Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 10:48

Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Премиерът Орешарски е дал принципно съгласие за обсъждане на възможността държавата да гарантира субсидия за нискотарифни авиокомпании

Изображение

Пуснах нова тема, защото това определено може да направи революция в българската авиация и туризъм.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 14 Фев 2014 11:31

Има 2 млн. френски туристи които са готови да дойдат само че няма транспорт. Защото полета е бил 250 евро.
Има ниско тарифен полет Париж (Бове) София 2 пъти седмично и става 4 пъти седмично от 09.06.14 с минимална цена, сега ми излиза 49.99 евро.
Според мен абсолютно не разумна инвестиция, вместо това да се субсидират чартърни полети до нови дестинации, които се пълнят само с туристи, ще субсидираме ниско тарифните, гастарбайтерите по често да могат да се прибират вкъщи.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 11:54

West Germany написа:Има 2 млн. френски туристи които са готови да дойдат само че няма транспорт. Защото полета е бил 250 евро.
Има ниско тарифен полет Париж (Бове) София 2 пъти седмично и става 4 пъти седмично от 09.06.14 с минимална цена, сега ми излиза 49.99 евро.
Според мен абсолютно не разумна инвестиция, вместо това да се субсидират чартърни полети до нови дестинации, които се пълнят само с туристи, ще субсидираме ниско тарифните, гастарбайтерите по често да могат да се прибират вкъщи.


По честото прибиране на гастарбайтерите също развива местната икономика, защото харчат повече пари в България, но ще донесе и много уикенд туристи, които до сега не са идвали в България.

Ако се намалят таксите и се субсидират някои полети с реклама не мисля, че би могло да се направи законно разграничение между традиционна авиокомпания, НТА или чартер. Таксите за всички би трябвало да паднат.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 14 Фев 2014 12:35

Topfly написа:По честото прибиране на гастарбайтерите също развива местната икономика, защото харчат повече пари в България, но ще донесе и много уикенд туристи, които до сега не са идвали в България.

Ако се намалят таксите и се субсидират някои полети с реклама не мисля, че би могло да се направи законно разграничение между традиционна авиокомпания, НТА или чартер. Таксите за всички би трябвало да паднат.


Гастербайтерите не ползват туристически услуги, техния принос е много ограничен.

Това значи, че ако от всичките пътници на полета 30% са туристи, това ще рече, че за да има финансов ефект от един турист трябва да се субсидират 3 седалки: 2 на гастербайтерите и 1 на туриста. И финансоф ефект при такава схема може да 0 или минус за държавата, но със сигурност ще плюс за хотелиерите които лобират тази идея.

Няма никаква нужда да се субсидират всичките чартърни полети до морето или ски курортите, тъй като те и без това са на печалба, а да се субсидират само чартъри до нови дестинации, не разработени и то за известен период от време.

Абсолютно неразумно е да се субсидират всички полети в България.

Това са хотелиери които гледат как да напълнят хотелите си и спекулират с информацията. В момента има ниско тарифни полети и няма никакви 2 млн, френски туристи които не могат да дойдат защото билета е бил 250 евро. И в Македония ако е имало увелечени на туристи, то след навлизането на Wizz, в България Wizz отдавно работят и вички туристи спокойно могат да дойдат и тези 2 млн. френски туристи също, в момента нищо не им пречи.

Може би ще се наложа да пиша на Орешарски. Просто се ядосвам.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот kozimir » 14 Фев 2014 14:30

Аз съм принципно против държавата да подпомага по какъвто и да било начин компании, но бих подкрепил и смятам, че е напълно достатъчно просто да намалят таксите на всички летища с 50%, a на Пловдив със 75 :D Като това смятам, че бил достатъчен стимул за компаниите :)
Изображение
kozimir
по-спотър
 
Мнения: 121
Регистриран на: 17 Юли 2010 14:13
Местоположение: Plovdiv

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 14 Фев 2014 16:08

Тежко е наследството на КОМУНИСТИЧЕСКОТО мислене!
Защо някой трябва да намаля и увеличава.Нали управляващите парадират за "ПАЗАРНА ИКОНОМИКА".
Ами оставете летищата да работят,като истински пазарни дружества.Сами да определят финансовата си политика ,такси,приоритети,административна дейност и да си плащат задълженията към територията /местна и централна/.
Махнете политическите назначения.И като няма кадърни изпълнителни директори-вкарайте от чужбина.Това не е срамно,а разумно решение по целия свят.Или просто обявете: "ТАЗИ ТЕРИТОРИЯ Е ОБРЕЧЕНА НА ВЕЧЕН КОМУНИЗЪМ И БЕДНОСТ!"
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 14 Фев 2014 19:16

Съмнително ми се вижда дали премиерът Орешарски не е наясно, че държавата не може да субсидира нищо, особено пък търговски дружества. Единственото, което може да направи в случая е това, което правят всички други държави в ЕС, а именно да не ги натоварва с прекомерни (дори излишни) разходи (като държавни такси например). Другото, което трябва да направи е да не допусне използване на инфраструктурата (летищата), при различни (дискриминационни) условия от ползвателите. Всякакво субсидиране по какъвто и да е вид и начин е непозволена (нерегламентирана) държавна помощ и е нарушение на вторичното европейско законодателство и е наказуемо. Ето тук е описано какво може и какво не може да правят държавите в ЕС, за да не изкривят авиационния пазар в Европа.

НАСОКИ НА ОБЩНОСТТА ЗА ФИНАНСИРАНЕТО НА ЛЕТИЩА И ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА
ДЪРЖАВНИ ПЪРВОНАЧАЛНИ ПОМОЩИ ЗА АВИОКОМПАНИИ, ОПЕРИРАЩИ НА РЕГИОНАЛНИ
ЛЕТИЩА
(2005/С 312/01)
(текст от значение за ЕИП)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... %29:BG:PDF

http://ec.europa.eu/competition/consult ... ex_en.html

http://ec.europa.eu/competition/consult ... nes_bg.pdf

Който иска да пречете малко, за да се говори малко по-реално и професионално по темата. В противен случай ще си говорим глупости. А от следващият линк се вижда много добре, какво може да се субсидира от държавите членки в областта на гражданското въздухоплаване, без това да представлява недопустима държавна помощ. Само да ви се чете.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 88:BG:HTML
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 19:29

skyviewer написа:Тежко е наследството на КОМУНИСТИЧЕСКОТО мислене!
Защо някой трябва да намаля и увеличава.Нали управляващите парадират за "ПАЗАРНА ИКОНОМИКА".
Ами оставете летищата да работят,като истински пазарни дружества.Сами да определят финансовата си политика ,такси,приоритети,административна дейност и да си плащат задълженията към територията /местна и централна/.
Махнете политическите назначения.И като няма кадърни изпълнителни директори-вкарайте от чужбина.Това не е срамно,а разумно решение по целия свят.Или просто обявете: "ТАЗИ ТЕРИТОРИЯ Е ОБРЕЧЕНА НА ВЕЧЕН КОМУНИЗЪМ И БЕДНОСТ!"


Нищо комунистическо няма в добре обмислените дотации, защото държавата също е един пазарен участник като всички останали. Ако дотациите се върнат многократно като увеличени приходи от данъци или намалени разходи за помощи за безработни и т.н. защо да не се направят?

Летищата и авиокомпаниите в нормалния случай могат да печелят само от такси или приходи от самолетни билети, но не печеля от парите, които харчат техните пътници. Ако приемеш дотацията като един вид комисиона за докарани пътници и изхарчени от тях пари, няма да има нищо непазарно и комунистическо в това.
Някой път просто не се връзва сметката да се печели само от самолетни билети и летищни такси или просто е прекалено рисково да се инвестира в развитието на нова дестинация. Няма нищо лошо ако данъкоплатците, местните хотелиери и т.н. също да се включат във финансирането и разпределението на риска при отваряне на една нова линия и в крайна сметка всички спечелят от тази инвестиция.

Все по голяма част от приходите или намалените разходи на НТА идват от точно такъв вид скрити дотации. Как мислиш се връзват цените от 20-30 евро на Ryanair и Wizz air и защо в България са по скъпи спрямо много други дестинации? Отговорът на този въпрос се казва дотации!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 19:36

tupolev144 написа:Съмнително ми се вижда дали премиерът Орешарски не е наясно, че държавата не може да субсидира нищо, особено пък търговски дружества. Единственото, което може да направи в случая е това, което правят всички други държави в ЕС, а именно да не ги натоварва с прекомерни (дори излишни) разходи (като държавни такси например). Другото, което трябва да направи е да не допусне използване на инфраструктурата (летищата), при различни (дискриминационни) условия от ползвателите. Всякакво субсидиране по какъвто и да е вид и начин е непозволена (нерегламентирана) държавна помощ и е нарушение на вторичното европейско законодателство и е наказуемо. Ето тук е описано какво може и какво не може да правят държавите в ЕС, за да не изкривят авиационния пазар в Европа.

НАСОКИ НА ОБЩНОСТТА ЗА ФИНАНСИРАНЕТО НА ЛЕТИЩА И ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА
ДЪРЖАВНИ ПЪРВОНАЧАЛНИ ПОМОЩИ ЗА АВИОКОМПАНИИ, ОПЕРИРАЩИ НА РЕГИОНАЛНИ
ЛЕТИЩА
(2005/С 312/01)
(текст от значение за ЕИП)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... %29:BG:PDF

http://ec.europa.eu/competition/consult ... ex_en.html

http://ec.europa.eu/competition/consult ... nes_bg.pdf

Който иска да пречете малко, за да се говори малко по-реално и професионално по темата. В противен случай ще си говорим глупости. А от следващият линк се вижда много добре, какво може да се субсидира от държавите членки в областта на гражданското въздухоплаване, без това да представлява недопустима държавна помощ. Само да ви се чете.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 88:BG:HTML


Нямах енергията да прочета горните линкове, но има най-различни трикове с които могат да се заобиколят горните правила. Може да се рекламира на скъпи цени в бордното списание и т.н., летищните такси могат да се намалят така, че да не съдържат печалба и т.н.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 14 Фев 2014 20:45

Topfly написа:
skyviewer написа:Тежко е наследството на КОМУНИСТИЧЕСКОТО мислене!
Защо някой трябва да намаля и увеличава.Нали управляващите парадират за "ПАЗАРНА ИКОНОМИКА".
Ами оставете летищата да работят,като истински пазарни дружества.Сами да определят финансовата си политика ,такси,приоритети,административна дейност и да си плащат задълженията към територията /местна и централна/.
Махнете политическите назначения.И като няма кадърни изпълнителни директори-вкарайте от чужбина.Това не е срамно,а разумно решение по целия свят.Или просто обявете: "ТАЗИ ТЕРИТОРИЯ Е ОБРЕЧЕНА НА ВЕЧЕН КОМУНИЗЪМ И БЕДНОСТ!"


Нищо комунистическо няма в добре обмислените дотации, защото държавата също е един пазарен участник като всички останали. Ако дотациите се върнат многократно като увеличени приходи от данъци или намалени разходи за помощи за безработни и т.н. защо да не се направят?

Летищата и авиокомпаниите в нормалния случай могат да печелят само от такси или приходи от самолетни билети, но не печеля от парите, които харчат техните пътници. Ако приемеш дотацията като един вид комисиона за докарани пътници и изхарчени от тях пари, няма да има нищо непазарно и комунистическо в това.
Някой път просто не се връзва сметката да се печели само от самолетни билети и летищни такси или просто е прекалено рисково да се инвестира в развитието на нова дестинация. Няма нищо лошо ако данъкоплатците, местните хотелиери и т.н. също да се включат във финансирането и разпределението на риска при отваряне на една нова линия и в крайна сметка всички спечелят от тази инвестиция.

