Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Бихте ли се возили на дрон? (Самолет без пилот)

Да, аз ще съм сред първите, които биха пробвали новата технология.
6
12%
Да, но след 5 или 10 годишно безаварийно летене на карго дронове от същия клас.
26
53%
Не, никога не бих се качил на самолет управляван от компютър!
17
35%
 
Общо гласове : 49

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 11:13

Ще го кажа възможно най-кратко.

Докато има "терористи" пътнически безпилотни или товарни полети няма да има!!

Вече е коментирано, но само си представи 300 400 самолета под управлението на недоброжелатели, какво удар могат да нанесат върху една държава???!!??
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 12:29

dobr0mir написа:Ще го кажа възможно най-кратко.

Докато има "терористи" пътнически безпилотни или товарни полети няма да има!!

Вече е коментирано, но само си представи 300 400 самолета под управлението на недоброжелатели, какво удар могат да нанесат върху една държава???!!??


Сори, но изобщо не мога да се съглася с теб! Безпилотните самолети са решение на проблема с тероризма, а не нов проблем. Много е по трудно е да препрограмираш и отклониш от полета един безпилотен самолет от колкото да сложиш нож на гърлото на пилота и да му кажеш на къде да лети! С безпилотните самолети класическият тероризъм просто може да го забравим!

Ако някой обаче има технологията да вземе дистанционен контрол над карго или пътническите полети от какъв зор ще го прави, след като много по големи поражения би могъл да направи ако вземе контрола над въоражените до зъби дронове на американската армия!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 12:39

Изображение
Изображение

Безпилотното летене не е някакво далечно бъдещете, защото вече дори и България участва в покупката на безпилотни самолети:

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/02/06/1760153_bulgariia_shte_uchastva_v_pokupka_na_bezpilotni/

Подходът към програмата AGS отразява дългосрочната стратегия за "интелигентна отбрана" (smart defence) на НАТО. Тя предвижда поддържане и разширяване на съществуващите възможности на военния алианс в условията на намалено финансиране от страните членки заради световната финансова криза.


Ключовите думи са намалени разходи, при увеличени възможности! Това е което искат и инвеститорите в гражданската авиация!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот tupolev144 » 21 Мар 2012 13:30

Ти би ли се качил на пътнически безпилотен самолет или кацал на летище с "виртуална" кула? Е, ако си под въздействие на психотропни вещества, може и да се качиш! :lol:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 13:55

Ще коментирам без някакви аргументи, защото не познавам технологията, но просто ще следвам логика.

Въоръжени до зъби дронове?
Колко от тях ще са едновременно във въздуха за да може да говорим настина за "огромна" опасност. Я си представи стотици самолети с пътници летейки над една държава какво разрушение биха направили. Ще ги "прихванат" във въздуха всичките едновременно ли?? Или някой ще създаде технологията и софтуер с 100 % надеждност ? :)

9/11 е едно от най-запомнящите се събития за последните години 50 години представи си това умножено дори само по 5.

А относно ножа до гърлото на пилота тази опасност е сведена почти до нула след горепосоченото събитие, дори и да има отново такъв случай ще максимум с няколко самолета, а не евентуално стотици.
Колко отвличания е имало за последните 10 години??

Спирам да коментирам темата, защото нещата се повтарят и в предишни постове също се е коментирало, а също сякаш започнахме да се отклоняваме и от темата.

P.S. Така и не разбрах, защо хората като си представят авиацията след 50 години винаги пилотите "излитат" от картинката..... Те ли са най-излишните в авиацията? Или са най-големия "трън-харч" ... Ролята и задълженията им се променят с развитието на сектора, но винаги ще имат гарантирано място там горе....
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 13:56

tupolev144 написа:Ти би ли се качил на пътнически безпилотен самолет или кацал на летище с "виртуална" кула? Е, ако си под въздействие на психотропни вещества, може и да се качиш! :lol:


Над 90% от катастрофите на самолети са поради човешка грешка! Рационално погледнато един безпилотен самолет ще е с пъти по сигурен от управляваният от човек! В началото сигурно ще има хора които ще се притесняват, но както свикна човечеството с ескалаторите или безпилотните асансьори или влакове, така ще свикне и с безпилотните самолети :wink: Добро начало би било въвеждането на безпилотните самолети при карго полетите, защото така пътниците ще видят, че не само военни самолети могат да летят безпилотно и с голяма сигурност!

