от mistoffelees » 12 Фев 2015 00:30
Понеже има само един trip-report от тази АК, да добавя и аз едно впечатление от пътуване с тях, макар и отпреди близо година.
Най-напред, името на авиокомпанията (по-точно, на търговската марка) е "Буелинг" (с "б" - от испанското vuelo, произнася се "буело" и значи "полет" - плюс изкуствено добавена "английска" наставка ing). Компанията си е истински лоу-костър, имат масово цени от 24.99 евро, но главно из Западна Европа. Важат всички обичайни правила - отделно се плаща чекиран багаж, храна на борда, определени места в салона и пр.
Полетът ми беше в края на май 2014 г. по маршрут Сантяго де Компостела - Париж CDG. Избрах "Буелинг" просто защото бяха единствените, които можеха в неделен ден да ми дадат вариант за връщане от Сантяго до София (Париж-София беще изпълнено с LH през Мюнхен същия ден); учудващо за мен, "Иберия" имаха в неделя полет до Мадрид чак следобед, който нямаше никаква връзка нататък към София; а пък Сантяго де Компостела е, меко казано, ненатоварено летище. Цената за полета беше ок. 90 евро на човек без чекирания багаж, който беше още 20-ина евро на чанта; билетите бяха купени ок. 4 месеца преди полета.
Машината беше Airbus от серията 320. Типично за лоу-костърите вътре беше нагъчкани максимално допустимият брой хора (при ръст 1.88 това се усеща; на по-ниските може би няма да им направи впечатление). Очаквано, салонът беше в минималната възможна комплектация (без дисплеи и пр. глезотии), но вътре беше чисто. Самолетът им дойде навреме, тръгна от перона навреме и пристигна на CDG навреме - никакви оплаквания. Персоналът им е приличен, отзивчив; говори основно испански (кастилски), обявленията се дублират и на английски (е, не ги тормозих особено, понеже се придържам към правилото, че ако пътуваш в някоя страна е добре да знаеш поне малко езика й - особено, ако е достъпен за нас, както са почти всички западни езици). По време на полета предлагат сносно меню за хапване (основно сандвичи), както и познати дреболии за продажба; приемат евро, в брой и кредитни карти. Радващото е, че продажбите им не са особено натрапчиви; не слушаш реклами през цялото време и пр.
Може би най-впечатляващото беше работата на стюардесите при слизане/качване на летището в Сантяго. Машината беше приета на ръкав (летището там има 5 пъти повече ръкави, отколкото му трябват). Бордните карти на всички качващи се пътници бяха проверени още преди да пристигне самолетът; в момента, в който отвориха вратата му, стюардите разделиха ръкава на две - за слизащи и качващи се. Всички качващи се бяха подредени в индийска нишка в ръкава, докато срещу тях, също в индийска нишка, вървяха слизащите пътници. В секундата, в която от вратата на самолета излезе последният пътник от предишния полет, започна качването на пътниците за нашия. Цялата операция от спиране на перона до тръгване от него отне точно 30 минути - отлична работа като се има предвид, че се ползваше само предната врата на самолета.
В заключение - "Буелинг" са прилична лоу-кост АК, която дава точно това, което се очаква от нея. Просто недейте да очаквате много.