Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Big G » 30 Мар 2017 15:31

skyviewer написа:След ИНФАНТИЛНИ разсъждения,по-добре да ЧАКАМЕ концесионирането на Летище София !!!

Стига си залъгвал младите, както би казал един задокеански компетентен специалист :lol: Това с чакането свърши, макар че отново ще сложат стария нов човек, желаещ концесията за да плати за ЖеПеТо :wink:
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 05 Апр 2017 15:41

Кабинетът "Герджиков" прекрати концесията на софийското летище

Правителството прекрати процедурата за отдаването на концесия на летище "София", съобщи на брифинг говорителят на Министерския съвет Ирина Белчева. точката не беше включена в официалния дневен ред на заседанието, макар че ресорният транспортен министър Христо Алексиев беше заявил намерение да прокара решението днес.

Срокът за подаване на документи за участие в търга изтичаше в края на май след като беше удължаван няколко пъти.
В официалното съобщение решението е аргументирано с "наличие на обективно обстоятелство, което не е било предвидено при приемане на решението за откриване на процедурата". Самото решението и мотивите за него ще бъдат изпратени за публикуване в "Официален вестник" на Европейския съюз.

През миналата седмица транспортният министър обясни предложението си с това, че при оценката на офертите е заложена твърде висока тежест на един критерий - еднократното концесионно възнаграждение – 55%. Причината за това беше, че вторият кабинет "Борисов" искаше с приходите от концесията да се погасят дълговете на БДЖ. Според Алексиев силно подценени са били други важни показатели като инвестиции – 15%, развитие – 25%, сигурност – 5%.

Алексиев предлага процедурата да започне отначало като бъде привлечен международен консултант, който да направи прединвестиционно проучване.


http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/04/05 ... ofiiskoto/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот epetkov » 05 Апр 2017 20:18

mashine1984 написа:Кабинетът "Герджиков" прекрати концесията на софийското летище

Причината за това беше, че вторият кабинет "Борисов" искаше с приходите от концесията да се погасят дълговете на БДЖ.


http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/04/05 ... ofiiskoto/


Ще видим какво ще реши третият кабинет на Борисов :)
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 11 Апр 2017 11:20

Март
Март 2017 (2016)
пътници 515 857 (339 075) +52.1%
самолетодвижения 4 663 (3 711) +25.7%
карго 1 743 (1 963) -11.2%

Януари-март 2017 (2016)
пътници 1 441 037 (980 882) +46.9%
самолетодвижения 13 376 (10 756) +24.4%
карго 4 776 (4 938) -3.3%
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 11 Апр 2017 11:27

Над 50% увеличение на пътниците :shock:
Трудно е за вярване и е много радостно!
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот amcho » 11 Апр 2017 11:29

mashine1984 написа:Март
Март 2017 (2016)
пътници 515 857 (339 075) +52.1%
самолетодвижения 4 663 (3 711) +25.7%
карго 1 743 (1 963) -11.2%

Януари-март 2017 (2016)
пътници 1 441 037 (980 882) +46.9%
самолетодвижения 13 376 (10 756) +24.4%
карго 4 776 (4 938) -3.3%


OMFG! :drinkers: :rock: Май е нов рекорд за летището, над половин милион за един месец! :shock: Значи август да очакваме около 700 хил?
Да не говорим и за първите шест месеца на 2018г. когато е и Българското председателство на ЕС. Exciting times ahead.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 11 Апр 2017 12:13

Забелязваш ли колко интересно пътниците растат с над 50%, а самолетодвиженията "само" с 25%?
Т.е. Имаме по-голями и по-пълни самолети... (wizz и ryanair). 12 месеца х ,5М прави 6 000 000. Много добро число :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 11 Апр 2017 15:17

Лятото би трябвало да има по нисък процентен ръст, защото тогава номинално базата е доста по голяма.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот carpe_diem » 14 Апр 2017 11:43

Аз в тази връзка да запитам за вашето мнение - каква е психологическата граница, при която някой би се престрашил наистина да пусне далечни полети от нашето летище и те да бъдат сравнително успешни?
7-8 млн. пътници?

Другото, което може леко да катализира нещата - забраната на пътниците да си внасят електронните устройства от Турция в САЩ, дали това би помогнало?

Всички много искахме BH Air да направят нещо, имайки предвид "заканите" им, ама все пак голямото желание да видим такова нещо беше приземено от реалността.

Ама защо не Емирейтс, Катарците или някоя таква компания да пусне някакви полети, ако (когато) летището ни се разрастне достатъчно. Просто въпросът е колко е това достатъчно?!
На Делта в Гърция май не им върви много (някой беше споменал), така че ме съмнява хамериканска компания да го направи това нещо...
Gather ye rosebuds while ye may,
Old Time is still a-flying;
And this same flower that smiles today,
Tomorrow will be dying.
Аватар
carpe_diem
по-спотър
 
Мнения: 101
Регистриран на: 02 Фев 2013 15:37

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Венелин » 14 Апр 2017 12:47

carpe_diem написа:Аз в тази връзка да запитам за вашето мнение - каква е психологическата граница, при която някой би се престрашил наистина да пусне далечни полети от нашето летище и те да бъдат сравнително успешни?
7-8 млн. пътници?


В сегашната географска ситуация - България е настрани от "тлъстите" потенциални източници на трансферни пътници в Европа, както и наличието на различни достъпни алтернативи за трансфер в големите европейски летища - далечните полети от София трябва да имат и сериозна база за пойнт-то-пойнт трафик. Така е и в Европа - има градове без трансферен пазар, които имат немалко междуконтинентални полети, например Барселона и Манчестър. Другият вариант е да сме най-евтиният вариант за трансфери в цяла Европа, както по времето на Балкан, но днес цените на всички елементи от авиопродукта са пазарни, като само трудът е по-евтин в сравнение с конкуренцията.
Мисля, че добро измерение "на око" за устойчивостта на далечните полети е просто умножение на броя жители в catchment area по БВП на глава. Нито catchment area е изключително голям, нито БВП-то ни е на ниво.

Наистина, големият брой полети от едно летище обикновено води до пускането на междуконтинентални машрути, но това е бавен процес - първо се увеличават трансферните пътници в традиционните авиокомпании, забелязват се тенденции към силни маршрути тогава се пускат директните полети. В София изглежда, че броят пътници ще се увеличава предимно от хора, които зачестяват пътуванията при близки и city breaks - традиционните авиокомпании не растат главоломно, поне засега. И аз съм в статистиката с 29 полета от началото на септември, откакто се появиха Райънеър и се сринаха цените на Уиз еър, но моят ръст от близо 100% спрямо миналата година по никакъв начин не допринася да увелича пазарното търсене на полети до Ню Йорк, например.
Венелин
спотър
 
Мнения: 77
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 14 Апр 2017 13:10

carpe_diem написа:Аз в тази връзка да запитам за вашето мнение - каква е психологическата граница, при която някой би се престрашил наистина да пусне далечни полети от нашето летище и те да бъдат сравнително успешни?
7-8 млн. пътници?

Другото, което може леко да катализира нещата - забраната на пътниците да си внасят електронните устройства от Турция в САЩ, дали това би помогнало?

Всички много искахме BH Air да направят нещо, имайки предвид "заканите" им, ама все пак голямото желание да видим такова нещо беше приземено от реалността.

Ама защо не Емирейтс, Катарците или някоя таква компания да пусне някакви полети, ако (когато) летището ни се разрастне достатъчно. Просто въпросът е колко е това достатъчно?!
На Делта в Гърция май не им върви много (някой беше споменал), така че ме съмнява хамериканска компания да го направи това нещо...


Сметката не е чак толкова проста! Не общият брой на пътниците е важен, а колко пътници биха летяли до САЩ например? Ако има достатъчно пътници за да се напълнят един два самолета на седмица, това е добра база, но не е достатъчно. За една местно базирана компания не е достатъчно да напълни два самолета на седмица, а през останало време самолетът да и стои неизползван. Да не говорим, че за да има добра услуга трябва да има и резервен самолет в случай на повереда и т.н.
Шансовете на BH Air да пусне успешна и печеливша услуга според мен бяха нулеви.
Много по реалистично чужди авиокомпании да пуснат директни трансконтинентални полети до София. Примери за подобни директни полети има в Будапеща, където Air Canada Rouge и Air China летят директно от Канада и Китай. Още по добра е обаче схемата на Emirates, които летят от Дубай до Ню-Йорк с кацане в Атина и Милано. При тази схема част от пътниците продължават пътуването си и така на междинната спирка самолетът не трябва да се пълни на 100%. Да не говорим за предимството, че пътниците пътуващи от Дубай ще могат да си ползват електронните устройства, за разлика от директните полети. Аз лично очаквам следващите 12 месеца да се появат още подобни полети в региона.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 14 Апр 2017 13:33

Венелин написа:Мисля, че добро измерение "на око" за устойчивостта на далечните полети е просто умножение на броя жители в catchment area по БВП на глава. Нито catchment area е изключително голям, нито БВП-то ни е на ниво.


Това също не винаги е добра база за смятане. Бедни държави, но с много емигранти спрямо населението могат да имат значително по голям потенциал за определени полети от колкото предполага броя на населението и БВП на глава от населението.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Rosen85 » 14 Апр 2017 13:55

Не трябва да се забравя и фактът, че до Нова година трябва да отпаднат визите за Канада.
За САЩ не се знае кога ще стане.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 14 Апр 2017 17:24

Topfly написа:Шансовете на BH Air да пусне успешна и печеливша услуга според мен бяха нулеви.

Напълно подкрепям.

Много сме далече от директна презокеанска линия без значение в коя посока.
София не е трансферно летище дори на балканско ниво, а за европейско - каваказкоблизкоизточно да не говорорим. Няма от къде де да вземат пътниците (целогодишно) за редовни директни полети през океана. Може много да ни се иска, може много да ни е мъчно за "славните" години (1991-1998) на Jes Air и Балкан, но този бизнес е нерентабилен. Има богати еврпоейски градове, до който има полети от Щатите с B.757, но ние сме отвъд 7000-те км на тази машина и за такава дейност задължително трябва wide body. Това от своя страна автоматично повишава разходите и необходимия брой пътници за да излезе линия на нула. Това, което БХ си мислиха, че ще направят с един самолет не беше сериозно и не очаквам в близките години да имаме такави линия, а и не смятам, че има много голяма нужда от нея. Може би някой ден, когато се появят Boeing МОМ/797 и A322....
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 14 Апр 2017 20:11

Toni написа:Много сме далече от директна презокеанска линия без значение в коя посока.
София не е трансферно летище дори на балканско ниво, а за европейско - каваказкоблизкоизточно да не говорорим.


Ако погледнем летищата в региона и бивша Източна Европа не е напълно безнадеждно един ден да видим полети до Югоизточна Азия и Северна Америка.

От Прага има директни полети до Пекин, Шанхай, Сеул и Ню-Йорк при 13 милиона пътници годишно
От Будапеща има полети до Пекин и Торонто при 11 милиона пътници годишно, а преди години Делта летеше и от Ню-Йорк
От Белград има полет до Ню-Йорк при 5 милиона пътници годишно
От Атина има директни полети до Ню-Йорк, Филаделфия, Монреал, Торонто, Сингапур, Пекин и Сеул при 20 милиона пътници.

Ако гледаме целият пътникопоток на Чехия и Унгария той е сравним с този в България, като към София добавим Варна и Бургас, а пътникопотока на Сърбия изостава от този на България.

За Будапеща и Прага се говори, че скоро Air Asia X ще пусне директни полети от Банкок, а Emirates преговарят да пуснат линия Дубай-Будапеща-Ню-Йорк. Летището в Скопие също води преговори с Turkish да пуснат линия Истанбул-Скопие-Ню-Йорк.

Не е нормално от целия този процес София и Букурещ да изостават.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта

cron