Страница 1 от 3

Bombardier CS / Airbus A220

МнениеПубликувано на: 28 Фев 2013 09:28
от Toni
В много теми вече обсъждаме тези самолети и мисля, че е редно да имат отделна тема за тях.

Бомбардие вече показват снимки на прототипа, който даже е с двигатели:
Изображение

Цялата статия можете да видите тук: http://www.flightglobal.com/news/articl ... es-382777/

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 09:06
от Toni
Изображение

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 10:18
от Vladimorka
Като пернишки голф са го осветили :-)

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 18:24
от Attila
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 18:49
от Делян
Интересното е че този самолет ще е с двигатели от новото поколение: geared turbofan, не знам какъв е точния превод на български обаче....
Добавя се нещо като скоростна кутия към турбината което позволява да се контролира скороста на въртящият момент.
При старото поколение реактивни двигатели въртящият момент се контролира от това колко керосин пускаш....

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 19:31
от akair
Кога се очаква да полети?

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 20:47
от Attila
Говори се за юни, дано този път успеят да се вместят в сроковете.

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2013 23:19
от Toni
Делян написа:Интересното е че този самолет ще е с двигатели от новото поколение: geared turbofan, не знам какъв е точния превод на български обаче....


Редуктор :)
Много ми е интересен този двигател PW GTF (PW 1000G). Предимството му е в по-бавно въртящият се вентилатор, което водело до по-голяма ефективност и по-ниски нива на шум....да видим как ще е с вибрациите.
CS ще бъде първият самолет с такъв двигател. Ще го последват Mitsubishi RJ, A320neo и МС21.

Изображение


На тази снимка двигателят изглежда огромен за самолет от този клас. Все едно на 737 са му сложили "турбина" от 757 :)

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2013 00:22
от Vladimorka
То не само на снимката - за CS си е с бая голям вентилатор - 1.9 метра диаметър. За сравнение текущите CFM-и на A320 са 1.55м, а IAE-тата - 1.61м - разликите са доста сериозни. А пък сравнени с GE CF34 на ембраерите (190, т.е. що-годе същия клас), вече нещата са брутални - 1.4м срещу 1.9м.

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2013 12:15
от Toni
Vladimorka написа:За сравнение текущите CFM-и на A320 са 1.55м, а IAE-тата - 1.61м - разликите са доста сериозни.

1,55m е диаметърът на CFM56-3 и -7 нa 737.
A320 e със -5А, чийто диаметър е 1,74m. С просто око се вижда, че V2500 е по-тънък от CFM56-5A :)

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2013 18:55
от Attila
Интересно ми е дали наистина ще бъдат постигнати обещаните ниски нива за шум.
Иваче не се съмнявам в предлаганият комфорт (е, зависи и от оператора).
http://www.youtube.com/watch?v=PF_y6HpC41o

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 13 Май 2013 00:41
от Attila
Потвърдено е че първият полет трябва да се осъществи следващия месец
Изображение

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 02 Юни 2013 15:43
от Делян
В Airliners вече се появиха снимки на този Bombardier BD-500-1A10.

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2013 01:00
от Attila

Re: Bombardier CS

МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2013 14:58
от Делян
Изображение
Първи полет