Air Berlin

Re: Air Berlin

Мнениеот amcho » 10 Яну 2017 12:45

amcho написа:
so написа:eff 01FEB 2017 спират полета до София!


Май си прав, на сайта им може да се букне само до 29 януари 2017г. Вероятно бихме могли да видим Eurowings или Ryanair като алтернатива, кой знае?
Etihad Group ще се окажат голям провал за AB, HG, AZ особено след напускането на Хоган. Искаха да превърнат Тегел и Фиюмичино като хъбове, да създат местен регионален швейцарски превозвач - Baboo, инвестираха в Индия с Jet Airways, в Air Serbia, които за сега са уж на печалба. Въобще, манджа с грозде стана целия проект и жалко за инвестициите
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1526
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Air Berlin

Мнениеот mashine1984 » 05 Май 2017 11:36

Etihad sinks deeper into Air Berlin with €350mn loan

Air Berlin (AB, Berlin Tegel) published its annual report this week, revealing a loan from major shareholder Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) for EUR350 million (USD382.5 million). The Abu Dhabi-based carrier now has an exposure to Air Berlin of almost EUR2 billion (USD2.19 billion), reports Bloomberg.

Air Berlin's annual report states that on April 28, 2017, Etihad granted the loan facility to the German carrier until December 31, 2021. Etihad additionally committed to providing support for Air Berlin's financial obligations for 18 months from April 28, 2017.

Abu Dhabi Commercial Bank and the National Bank of Abu Dhabi extended their loans – AED726 million (USD198 million) and EUR75 million (USD82 million) respectively – until April 2019.

As previously reported, Air Berlin will also transfer its 49.8% ownership of Austrian production company Niki (HG, Vienna) to Etihad in exchange for EUR300 million (USD328 million), pending regulatory approval.

The report shows that Air Berlin's financial performance was negative across the board. Revenue was down on 2015 by 7.3%, revenue per ASK declined 4.7% while cost per ASK increased 2.3%. Share prices registered a decline from EUR0.92 at end-2015 to EUR0.61 at end-2016.

At the close of 2016, Air Berlin was left with operating losses of EUR667 million (USD730 million), more than double 2015's losses. Its net debt now stands at EUR1.18 billion (USD1.3 billion).

However, Etihad CEO James Hogan appears optimistic. "We are seeing the first structural changes that are necessary to create a sustainable future for Air Berlin," he said in a statement.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... 350mn-loan
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1094
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Air Berlin

Мнениеот mashine1984 » 30 Май 2017 15:44

Air Berlin 1Q loss widens; Etihad weighs options

Air Berlin (AB, Berlin Tegel) suffered first quarter losses of EUR293.3 million (USD328 million), an increase of 60% on losses for the same period last year. Its first quarter financial results, published this week, also show that revenue was down EUR87.5 million (USD98 million) to EUR649.6 million (USD726.5 million) for the quarter.

According to Air Berlin, the 'fluctuations' were a result of the realignment of its business model which saw a reduction in capacity of 7.9%, a decline in the number of aircraft by 2.7%, and a fall in the number of flights by 8.2%. It also says it was affected by capacity bottlenecks at Berlin Tegel airport caused by a new ground service provider.

Air Berlin has recorded increased net losses year on year since 2013. News of the disappointing first quarter was followed by speculation that Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) may be weighing up its options about its stake in the loss-making carrier. Bloomberg reports that Etihad is looking to bring in financial advisers to help it to decide what to do with its 29.2% Air Berlin stake.

The Abu Dhabi-based carrier recently granted a EUR350 million (USD391.5 million) loan facility to the struggling German airline. At that time, Etihad CEO James Hogan said: "We are seeing the first structural changes that are necessary to create a sustainable future for Air Berlin." But Etihad now sees itself exposed to Air Berlin for EUR2 billion (USD2.19 billion), while the future of another of its investments, Alitalia (AZ, Rome Fiumicino), remains uncertain.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... hs-options
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1094
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Air Berlin

Мнениеот mitkobiker » 30 Май 2017 21:28

Първото четиримесечие по правило е от най-слабите за индустрията, но 300 милиона Евро загуба си е катастрофално лош резултат.
AB6/313/318/319/320/32N/321/332/333/343/345/346/388/717/733/734/735/736/73G/738/739/744/748/752/753/763/772/773/788/AN4/AT4/AT7/AR1/AR8/141/142/143/CR9/CRK/DHT/DH4/D38/ER3/ER4/E75/E90/E95/F50/F70/100/IL8/IL9/J32/J41/L4T/M82/M83/TU3/TU5/SF3/S20/SU9/NDE/TRN/
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2366
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Air Berlin

Мнениеот mashine1984 » 15 Авг 2017 15:04

Air Berlin подаде документи за фалит

Бюджeтният aвиoпpeвoзвaч Аіr Веrlіn e пoдaл дoĸyмeнти зa зaпoчвaнe нa пpoцeдypa пo oбявявaнe нa фaлит, пpeдaвa Вlооmbеrg. Toвa ce cлyчвa, cлeд ĸaтo ocнoвният aĸциoнep - Еtіhаd Аіrwауѕ, oттeгля пoдĸpeпaтa cи.

Koмпaниятa oбяви в oфициaлнo cъoбщeниe, чe вeчe e дoгoвopeнo гepмaнcĸoтo пpaвитeлcтвo дa пpeдocтaви зaeм, блaгoдapeниe нa ĸoйтo вcичĸи пoлeти дa мoгaт дa ce изпълнявaт бeз пpoблeм. Boдят ce paзгoвopи и зa paзпpoдaжбa нa имyщecтвo c Lufthаnѕа и дpyги ĸoмпaнии.

Двaмa oт члeнoвeтe нa бopдa нa диpeĸтopитe вeчe ca пoдaли cвoитe ocтaвĸи.

Аіr Веrlіn e втopaтa пo гoлeминa aвиoĸoмпaния в Гepмaния и ceдмaтa в Eвpoпa нa бaзa пpeвoзeни пътници. Еtіhаd Аіrwауѕ e нaй-гoлeмият aĸциoнep в нeя c 29.21%.

Koмпaниятa oпитвaшe дa извъpши пpecтpyĸтypиpaнe, зa дa нaмaли зaгyбитe, ĸoитo тъpпи oт гoдинa. Чacт oт плaнa бe дa oтдaдe пoд нaeм чacт oт caмoлeтитe cи нa Lufthаnѕа.


https://money.bg/business/vtoriyat-nay- ... falit.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1094
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Air Berlin

Мнениеот amcho » 15 Авг 2017 23:33

mashine1984 написа:Air Berlin подаде документи за фалит

Бюджeтният aвиoпpeвoзвaч Аіr Веrlіn e пoдaл дoĸyмeнти зa зaпoчвaнe нa пpoцeдypa пo oбявявaнe нa фaлит, пpeдaвa Вlооmbеrg. Toвa ce cлyчвa, cлeд ĸaтo ocнoвният aĸциoнep - Еtіhаd Аіrwауѕ, oттeгля пoдĸpeпaтa cи.

Koмпaниятa oбяви в oфициaлнo cъoбщeниe, чe вeчe e дoгoвopeнo гepмaнcĸoтo пpaвитeлcтвo дa пpeдocтaви зaeм, блaгoдapeниe нa ĸoйтo вcичĸи пoлeти дa мoгaт дa ce изпълнявaт бeз пpoблeм. Boдят ce paзгoвopи и зa paзпpoдaжбa нa имyщecтвo c Lufthаnѕа и дpyги ĸoмпaнии.

Двaмa oт члeнoвeтe нa бopдa нa диpeĸтopитe вeчe ca пoдaли cвoитe ocтaвĸи.

Аіr Веrlіn e втopaтa пo гoлeминa aвиoĸoмпaния в Гepмaния и ceдмaтa в Eвpoпa нa бaзa пpeвoзeни пътници. Еtіhаd Аіrwауѕ e нaй-гoлeмият aĸциoнep в нeя c 29.21%.

Koмпaниятa oпитвaшe дa извъpши пpecтpyĸтypиpaнe, зa дa нaмaли зaгyбитe, ĸoитo тъpпи oт гoдинa. Чacт oт плaнa бe дa oтдaдe пoд нaeм чacт oт caмoлeтитe cи нa Lufthаnѕа.


https://money.bg/business/vtoriyat-nay- ... falit.html


Не беше голяма изненада. Според мен се стигна до там защото (собствено мнение):

(i) Бяха закупени от Етихад, които се провалиха доста в Европа след частичното закупуване на няколко европейски а/к (AZ, JU, F7) и инвестиране в сравнително старомоден, бизнес модел, който не отговаря на настоящото търсене на клиента. Самите шефове нямаха особено развити знания как стоят нещата в европейския пазар.
(ii) Преструктурирането на Луфтханза през последните 2-3 години - нови самолети, агресивното инвестиране в Eurowings, като лоу-кост филиал (както направи Iberia с Vueling и Iberia Express) - станаха много по-конкурентноспособни.
(iii) Навлизането на Ryanair в Германия особено в SXF и FRA.
(iv) След като вече има 2 доста сериозни и мега развити трансферни летища като FRA & MUC се губи смисълa превръщането на TXL в едно трето такова. Първо, няма база за сравнение и второ, сегашната му инфраструктура не му позволва да бъде на такова ново.

Просто а/к задължително трябва постоянно да си променят бизнес модела тъй като именно тази индустрия е сравнително динамична. Само до преди 5 години се търсеха А380 а сега се търсят по-малки самолети, повече честоти, Wi-fi но не толкова безплатна храна и възглавници или метални прибори и такива глезотийки. Дори персоналните екрани все по-малко се използват тъй като пътниците изполват техните лаптопи, таблети и оттам свалят безплатните филми, музика, и т.н. предоставено от самата а/к.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1526
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Air Berlin

Мнениеот harrier » 22 Сеп 2017 14:14

amcho написа:Просто а/к задължително трябва постоянно да си променят бизнес модела тъй като именно тази индустрия е сравнително динамична. Само до преди 5 години се търсеха А380 а сега се търсят по-малки самолети, повече честоти, Wi-fi но не толкова безплатна храна и възглавници или метални прибори и такива глезотийки. Дори персоналните екрани все по-малко се използват тъй като пътниците изполват техните лаптопи, таблети и оттам свалят безплатните филми, музика, и т.н. предоставено от самата а/к.


Моето лично мнение е, че точно липсата на конкретен бизнес модел през последните 10г предопредели сегашното развитие. След като Ер Берлин погълна LTU, dba, HLX, LGW сякаш започнаха да се занимават с всичко възможно - чартър, лоу-кост/хибриден point-to-point, трансфери през Берлин (ад) и Дюселдорф, хибрид между досега изброените плюс захранване на Етихад и паралелно преструктуриране на бившите линии на LTU през океана и тн. Не мога да се сетя за успешна авио-компания с толкова разпиляни бизнес-интереси.

Отделно решението да се лети с много млад и постоянно обновяван авиопарк според мен допълнително им натовари разхдоната структура при постоянни проблеми с ликвидността в последните години. Само за сравнение - средната възраст на авиопарка на Ер Берлин и няколко други превозвача:

AB: 9г
LH: 18г
Кондор: 17г,
Germanwings: 13г (EW не ги вкарвам в сметката понеже взеха много от новите доставки за LH през последната година плюс че оперират 34 машини на AB на мокър лизинг).

Много ключов аспект е и цената на труда. Всеизвестно е, че разходите за единица продукция при AB са значително по-високи от тези на Eurowings например (да не говорим за Райън и Изи, които имат силно присъствие в Берлин) и това до голяма степен се дължи на по-неизгодните за авиокомпанията колективни трудови договори. В среда, в която manpower разходите ти са огромен процент от общите, това може да се окаже сериозен недостатък. Това е и причината служителите на Ер Берлин да мрънкат, че Луфти иска да ги погълне през структурата на Eurowings, където ще получат по-неизгодни договори (вместо да се радват, че ще запазят работните си места, но това е друга тема).
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5257
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Air Berlin

Мнениеот pumana » 30 Сеп 2017 14:20

100.000 билета на Airberlin за отменените полети купени преди 15.8.2017 пропадат без право на замяна и обезщетение. Става дума за всички полети на дълги разстояния, закупени преди обявяването в несъстоятелност на компанията:

http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 70774.html
pumana
най-спотър
 
Мнения: 416
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Air Berlin

Мнениеот amcho » 09 Окт 2017 22:25

There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1526
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Air Berlin

Мнениеот pumana » 17 Окт 2017 11:05

Специален поздрав от пилотите на последния полет с А330 на AirBerlin на летище Дюселдорф - ниско прелитане и go around над контролната кула. На второто видео се чуват отчаяни писъци на посрещачи, които явно не са били наясно с планирата маневра. :lol: :-D

https://www.youtube.com/watch?v=eKfo1We2YHE

https://www.youtube.com/watch?v=N78rajMN0Mo
pumana
най-спотър
 
Мнения: 416
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта