Тема само за Ryanair !

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот stenk » 21 Дек 2012 21:42

Добре нека е така , но хайде да не "замърсяваме" и тая тема като предната.
Може дебата да се пренесе в темата за летище Пловдив която отдавна е зациклила по въпроса.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот tupolev144 » 21 Дек 2012 21:58

stenk написа:Добре нека е така , но хайде да не "замърсяваме" и тая тема като предната.
Може дебата да се пренесе в темата за летище Пловдив която отдавна е зациклила по въпроса.

Аа, ще и дойде ред да се отцикли и то няма да мине много време (за ужас на някои). :) Въпреки, че в случая какво общо има базата на Райънеър в Хърватска, с летище Пловдив?
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот stenk » 21 Дек 2012 22:35

Ами опитваш се да тласнеш темата по познатата ни плоскост. Нека я оставим само за интересните неща около Ryan.
Иначе , ако следваме примера на Хърватска със Загреб и Задар какво следва ... Ryan да открият база в близката София ?
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот tupolev144 » 22 Дек 2012 07:52

stenk написа:Ами опитваш се да тласнеш темата по познатата ни плоскост. Нека я оставим само за интересните неща около Ryan.
Иначе , ако следваме примера на Хърватска със Загреб и Задар какво следва ... Ryan да открият база в близката София ?

Това си е твоя интерпретация. Фактът, че съм посочил линк за нов хъб на Райън в близка до нас държава и започнаха коментари около него, значи ли, че някоя тема се "замърсява"? Или за определени хора, комбинацията "Райън-LBPD" априори е мръсна "дума", която трябва да се изкорени от речника? Когато участваш във форум, всеки има право на мнение. Или тук, когато мнението не ни е по вкуса, или застрашава по някакъв начин разваляне на нечия идилия, (която някои хора си мислят че са си изградили и ще я карат до тогава, докато затрият авиацията в страната ни, като тогава единствено ще направят констатацията, че "ние сами сме си виновни", ако въобще я направят), то мнението се отхвърля или още по-лесно - изтрива. Ако не си схванал, мисълта ми беше, че и в Хърватия са осъзнали, че трябва да развиват летищата си, ако искат да имат авиация и туризъм. В София трафикът е в застой и дори намалява въпреки успешните до сега методи за стопиране на Райънеър, което ще рече, че Райън от самосебе си не е пряка причина за това. С въвеждане на "Единно Европейско небе", когато ще ни останат единствено летищата, шансът ни остава точно в подпомагане развитието им и не трябва да се изпускат възможностите за генериране на допълнителен трафик. А при нас какво се получава? Точно обратното! И то, заради определени хора, поставени на определени позиции, за да изпълнят нечия поръчка. И в крайна сметка резултата - София, въпреки че е столично летище влиза в категорията на малките летища, а останалите, в категорията на малки и сезонни. Ако така ще правим авиация, ще развиваме туризъм (съответно икономика) и ще стимулираме конкуренция, която със сигурност ще е от полза и за столичното летище ... Едва ли ще се получи.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот tupolev144 » 22 Дек 2012 11:11

skyviewer написа:
На този саит всеки може да се ограмоти ,какво е това Нискотарифна Авиокомпания/НТА/,Видимите и Невидимите признаци по които се определя,като такава,разликите между НТА и традиционните редовни авиокомпании и чартърните такива:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B8%D1%8F

В тази връзка, всеки може да направи изводи сам за себе си, колко от обявилите се за нискотарифни АК на кои от изброените признаци отговарят и дали в действителност реално са НТА? :)
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот Jair » 22 Дек 2012 14:21

tupolev144 написа:
skyviewer написа:
На този саит всеки може да се ограмоти ,какво е това Нискотарифна Авиокомпания/НТА/,Видимите и Невидимите признаци по които се определя,като такава,разликите между НТА и традиционните редовни авиокомпании и чартърните такива:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B8%D1%8F

В тази връзка, всеки може да направи изводи сам за себе си, колко от обявилите се за нискотарифни АК на кои от изброените признаци отговарят и дали в действителност реално са НТА? :)


Толкова неточности, архаизми и непознаване на материята има в тая статия, че не е истина. Без да говорим за фрапантните правописни грешки.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот tupolev144 » 22 Дек 2012 15:32

Jair написа:
tupolev144 написа:
skyviewer написа:
На този саит всеки може да се ограмоти ,какво е това Нискотарифна Авиокомпания/НТА/,Видимите и Невидимите признаци по които се определя,като такава,разликите между НТА и традиционните редовни авиокомпании и чартърните такива:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B8%D1%8F

В тази връзка, всеки може да направи изводи сам за себе си, колко от обявилите се за нискотарифни АК на кои от изброените признаци отговарят и дали в действителност реално са НТА? :)


Толкова неточности, архаизми и непознаване на материята има в тая статия, че не е истина. Без да говорим за фрапантните правописни грешки.

Очевидно си компетентен по въпроса и можеш ли да споделиш какви са условията според теб, или според по-съвременни източници, които определят една АК като НТА? Може и в друга тема, за да не ни обвинят, че използваме темата на Райън.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот Jair » 22 Дек 2012 16:14

tupolev144 написа:
Jair написа:Толкова неточности, архаизми и непознаване на материята има в тая статия, че не е истина. Без да говорим за фрапантните правописни грешки.

Очевидно си компетентен по въпроса и можеш ли да споделиш какви са условията според теб, или според по-съвременни източници, които определят една АК като НТА? Може и в друга тема, за да не ни обвинят, че използваме темата на Райън.


В днешно време няма твърди различия. Дори компания като раян, която би трябвало да е еталон за НТА предлага безплатна раница, докато други искат пари за това. Страничните летища отдавна не са правило - пак споменатите Раян летят до Дъблин, Мадрид, Ел Прат. Да се дава пример със Скай Юръп за прогреса на НТА е също доста иронично. От друга страна всичките традиционни компании като луфтханза имат същото гъвкаво ценообразуване, много компании премахват или минимизират кетъринга. В днешно време твърда дефиниция няма - по определени фактори всичките са НТА, по други фактори всичките са традиционни.

Елементарните правописни грешки, буквални преводи от английски дори да не ги започвам.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот skyviewer » 22 Дек 2012 19:46

Добре е ,че някой все пак е започнал/ Wiki все още е отворена медия,може да се допълни и корегира/.
”Едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто е да го направиш”.

И понеже сме в темата на RIANAIR, и сме във времето на коледните пожелания,нека все така тази авиокомпания разпалва нашите спорове,чертаейки пътя на съвременната търговска авиацияи, дори с приомите на неините директори:

Лош PR? Няма такъв, освен когато става въпрос за безопасността. Брилянтно е – колкото повече глупости говоря, толкова повече заглавия получавам, толкова повече билети продаваме!
Не съм аеросексуален. Не харесвам самолети. Никога не съм искал да бъда пилот, за разлика от всичките идиоти напълнили авиоиндустрията.
В икономична класа – без екстри, в бизнес класата всичко ще е безплатно – включително свирките.


Весели Празници !
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот tupolev144 » 23 Дек 2012 10:12

И все пак според мен, НТА (както се разбира от името) е АК ,която има ниски цени на билетите си, но не само по определени линии, или в определени дни, или за определени полети, а има трайна политика за цялата си дейност в тази насока. Въпросните признаци (при прилагането им) водят точно до намаляването на разходите, съответно на цените. И колкото повече от признаците се забелязват в работата на една АК, толкова повече тя има основание да се смята за НТА. Един от най-важните признаци е този за споделянето на риска (използва се в "арсенала" на Райънеър). Това е нещото което води до най-значително намаляване на разходите, а от там и на цените. Начините за споделяне на риска са няколко и те могат да се използват по отделно или в комбинация. При споделяне на риска, това винаги се обвързва с брой превозени пътници по определена дестинация на годишна база. Единият от тези начини може да се види тук:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 178:BG:PDF

И ето няколко извадки от текста отнасящи се до увеличаване на ефективноста пряко касаеща и ценообразуването:

"1.8. Популярна практика е приходите от летищните магазини и ресторанти да се използват за субсидиране на летищните дейности, обслужващи авиокомпаниите (такси за ползване на пистите, паркингите и др.). Летищата би следвало да продължат да се стимулират да използват максимално удачно своите приходи и да предлагат стоки на дребно, съобразени със специфичните потребности на своите пътници, тъй като този модел гарантира запазването на конкурентния характер на таксите за авиокомпаниите, което им позволява да поддържат и разширяват обхвата на услугите си, а това в крайна сметка обла­годетелства пътниците"
От тук може да се види защо нивото на таксата се обвързва с брой превозени пътници. Нещо повече от 01.01.2015 г. в подобна схема ще трябва да участват съвместно освен летищният оператор но и аеронавигационният, като мерките за ефективност ще се прилагат общо към летището.

"5.3. От 2012 до 2014 г. целите за ефективност ще важат само за аеронавигационното обслужване при прелитане, като от 2012 г. ще започне наблюдението на ефективността на терминалното аеронавигационно обслужване. Закъсненията се причиняват и от авиокомпаниите или техните доставчици на наземно обслужване (от технически характер, качване на борда и др.), летищата (обо­рудване и др.) или други страни, участващи в процеса на подготовка на въздухоплавателните средства за полет.
5.4. В контекста на тези констатации Комисията счита, че логиката на схемата за ефективност следва да бъде разширена, така че да обхване летищата като цяло въз основа на ефективен подход „от врата до врата“, като целта е оптимизиране и включване на всички фази на полета от летище до летище. Ефективността не следва да се ограничава само до контролната кула, а следва да се увеличи и на наземно ниво. Наземното обслужване е от първостепенно значение за увеличаване на капа­цитета на летищата, без да се изискват значителни капиталови инвестиции."

Казано накратко, летищата трябва да покриват разходите за обслужване на АК , от дейности които не влияят на таксите в посока нагоре. Явно колкото по-рано се схване, толкова по-добре. Опасявам се обаче, че не сме много по схващането (особено тези от които зависи). :)
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот Пароль » 23 Дек 2012 13:26

Jair написа:В днешно време няма твърди различия. Дори компания като раян, която би трябвало да е еталон за НТА предлага безплатна раница, докато други искат пари за това. Страничните летища отдавна не са правило - пак споменатите Раян летят до Дъблин, Мадрид, Ел Прат. Да се дава пример със Скай Юръп за прогреса на НТА е също доста иронично. От друга страна всичките традиционни компании като луфтханза имат същото гъвкаво ценообразуване, много компании премахват или минимизират кетъринга. В днешно време твърда дефиниция няма - по определени фактори всичките са НТА, по други фактори всичките са традиционни.

Елементарните правописни грешки, буквални преводи от английски дори да не ги започвам.


viewtopic.php?f=1&t=3653&p=89562#p89562
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот epetkov » 03 Яну 2013 16:27

Това е Ryanair : http://www.travel.ru/news/2013/01/03/211062.html . Източник -travel.ru
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот skyviewer » 04 Яну 2013 15:59

Добре,че рашките не са я добавили още в онзи списък "познай,кой ще фалира",където от доста време сред отличниците е WIZZ :smt022

http://forum.awd.ru/viewtopic.php?f=851 ... &start=320
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот skyviewer » 15 Яну 2013 17:20

Ryanair планира първата си база извън Европа

Ryanair се готви да стъпи на африканския континент,като за целта е в преговори за създаване на база в Маракеш.
С разполагането на базова машина в Мароко, авиокомпанията ще навлезе в неизследвана територия - досега тази стъпка не е посмяла да направи друга европейска авиокомпания.

http://www.flugrevue.de/de/luftfahrt/ai ... 106406.htm
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот stenk » 15 Яну 2013 20:32

И кое му е неизследваното ?
Почти сигурно ще върти кръгчета от Маракеш към Европа + най-много някъде из Мароко или Канарите.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта

cron