Tarom

Tarom

Мнениеот Topfly » 14 Мар 2012 17:00

Пускам нова тема, защото търсачката не работи и не открих тема за Таром.

За миналата година Таром са имали 2,19 милиона пътници, а загубата им е 58,6 милиона евро. Интересно е до кога ще могат да съществуват с такива данни...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Tarom

Мнениеот tonik » 14 Мар 2012 17:16

ТАРОМ са държавна компания. Ще просъществуват до момента, в който правителството прецени, че трябва да спре да излива пари в тях...
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Tarom

Мнениеот Делян » 14 Мар 2012 17:23

Мисля, че имаше тема за Таром някъде, но наистина търсачката не работи.
Като се има в предвид колко са зле всичките бивши соц. държавни авиокомпании направо може да се каже, че Балкан си беше продаден навреме въпреки, че навремето тази продажба ни се струваше за без пари.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Tarom

Мнениеот Topfly » 14 Мар 2012 17:25

tonik написа:ТАРОМ са държавна компания. Ще просъществуват до момента, в който правителството прецени, че трябва да спре да излива пари в тях...


Не си прав! Малев също бяха държавна компания и просъществуваха докато ЕК не обяви ежегодните финансови инжекции за неразрешена държавна помощ, която изкривява свободния пазар.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Tarom

Мнениеот bigbang » 14 Мар 2012 17:27

Щом тази търсачка не ви работи, научете се да работите с google. :-D Ето я темата > viewtopic.php?f=7&t=2390
Аватар
bigbang
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 20 Окт 2011 22:18

Re: Tarom

Мнениеот tonik » 14 Мар 2012 18:11

Topfly написа:Не си прав! Малев също бяха държавна компания и просъществуваха докато ЕК не обяви ежегодните финансови инжекции за неразрешена държавна помощ, която изкривява свободния пазар.

Не. ЕК обяви държавните субсидии за MALEV получавани в периода 2007 - 2010 за незаконни, защото тогава компанията беше частна, а не държавна. MALEV бяха ренационализирани през 2010 г. Решението на ЕК бе да се върнат единствено парите получавани когато компанията е била в частни ръце (ако не се лъжа бяха замесени руснаци).
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Tarom

Мнениеот Topfly » 14 Мар 2012 19:02

tonik написа:
Topfly написа:Не си прав! Малев също бяха държавна компания и просъществуваха докато ЕК не обяви ежегодните финансови инжекции за неразрешена държавна помощ, която изкривява свободния пазар.

Не. ЕК обяви държавните субсидии за MALEV получавани в периода 2007 - 2010 за незаконни, защото тогава компанията беше частна, а не държавна. MALEV бяха ренационализирани през 2010 г. Решението на ЕК бе да се върнат единствено парите получавани когато компанията е била в частни ръце (ако не се лъжа бяха замесени руснаци).


Собствеността няма нищо общо със забраната за държавна помощ! ЕС не забранява по принцип на държавата да увеличава капитала или да дава заеми на държавни или частни фирми, а забранянява държавата да дава пари при непазарни условия при които друг пазарен участник не би дал пари! Ако примерно някоя банка при същите условия би дала заем на Таром да си покрие загубите, няма проблем и държавата да даде такъв заем!
Идеята е да се забрани на държавите в ЕС чрез непазарни транзакции да нарушават правилата на свободния пазар и така да подпомагат един или друг пазарен участник, независимо от неговата собственост!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Tarom

Мнениеот tonik » 15 Мар 2012 12:40

Topfly написа:Идеята е да се забрани на държавите в ЕС чрез непазарни транзакции да нарушават правилата на свободния пазар и така да подпомагат един или друг пазарен участник, независимо от неговата собственост!
Да, така е, но това се прилага разнопосочно. Иначе до сега БДЖ и гръцките железници да са ликвидирани отдавна от Брюксел.
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Tarom

Мнениеот Topfly » 15 Мар 2012 13:42

tonik написа:
Topfly написа:Идеята е да се забрани на държавите в ЕС чрез непазарни транзакции да нарушават правилата на свободния пазар и така да подпомагат един или друг пазарен участник, независимо от неговата собственост!
Да, така е, но това се прилага разнопосочно. Иначе до сега БДЖ и гръцките железници да са ликвидирани отдавна от Брюксел.


Процедурата обикновено не тръгва автоматично, а по сигнал на конкурент. В случая с Малев ако добре си спомням още 2007-ма година Wizz air сигнализираха европейската комисия за нерегламентирана държавна помощ. След това ЕК почна да проверява случая и на няколко пъти давеше възможност на унгарското правителство да докаже, че помощите са еднократни с цел преструктуриране на компанията и възможност за дългосрочно съществуване без дотации. След като унгарците не успяха да докажат това, в началото на 2012 година им забраниха да дават повече пари на Малев и ги осъдиха да върнат всички получени пари до тогава. Решението беше за връщане на дотации до 2010-та година защото това беше последният проверяван период. На 9-ти януари 2012 г. още не бяха готови с проверката за 2011 година.

Срещу БДЖ по принцип също може да тръгне такава процедура ако някоя автобусна компания подаде сигнал в ЕК.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Tarom

Мнениеот Пароль » 15 Мар 2012 14:42

БДЖ също може да подаде сигнал до Брюксел за неизплатени от държавата пари за превозите на Кремиковци, когато още беше държавно предприятие.
Последна промяна Пароль на 15 Мар 2012 18:09, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Tarom

Мнениеот Topfly » 15 Мар 2012 15:47

Пароль написа:БДЖ също може да подаде сигнал до Брюксел за неизплатени от държавата пари за превозите на Кремоковци, когато още беше държавно предприятие.


??? Какво общо има това с темата и за какво да подава сигнал? Ако БДЖ държеше пари на държавата или на държавна фирма и те не си искаха парите да можеше да се приеме за държавна помощ, но обратното си е просто неразумно решение на БДЖ да превозва товари на Кремиковци. Евентуално конкурент на Кремиковци би могъл да подаде сигнал до ЕК за нерегламентирана държавна помощ, но след като Кремиковци фалира това се обезмисля.

ЕК по принцип приема сигнали за нерагламентирана държавна помощ само от заинтересовани страни.
Срещу Ryanair например редовно има сигнали, че ползват безплатно регионални летища, а други авиокомпании трябва да плащат за същите летища.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Tarom

Мнениеот Пароль » 15 Мар 2012 18:11

Друга ми беше мисълта, но е безмислено да дискутираме, особено в тази тема...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: silversurfer и 29 госта