и Norwegian на пресконференция, че поръчката е абсолютно твърда, и че отбелязаното в сайта MoU е грешка
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Norwegian

Мнениеот Topfly » 05 Фев 2012 12:07

Това е човекът направил най-голямата поръчка на самолети в Европа :wink:
Изображение

На мен лично ми изглежда малко на пиян пътник :drinkers: :-D
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Norwegian

Мнениеот SVG » 05 Фев 2012 17:31

Спести си квалификациите, Бьорн Кьос ще направи живота на SAS мега труден.
SVG
по-спотър
 
Мнения: 183
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта