Air Berlin

Re: Air Berlin

Мнениеот West Germany » 06 Май 2014 15:17

Topfly написа:За Уиз ер съм чел, че в бизнес плана им са заложили 50 евро приходи от пътник в една посока, при средна запълненост на полетите на 85%. Този план може да се постигне с билети по 50 евро, но може да се постигне и със смесица от билети между 1 и 150 евро...


По добре би било всички да платят по 50 евро. Щото тези които плащат 150 евро плащат 3 билета.

Чудя се как ги продават такива билети за 150 евро.

Ако Wizz залагат 50 евро приходи от пътник, то не ниско тарифните авиокомпании може би залагат 70-90 евро от пътник и ако в последните дни цената е 150 евро и при едните и при другите то тогава какъв е смисъла да купувам от Wizz? Напротив, ще избера не ниско тарифна авиокомпания.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Air Berlin

Мнениеот Topfly » 06 Май 2014 16:20

West Germany написа:
Topfly написа:За Уиз ер съм чел, че в бизнес плана им са заложили 50 евро приходи от пътник в една посока, при средна запълненост на полетите на 85%. Този план може да се постигне с билети по 50 евро, но може да се постигне и със смесица от билети между 1 и 150 евро...


По добре би било всички да платят по 50 евро. Щото тези които плащат 150 евро плащат 3 билета.

Чудя се как ги продават такива билети за 150 евро.

Ако Wizz залагат 50 евро приходи от пътник, то не ниско тарифните авиокомпании може би залагат 70-90 евро от пътник и ако в последните дни цената е 150 евро и при едните и при другите то тогава какъв е смисъла да купувам от Wizz? Напротив, ще избера не ниско тарифна авиокомпания.


Много добре е , че не всички плащат еднаква цена, защото така пазарът е по ефективен, а и самолетите се използват по ефективно. Около Коледа е нормално да платиш 300-400 евро за двупосочен билет, когато всички искат да пътуват, но ако си по гъвкав и пътуваш февруари например може да купиш билет и по 10-20 евро. Ако цените не са диференцирани няма да има никакъв стимул за гъвкавите пътници да резервират в извънпиковите дати.
При традиционните авиокомпании тарифите се движат също по този начин, но не с такава разлика между минимума и максимума. Например между 120 и 500 евро за двупосочен билет.

Такова нещо, като цена на самолетен билет реално няма! Винаги се гледа за конкретна дата и конкретна дестинация. Само тогава има смисъл да се сравняват цените на отделните авиокомпании.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Air Berlin

Мнениеот tupolev144 » 06 Май 2014 18:03

Най-общо казано, когато НТА пуснат билети от по 1 евро, това се счита за реклама, но тази реклама никога не е за сметка на увеличаваща се загуба. Тя може да е само нереализирана печалба и сумата от нереализираната печалба се инкасира като инвестиция. А ако си направил недобре обмислена инвестиция, вероятно ще се докараш и до ефективна загуба. Когато по определена дестинация приходите са по-малко от разходите и има нужда от привличане на пътници, се правят промоции, но това не трябва до води до обща загуба, което означава, че приходите по друга дестинация трябва да са по-големи от заложените, за да не се стигне до обща загуба на компанията. Т.е. не е повод за голяма радост, когато се видят цени от по едно евро. Това означава, че по тази дестинация има проблем. А когато се види, че цената по определена дестинация на НТА е неестествено висока, това може да означава няколко неща:
- Самолетът е пълен, но няма нужда от реклама и останалите няколко места в него могат да се продадат на тройна цена например, но дори и да не се продадат загуби няма да има.
- Пазарът по тази дестинация е достатъчно добър и може да се продава по-скъпо.
- На този пазар има установен монопол.
От завишените приходи по посочените пунктове, пък и не само от тях, НТА трябва да бъде в състояние да покрие нереализираните печалби от направените промоции. В крайна сметка на годишна база, приходите трябва да превишават разходите. (За справка финансовият отчет на Райънеър, където усреднената печалба от превозен пътник на годишна база е около 4 евро.)
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Air Berlin

Мнениеот stenk » 06 Май 2014 19:40

Най-високата цена за полет с НТА която съм плащал е 265 евро за София-Лондон с Wizz.
Полета беше за след 4 дни и нормалните АК ми даваха цена от 400 и малко отгоре.
В друг случай може с нормална АК да излезе по-евтино ... различно е с тия последни билети :lol:

Та ето една ситуация в която плащам средно три пъти от нормалните цени до Лондон - обикновенно летя за 80-90 евро с Wizz или easyJet.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Air Berlin

Мнениеот West Germany » 06 Май 2014 20:22

Просто като вариант може да тръгне нова ниско тарифна авиокомпания като Wizz или Ryan обаче с друг модел и с реклама - ние нямаме билети по 1 евро, но нямаме и по 150 евро както е при другите ниско тарифни авиокомпании, когато плащате билетите на тези които са си ги купили по 1 евро. Това може да бъде даже по ефективен модел.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Air Berlin

Мнениеот Freak » 06 Май 2014 21:12

West Germany написа:Просто като вариант може да тръгне нова ниско тарифна авиокомпания като Wizz или Ryan обаче с друг модел и с реклама - ние нямаме билети по 1 евро, но нямаме и по 150 евро както е при другите ниско тарифни авиокомпании, когато плащате билетите на тези които са си ги купили по 1 евро. Това може да бъде даже по ефективен модел.


Това звучи много комунистически.
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Air Berlin

Мнениеот West Germany » 06 Май 2014 21:23

Freak написа:
West Germany написа:Просто като вариант може да тръгне нова ниско тарифна авиокомпания като Wizz или Ryan обаче с друг модел и с реклама - ние нямаме билети по 1 евро, но нямаме и по 150 евро както е при другите ниско тарифни авиокомпании, когато плащате билетите на тези които са си ги купили по 1 евро. Това може да бъде даже по ефективен модел.


Това звучи много комунистически.


Комунистическата идея е много красива и достойна. Няма капиталисти и олигарси които си трупат милиарди а всичко (цялата печалба) се разпределя между работниците. Идеята е много красива, обаче не е проработила.

Но не бих казал че моята идея в случая е комунистическа, тъй като има капиталист отгоре все пак. Идеяата може би е по справедлива и с това може да привлече потенциалните клиенти.

P.S. Както каза един германец: В ГДР повече ходихме на гости и по малко мислехме за пари. (Без коментар)
Не съм комунист. :!:
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Air Berlin

Мнениеот Topfly » 06 Май 2014 22:11

West Germany написа:Просто като вариант може да тръгне нова ниско тарифна авиокомпания като Wizz или Ryan обаче с друг модел и с реклама - ние нямаме билети по 1 евро, но нямаме и по 150 евро както е при другите ниско тарифни авиокомпании, когато плащате билетите на тези които са си ги купили по 1 евро. Това може да бъде даже по ефективен модел.


Ролята на билетите от 1 евро е да качи пътници, които изобщо не са имали намерение да пътуват на тази дата и до тази дестинация. Ако вдигнеш цената на 30-40 евро е доста вероятно тези пътници просто да не си купят билет.

Както вече ти обясних никой не го интересува по принцип за колко продава дадена авиокомпания билетите си, защото всеки пътува на конкретна дата за конкретна дестинация. НТА в 90% от случаите са по евтини от традиционните авиокомпании за която и дата да погледнеш и само в около 10% от случаите могат да се случат аномалии и да ти продават по скъпо билети.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Air Berlin

Мнениеот West Germany » 06 Май 2014 22:39

Topfly написа:Ролята на билетите от 1 евро е да качи пътници, които изобщо не са имали намерение да пътуват на тази дата и до тази дестинация. Ако вдигнеш цената на 30-40 евро е доста вероятно тези пътници просто да не си купят билет.

Както вече ти обясних никой не го интересува по принцип за колко продава дадена авиокомпания билетите си, защото всеки пътува на конкретна дата за конкретна дестинация. НТА в 90% от случаите са по евтини от традиционните авиокомпании за която и дата да погледнеш и само в около 10% от случаите могат да се случат аномалии и да ти продават по скъпо билети.


Ако имам една авиокомпания то пътниците които си търсят билети по 1-5 евро няма да представляват интерес за мен и ако не искат билети за 30 евро също не е най добрата таргет група за мене. Кто реклама за всички - да, но като потенциални клиенти едва ли ще ме интересуват такива пътници. По добре да напълня самолета с такива които са готови да платят по 50 евро и да не качвам цената до 150 евро за последните дати и това пак ще бъде НТА а не традиционна авиокомпания. Не казвам че тази идея е 100% печеливша, обаче има нещо в нея. Поне според мен.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Air Berlin

Мнениеот so » 05 Юни 2014 20:46

От следващото лятно разписание AB сменя полетните номера до/от София както следва: AB8286/AB8287, заедно с това сменя и капацитета като минава на микс от 738/320 186/180 седалки. Всички полети в дните 1-7 са заложени с едно и също време: 13:05 - 16:15 и 19:45-20:45 съответно
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1067
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: Air Berlin

Мнениеот so » 19 Дек 2014 17:40

TXL-SOF-TXL AB4980/87 operated by Bulgaria Air

VIE-SOF-VIE AB4985/83 operated by Bulgaria Air

FRA-SOF-FRA AB4982/84 operated by Bulgaria Air
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1067
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: Air Berlin

Мнениеот steven » 19 Дек 2014 20:34

Гледам продават само полетите на FB до TXL
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Air Berlin

Мнениеот so » 19 Дек 2014 21:07

продават и трите полета, а собствения до TXL се спира от 14 януари 2015
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1067
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: Air Berlin

Мнениеот ropotamo » 19 Дек 2014 21:16

Спомням си в началото, когато започнаха 3 АК да летят до Берлин как всички предричаха Бг Ер да се оттегли първа.
Накрая се получи точно обратното - остана само Бг Ер. Жалко - симпатизирам на националния ни превозвач, но конкуренцията е хубаво нещо и колкото повече АК - толкова по-добре.

Според мен голяма роля за "победата" на Бг Ер по този маршрут изиграха Ембраерите. Те просто са направени за конкурентноспособност на такива дестинации и позволяват поддържането на достатъчен брой честоти при добро затоварване.
ropotamo
по-спотър
 
Мнения: 137
Регистриран на: 17 Апр 2012 17:29
Местоположение: Zurich/Burgas

Re: Air Berlin

Мнениеот alex_2 » 19 Дек 2014 21:20

ropotamo написа: Те просто са направени за конкурентноспособност на такива дестинации и позволяват поддържането на достатъчен брой честоти при добро затоварване.

Аз лично 4 пъти летях от и до Берлин с А319 и четирите пъти бяха 100% пълни полетите.
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта