от tupolev144 » 06 Май 2014 18:03
Най-общо казано, когато НТА пуснат билети от по 1 евро, това се счита за реклама, но тази реклама никога не е за сметка на увеличаваща се загуба. Тя може да е само нереализирана печалба и сумата от нереализираната печалба се инкасира като инвестиция. А ако си направил недобре обмислена инвестиция, вероятно ще се докараш и до ефективна загуба. Когато по определена дестинация приходите са по-малко от разходите и има нужда от привличане на пътници, се правят промоции, но това не трябва до води до обща загуба, което означава, че приходите по друга дестинация трябва да са по-големи от заложените, за да не се стигне до обща загуба на компанията. Т.е. не е повод за голяма радост, когато се видят цени от по едно евро. Това означава, че по тази дестинация има проблем. А когато се види, че цената по определена дестинация на НТА е неестествено висока, това може да означава няколко неща:
- Самолетът е пълен, но няма нужда от реклама и останалите няколко места в него могат да се продадат на тройна цена например, но дори и да не се продадат загуби няма да има.
- Пазарът по тази дестинация е достатъчно добър и може да се продава по-скъпо.
- На този пазар има установен монопол.
От завишените приходи по посочените пунктове, пък и не само от тях, НТА трябва да бъде в състояние да покрие нереализираните печалби от направените промоции. В крайна сметка на годишна база, приходите трябва да превишават разходите. (За справка финансовият отчет на Райънеър, където усреднената печалба от превозен пътник на годишна база е около 4 евро.)