West Germany написа:tupolev144 написа:Когато се даде възможност на летището само да определя политиката на таксите си, както е на всички регионални летища в ЕС и му се даде възможност да работи нормално и не му се пречи, тогава ще смятаме кой с колко процента е допринесъл за туризма. Иначе звучи като гавра - стискаш някой здраво за гушата и го питаш защо не диша и не допринася нищо със съществуването си. И дори му правиш и анализи, колко е мързелив и едва ли ще стане нещо от него, нищо че не си му дал възможност да покаже какво може. Пак ти давам сравнение - за среден тип самолет, таксата с промоцията от 50% намаление е 12,5 ПЪТИ по-висока от тази в Атина (без промоцията изтичаща през месец май т.г. 25 ПЪТИ по-висока)!!!
tupolev изморих се вече да ти посочвам цифри и факти а ти да ми отвръщаш с лично мнение. Един куп закони ми изпрати, като намекваш че това е печелившата формула. Това са закони и те не гарантират никакъв успех.
Когато коментирах сатията въобще не съм си гаврил, там има елементи които се нуждаят от допълнително уточнение. Може би въобще не трябваше да я посочвам, тъй като ти само търсиш причина да се хванеш за нещо и после да изразиш мнението си което пак е твое гипотетично мнение без цифри. Аз посочвам факти и цифри, ти в отговор на това ми посочваш закони.
Може би трябваше да оставя мнението си за това че Ryan режат полетите си през туристическия сезон като последно, на него поне не си отговорил.
Мисля че вече достатъчно ясно разбрахме, че високите такси в България не са причината, която да се отразява върху стойността на билетите за туристите, даже в Пловдив при всички намалени такси и субсидии билетите до Лондон за близките дати струват с 60 евро повече отколкото от София, което съвсем сериозно те кара да се замишлиш и да си хванеш рейсчето до София, както и минималната цена от Пловдив е само с 4-5 евро по евтино, но това е нормално тъй като Ryan не могат да увеличат тази такса. Ако изчислиш средната стойност на билетите на Ryan и Easy, ще го разгледам, не мога да се занимавам с това в момента. Твоите сметки за Атина нищо не доказват, атина и да вдигне таксите това няма да отрази върху пътникопотока. И е малко не точно да сравняваме Пловдив с Атина.
За сега това е последното ми мнение и някакво време няма да мога да отговарям, тъй като се разболях (силно кашлям и имам температура)
Да ти кажа честно, ми беше дотегнало вече от безсмисления "спор" с теб, защото явно не разбираш за какво иде реч и си знаеш твоето. Посочих ти не напразно линкове с документи, от които да се запознаеш как се работи в ЕС и ако продължаваме да не спазваме тези правила, просто ще се затрием. А това, че не разбираше и че до края не можа да разбереш, говори факта, че и до последните си постове, не направи разлика между инвестиция и субсидия! Дадох ти сравнението между Атина и Пловдив ненапразно! Атина, като столично летище се причислява към летищата от основната мрежа и може да си позволи и по-високи такси, защото както си схванал, там има пътникопоток най-малкото защото Атина е и столица. И въпреки това, съседите са възприели директивите за облекчаване на АК, респективно на клиентите, за да могат да ги привлекат. А ние използваме тези по-високи (и то с много пъти) такси, не да привличаме, а да спираме привличането. Колко пъти трябваше да ти повтарям, че по тези директиви (които ти наричаш липса на конкретика), летищата не трябва да печелят от високи такси, а от съпътстващи дейности (да не ти ги изброявам колко са)! А ти продължаваш да не правиш разлика между 90 и 1150 евро (след м.май 2300 евро). Да, но АК правят голяма разлика, защото се борят за клиенти и за оцеляване при високата конкуренция! А това, че Райън продължава да лети до/от Пловдив, въпреки тези безумно високи такси и при реално не работещ фонд, говори единствено за това, че имат интерес към българския пазар, а някои от нас (ясно кои) продължават да се правят на ударени. А това, че дори и при по-високи цени на билети от тези в София до Лондон и пълни над 90 % самолети, говори, че пътниците имат интерес да пътуват до/от Пловдив, само че АК е предпазлива да разширява дейността си при тези такси, от които всички естествено губят. Опитах се да ти разясня (въпреки, че пак не схвана), че страната ни губи милиони туристи от сегмента културен и СПА туризъм, само заради страха, да не се засегне по някакъв начин монопола. Реално, при около 100 000 пътникопоток на година, летището е блокирано. Защо тогава на софийското летище от две години насам, самолетодвиженията драстично намаляват и АК-ии се оттеглят? С или без Пловдив, явно това не оказва влияние и причините за случващото се, трябва да се търсят другаде. Навсякъде по Европа, летището от основната мрежа, работи в синхрон с минимум едно летище от регионалната мрежа, само у нас това не се случва и от това губи и основното летище. Да припомням ли, че наши сънародници масово от около 2-3 години насам се възползват от услугите на летищата на съседните ни държави.
Не напразно ти изпратих да видиш как се е развил пътникопотока в Полша, пък и не само там, за да си направиш изводите. Само че твоите изводи бяха свързани с гастарбайтери. В предишни дискусии е коментирано, как същите тези гастарбайтери (от Англия и Германия (летния сезон) до Пловдив), преди не са се връщали често или са си идвали мaксимум веднъж в годината, а сега пътуват на всеки два три месеца. Но този, който е решил да дойде за три дни на уикенд туризъм в Пловдив и региона ..., е повярвай ми, няма да си хване "рейсчето" от/до София и просто няма да дойде. А това, че Пловдив има потенциал за туризъм, сам си го проумял прочитайки последната статия, което все пак е напредък. От всичкото това упорство, на малка група от хора, губи икономиката на страната ни. На всеки 1000 превозени пътници, се откриват минимум 11 работни места и да не използваш потенциала на една изградена инфраструктура каквато е летището, в регион, с огромен потенциал за културен и СПА туризъм е меко казано кощунство. Кажи ми коя друга държава не би се възползвала да привлече туристи, само дори и заради факта, че на нейна територия се намира най-стария жив град в Европа? А региона е преизпълнен със забележителности, които ако се рекламират по правилния начин ще доведат милиони туристи. И приходите биха облагородили инфраструктурата, за да не дава повод на критиците и песимистите, че страната ни за нищо не става. Все пак трябва от някъде да се започне, иначе едва ли ни чака нещо добро. Ще ти изпратя, само няколко линка от десетките които мога да ти изпратя, за места в региона, които ако бяха на друга територия, щяха да бъдат с опашки от желаещи да ги видят.
Откриха най-стария слънчев часовник
http://goodnews.actualno.com/Otkriha-na ... z2sknicncj Най-старият действащ манастир
http://www.bulgariamonasteries.com/chir ... astir.htmlНай-старият надпис на европейски народ
http://sparotok.blog.bg/politika/2011/0 ... ovo.819643Само, че както ти казаха и други съфорумци, ние явно си заслужаваме алкохолните туристи "олинклузив".
Малко по въпроса: защо честотите на полетите на Райън през зимата са по-редки? Всички работещи в ГА (ако са професионалисти, а не ходят само на работа) знаят, че през зимния период рискът от по-големи разходи за авиокомпаниите е многократно по-голям отколкото през останалите сезони. Респективно повечето полети означават и по-голяма вероятност за възникване на риск за преразход. При не работещ Фонд и прекомерно високи такси, финансовия риск става още по-голям. Единствения начин да запазиш определена дестинация на печалба при това положение, е да затоварваш по нея значително по-голям брой пътници, при максимално висока цена на билета. По линиите Пловдив - Лондон и Пловдив - Франкфурт (която не е сезонна, а се спира съвсем целенасочено през зимата), средната затовареност е над 170 пътника (при 189 места) на цена която (както ти си забелязал) е относително висока. Сещаш ли се как се постига този баланс? Мен ако питаш - трудно!
А това, че си се разболял, не е добре. Скорощно оздравяване! Нямам нищо лично към теб, но и на мен ми идва малко в повече когато обясняваш, обясняваш едно и също, а отсрещната страна не го разбира, или се прави че не разбира.