Все по голяма част от приходите или намалените разходи на НТА идват от точно такъв вид скрити дотации. Как мислиш се връзват цените от 20-30 евро на Ryanair и Wizz air и защо в България са по скъпи спрямо много други дестинации? Отговорът на този въпрос се казва дотации!



Дотацията (субсидията) покрива загуби на определен „закъсал“ търговски субект и тя няма как да се върне с печалба! Тя затова е забранена в пазарната икономика, защото изкривява пазара (един работи за да спечели, друг “върти синджира“ и взима „печалба“ (субсидия) от обществените финанси). С печалба може да се върне само „инвестицията“, но как се прави тя, можеш да прочетеш в линковете в по-горния ми пост. Във всеки случай не може държавата да даде пари на търговско дружество защото така е решила.

Държавата изобщо не е пазарен субект. Няма нищо общо между “държава „ и „държавна фирма“ и държавната фирма наистина е „същия пазарен участник като останалите“. Та затова на пазара (съгласно пазарното законодателство) те всички трябва да са поставени в еднакви условия.

По въпроса от къде печелят летищата в нормалния случай, е обяснявано неведнъж. Само 29% от приходите на „нормалните летища“ в Европа са от летищни такси. Останалите приходи са от други дейности. Има документи (включително публикувани и в този форум) в които всичко това е описно.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 14 Фев 2014 20:50

Topfly написа:
tupolev144 написа:Съмнително ми се вижда дали премиерът Орешарски не е наясно, че държавата не може да субсидира нищо, особено пък търговски дружества. Единственото, което може да направи в случая е това, което правят всички други държави в ЕС, а именно да не ги натоварва с прекомерни (дори излишни) разходи (като държавни такси например). Другото, което трябва да направи е да не допусне използване на инфраструктурата (летищата), при различни (дискриминационни) условия от ползвателите. Всякакво субсидиране по какъвто и да е вид и начин е непозволена (нерегламентирана) държавна помощ и е нарушение на вторичното европейско законодателство и е наказуемо. Ето тук е описано какво може и какво не може да правят държавите в ЕС, за да не изкривят авиационния пазар в Европа.

НАСОКИ НА ОБЩНОСТТА ЗА ФИНАНСИРАНЕТО НА ЛЕТИЩА И ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА
ДЪРЖАВНИ ПЪРВОНАЧАЛНИ ПОМОЩИ ЗА АВИОКОМПАНИИ, ОПЕРИРАЩИ НА РЕГИОНАЛНИ
ЛЕТИЩА
(2005/С 312/01)
(текст от значение за ЕИП)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... %29:BG:PDF

http://ec.europa.eu/competition/consult ... ex_en.html

http://ec.europa.eu/competition/consult ... nes_bg.pdf

Който иска да пречете малко, за да се говори малко по-реално и професионално по темата. В противен случай ще си говорим глупости. А от следващият линк се вижда много добре, какво може да се субсидира от държавите членки в областта на гражданското въздухоплаване, без това да представлява недопустима държавна помощ. Само да ви се чете.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 88:BG:HTML


Нямах енергията да прочета горните линкове, но има най-различни трикове с които могат да се заобиколят горните правила. Може да се рекламира на скъпи цени в бордното списание и т.н., летищните такси могат да се намалят така, че да не съдържат печалба и т.н.