Преди няколко дни точно четох статия за резултатите от разледването на катастрофата на авокомпаня Росавия, където загина целят хокеен отбор на Локомотив. Според експертите самолетът е излетял с дръпната ръчна спирачка и това не му е позволило да набере достатъчно скорост и след кратък полет самолетът се разбива в земята! След този случай руските власти преразглеждат обучението на пилотите и на 80 души им отнемат пилотските права!
Мен лично много повече ме е страх от грешка на неподготвен пилот от колкото от разваляне на техниката!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 14:12

dobr0mir написа:Ще коментирам без някакви аргументи, защото не познавам технологията, но просто ще следвам логика.
Въоръжени до зъби дронове?
Колко от тях ще са едновременно във въздуха за да може да говорим настина за "огромна" опасност. Я си представи стотици самолети с пътници летейки над една държава какво разрушение биха направили. Ще ги "прихванат" във въздуха всичките едновременно ли?? Или някой ще създаде технологията и софтуер с 100 % надеждност ? :)


Защо трябва дроновете да са във въздуха за да вземеш контрола над тях? Ако дистанционно може да ги управляваш би могъл да гепиш стотици машини на американците от техните летища! :wink: Щом военните смятат технологията за достатъчно надежна, едва ли за с пъти по малките нужди на гражданската авиация не би била подходяща!

За гражданските полети софтуер със 100% надеждност може да се създаде като дистанционно самолета да може да приема команди да се насочи само към някое гражданско летище, но не и да се забие в сграда и т.н. Ако така са програмирани самолетитите няма как да поемеш пълен контрол над тях!

dobr0mir написа:P.S. Така и не разбрах, защо хората като си представят авиацията след 50 години винаги пилотите "излитат" от картинката..... Те ли са най-излишните в авиацията? Или са най-големия "трън-харч" ... Ролята и задълженията им се променят с развитието на сектора, но винаги ще имат гарантирано място там горе....


Много хора си мислеха, че мястото на бордния инжинер е гарантирано на "там горе", но се оказа, че без голяма драма и шум, че техниката може да го замести!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 14:22

Спирам да коментирам отново ме " обезоръжи" .... :oops: :oops: :oops: :smt013 :!:
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот tupolev144 » 21 Мар 2012 16:49

"Ескалаторите или безпилотните асансьори или влакове" се движат по фиксирана траектория и не са в пряка зависимост от стотици непредвидими фактори от които зависи полета на едно въздухоплавателно средство! Всеки полет е уникален и не си прилича с нито един от останалите! Да не изброявам факторите които определят неговата "уникалност" от които най-значимите са постоянно изменящите се МТО и въздушна обстановка определяна от останалия трфик (военен и граждански - съвкупност от стотици "уникални" полети)! Това е и причината пилоти и ръководители на полети да се обучават с месеци на даден тип самолет, респективно на работно място (Кула, Подход, Контрол) въпреки, че вече имат съответната квалификация и с години да трупат необходимия опит и да продължават да се "сблъскват" с все нови и нови "уникални" ситуации. И да завърша с най-основателната причина, поради която няма да бъдат премахнати пилотите и ръководителите на полети дори и техниката да е от съвършена, по-съвършена! Трябва някой да бъде наказан и да носи отговорността в случай на грешка! Компютъра не можеш да го накажеш! :)
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 19:12

tupolev144 написа:Всеки полет е уникален и не си прилича с нито един от останалите! Да не изброявам факторите които определят неговата "уникалност" от които най-значимите са постоянно изменящите се МТО и въздушна обстановка определяна от останалия трфик (военен и граждански - съвкупност от стотици полети)!


Трудно можеш да ме убедиш, че един дрон тестван реални бойни действия се среща с по малко "уникални" ситуации спрямо един редовен граждански полет :wink:

Ако гледаш поредицата Разследване на самолетни катастрофи по Нешънъл Джеографик ще видиш, че болшинството от пилотите които катастрофират не са способни да извършат дори един предварително заучен протокол за кризисна ситуация. На пръсти се броят тези случаи когато пилот е спасил самолет чрез някакъв в на момента от него измислен протокол!
Компютрите винаги са много по бързи и точни от хората! Може да държим един борден инжинер на борда да проверява сметките на модерните уреди, но явно всички са се убедили, че няма нужда от такава човешка проверка! Същото ще стане рано или късно с пилотите и управлението на полетите!

tupolev144 написа:И да завърша с най-основателната причина, поради която няма да бъдат премахнати пилотите и ръководителите на полети дори и техниката да е от съвършена, по-съвършена! Трябва някой да бъде наказан и да носи отговорността в случай на грешка! Компютъра не можеш да го накажеш! :)


Това изобщо не е проблем, защото просто от отговорноста се премества на земята при програмистите, сервизното обслужване и т.н.
Ако в момента самолет падне поради некачествен ремонт или лоша резервна част няма никакъв проблем да се установи кой е виновен за катастрофата! Пилота не носи никаква отговорност за технически проблем, който не може да се установи чрез нормален протокол.
Последна промяна Topfly на 21 Мар 2012 19:27, променена общо 2 пъти
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 19:26

Малко отплеснахме от основната тема, но според мен това е важен аспект за намалявен на разходите, което ще е в основата на още по масовото разпространение на гражданската авиация!

Във все повече европейски държави ултра лоу кост авиокомпаниите стават водещия оператор. В Италия Ryanair са най-големите, а в Румъния, Унгария и Полша Wizz air са лидера на пазара. За други държави не съм виждал статистика, но до 20 години определено ултра лоу кост операторите ще са лидери на всички пазари.

Air asia показа, че дори при трансконтиненталните полети не е сигурно, че ще остане монопола на традиционните авиопревозвачи.

Независимо от това на кой какво му харесва и какво му се иска да бъде цифрите за сега показват, че най-продаваемият и най- печелившият модел е на ултра лоу кост авиокомпаниите.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот vla_don » 21 Мар 2012 19:45

В многото коментари на тема, коя авиокомпания, как формира цените на билетите, забравяме ролята на летищата в ценообразуването. Днес, докато чакахме на опашка за обяд, с един колега, прекарал живота си в Балкан и летище София, грубо направихме сметка, че за последните 20 години, броят на заетите в района е нараснал поне пет пъти. За това време каргото е намаляло доста, броят на пътниците е нараснал, но пък плащат по-малко. Ако добавим и порасналите заплати, ще се окаже, че доста народ се изхранва на гърба на пътниците, а те си мислят, че авиокомпаниите им взимат парите. Летищните такси превишиха цените на авиокомпаниите и никой не възразява. Нови две такси предстоят - даже не се коментира. А паркингът и опаковането на багаж добиха елемент на изнудване. На европейските летища таксите са още по-високи. Меркел даже въведе допълнителни такси преди година. Това ми се вижда ненормално.
VD
vla_don
по-спотър
 
Мнения: 139
Регистриран на: 07 Яну 2009 11:30
Местоположение: София

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот tupolev144 » 21 Мар 2012 19:52

Май някои хора гледат много филми! Нищо де, лошо няма! Аз съм до тук! :D
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 20:08

Мислих повече да не продължавам безсмисления спор, но просто ми показа, че познанията ти свързани с авиацията с почти нулеви или придобити от телевизията и разни фантастични филми.

Първо прочети малко по подробно за тези безпилотни самолети, които на така силно симпатизираш, защото до колкото мога да съдя по постовете ти, не си наясно. Потърси информация относно каква им е основно предназначение и защо нямат пилот на борда, но има пилот в базата. Май твоята представа за тях си я придобил от филмът "Стелт", където са въоръжение до зъби и един от тях може да свали поне 50-ина араби с мигове. И една лична напатка, ако английския ти не е достатъчно добър използвай google translate ще научиш повече от колкото от различните видове филми.

То не беше, че пилот не можел да се справи с критична ситуация, че ако някой можел да пробие системата щял да излети с тях директно от хангарите. То щяло да има софтуер с 100 % надеждност нищо, че сега софтуерните гиганти с хиляди програмисти не могат да намерят начина да ти направят един прост браузър със 100 % сигурност.

Разбери какво е това автоматизация и каква роля играе в развитието на авиацията, а не ми говори глупости, че всички са били сигурни за бордния инженер.

И относно ниско тарифните авиокомпании добре, че не решава МОЛ колко пилота са му нужни, а специалисти които гледат реално на нещата и тяхната цял е авиацията да си остане един от най безопасните видове транспорт, дори и да не бъде най-евтиния.

P.S. И адмирации за брилянтната ти мисъл за ескалаторите ........
Последна промяна dobr0mir на 21 Мар 2012 20:52, променена общо 4 пъти
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 21:16

dobr0mir написа:Мислих повече да не продължавам безсмисления спор, но просто ми показа, че познанията ти свързани с авиацията с почти нулеви или придобити от телевизията и разни фантастични филми.


Аз сигурно съм аматьор, но Стив Пеннингтон на когото се позовах едва ли е аматьор!

Widebody freighters could be piloted remotely within 15 years

Print

By: David Learmount Amsterdam
03:45 16 Mar 2012
Source:

Civil freight aircraft will be flown by either a single pilot on board with a remote co-pilot on the ground, or no on-board crew at all within 10 to 15 years, delegates of the ATC Global conference in Amsterdam were told.

The extraordinary prediction came from Steve Pennington, executive director of the US policy board on federal aviation, who spoke at the event earlier this month.

As a senior military official, Pennington has considerable experience of managing the deployment and operation of unmanned air vehicles across various sizes and mission types.

Pennington says one of air traffic management's major challenges for the near future will be managing UAVs, because they will be used in a significant proportion of civil and military operations.

He predicts this will start in commercial civil aviation via the freight operations of companies such as FedEx and UPS, which will use a single-pilot crew or pilot devices entirely from the ground.

http://www.flightglobal.com/news/articles/widebody-freighters-could-be-piloted-remotely-within-15-years-369439/

dobr0mir написа:P.S. И адмирации за брилянтната ти мисъл за ескалаторите ........


Прочети малко архивни статии от преди 100 години и ще видиш хората тогава колко ирационални страхове са имали спрямо асансьорите, ескалаторите и т.н. Не е случайно, че много дълго време във всеки асансьор е имало специален служител, който да “управлява“ техническото чудо! Днешно време вече никой не очаква да има “пилот“ в асансьора :wink:

Сори ако съм обидил някого! Знам че не е приятно някой да ти каже, че утре можеш да бъдеш заменен от една машина и да станеш излишен. Особено болезнено е за силно престижната професия пилот.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта