Страница 1 от 1

Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2012 16:57
от niki_m
Три скандинавски държави – Дания, Норвегия и Швеция – поискаха разрешение от Европейския съюз да помогнат с държавни гаранции на изпадналата в затруднения Скандинавска авиокомпания SAS AB, предаде агенция France Presse, цитирайки икономическия всекидневник Dagens Industri.

Правителствата на трите страни искат да дадат държавни гаранции на банките, за да продължат заемите от милиарди крони за SAS, посочва изданието. Тези три страни са акционери на 50% от авиокомпанията.

В четвъртък вестникът писа, че под натиска на Стокхолм пет от шест банки са се съгласили да продължат падежа на заеми на стойност 4.7 милиарда шведски крони (549 милиона евро) на SAS.

Според изданието обаче тези шест банки - датската Danske Bank, норвежката DNB, шведските Nordea, SEB и Swedbank и британската RBS са поставили условието тези заеми да бъдат гарантирани от държавите.

От своя страна Европейската комисия заяви, че води неофициални разговори със скандинавските правителства по темата през последните дни, но в Брюксел не е пристигнали официално запитване за предоставянето на държавни гаранции на SAS.

Говорителят на институцията за конкуренцията и държавната помощ Антоан Коломбани припомни, че всяка държавна помощ трябва да бъде одобрена от Еврокомисията. Той не даде срокове кога ще се случи одобрението, след като запитването пристигне в Брюксел.

SAS в четвъртък отложи представянето на резултатите си за третото тримесечие и основните линии на плана за преструктуриране, който цели да реши проблема със структурата на разходите на предприятието и да уреди продажба на активи. От авиопревозвача обявиха, че ще представят данните до няколко дни.

http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_ ... _ot_es_za/

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 19 Ное 2012 15:46
от Topfly
SAS е близо до сделка с профсъюзите, за да избегне фалит
http://www.investor.bg/evropa/334/a/sas-e-blizo-do-sdelka-s-profsyiuzite-za-da-izbegne-falit,143037/

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 03 Май 2017 16:58
от epetkov
Пускат Стокхолм-Маями от 29 октомври в ден неделя. http://aeronews.ro/stockholm-miami-cu-sas-scandinavian-airlines/

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 26 Апр 2019 13:44
от Пароль
Стачка на пилотите на SAS отмени 673 полета
https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/04/26/3425966_stachkata_pilotite_na_sas_otmeni_673_poleta/?ref=rss

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 26 Окт 2019 03:23
от Делян
Нова ливерия

Изображение

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 26 Окт 2019 13:59
от karadzhoff
Делян написа:Нова ливерия

Изображение



На мен лично не ми допада този Луфти стил на опашката. Доста скучноват. Другото иначе изглежда приятно, но червените двигатели ще ми липсват.

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2019 21:45
от mistoffelees
Не разбраха скандинавците, че сребристо на бяло изглежда само по един начин - като следа от обелена лепенка.

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 14 Дек 2019 17:39
от mistoffelees
Тая седмица гледах как работи наземният персонал на SAS и, признавам си, останах впечатлен. Тия хора наистина успяха да обърнат пълна машина за под 30 минути. Поне 10 души работиха на земята с добър синхрон. Ето как изглеждаше това с хронометър в ръка:

Т-5: багажите за товарене пристигат при ръкава, както и цистерна с гориво и още една стълба.
Т-0: машината е на гейта.
Т+1: ръкавът е закачен. Към задната врата за пътници подават стълба. Отварят се предната и задната багажни врати.
Т+2: пътниците започват да слизат - през ръкава и през задната врата. Двама души започват да свалят багажа от предната багажна врата, а други двама започват да товарят багажа в задната (фантастична идея, която пести много време).
Т+10: всички пътници са слезли от машината. Новият екипаж влиза, излиза старият.
Т+11: товаренето и разтоварването на багажа приключва.
Т+12: отварят бординга.
T+13: започва зареждане с гориво.
Т+14: първите пътници влизат в самолета, отпред през ръкава, отзад през стълбата.
T+21: приключва зареждането с гориво.
Т+23: "Boarding completed."
Т+25: "All doors in flight mode."
T+27: push-back и flight controls check.
T+29: taxi

Когато човек гледа/пътува със SAS, трябва да не забравя едно нещо, ако не иска да остане разочарован. Поради големите разстояния (полуостровът е над 1,000 километра), релефът (замръзнали планини, където път или влак трудно се прокарва) и климатът (поддържането на пътища през зимата е сложно), SAS отдавна не са вече авиокомпания - те са, по същество, автобусна фирма; при тях няма глезотии като "бизнес" класа, хон съркъли, сенатори и прочие глупости - важното е всички да се натоварят бързо и да стигнат навреме. За обема операции говори фактът, че град средна ръка като Трондайм, например, (под 200,000 жители) прави трафик почти колкото софийското летище (4.5+ милиона на година) и то без да има 10 лоукостърски машини на перона - а столицата Осло, който е има-няма две трети от София, превърта къмто 30 милиона пътника годишно. По една такава линия като Трондайм-Осло (450 км) има над дузина полети дневно, а и Norwegian дишат във врата на SAS; цените от това обаче не стават ниски, защото все пак това е Норвегия (едночасов полет е над 100 евро в едната посока, два пъти по-скъпо от Европа).

Re: Scandinavian Airlines System - SAS

МнениеПубликувано на: 04 Окт 2023 23:31
от mistoffelees
SAS напускат Star Alliance.

Един от петте основателя на алианса го напуска, за да се присъедини към конкурентите от SkyTeam. Това е решение на новите собственици от AirFrance-KLM, които осигуриха финансирането за излизането на SAS от процедурата по несъстоятелност (в която бяха влезли, за да избегнат фалит). Така френско-холандската група става третият по големина акционер в SAS с 20% (след един американски фонд, държащ към една трета, и датската държава, имаща към един четвърт) и естествено условие е "придърпа" авиокомпанията в своя алианс. Остава да видим доколкото това ще е от полза на SAS, които досега имаха доста тесни връзки с United и летяха до всичките им хъбове в САЩ (Нюарк, Чикаго, Сан Франциско) и доколко Франция и Холандия имат нужда от повече връзки към Скандинавия.

Жалко за Star Alliance, който губи втори важен европейски играч след TAP, които бяха изтеглени към OneWorld след като BA ги купиха, за да ги спасят от фалит.