Страница 2 от 5

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 17:28
от Topfly
На мен цялата история ми прилича по скоро на болни амбиции за величие на изпълнителния директор и основен акционер Bjørn Kjos от колкото на много добре обмислена стратегия за експанзия...

Според мен сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа и едва ли може да се направи някаква революция. Аз лично смятам, че има смисъл да се мисли за нов сегмент на нискотарифните компании или със самолети като А380 с по 853 седалки за най-натоварените дестинации или с малки и икономични 70-100 седалкови самолети за директни линии за дестинации със слаб трафик.
Embraer E-190 на България ер може да е идеален самолет за регионален лоу кост модел.


Преди няколко години четох за А380, че от Индия имало интерес за модификацията с 853 седалки от местна нискотарифна авиокомпания...

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 18:23
от Jair
Това, че са от различни производители не е проблем - обема е достатъчно голям и от двата за да се неутрализира предимството на унифициран флот. Най-вероятно се прави точно с цел по-бързо да получат самолетите, защото ако поръчваш 100 или 200 от даден производител ще има прилична разлика в цената.

За продажбата на слотове не знам, и аз си го мислих, но пък Боинг и Еърбъс едва ли са толкова малоумни да не включат подобна клауза в договора...странна поръчка, както и да го погледнеш. Но пък едва ли е имало някой, на който поръчката на Раян през 2001 не му е била странна.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 18:30
от randi
Но те могат да си откажат поръчките ... освен това имат и 787 и първият трябва да дойде 2012 или 2013 - та а и може част от самолетите да отиват за лизинг + че ще махат старите самолети.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 18:50
от Jair
randi написа:Но те могат да си откажат поръчките ... освен това имат и 787 и първият трябва да дойде 2012 или 2013 - та а и може част от самолетите да отиват за лизинг + че ще махат старите самолети.


Как така да си ги откажат? Аз мислех, че като има потвърдена поръчка си е поръчка и евентуална отмяна е срещу санкции. Опциите може би да се отменят без проблеми, а има и Memorandum of understanding, което май пък е нещо като приятелска договорка тип "ще видим". Малко ми е мътна тази част от целия процес, някой може ли да разясни?

Но мисля, че 222 са си твърди поръчки и няма мърдане от тях.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 20:25
от stenk
"със самолети като А380 с по 853 седалки "

Това е абсурдно и няма такава натоварена дестинация в Европа.

"сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа"
В посока на качество на услугата и обслужване много бързо може да се отхапе пазарен дял от сегашния лидер.
Кой знае на какво ще заложат норвежците , а съм сигурен че и конкурентите мислят трескаво в момента какво става ...

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 20:32
от West Germany
stenk написа:"със самолети като А380 с по 853 седалки "

Това е абсурдно и няма такава натоварена дестинация в Европа.

"сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа"
В посока на качество на услугата и обслужване много бързо може да се отхапе пазарен дял от сегашния лидер.
Кой знае на какво ще заложат норвежците , а съм сигурен че и конкурентите мислят трескаво в момента какво става ...


Линията Мадрид - Барселона има почти 10 000 пътници на ден

http://en.wikipedia.org/wiki/World's_bu ... tes#Europe

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 20:51
от stenk
Има , но и колко полета има на колко авиокомпании?
Нали не мислиш , че всички летят в един и същ час ? Хората имат различни потребности ...


П.С. Освен това скоростния влак им отхапва голяма част от клиентите. Пътуваш от център до център и като сметнеш всичкото време по летищата с влак излиза същото време ( 2часа и 30 мин.), но пътуваш много по-комфортно без при това да мислиш за багаж.

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 26 Яну 2012 20:52
от airbg
10 000 пътници, които търсят честота на полетите тип 'градски транспорт'...

West Germany написа:
stenk написа:"със самолети като А380 с по 853 седалки "

Това е абсурдно и няма такава натоварена дестинация в Европа.

"сегмента на около 180 седалковите лоу кост полети е доста конкурентен в Европа"
В посока на качество на услугата и обслужване много бързо може да се отхапе пазарен дял от сегашния лидер.
Кой знае на какво ще заложат норвежците , а съм сигурен че и конкурентите мислят трескаво в момента какво става ...


Линията Мадрид - Барселона има почти 10 000 пътници на ден

http://en.wikipedia.org/wiki/World's_bu ... tes#Europe

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 27 Яну 2012 01:04
от SVG
Компанията се опитва да бутне SAS по вътрешните маршрути в Норвегия. Повечето полети са по обществени поръчки за превоз на пътници. Цените им никак не са ниски. Имат 13 полета дневно от Осло до Берген, 12 до Трондхейм, 14 до Лондон Гейтуик и т.н. Използвали са момента на евтините експортни кредити на ЕС и САЩ за трети страни. Норвегия не е в ЕС така че и се полага. През Декември договориха PDP (pre-delivery payment) на стойност около $120 млн. за доставка на самолети B737-800 за периода 2012-2018. На предишната поръчка на 55 737-800 са им платили първоначалните вноски ще летят 6 години и после ще ги продадат или ще лизинговат остатъчната стойност към друки авиокомпании

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2012 20:06
от epetkov
Делян написа:Голяма експанзия ще правят тези хора!

Накрая може да се окаже ,че 10-те компании от ELFAA http://www.elfaa.com/members.htm са се договорили Norwegian да сключи един договор за голямо количество самолети на възможно най-добра цена и после да си ги преразпределят помежду си .

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2012 20:11
от Topfly
epetkov написа:
Делян написа:Голяма експанзия ще правят тези хора!

Накрая може да се окаже ,че компаниите от ELFAA http://www.elfaa.com/members.htm са се договорили Norwegian да сключи един договор за голямо количество самолети и после да си ги преразпределят помежду си .


Теоритично е възможно, но е малко вероятно. Компаниите от ELFAA биха могли и официално да поръчат заедно самолетите. Защо ще дават на Norwegian PR ефекта от една такава сделка? Прекалено много конспиративни теории четеш :wink:

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2012 01:18
от MaxMustermann
Jair написа:
randi написа:Но те могат да си откажат поръчките ... освен това имат и 787 и първият трябва да дойде 2012 или 2013 - та а и може част от самолетите да отиват за лизинг + че ще махат старите самолети.


Как така да си ги откажат? Аз мислех, че като има потвърдена поръчка си е поръчка и евентуална отмяна е срещу санкции. Опциите може би да се отменят без проблеми, а има и Memorandum of understanding, което май пък е нещо като приятелска договорка тип "ще видим". Малко ми е мътна тази част от целия процес, някой може ли да разясни?

Но мисля, че 222 са си твърди поръчки и няма мърдане от тях.


Твърдите поръчки са за100 B737Max и 22 B737-800. За А320Neo има подписан само Memorandum of understanding, който е за 100 екземпляра (но само ако се превърне в твърда поръчка).

Ето и източниците:
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2111
http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... -aircraft/

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2012 03:58
от Jair
Прес релийза на norwegian казва, че поръчката е твърда. Из airliners.net бях срещнал, че е било потвърдено едновременно от Airbus и Norwegian на пресконференция, че поръчката е абсолютно твърда, и че отбелязаното в сайта MoU е грешка

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2012 12:07
от Topfly
Това е човекът направил най-голямата поръчка на самолети в Европа :wink:
Изображение

На мен лично ми изглежда малко на пиян пътник :drinkers: :-D

Re: Norwegian

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2012 17:31
от SVG
Спести си квалификациите, Бьорн Кьос ще направи живота на SAS мега труден.