Вечната тема за концесиятаСтанчев заяви, че решението за концесията на летището е политическо. Сега оферти се чакат през май. Според директора новото летище в Истанбул, което в момента се строи и скоро ще заработи, щяло да "глътне целия трафик" от България и съседните балкански държави. Именно затова трябвало да се изясни как ще се развива летището, за да бъдат привлечени потенциалните концесионери.
Още с идването си на директорския пост Станчев е възложил анализ за сегашната концесионна процедура на външни експерти. До две седмици те трябва да излязат със становище и съответно транспортният министър и правителството да вземат решение какво да се прави с процедурата.
"Ще докладвам на министъра на транспорта, като се надявам, че той ще предприеме действията, които са от неговата компетентност. Да се види каква е възможността: за продължаване на тази концесионна процедура или за нейното прекратяване и за обявяване на нова при други условия, или пък да се прецени какви са възможностите "Летище София" да се развива със собствени средства или с друг вид финансиране, но не от концесия", обясни Станчев. Той не уточни дали всички тези решения ще се вземат от служебния кабинет или от следващия.
Нередностите при обществени поръчки и кадрите
Новият директор на летището посочи, че от 2012 г. има тенденция за бавене на обществените поръчки и има съмнения за нередности при сключените договори. "На поразия са сключени рамкови споразумения за каквото искате - за строителство, за доставка на резервни части за автомобилите на летището, за гуми", каза Станчев.
Според него през редицата рамкови договори се обявяват и тръжни процедури за артикули извън договорите, а заданията се печелят от въпросните избрани изпълнители, като Станчев намекна, че цените са завишени.
"В правените търгове има много примери, в които едни и същи фирми, които са свързани по някакъв начин с различни видни фигури от българския обществен живот, печелят поръчки", заяви Станчев. Един пример, който той даде, е за договори, сключени с фирма "Технотерм сервиз", собственост на Даниел Велчев, син на депутата от ГЕРБ Красимир Велчев. Според Станчев проблемът е, че по договорите за инспекция на коли, сключени с фирмата, са изплатени над 220 хил. лв. за допълнителни дейности, които не е ясно в какво се състоят.
Като друг пример за лошото управление на летището Станчев посочи кадровата политика, водена на летището през последните години, тъй като били назначавани хора без подбор и критерии. Той даде пример с техническия секретар на съвета на директорите, който бил с осъдителна присъда, а в дирекция "Сигурност" е бил нает служител с две осъдителни присъди, влезли в сила. Освен това той обясни, че синът на бившия директор на летището Христо Щерионов, е бил нает във "възлов отдел в летището, през където минават всички особени случаи", а синът на шефа на отдела бил ръководител "смяна" там. "Това са перфектни схеми за прикриване на нарушения", заключи Станчев.
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... ef=embedfpP.S. Чета и не вярвам на ушите си.Кой скри РОЗОВИТЕ очила,пртез които гледахме на тази концесия?!Къде са десетките потенциални инвеститори и мастити летищни оператори.Боже пази България от полически лъжци и глупаци,които да им вярват!
...и какво заключение-ЛОЩО УПРАВЛЕНИЕ.Това се нарича умишлено престъпление и уронване престижа на държавна фирма.
-Грешка ,това е работа на прокуратурата/държавният обвинител/,а прокурор е политическо - зависимо назначение.