Ами то затова, че всячески търсим и прилагаме трикове за заобикаляне на правилата, сме на това дередже. Въпросът е, докога ли ще ни търпят обаче?
Трябва да се разбере, че фондовете имат за основна задача да рекламират регионите си. А защо е така, от доста време го обясняваме възможно най-обстойно. А рекламата не е заобикаляне на правилата. Тя е част от тях. Докато правим всичко извън същите тези правила (дори и когато, очевидно те са в наша полза), никога няма да се приближим дори, до стандарта на нормалните хора. Нещо повече, даже може да се наложи да напуснем играта. Съвсем метафорично (за нагледност) ако си представим, че участваме във футболен мач и сме един от 22 играчи, по време на целия мач всички играят с крака, ние обаче казваме: “ да ама ние пък ще играем с ръце и много важно, че не е по правилата". И когато съдията ни предупреди му обясняваме, че ние не сме като останалите и затова да си гледа работата.
И относно „ печалбата“ от летищните такси. Такава реално няма никъде из Европа. Печалбата на летищата основно е от други дейности.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 23:58

tupolev144 написа:Дотацията (субсидията) покрива загуби на определен „закъсал“ търговски субект и тя няма как да се върне с печалба! Тя затова е забранена в пазарната икономика, защото изкривява пазара (един работи за да спечели, друг “върти синджира“ и взима „печалба“ (субсидия) от обществените финанси). С печалба може да се върне само „инвестицията“, но как се прави тя, можеш да прочетеш в линковете в по-горния ми пост. Във всеки случай не може държавата да даде пари на търговско дружество защото така е решила.


Дотациите не само, че не са забранено нещо, ами са много разпространени и в най-развитите пазарни икономики! Единственото нещо което е забранено е дотацията на една фирма за сметка на друга, но дотирането на цял сектор изобщо не е забранено! Примери безброй! В ЕС например всички селскостопански производители получават субсидии! Има милион европроекти, които подпомагат конкретни търговски дружества да станат по конкурентноспособни и т.н. Преференциалните цени за изкупуване на зелена енергия също са вид субсидия и т.н.!

Мисля, че достатъчно ясно обясних как може да се печели от субсидии. Ако например на пазарен принцип не си струва да се открие една въздушна линия, но региона решава да субсидира линията с реклама в бордното списание на авиокомпанията, печалбата може да дойде от допълнително събраните данъци, намалялата безработица и т.н.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 15 Фев 2014 11:50

Материал из Википедии — свободной энциклопедии
Дотация (от лат. dotatio — дар, пожертвование):

1.В российском законодательстве — межбюджетные трансферты, предоставляемые на безвозмездной и безвозвратной основе без установления направлений и (или) условий их использования.
2.Денежные средства, выделяемые из государственного и местных бюджетов для оказания финансовой поддержки убыточным предприятиям, у которых денежная выручка от продажи производимого продукта меньше издержек на производство и продажу данного продукта, нижестоящим бюджетам для покрытия разрыва между их доходами и расходами.
3.Дополнительные выплаты работнику, оговоренные трудовым договором или законодательным актом, например, дотация на питание, на проезд к месту работы, выплаты на несовершеннолетних детей.
Дотация компенсирует повышенные издержки, покрывает убытки. Предоставление дотаций предприятиям позволяет, с одной стороны, предотвратить их банкротство, с другой — не допускать превышения розничных цен на отдельные потребительские товары и услуги, так как часть цены на эти товары оплачивается из бюджетных средств за счет дотации.

Если бы не было дотаций, производители переложили бы соответствующую им долю оплаты своих расходов на покупателей, что привело бы к росту цен.
Однако дотации ложатся тяжелым грузом на государственный бюджет, порождают его дефицитность, вследствие чего приходится осуществлять дополнительную денежную эмиссию, приводящую к инфляци.Дотации широко распространены в странах, где преобладает государственно-административное управление экономикой, и в гораздо меньшей степени свойственны экономике рыночного типа, в которой требования самофинансирования и самоокупаемости являются довольно жесткими
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 15 Фев 2014 14:33

Topfly написа:
tupolev144 написа:Дотацията (субсидията) покрива загуби на определен „закъсал“ търговски субект и тя няма как да се върне с печалба! Тя затова е забранена в пазарната икономика, защото изкривява пазара (един работи за да спечели, друг “върти синджира“ и взима „печалба“ (субсидия) от обществените финанси). С печалба може да се върне само „инвестицията“, но как се прави тя, можеш да прочетеш в линковете в по-горния ми пост. Във всеки случай не може държавата да даде пари на търговско дружество защото така е решила.


Дотациите не само, че не са забранено нещо, ами са много разпространени и в най-развитите пазарни икономики! Единственото нещо което е забранено е дотацията на една фирма за сметка на друга, но дотирането на цял сектор изобщо не е забранено! Примери безброй! В ЕС например всички селскостопански производители получават субсидии! Има милион европроекти, които подпомагат конкретни търговски дружества да станат по конкурентноспособни и т.н. Преференциалните цени за изкупуване на зелена енергия също са вид субсидия и т.н.!

Мисля, че достатъчно ясно обясних как може да се печели от субсидии. Ако например на пазарен принцип не си струва да се открие една въздушна линия, но региона решава да субсидира линията с реклама в бордното списание на авиокомпанията, печалбата може да дойде от допълнително събраните данъци, намалялата безработица и т.н.

Всяка година у нас се субсидира БДЖ от бюджета, но ЕДИНСТВЕНО след разрешение от Европейската комисия, като ТЯ преценя дали не се нарушават пазарните принципи и това може да се прочете в Закона за държавния бюджет. По въпроса за селското стопанство, това е европейска политика която се разрешава от европейското законодателство, но се следи как се изпълнява субсидирането, за де не се изкривява пазара и субсидирането е за ЦЕЛИЯ сектор, а не за избрани производители. Това което се случва с покриването на риска на НТА НЕ Е СУБСИДИРАНЕ! Това е търговска дейност, при която със средства на фондовете се закупува рекламен продукт и това може да се види от решението на европейския съд по дело водено от ЕК срещу Райънеър във връзка със споделянето на риска на АК на летище Шарлероа. Регионите НЕ субсидират с реклама. Те си правят реклама за да привлекат туристи, които са пътници на АК и тези пътници могат да бъдат обслужвани от НЯКОЛКО АК, като тези АК трябва да използват летището при ЕДНАКВИ условия. Т.е. условията за ползване на летището от АК трябва да са еднакви за всички без значение кои АК са решили да летят от това летище и от къде. Или казано накратко, рекламата привлича пътници, а намаляването на таксите осигурява по-евтин достъп. Премахнатите или намалените такси се компенсират от търговска дейност на летището. Това е описано в доклад на ЕИСК. Целта е таксите които покриват разходите за обслужване на летателното поле и наземно обслужване да бъдат покривани (финансирани) от търговската дейност на летището. Държавно субсидиране за първоначално разработване на летище или АК се позволява при определени условия, които могат да се прочетат от трите линка в по-горния ми пост. Казано накратко, не може да се прави субсидиране на определена АК/летище за сметка на друга/друго! Можем да си припомним какви бяха последиците за Малев, след нерегламентираната държавна помощ (субсидиране)!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Toni » 15 Фев 2014 16:59

Темата е много интересна.
Не приемам за коректно част от заглавието, защото смятам, че преводът на low cost като "нискотарифни" е погрешен и подвеждащ. Правилно е да се каже нискоразходни, но това от своя страна не означава евтини авиокомпании/билети.

Опитвам се да следя какво излиза по медиите в послените дни за това предложение на Благой Рагин и компания и се чудя защо то се отнася само към така наречниете low cost авиокомпании. Ако държавата ще субсидира/дотира дадена дестинация/летище/регион, то на конкурентен принцип биха могли да се включат всички участници на пазара, нали?

Чисто хипотетично за развитие на туризма в северозападния регион, държавата/местния бизнес/фонд или някаква друга форма решава и намира начин да подпомогне докарването на 500 000 туриста. Според мен за въпросната помощ, за която е намерен легална форма, имат право да кандидатстват както Раянер, така и Женшен Еърлинес и Роял Ер Марок.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта