Страница 250 от 289

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 30 Мар 2017 15:31
от Big G
skyviewer написа:След ИНФАНТИЛНИ разсъждения,по-добре да ЧАКАМЕ концесионирането на Летище София !!!

Стига си залъгвал младите, както би казал един задокеански компетентен специалист :lol: Това с чакането свърши, макар че отново ще сложат стария нов човек, желаещ концесията за да плати за ЖеПеТо :wink:

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017 15:41
от mashine1984
Кабинетът "Герджиков" прекрати концесията на софийското летище

Правителството прекрати процедурата за отдаването на концесия на летище "София", съобщи на брифинг говорителят на Министерския съвет Ирина Белчева. точката не беше включена в официалния дневен ред на заседанието, макар че ресорният транспортен министър Христо Алексиев беше заявил намерение да прокара решението днес.

Срокът за подаване на документи за участие в търга изтичаше в края на май след като беше удължаван няколко пъти.
В официалното съобщение решението е аргументирано с "наличие на обективно обстоятелство, което не е било предвидено при приемане на решението за откриване на процедурата". Самото решението и мотивите за него ще бъдат изпратени за публикуване в "Официален вестник" на Европейския съюз.

През миналата седмица транспортният министър обясни предложението си с това, че при оценката на офертите е заложена твърде висока тежест на един критерий - еднократното концесионно възнаграждение – 55%. Причината за това беше, че вторият кабинет "Борисов" искаше с приходите от концесията да се погасят дълговете на БДЖ. Според Алексиев силно подценени са били други важни показатели като инвестиции – 15%, развитие – 25%, сигурност – 5%.

Алексиев предлага процедурата да започне отначало като бъде привлечен международен консултант, който да направи прединвестиционно проучване.


http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/04/05 ... ofiiskoto/

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017 20:18
от epetkov
mashine1984 написа:Кабинетът "Герджиков" прекрати концесията на софийското летище

Причината за това беше, че вторият кабинет "Борисов" искаше с приходите от концесията да се погасят дълговете на БДЖ.


http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/04/05 ... ofiiskoto/


Ще видим какво ще реши третият кабинет на Борисов :)

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2017 11:20
от mashine1984
Март
Март 2017 (2016)
пътници 515 857 (339 075) +52.1%
самолетодвижения 4 663 (3 711) +25.7%
карго 1 743 (1 963) -11.2%

Януари-март 2017 (2016)
пътници 1 441 037 (980 882) +46.9%
самолетодвижения 13 376 (10 756) +24.4%
карго 4 776 (4 938) -3.3%

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2017 11:27
от mitkobiker
Над 50% увеличение на пътниците :shock:
Трудно е за вярване и е много радостно!

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2017 11:29
от amcho
mashine1984 написа:Март
Март 2017 (2016)
пътници 515 857 (339 075) +52.1%
самолетодвижения 4 663 (3 711) +25.7%
карго 1 743 (1 963) -11.2%

Януари-март 2017 (2016)
пътници 1 441 037 (980 882) +46.9%
самолетодвижения 13 376 (10 756) +24.4%
карго 4 776 (4 938) -3.3%


OMFG! :drinkers: :rock: Май е нов рекорд за летището, над половин милион за един месец! :shock: Значи август да очакваме около 700 хил?
Да не говорим и за първите шест месеца на 2018г. когато е и Българското председателство на ЕС. Exciting times ahead.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2017 12:13
от Toni
Забелязваш ли колко интересно пътниците растат с над 50%, а самолетодвиженията "само" с 25%?
Т.е. Имаме по-голями и по-пълни самолети... (wizz и ryanair). 12 месеца х ,5М прави 6 000 000. Много добро число :)

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2017 15:17
от Topfly
Лятото би трябвало да има по нисък процентен ръст, защото тогава номинално базата е доста по голяма.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 11:43
от carpe_diem
Аз в тази връзка да запитам за вашето мнение - каква е психологическата граница, при която някой би се престрашил наистина да пусне далечни полети от нашето летище и те да бъдат сравнително успешни?
7-8 млн. пътници?

Другото, което може леко да катализира нещата - забраната на пътниците да си внасят електронните устройства от Турция в САЩ, дали това би помогнало?

Всички много искахме BH Air да направят нещо, имайки предвид "заканите" им, ама все пак голямото желание да видим такова нещо беше приземено от реалността.

Ама защо не Емирейтс, Катарците или някоя таква компания да пусне някакви полети, ако (когато) летището ни се разрастне достатъчно. Просто въпросът е колко е това достатъчно?!
На Делта в Гърция май не им върви много (някой беше споменал), така че ме съмнява хамериканска компания да го направи това нещо...

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 12:47
от Венелин
carpe_diem написа:Аз в тази връзка да запитам за вашето мнение - каква е психологическата граница, при която някой би се престрашил наистина да пусне далечни полети от нашето летище и те да бъдат сравнително успешни?
7-8 млн. пътници?


В сегашната географска ситуация - България е настрани от "тлъстите" потенциални източници на трансферни пътници в Европа, както и наличието на различни достъпни алтернативи за трансфер в големите европейски летища - далечните полети от София трябва да имат и сериозна база за пойнт-то-пойнт трафик. Така е и в Европа - има градове без трансферен пазар, които имат немалко междуконтинентални полети, например Барселона и Манчестър. Другият вариант е да сме най-евтиният вариант за трансфери в цяла Европа, както по времето на Балкан, но днес цените на всички елементи от авиопродукта са пазарни, като само трудът е по-евтин в сравнение с конкуренцията.
Мисля, че добро измерение "на око" за устойчивостта на далечните полети е просто умножение на броя жители в catchment area по БВП на глава. Нито catchment area е изключително голям, нито БВП-то ни е на ниво.

Наистина, големият брой полети от едно летище обикновено води до пускането на междуконтинентални машрути, но това е бавен процес - първо се увеличават трансферните пътници в традиционните авиокомпании, забелязват се тенденции към силни маршрути тогава се пускат директните полети. В София изглежда, че броят пътници ще се увеличава предимно от хора, които зачестяват пътуванията при близки и city breaks - традиционните авиокомпании не растат главоломно, поне засега. И аз съм в статистиката с 29 полета от началото на септември, откакто се появиха Райънеър и се сринаха цените на Уиз еър, но моят ръст от близо 100% спрямо миналата година по никакъв начин не допринася да увелича пазарното търсене на полети до Ню Йорк, например.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 13:10
от Topfly
carpe_diem написа:Аз в тази връзка да запитам за вашето мнение - каква е психологическата граница, при която някой би се престрашил наистина да пусне далечни полети от нашето летище и те да бъдат сравнително успешни?
7-8 млн. пътници?

Другото, което може леко да катализира нещата - забраната на пътниците да си внасят електронните устройства от Турция в САЩ, дали това би помогнало?

Всички много искахме BH Air да направят нещо, имайки предвид "заканите" им, ама все пак голямото желание да видим такова нещо беше приземено от реалността.

Ама защо не Емирейтс, Катарците или някоя таква компания да пусне някакви полети, ако (когато) летището ни се разрастне достатъчно. Просто въпросът е колко е това достатъчно?!
На Делта в Гърция май не им върви много (някой беше споменал), така че ме съмнява хамериканска компания да го направи това нещо...


Сметката не е чак толкова проста! Не общият брой на пътниците е важен, а колко пътници биха летяли до САЩ например? Ако има достатъчно пътници за да се напълнят един два самолета на седмица, това е добра база, но не е достатъчно. За една местно базирана компания не е достатъчно да напълни два самолета на седмица, а през останало време самолетът да и стои неизползван. Да не говорим, че за да има добра услуга трябва да има и резервен самолет в случай на повереда и т.н.
Шансовете на BH Air да пусне успешна и печеливша услуга според мен бяха нулеви.
Много по реалистично чужди авиокомпании да пуснат директни трансконтинентални полети до София. Примери за подобни директни полети има в Будапеща, където Air Canada Rouge и Air China летят директно от Канада и Китай. Още по добра е обаче схемата на Emirates, които летят от Дубай до Ню-Йорк с кацане в Атина и Милано. При тази схема част от пътниците продължават пътуването си и така на междинната спирка самолетът не трябва да се пълни на 100%. Да не говорим за предимството, че пътниците пътуващи от Дубай ще могат да си ползват електронните устройства, за разлика от директните полети. Аз лично очаквам следващите 12 месеца да се появат още подобни полети в региона.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 13:33
от Topfly
Венелин написа:Мисля, че добро измерение "на око" за устойчивостта на далечните полети е просто умножение на броя жители в catchment area по БВП на глава. Нито catchment area е изключително голям, нито БВП-то ни е на ниво.


Това също не винаги е добра база за смятане. Бедни държави, но с много емигранти спрямо населението могат да имат значително по голям потенциал за определени полети от колкото предполага броя на населението и БВП на глава от населението.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 13:55
от Rosen85
Не трябва да се забравя и фактът, че до Нова година трябва да отпаднат визите за Канада.
За САЩ не се знае кога ще стане.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 17:24
от Toni
Topfly написа:Шансовете на BH Air да пусне успешна и печеливша услуга според мен бяха нулеви.

Напълно подкрепям.

Много сме далече от директна презокеанска линия без значение в коя посока.
София не е трансферно летище дори на балканско ниво, а за европейско - каваказкоблизкоизточно да не говорорим. Няма от къде де да вземат пътниците (целогодишно) за редовни директни полети през океана. Може много да ни се иска, може много да ни е мъчно за "славните" години (1991-1998) на Jes Air и Балкан, но този бизнес е нерентабилен. Има богати еврпоейски градове, до който има полети от Щатите с B.757, но ние сме отвъд 7000-те км на тази машина и за такава дейност задължително трябва wide body. Това от своя страна автоматично повишава разходите и необходимия брой пътници за да излезе линия на нула. Това, което БХ си мислиха, че ще направят с един самолет не беше сериозно и не очаквам в близките години да имаме такави линия, а и не смятам, че има много голяма нужда от нея. Може би някой ден, когато се появят Boeing МОМ/797 и A322....

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 20:11
от Topfly
Toni написа:Много сме далече от директна презокеанска линия без значение в коя посока.
София не е трансферно летище дори на балканско ниво, а за европейско - каваказкоблизкоизточно да не говорорим.


Ако погледнем летищата в региона и бивша Източна Европа не е напълно безнадеждно един ден да видим полети до Югоизточна Азия и Северна Америка.

От Прага има директни полети до Пекин, Шанхай, Сеул и Ню-Йорк при 13 милиона пътници годишно
От Будапеща има полети до Пекин и Торонто при 11 милиона пътници годишно, а преди години Делта летеше и от Ню-Йорк
От Белград има полет до Ню-Йорк при 5 милиона пътници годишно
От Атина има директни полети до Ню-Йорк, Филаделфия, Монреал, Торонто, Сингапур, Пекин и Сеул при 20 милиона пътници.

Ако гледаме целият пътникопоток на Чехия и Унгария той е сравним с този в България, като към София добавим Варна и Бургас, а пътникопотока на Сърбия изостава от този на България.

За Будапеща и Прага се говори, че скоро Air Asia X ще пусне директни полети от Банкок, а Emirates преговарят да пуснат линия Дубай-Будапеща-Ню-Йорк. Летището в Скопие също води преговори с Turkish да пуснат линия Истанбул-Скопие-Ню-Йорк.

Не е нормално от целия този процес София и Букурещ да изостават.