YAP7107 аварийно кацане в София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот MD-80 » 17 Май 2012 19:22

http://avherald.com/h?article=44fafe93&opt=0
историята тук ми се струва малко по различна
MD-80
спотър
 
Мнения: 25
Регистриран на: 09 Май 2012 09:43

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот sof_bg » 17 Май 2012 20:59

MD-80 написа:http://avherald.com/h?article=44fafe93&opt=0
историята тук ми се струва малко по различна


Едно към едно с това което е станало. Много точна статия.
What do you call a pregnant flight attendant? Pilot error...


Изображение
Аватар
sof_bg
най-спотър
 
Мнения: 476
Регистриран на: 28 Яну 2006 04:27
Местоположение: SOF/LBSF

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот Trastichko » 17 Май 2012 22:53

За протокола обработена версия на радио комуникацията по време на аварията.
http://trastichko.com/ftp/YAP7107.mp3

Downloaded from http://www.liveatc.net
Аватар
Trastichko
супер спотър
 
Мнения: 561
Регистриран на: 07 Фев 2011 16:29

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот amcho » 17 Май 2012 23:21

Поредното доказателство, че полските пилоти са много добри. Преди време имаше и инцидент с ЛОТ и каца безаварийно на летище Шопен във Варшава. Важното е, че всички са живи и здрави и браво на AIR VIA! :drinkers: :rock:
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот slice » 18 Май 2012 09:42

А някой разбра ли каква е била причината за загубата на налягане.
В записа ясно се чува, че пилота е с маска и я сваля преди кацането.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот Toni » 18 Май 2012 10:18

slice написа:А някой разбра ли каква е била причината за загубата на налягане.
В записа ясно се чува, че пилота е с маска и я сваля преди кацането.


Моя спекулация: предполагам, че е имало разхерметизиране, след което са се активирали кислородните генератори, а един от тях е бил дефектен и се е запалил.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот slice » 18 Май 2012 10:43

Твоята спекулация е до колкото разбрах основната версия за случката. Каква е причината за разхерметизацията, обаче?
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот борден » 19 Май 2012 23:18

Toni написа:Моя спекулация: предполагам, че е имало разхерметизиране, след което са се активирали кислородните генератори, а един от тях е бил дефектен и се е запалил.

Общо-взето точно това е станало. В допълнение на последното и нагорещения генератор се е откъснал от стоманената скоба, с която е закрепен и е паднал на пода на самолета където има подходящи за създаване на дим материали.

slice написа:Каква е причината за разхерметизацията, обаче?

Всеки самолет е малко или повече нехерметичен. Във връзка с този недостатък е необходимо наличието на системи, които постоянно да поддържат нужното налягане на въздуха в "херметичните" отсеци. Когато по една или друга причина и двете системи не функционират, скоро и налягането пада. :wink:

Живот и здраве, в сряда ще си тръгне самолета.
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот Stoyan » 20 Май 2012 08:09

slice написа:Твоята спекулация е до колкото разбрах основната версия за случката. Каква е причината за разхерметизацията, обаче?


Причината, която аз разбрах е, че им е отказал и 2-я bleed air, в следствие на което падат маските, а от там и проблема с кислородния генератор...
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот slice » 20 Май 2012 11:30

@borden Мерси за лекцията ;). Струва ми се, че знаеш какъв е отказа, но не искаш да кажеш :lol:

@Стоян - Човек как ти е 021 ;) ;) :P ? Какво значи втория bleed и като е отказал та какво? На този самолет трябва да загубиш и двата клона на пневматиката и от там двата пак-а за да спре налягането към кабината. Наскоро BH изтрескаха маските защото решиха, че ще ползват и двата пак-а с един източник.

И тъй като рядко се случва dual pack failure ми е интересно какво се е случило с този самолет, защото очевидно не е загубил налягане просто така
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот Stoyan » 20 Май 2012 15:01

slice написа:@borden Мерси за лекцията ;). Струва ми се, че знаеш какъв е отказа, но не искаш да кажеш :lol:

@Стоян - Човек как ти е 021 ;) ;) :P ? Какво значи втория bleed и като е отказал та какво? На този самолет трябва да загубиш и двата клона на пневматиката и от там двата пак-а за да спре налягането към кабината. Наскоро BH изтрескаха маските защото решиха, че ще ползват и двата пак-а с един източник.

И тъй като рядко се случва dual pack failure ми е интересно какво се е случило с този самолет, защото очевидно не е загубил налягане просто така


Аз буквално ти цитирах какво ми казаха от ЛХТ. :?
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот борден » 20 Май 2012 17:39

slice написа:@borden Мерси за лекцията ;). Струва ми се, че знаеш какъв е отказа, но не искаш да кажеш :lol:

@Стоян - Човек как ти е 021 ;) ;) :P ? Какво значи втория bleed и като е отказал та какво? На този самолет трябва да загубиш и двата клона на пневматиката и от там двата пак-а за да спре налягането към кабината. Наскоро BH изтрескаха маските защото решиха, че ще ползват и двата пак-а с един източник.

И тъй като рядко се случва dual pack failure ми е интересно какво се е случило с този самолет, защото очевидно не е загубил налягане просто така

Има (сравнително) редки случаи, когато самолета се изпраща съгласно MEL с една неработеща система. И като имаш "късмета" да ти откаже и втората - става кофти. :wink:
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Re: YAP7107 аварийно кацане в София

Мнениеот slice » 20 Май 2012 20:10

разбрах.... мерси за инфото ;-)
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта