Заслепяване на въздохоплателни средства с лазери

Re: Заслепяване на въздохоплателни средства с лазери

Мнениеот stefan_gekov » 07 Ное 2012 04:55

:D
stefan_gekov
спотър
 
Мнения: 34
Регистриран на: 16 Ное 2008 23:15
Местоположение: Sofia

Re: Заслепяване на въздохоплателни средства с лазери

Мнениеот stefan_gekov » 09 Ное 2012 22:11

4 декември - официално откриване на новата летищна контролна кула :)
stefan_gekov
спотър
 
Мнения: 34
Регистриран на: 16 Ное 2008 23:15
Местоположение: Sofia

Re: Заслепяване на въздохоплателни средства с лазери

Мнениеот slice » 10 Ное 2012 10:07

Trastichko написа:Аз пък мисля темата за излишна. не са толкова чести случаите в България че да се налага намесата на медиите. Мога да се обзаложа че именно след такъв репортаж случаите ще се удвоят.


В грешка си. На тазгодишния доклад на СЗРАС бе обърнато внимание за зачестяващите такива случаи. Цифрата беше доста изненадваща, но за съжаление не мога да я цитирам по спомен. Случва се при "сесии" на заслепяване следващи самолети да гасят всякакви светлини и да минават в режим "стелт".
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Заслепяване на въздохоплателни средства с лазери

Мнениеот Buch » 10 Ное 2012 11:20

stefan_gekov написа:4 декември - официално откриване на новата летищна контролна кула :)

Само не рабрах, ще я заслепяват с лазери ли ? :)
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Заслепяване на въздохоплателни средства с лазери

Мнениеот mfiliov » 11 Дек 2012 16:51

Цитат от годишния анализ на авиационните събития за 2011г. на СЗРАС:

''По отношение на облъчванията с лазери, най-рискова е обстановката на летище
Бургас (със зоната за обслужване на въздушното движение на работно място „Бургас
Подход”) и летище София (с работно място „София подход”). За 2011 г. от 39
регистрирани облъчвания с лазери 27 броя са на летище Бургас и подходите към него, а
11 броя са регистрираните облъчвания на летище София и неговите подходи.
По отношение на летище Бургас най-висок риск от облъчване с лазери
съществува в часовия интервал от 21:00 - 24:00 h и при използване на стандартни
схеми за отлитане от ПИК04, предвиждащи завой наляво и прелитане над КК „Слънчев
бряг”, „Свети Влас” и в района на Несебър. Това важи и за кацащия трафик, прелитащ
над тези курорти и използващ ПИК 04/22. В този часови интервал се наблюдават 85%
от докладваните облъчвания с лазер.
Необходимо е да се посочи, че ГД „ГВА” назначи главен координатор по
въпросите, свързани с инциденти с облъчвания с лазери – г-н Владислав Петров, на
който авиационните оператори следва да докладват за такива събития. Предстои
приемането на Закон за изменение и допълнение на Закона за гражданското
въздухоплаване, предвиждащ глоба в размер на до 10 000 лв. за всеки, който насочи
лазер по посока на въздухоплавателно средство. Тази промяна се очаква да стане факт
до края на настоящата година''
Аватар
mfiliov
спотър
 
Мнения: 21
Регистриран на: 17 Авг 2007 23:35
Местоположение: Варвара, Пазарджик / София

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта

cron