Страница 1 от 5

Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 19:49
от Topfly
Във връзка с днешната новина http://www.investor.bg/sasht/337/a/norwegian-napravi-nai-goliamata-porychka-za-samoleti-v-istoriiata-na-evropa,129274/ реших да пусна тема за Norwegian.

Ако е вярна информацията в уикипедия http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Air_Shuttle сегашният флот плюс поръчките и опциите прави общо 499 самолета, което се равнява общо на бройката самолети притежавана от Луфтханза и Бритиш!!!!

Има ли изобщо пазар в Европа за такава експанзия? Какво конкурентно предимство може да има Norwegian за да стане най-голямата авиокомпания в Европа? На мен лично ми е трудно да отговоря на тези въпроси.. За мен Норвегия е държава с много скъпа работна ръка, малко население и относително малко туристи. С такава бройка самолети Скандинавия изобщо не би могла да бъде акцент в стратегията на авиокомпанията...

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 20:14
от stenk
Нямам против ако станат лидер - с класи са над Ryanair например и са лидер в Скандинавия.
Ще чакаме бази из цяла Европа :rock:

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 21:09
от Topfly
stenk написа:Нямам против ако станат лидер - с класи са над Ryanair например и са лидер в Скандинавия.
Ще чакаме бази из цяла Европа :rock:


Аз също обичам конкуренцията, но стратегията им изглежда много рискова.. Дано не ги сполети съдбата на Скай Юръп!
Скандинавия е ниско конкурентен пазар с много платежоспособни пътници. Успехът там не гарантира успех на силно конкурентния пазар в Европа. Веднъж пътувах с тях и останах доволен от услугата, но като цени никога не са били много добри...

Не съм им гледал резултатите, но кусът на акциите им не показва много стабилно развитие. http://oslobors.no/ob_eng/markedsaktivitet/stockGraph?newt__ticker=NAS&newt__menuCtx=1.1.20

Последните години акциите им се качват от 80 на 140 крони, след това падат до 20, качват се до 160 и сега са около 75 крони...

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 21:27
от silversurfer
В тази статия има интересно мнение по въпроса на един анализатор.

Норвежки евтин превозвач разширява пазара си със самолети за 21.5 млрд. долара

http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2 ... ra_si_sus/

Нискотарифния авиопревозвач Norwegian Air Shuttle, която е основен конкурент на SAS, поръча 222 самолета на обща стойност от 21.5 млрд. долара. Инвестицията е за подмяна на авиопарка и до увеличаване на броя на дестинациите, съобщи "Ройтерс", цитирана от capital.bg

Компанията обявява, че залага на възстановяването на европейския пазар.

"Това ще бъде една истинска история на растежа, а SAS няма какво да противопоставят. А и в близко бъдеще едва ли ще бъдат в състояние да отговарят на това предизвикателство заради голямата си задлъжнялост", коментира анализаторът в Handelsbanken Кристиан Дувик.

SAS е обявила печалба за последен път през 2007 г., и макар че се очаква да отчете положителен резултат и за 2011 г., мнозина анализатори смятат, че няма да оцелее дълго. В същото време нискотарифният й конкурент е увеличил пътниците си от 3 млн. преди 5 години на 16 милиона през 2011 г.

"Тези нови самолети ще позволят на норвежците да станат един от доминиращите играчи на европейския пазар", прогнозира анализаторът в Swedbank Ханс Ерик Якобсен.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 22:18
от akair
Доста интересна стъпка. Това, което никъде не видях е за колко време трябва да бъдат доставени тези над 200 самолета... Намирането на "работа" за толкова машини си е сериозно предизвикателство, още повече ако всичките са със сходна максимална далечина на полета :D .
Моето лично впечатление от тази авиокомпания не е никак хубаво... Возих се в класическите им 733 - мърляв и мръсен салон, недружелюбен кабинен състав и закъснение от 40 минути в едната посока. За капак приемаха разплащания само с карта... Струва ми се, че EasyJet предлагат по-качествена услуга.
И високият стандарт на живот в Скандинавия не е задължително да означава, че има платежоспособни и още по-малко готови да платят скъпи билети клиенти :D

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 22:33
от stenk
Ами имат в пъти повече пътници от Ryanair на скандинавския пазар , което отчасти се дължи и на големия национализъм на скандинавците :D

Хич не мисля , че билетите им са скъпи като сметнеш , че летят до основните летища , а Ryanair в Скандинавия те оставят буквално на майната си...
Сори ама двете им летища за Осло са по далеч от София-Пловдив...

За еаsyJet съм съгласен -просто най-добрата лоу кост !!!

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 22:40
от Jair
Стратегията им е да подменят често самолети, така че част от новите поръчки ще отидат за подмяна на сегашните. Но да, спрямо сегашната големина на компанията поръчката е внушителна. Предполагам искат да ликвидират съвсем SAS, та ще остане и сигурно за някоя западноевропейска база.

Дали ще влезнат челно срещу Раян и Изи, кой знае...до тогава раянците може да са попроменили стратегията значително. Норвежците ще имат предимството на икономични самолети, което пък за лоу костове си е направо джакпот. Но пак, мен все още ми е чудно как се намира пазар за всички в момента, какво остава още един слон да нахлуе в Европа...може би разчитат и на стабилен икономически растеж и линия тип Пловдив-Берген да е рентабилна :)

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 23:12
от Пароль
Jair написа: и линия тип Пловдив-Берген да е рентабилна :)

Тия няма кой (МТ) да ги пусне в Пловдив ...

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 25 Яну 2012 23:18
от Jair
Пароль написа:
Jair написа: и линия тип Пловдив-Берген да е рентабилна :)

Тия няма кой (МТ) да ги пусне в Пловдив ...


Би ли уточнил какво имаш предвид?
Обсъждаме норвежците и тяхната покупка. Пак ли трябва да се намесват конспиративни теории? Малко като коментарите под всяка новина в българските сайтове. "Мерцедес пуска новият си модел". Отдолу коментарите само за Бойко, Костов, Станишев и Доган.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 11:26
от asd
Пароль написа:
Jair написа: и линия тип Пловдив-Берген да е рентабилна :)

Тия няма кой (МТ) да ги пусне в Пловдив ...


Те летят от Варна и Бургас вече 3-4 години, тоест пуснати са в България, даже оцеляват на пазара :)

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 11:42
от Topfly
Изображение

Изображение

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 15:08
от Делян
Голяма експанзия ще правят тези хора!

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 16:19
от Kx
Странно решение за нискотарифна компания да закупи самолети почти по равно от Боинг и Ербус. (122 на 100)
Единственото което ми идва на ум за такова решение е да искат бързо да получат машините и 2та производители да нямат достатъчно слотове
или пък да искат да препродадът слотове/ самолети на по-добри цени
Не знам какъв е графика за получавана на новите машини.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 16:25
от Topfly
Kx написа:Странно решение за нискотарифна компания да закупи самолети почти по равно от Боинг и Ербус. (122 на 100)
Единственото което ми идва на ум за такова решение е да искат бързо да получат машините и 2та производители да нямат достатъчно слотове
или пък да искат да препродадът слотове/ самолети на по-добри цени
Не знам какъв е графика за получавана на новите машини.


Не само това е странното. За разлика от другите лоу кост авиокомпании Norwegian предлагат трансфер на пътници и багажи, което е в голямо противоречие с лоу кост философията!

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 16:41
от delta_force
Topfly написа:
Kx написа:Странно решение за нискотарифна компания да закупи самолети почти по равно от Боинг и Ербус. (122 на 100)
Единственото което ми идва на ум за такова решение е да искат бързо да получат машините и 2та производители да нямат достатъчно слотове
или пък да искат да препродадът слотове/ самолети на по-добри цени
Не знам какъв е графика за получавана на новите машини.


Не само това е странното. За разлика от другите лоу кост авиокомпании Norwegian предлагат трансфер на пътници и багажи, което е в голямо противоречие с лоу кост философията!

Друго противоречие с лоу-кост философията - искат да експлоатират и Боинг и Еърбъс. По принцип повечето лоу-костчета предпочитат да оперират само с един тип или фавилия самолети, като така си съкращават разходите за допълнително обучение на пилоти и т.н. Не знам какво са намислили Norwegian, но може след време да променят някои маркетингови конепции с техния модел, кой знае. :)