Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 17 Фев 2014 13:17

Topfly написа:Това е статистика от годишния отчет на Ryanair. Вероятно не е случайно, че няма данни за Уиз ер, защото там предимството им е по малко, ако изобщо го има :wink: Малко изкривява статистиката, че повечето от пътниците на Ryanair пътуват без чекиран багаж и главно на по къси разстояния. Цените на Луфтханза и AF-KLM са доста по високи, защото там има трансконтинентални полети и скъп кетъринг.
Изображение


Провери цените за близките дати на Ryan и Easy. Цените на Rayn са към 210 евро а на Easy са към 145 евро.

Просто ми трябва много време за да изчисля средната цена на билетите за периода в който те се предлагат.

Единствено минималната цена на Ryan е по ниска към 45 евро, докато минималната на Easy е 53 евро.

Но това е без такса багаж. Багажа при Easy е 23 евро за 20 кг. а при Ryan е 25 евро за 15 кг.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 17 Фев 2014 13:21

Topfly написа:Това е статистика от годишния отчет на Ryanair. Вероятно не е случайно, че няма данни за Уиз ер, защото там предимството им е по малко, ако изобщо го има :wink: Малко изкривява статистиката, че повечето от пътниците на Ryanair пътуват без чекиран багаж и главно на по къси разстояния. Цените на Луфтханза и AF-KLM са доста по високи, защото там има трансконтинентални полети и скъп кетъринг.
Изображение

А може би не ги смятат за конкуренция, затова ги няма в статистиката. Нали се сещаш, че при огромната разлика в броя превозени пътници, както и в броя самолети, а може би и в много малко застъпващ се пазар между RYANAIR i WIZZAIR (интересно защо), вероятно не са се сетили за тях.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 17 Фев 2014 13:25

tupolev144 написа:А може би не ги смятат за конкуренция, затова ги няма в статистиката. Нали се сещаш, че при огромната разлика в броя превозени пътници, както и в броя самолети, а може би и в много малко застъпващ се пазар между RYANAIR i WIZZAIR (интересно защо), вероятно не са се сетили за тях.


Wizz air не са публична компания и може и да нямат публични данни за тях...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 17 Фев 2014 13:30

West Germany написа:Провери цените за близките дати на Ryan и Easy. Цените на Rayn са към 210 евро а на Easy са към 145 евро.

Просто ми трябва много време за да изчисля средната цена на билетите за периода в който те се предлагат.

Единствено минималната цена на Ryan е по ниска към 45 евро, докато минималната на Easy е 53 евро.

Но това е без такса багаж. Багажа при Easy е 23 евро за 20 кг. а при Ryan е 25 евро за 15 кг.


Това са средните цени от годишните отчети на компаниите, а не цени за определени дати. Не забравяй, че Ryanair доста често има промоции при които пуска 1 милион места безплатно или по 1 цент. Такива промоции свалят доста средната цена.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 17 Фев 2014 13:35

Коректното изчисление на горната сметка е като разделиш годишните приходи на авиокомпанията с броя на пътниците и извадиш от сметката приходите на авиокомпаниите от транскониненталните полети. Въпросът е Ryanair слага ли към годишните приходи и приходите от допълнителни услуги, като багаж, кетъринг и т.н., но това доста лесно може да се провери от отчета. разделянето на приходите на европейски и трансконтинентални е доста по трудно въз основа на отчетите.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 17 Фев 2014 13:36

West Germany написа:
Провери цените за близките дати на Ryan и Easy. Цените на Rayn са към 210 евро а на Easy са към 145 евро.

Просто ми трябва много време за да изчисля средната цена на билетите за периода в който те се предлагат.

Единствено минималната цена на Ryan е по ниска към 45 евро, докато минималната на Easy е 53 евро.

Но това е без такса багаж. Багажа при Easy е 23 евро за 20 кг. а при Ryan е 25 евро за 15 кг.

Това е от документ, който вече съм ти дал:
1.През 2011 г. пазарният дял на нискотарифните авиокомпании (42,4 %) за първи път надхвърли дела на историческите въздушни превозвачи (42,2 %). Тази тенденция продължава през 2012 г. (44,8 % за нискотарифните и 42,4 % за историческите оператори).
Като знаеш колко е дела на НТА в България (горе-долу наполовина), спрямо историческите оператори и след като анализираш цифрите, какъв би бил изводът? Положителен за нашия "пазар" или отрицателен?
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 17 Фев 2014 13:42

tupolev144 написа:Като копираш моите постове , на които смяташ, че отговаряш, не е лошо и да ги четеш.А иначе "анализите" които правиш, ако ги вземем за сериозни, най-добре ще е да закрием летищата в България и да отчетем, че сме решили проблема. Ето още някоя и друга "сламка", която може би ще ти помогне в анализирането:
1.Ето тук можеш да видиш как стои въпросът с цените на билетите при различните авиокомпании. (WIZZAIR не присъства, защото е несравнима с присъстващите) И да знаеш, че статистиките се правят на годишна база, а не на отделни дати.
http://www.ryanair.com/doc/investor/pre ... 3_2014.pdf
2. По отношение на Румъния Ето ти пак малко материал за „ анализиране”
http://www.aeroportcraiova.ro/Rute-noi_s390.html
„Aeroportul Craiova devine cea de-a 19-a baza a Companiei Wizz Air.
O aeronava alocata, pentru patru noi rute din iulie 2014.
Incepand cu luna iulie a anului 2014, pe Aeroportul din Craiova va fi deschisa cea de-a 19-a baza operationala a Companiei Wizz Air. Aeronava Airbus A320 cu o capacitate de 180 de locuri, alocata acestei baze va fi livrata in Craiova pe 23 iulie 2014. Noua aeronava va sustine oprarea a 4 noi rute externe: Bologna (Italia), Dortmund (Germania), Barcelona (Spania) si Roma- Ciampino (Italia). Totodata va creste frecventa pentru zborurile deja existente spre Milano- Bergamo si Londra - Luton.”
Какво ли ще покажа „анализът” ти?
И чети документи, а също и постовете на които отговаряш.


Чета всички твои постове и отговарям на тях адекватно. И когато ти пиша, не пиша че си малоумен, както ми намекваш ти, а казвам единствено че си оптимист, даже признавам че това е добре просто има оптимизъм който се основава върху нещо реално а има такъв който е откъснат от реалността.
Да по правилно е да се направи анализ върху всичките цени, но ми трябва много время да изчисля средната цена на Ryan и Easy. Ти също не си изчислил а ми показваш това което казват Ryan и съм забелязал че те не винаги се изказват обективно и най вече по отношение на Easy.
За близките дати цените на Easy са по добри и то много по добри, а минималните цени на Ryan са по добри от тези на Easy, обаче ако включим в цената и багажа, и ако вземим предвид че все пак таксите за пътници в Пловдив са 2 пъти по ниски, то получаваме горе долу еднаква цена, то ест предимството от това да отидеш в Пловдив е някъде 5 евро, такава сума почти не се отразява върху туристическия поток.
Ако изчишлиш средната цена на Ryan и Easy, ще ти се доверя, просто не ми се занимава, много работа.

Запознат съм с ситуацията в Крайова и тези линии не са за туристи а са за гастербайтерите, и вече ти написах, че пътникопотока на всичките румънски летища е горе долу толкова колкото и в България, въпреки че регионалните летища там предлагат по добри такси отколкото в България.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 17 Фев 2014 13:59

tupolev144 написа:Това е от документ, който вече съм ти дал:
1.През 2011 г. пазарният дял на нискотарифните авиокомпании (42,4 %) за първи път надхвърли дела на историческите въздушни превозвачи (42,2 %). Тази тенденция продължава през 2012 г. (44,8 % за нискотарифните и 42,4 % за историческите оператори).
Като знаеш колко е дела на НТА в България (горе-долу наполовина), спрямо историческите оператори и след като анализираш цифрите, какъв би бил изводът? Положителен за нашия "пазар" или отрицателен?


Пазарният дял на нискотарифните авиокомпании в София е 29 % което е напълно нормален процент спрямо другите балкански столици. В Букурещ е малко по висок, но благодарения на това че имат собствена нискотарифна авиокомпания, и в Скопие той е но според мене всияко е благодарение на инвестиции/субсидии, обаче като виждам ръста на летище Скопие все още е голям въпрос дали е инвестиция или субсидия. И даже в този ръст трябва да се отделят гастарбайтерите и туристите, като при едните този ръст е голям а при другите не толкова. Не знам какъв процент туристи са дошли в Скопие (и Скопие все пак не е сериозна туристическа дестинация) и в интерес на истината много бих искал да видя такъв документ, тъй като ще могада изчисля колко пари са инвестирани за да дойде един турист и ако имаме точна информация колко срдно харчи един турист в Скопие, ще можем да разберем колко приходи или загуби там има. И съвсем не без основателно се съмнявам, че това ще бъдат приходи.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 17 Фев 2014 14:08

tupolev144 написа:Изговори се немалко, че страната ни губи един огромен сегмент на културен и СПА туризъм. В страха си, да не накърним интересите на монопола, губим милиони от точно този сегмент, който никога няма да се появи, при така поддържаното статукво. Затова, нека да не спорим безмислено и да предопределяме нещата, както тe помоли по-горе един съфорумец,


Най популарния СПА курорт в Европа (Карлови Вари) привлича по 100 000 туриста годишно, там трафика почти на 100% се състои от туристи. Другите СПА курорти много отстъпват на Карлови Вари. Така че Пловди няма как особенно да разчита на СПА туризма. За повече от 100 000 годишно в Пловдив за сега не може да се говори, да не говорим за това че Пловдив не може конкурира Карлови Вари. Навсякъде в Европа има СПА хотели, и минерални източници където има СПА курорти, затова не може да се говори за някакъв уникален продукт в Пловдив, по точно Велинград, Девин, Хисаря.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 17 Фев 2014 14:21

Big G написа:И кой е казал, че Раян се е заинтересувал от развитието на региона? При един бизнес интереса е взаимен. И ако нямат интерес биха ли стояли още тук? Като контрапункт, виж колко АК изчезнаха от л-ще София. Защо? А последното ти изречение направо ме шашна. Да не си в управителното тяло на Фонда за да правиш такива заключения? Не, не вярвам. Даже съм сигурен. Тогава?!?


Не не съм в управителното тяло. Но аз този фонд го виждам като посредник между общините и RyanAir, и то е така. И задълженията на фонда са ясни, че трябва да се плащат определени пари за да има редовни линии до летище Пловдив. Трябва да се правят изследвания, проучвания за количеството туристи и кави са приходите от тази дейност, какъв ефект върху туризма има тази дейност и въз основа на това да се приемат компетентни решения дали да се инвестират/субсидират повече пари или не.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Freak » 17 Фев 2014 14:31

West Germany написа:
tupolev144 написа:Изговори се немалко, че страната ни губи един огромен сегмент на културен и СПА туризъм. В страха си, да не накърним интересите на монопола, губим милиони от точно този сегмент, който никога няма да се появи, при така поддържаното статукво. Затова, нека да не спорим безмислено и да предопределяме нещата, както тe помоли по-горе един съфорумец,


Най популарния СПА курорт в Европа (Карлови Вари) привлича по 100 000 туриста годишно, там трафика почти на 100% се състои от туристи. Другите СПА курорти много отстъпват на Карлови Вари. Така че Пловди няма как особенно да разчита на СПА туризма. За повече от 100 000 годишно в Пловдив за сега не може да се говори, да не говорим за това че Пловдив не може конкурира Карлови Вари. Навсякъде в Европа има СПА хотели, и минерални източници където има СПА курорти, затова не може да се говори за някакъв уникален продукт в Пловдив, по точно Велинград, Девин, Хисаря.


Мисля, че разсъждаваш по линията, че единствено масовият турист е турист и че туризмът трябва да бъде ориентиран само и единствено към масовките. Търсиш продукт, който докарва големи групи на едно. Проблемът е, че като цяло нашият туризъм следва същата логика. На пръв поглед, този вид пътувания изглежда носят много повече приходи, но на практика не е така.

Вземи например един самолет пенсионери/млади английски алкохолици на ол-инклузив - те са платили много ниска цена на туроператора. Той от своя страна е изстискал до максимум нашите хотели да свалят цената до невъзможни нива. Нашите хотели на свой ред притискат другите участници по веригата да свалят цените. Каквито и постъпления да има, те отиват в много, изключително тесен кръг фирми. Неслучайно ресторантите по морето реват срещу ол-инклузива.

От друга страна, дори и половин самолет уикенд туристи носят много по-голяма полза. Те не се движат в пакет ще обядват на 30 различни ресторанта, ще вечерят на 30 различни кръчми, ще си купят сувенири от 60 различни павилиончета, ще пият кафе на всеки ъгъл, където им се прииска - ще си оставят парите на много обекти от малкия бизнес. А както е добре известно, малкият бизнес има голямо значение. В него са заети много повече хора и много повече хора ще усетят ползата от уикенд туристите, които така снизходително пренебрегваш.

И най-важното, като се върнат в родината си, уикенд туристите ще разкажат на приятелите си, че и тук има какво да се види, а не какво да се изпие.

Мисленето на заетите в туристическия бранш е много ограничено и форматирано.
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 17 Фев 2014 14:47

Freak написа:
West Germany написа:Най популарния СПА курорт в Европа (Карлови Вари) привлича по 100 000 туриста годишно, там трафика почти на 100% се състои от туристи. Другите СПА курорти много отстъпват на Карлови Вари. Така че Пловди няма как особенно да разчита на СПА туризма. За повече от 100 000 годишно в Пловдив за сега не може да се говори, да не говорим за това че Пловдив не може конкурира Карлови Вари. Навсякъде в Европа има СПА хотели, и минерални източници където има СПА курорти, затова не може да се говори за някакъв уникален продукт в Пловдив, по точно Велинград, Девин, Хисаря.


Мисля, че разсъждаваш по линията, че единствено масовият турист е турист и че туризмът трябва да бъде ориентиран само и единствено към масовките. Търсиш продукт, който докарва големи групи на едно. Проблемът е, че като цяло нашият туризъм следва същата логика. На пръв поглед, този вид пътувания изглежда носят много повече приходи, но на практика не е така.

Вземи например един самолет пенсионери/млади английски алкохолици на ол-инклузив - те са платили много ниска цена на туроператора. Той от своя страна е изстискал до максимум нашите хотели да свалят цената до невъзможни нива. Нашите хотели на свой ред притискат другите участници по веригата да свалят цените. Каквито и постъпления да има, те отиват в много, изключително тесен кръг фирми. Неслучайно ресторантите по морето реват срещу ол-инклузива.

От друга страна, дори и половин самолет уикенд туристи носят много по-голяма полза. Те не се движат в пакет ще обядват на 30 различни ресторанта, ще вечерят на 30 различни кръчми, ще си купят сувенири от 60 различни павилиончета, ще пият кафе на всеки ъгъл, където им се прииска - ще си оставят парите на много обекти от малкия бизнес. А както е добре известно, малкият бизнес има голямо значение. В него са заети много повече хора и много повече хора ще усетят ползата от уикенд туристите, които така снизходително пренебрегваш.

И най-важното, като се върнат в родината си, уикенд туристите ще разкажат на приятелите си, че и тук има какво да се види, а не какво да се изпие.

Мисленето на заетите в туристическия бранш е много ограничено и форматирано.


Основният проблем на weekend туризма е това че weekend туристите идват средно за 2 дни, няма как да посетят 30 ресторанта имат 2 обяда, 2 вечери и закуската им се предлага в хотела, то ест приходите от един weekend турист като ДДС и данъци са много малки. Вече писах че туристите харчат средно по 70 евро на ден (според мен weekend туристите харчат по малко и от това) полученото ДДС от 140 евро за 2 дни ще е 23 евро, освен това има данъци които заплащат хотелите, ресторантите върху приходите си. Не мога да кажа точно какъв ще е ефекта от един weekend турист във финансово отношение, но компенсация за една седлка трябва да бъде поне 25 евро за да има някакъв ефект, един билет отиване връщане се компенсира с 50 евро. Някой може ли да гарантира ще ги върнем тези 50 евро, след като туриста дойде? А какво да кажем за това че докато се компенсират седлките на туристите по същото време се компенсират и седалките на гастербайтерите, ако има 30% туристи ще трябва да компенсираме и 2 седалки на гастербайтерите докато компенсираме едната на туриста и тогава стават 150 евро инвестиции за един турист, което аз вече не мога да нарека инвестиция. Трябва да се направи много подробно и точно изследване и изчисление и след това вече да се приеме решение.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Freak » 17 Фев 2014 14:58

West Germany написа:Основният проблем на weekend туризма е това че weekend туристите идват средно за 2 дни, няма как да посетят 30 ресторанта имат 2 обяда, 2 вечери и закуската им се предлага в хотела, то ест приходите от един weekend турист като ДДС и данъци са много малки. Вече писах че туристите харчат средно по 70 евро на ден (според мен weekend туристите харчат по малко и от това) полученото ДДС от 140 евро за 2 дни ще е 23 евро, освен това има данъци които заплащат хотелите, ресторантите върху приходите си. Не мога да кажа точно какъв ще е ефекта от един weekend турист във финансово отношение, но компенсация за една седлка трябва да бъде поне 25 евро за да има някакъв ефект, един билет отиване връщане се компенсира с 50 евро. Някой може ли да гарантира ще ги върнем тези 50 евро, след като туриста дойде? А какво да кажем за това че докато се компенсират седлките на туристите по същото време се компенсират и седалките на гастербайтерите, ако има 30% туристи ще трябва да компенсираме и 2 седалки на гастербайтерите докато компенсираме едната на туриста и тогава стават 150 евро инвестиции за един турист, което аз вече не мога да нарека инвестиция. Трябва да се направи много подробно и точно изследване и изчисление и след това вече да се приеме решение.


Мисля, че говорим на различни езици.

Прочети ми още веднъж мнението. Писал съм, че пътниците от един самолет ще отидат на 30 различни ресторанта, а не на единствения в хотела, а не че всеки ще отиде на 30 ресторанта за уикенда. Следиш ли какво се пише изобщо?

Да не се счетоводител, че само за ДДС говориш?

Семейството на Джон Бул, жена му и двете им деца ще оставят по 70 евро на човек на ден (примерно) на хотела. Общо 280 на един доставчик на услугата.
Четворка уикенд туристи ще оставят 280 евро, но ще се хранят на 4 различни места, ще пият кафе в 4 различни кафенета, ще си купят сувенирчета от 3 различни магазина и т.н. Общо 280 евро на 10 места. Ще се върнат и ще кажат, че са изкарали много добре.

Ако ДДС-то е едно и също, кой турист носи повече полза?

Ясен ли е примерът или да продължавам с обясненията?
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Big G » 17 Фев 2014 15:14

Topfly написа:
tupolev144 написа:А може би не ги смятат за конкуренция, затова ги няма в статистиката. Нали се сещаш, че при огромната разлика в броя превозени пътници, както и в броя самолети, а може би и в много малко застъпващ се пазар между RYANAIR i WIZZAIR (интересно защо), вероятно не са се сетили за тях.


Wizz air не са публична компания и може и да нямат публични данни за тях...

Ако може да се разчита на инфото от вестник "Капитал", ето какво пише:
"Унгарската Wizz Air е от така наречените low-cost авиокомпании и като такава се нарежда на трето място в Европа и първа в Централна и Източна Европа по пазарен дял. Компанията е превозила общо 12 млн. пътници през 2012 г. и очаква броят им да достигне 13.5 млн. през настоящата."
http://www.capital.bg/biznes/2013/03/21 ... _sofiia_i/
На Ryanair се знаят колко са превозените пътници и може да се сравняват.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 17 Фев 2014 15:19

Big G написа:
Topfly написа:
tupolev144 написа:А може би не ги смятат за конкуренция, затова ги няма в статистиката. Нали се сещаш, че при огромната разлика в броя превозени пътници, както и в броя самолети, а може би и в много малко застъпващ се пазар между RYANAIR i WIZZAIR (интересно защо), вероятно не са се сетили за тях.


Wizz air не са публична компания и може и да нямат публични данни за тях...

Ако може да се разчита на инфото от вестник "Капитал", ето какво пише:
"Унгарската Wizz Air е от така наречените low-cost авиокомпании и като такава се нарежда на трето място в Европа и първа в Централна и Източна Европа по пазарен дял. Компанията е превозила общо 12 млн. пътници през 2012 г. и очаква броят им да достигне 13.5 млн. през настоящата."
http://www.capital.bg/biznes/2013/03/21 ... _sofiia_i/
На Ryanair се знаят колко са превозените пътници и може да се сравняват.


Броят на пътниците се знае, но не се знае какви приходи реализират Уиз ер. Без тях е трудно да се каже, колко е средната цена на един билет при Уиз ер.
Субективното ми мнение е, че Уиз ер успяват малко по скъпо да продадат билетите си спрямо Ryanair.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 30 госта