Страница 270 от 289

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 18 Юли 2019 08:18
от skyviewer
Фондът Meridiam и Strabag са харесани от държавата за концесионер на летище София

Напълно неочаквано според подадените числа в офертите държавата избра консорциума между фонда Meridiam и строителната Strabag за концесионер на летище София. Класирането съобщи министърът на транспорта Росен Желязков, като отказа да отговаря на всякакви въпроси. А те са доста. Настоящата развръзка беше очаквана от близки до процедурата, защото за въпросния победител най-упорито, но и напълно неофициално се твърдеше да има връзки с местни бизнесмени. От обединението отрекоха тази информация пред "Капитал".

Сюрпризът е, че операторът на френските летище ADP е на второ място, въпреки че като цена и инвестиции има много по-силно предложение. Подреждането нататък е германската Fraport, стопанинът на летище Манчестър и последни са строително-инвестиционната SSB с оператор Копенхаген. Сега подреждането много вероятно ще бъде обжалвано от някой неуспял кандидат.

Кой спечели

Ако изборът бъде потвърден от съд и правителство, то това значи, че поне на първо време столичното летище ще бъде ръководено от летището в Мюнхен. Той ще е нает оператор, но реално няма да участва в инвестицията.

Водещ в обединението е фондът Meridiam. Той е базиран в Париж и е фокусиран към инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка. За летище София си партнира със строителя Strabag, който има един не много успешен опит на летище София в миналото, като кандидатът отказва да даде детайли за разпределението на дяловете. По информация на "Капитал" строителната компания държи 20%.


Какво предложи победителят

Кандидатът предложи концесионно плащане на година от 24.542 млн. евро, или 32% от годишните приходи, и инвестиции от 608 млн. евро. Те ще станат на 4 фази, на база нарастването на броя на пътниците. През Фаза 1 до 2022 г. и при 8.8 млн. - 9 млн. пътници се предвижда ремонт на терминал 1 и 2, като на Т2 ще се изгради коридор за разделяне на пристигащи и заминаващи. Увеличаване на капацитета на перона и местостоянките и на паркинга за автомобили.

През Фаза 2 до 2030 г. и 12.3 млн. пътници ще е най-голямото развитие за целия период на концесията. Ще се изгради терминал 3, който ще замени терминал 1. Новият терминал ще бъде с 55 хил. кв. метра площ на 800 метра от метростанцията и ще бъде завършен през 2030 г. Инфраструктурата в летателната зона ще бъде разширена с 11 местостоянки. Ще се изгради нов паркинг за автомобили с над 1000 места, като мост ще свързва паркинга със зоната за check-in.

При Фаза 3 до 2035 г. и 14.5 млн. пътници ще има разширение на терминал 3, ще бъдат изградени 9 отдалечени местостоянки за самолети с тесен фюзелаж и 1 за самолети с широк. На мястото на терминал 1 ще се изгради нов карго терминал. През Фаза 4 след 2043 г. и над 18 млн. пътници ще се извърши разширение на терминал 3, предвиждат се още 8 местоянки за тесен и 1 местостоянки за самолети с широк фюзелаж. Ще има втори покрит паркинг с над 1400 места и 4300 кв. метра площ за допълнителни работилници и складове за резервни части и офиси за обслужване на нуждите на летището.

Очаквайте подробности в седмичния брой на "Капитал"

https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... javata_za/

Meridiam has just been awarded Sofia airport concession
Jul 17, 2019


Meridiam and its partners will run Sofia Airport for 35 years and invest €600 million in its development.

Meridiam and its partners, Strabag and Munich Airport, acting in its capacity as the airport operator, have been awarded the concession of Sofia Airport (SOF) in Sofia, Republic of Bulgaria. This project will boost the economic growth and tourist development of the country.

The consortium will invest more than €600m for the development of Sofia Airport and will manage it over 35 years.

Meridiam holds a strong track record and experience building sustainable and resilient infrastructure projects throughout the world, worth more 55 billion euros of capital deployed. Meridiam has an established experience in the airport sector with an existing portfolio including LaGuardia Central Terminal (New York, USA), Queen Alia International Airport (Amman, Jordan), Ivato International Airport (Tananarivo, Madagascar) and Facesne Airport (Nosy Be Island, Madagascar).

http://www.meridiam.com/en/society-inve ... concession

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2019 00:20
от Rosen85
Един от кандидатите за концесията на летище "София" вероятно ще обжалва класирането
Френският кандидат за концесията на летище "София" - Groupe ADP,
обмисля да обжалва решението на Министерството на транспорта,
с което бе направена класацията на кандидатите.

Някои елементи от оценяването, касаещи техническите предложения,
изглеждат твърде спорни и предизвикват въпроси, се посочва в съобщение
на компанията до българските медии. "Следователно, Groupe ADP обмисля
да обжалва решението пред българските правозащитни органи", се казва още в него.

В сряда Министерството на транспорта обяви класацията на подалите оферти
за концесията на летището в София. Според нея изборът пада върху "Соф кънект"
с летищен оператор "Мюнхен". На второ място е класиран консорциумът между
"Еърпорт дьо Пари" и "Тафхваламаръ холдинг".

При отварянето на офертите стана ясно, че "Соф кънект" е готов да плаща 24.542 млн. евро
годишно и да инвестира 608 млн. евро. Концесионните такси от летище София ще влизат
в Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система.
Първоначалната концесионна такса в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета
и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2019 14:08
от skyviewer
Кой взима летище София
19 юли 2019, 12:39

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта.

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и строителната Strabag беше обявено за концесионер

Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта и третата поред оферта за годишно плащане към държавата

Досегашният фаворит Airport de Paris обяви пред "Капитал", че най-вероятно ще обжалва. Така концесията се отдалечава след поне година


Неочаквано за тези, които вярват в силата и категоричността на числата, държавата в лицето на Министерство на транспорта даде концесията на летище София за следващите 35 години на обединението между фонда Meridiam и строителната Strabag. Двете компании ще си партнират в бизнеса в столицата с оператора на летище Мюнхен, като компанията няма участие в обединението, но покрива изискването на държавата да има ангажимент от летищен оператор.

Изненадата по отношение на законите на математиката е предизвикана от това, че офертата на френското Airport de Paris, които участват съвместно с доскорошния оператор на летище Ataturk в Истанбул TAV остана на втора позиция, въпреки че даде най-висока оферта за концесионно възнаграждение към държавата и по-силна оферта от победителя по отношение на предложените инвестиции. Победителят пък на практика е кандидатът, предложил трета по размер цена сред петте кандидата и най-ниска оферта по отношение на инвестициите.


Класирането беше съобщено лично от министъра на транспорта Росен Желязков. Той отказа да отговаря на каквито и да било въпроси. А те са много. Като например с какво най-ниската оферта за инвестиции спечели надпреварата, и то благодарение на техническата си оферта, в която се калкулират въпросните инвестиции (виж таблицата). Появиха се и твърдения на два независими източника, че роля в избора на концесионер има мястото за завода на Volkswagen, което е обсъдено на високо германско-българско ниво. Не на последно място сред въпросите е и твърдението на един източник на "Капитал", че вечерта преди обявяването на решението на министъра подредбата е била различна.

Но много по-достоверно за българската реалност е твърдението, че изборът е излобиран от местни силни интереси. Най-често спряганите имена са на Делян Пеевски и Кирил Домусчиев. Връзки с местни лица бяха отречени пред "Капитал" от обединението, но за тях говорят трима източници, близки до процедурата. Колко и дали въобще има участие ще си проличи от действията на държава и съд в процедурата и от бъдещото стопанисване на летището.

Стъкмистика на класирането

Победителят беше избран с оферта да заплаща на държавата 24.5 млн. евро годишно възнаграждение и да инвестира в следващите 35 години от концесията 608 млн. евро (плюс исканата от всички сума от 550 млн. лв. първоначално плащане). Въпросната оферта е третата по сила на база годишното плащане към държавата, което е с тежест 55% и се нарежда на последно място като абсолютна стойност на инвестициите (виж таблицата).

Голямата изненада в подредбата е изпадането до второ място на оператора на френското летище Airport de Paris (ADP). Обединението между ADP и TAV изостана, въпреки че като цена и инвестиции има много по-силно предложение от победителя. Следват още изненади в подреждането, като на трето място е германската Fraport. Четвърти са летището в Манчестър заедно с партньорите си от Китай и последни са строително-инвестиционната SSB с оператор Копенхаген.

По думите на министъра комисията е взела решението си на база "изпълнимост, достоверност и устойчивост на модела за развитие". Техническата част в крайна сметка се оказала съществена, като тя дава 45% от точките (останалите 55% са за концесионното възнаграждение). Трима са кандидатите, получили максимален брой точки на техническите си предложения, обяви министъра. Това са офертата на кандидата-победител, и тези на Fraport и летище Манчестър, като това им дава по 100 точки, като Fraport и Манчестър дадоха най-ниски оферти по отношение на концесионното възнаграждение и на практика са безобидни за победителя. Няма как да не направи впечатление, че тези които остават назад, и то с много, в техническата оценка са именно кандидатите дали най-високи оферти за концесионно възнаграждение.

Точките бяха изпратени на кандидатите почти по едно и също време с обявяването на победителя пред медиите. Някои от тях обаче вече коментираха, че от обясненията в протокола не виждат с какво офертата на победителя е по-добра от всяка една от останалите. Суперстранно стои оценката и в частта финансиране, тъй като кандидатите са обявили, че се финансират от топ банки (по информация на "Капитал" Meridiam е посочил Unicredit, Манчестър - Raiffeisen, ADP - Citi, а SSB - Credit Suisse), но получават различни оценки.

Кой печели

Ако изборът бъде потвърден от съд и правителство, то това значи, че поне на първо време столичното летище ще бъде ръководено от летището в Мюнхен. Той ще е нает оператор и реално няма да участва в инвестицията и винаги ще стои рискът да си тръгне от София. За разлика от кандидатурите на Airport de Paris, Манчестър и Fraport, където летищните оператори са водещи в кандидатурите.

При победителя основният дял е на фонда Meridiam. Той е базиран в Париж и е фокусиран към инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка. Инвеститорите на Meridiam в европейската му платформа са предимно пенсионни фондове, застрахователни компании или инвестиционни, както и мултинационални компании от Европа, Азия и САЩ.

За летище София си партнира със строителя Strabag, като кандидатът отказа да даде детайли за разпределението на дяловете между двата участника. По информация на "Капитал" обаче строителната компания държи 20%. Strabag има един не много успешен опит на летище София в миналото, като собственик в компанията е олигархът Олег Дерипаска. В България напоследък "Щрабаг България" печели поръчки, като това според представители на строителния сектор става с посредничеството на Иван Мирински, който е "строителният" човек на Пеевски.

По отношение на връзките, които източници на "Капитал" откриват с местни бизнесмени по линия на Strabag и на инвестициите в недвижими имоти Тиери Део, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam отговори така: "Проучихме авиационния сектор в България, за да подготвим предложението си, като вземем предвид местния контекст, но нямаме връзка с г-н Пеевски и не сме обвързвали нашата кандидатура с никой друг български бизнесмен."

Реално изборът на държавата не беше лесен. Получиха се пет оферти, но по всяка от тях можеха да се намерят слаби пунктове и рискове. Например много щедрата цена на ADP можеше да доведе до рязко вдигане на летищните такси, Мюнхен и Копенхаген реално са силни имена, но могат бързо да отлетят, тъй като са само оператори, но нямат дял в консорциумите. Стои и въпрос има ли и колко голямо турско участие. Fraport пък можеше да стане монополист. Но сега станахме свидетели как държавата избира по-ниски числа на сочения от седмици от всички любимец, без да дава достатъчно ясни обяснения за избора.

Какво следва

На теория договорът може да бъде подписан още на 31 юли, но реално победителят ще има 3-месечен срок преговори и подписване и после година за встъпването си във владение и предаването на актива от страна на държавата. Това е експресният вариант за развитие на нещата. Кандидатите имат 10 работни дни за обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и впоследствие пред Върховния административен съд, който ще има месец да се произнесе. Обжалването може да отнеме от 2-3 месеца до година и дори повече. Официалната позиция на четирите загубили тепърва предстои, като обжалване най-вероятно ще има.

От Groupe ADP вече коментираха пред "Капитал" класирането така: "Някои елементи от оценяването, касаещи техническите предложения, изглеждат твърде спорни и предизвикват въпроси. Следователно Groupe ADP обмисля да обжалва решението пред българските правозащитни органи."

Съдът може да пренареди. Във всеки случай най-рано догодина ще има нов стопанин на летището, а в по-консервативния сценарий - 2021 г. Кой ли? Вероятно вече посоченият.

Летищата на Meridiam


Сред летищните активи на Meridiam са централният терминал La Guardia (САЩ), Ivato и Nosy Be (Мадагаскар) и Аман (Йордания). Летище Мюнхен пък отскоро управлява терминал 2 на международното летище в Кайро и работи по проектирането, развитието и експлоатацията на Palmerola International Airport (PIA), новото летище на Хондурас. Освен това летище Мюнхен е избрано за оператор на терминал 1/терминал А на Newark Liberty International Airport (EWR) и терминал 1 на John F. Kennedy International Airport (JFK), и двете в САЩ.

В София инвестициите ще станат на 4 фази на база нарастването броя на пътниците, които през фаза 4 след 2043 г. се предвижда да са над 18 млн. През Фаза 2 до 2030 г. и 12.3 млн. пътници ще е най-голямото развитие за целия период на концесията. Тогава ще се изгради терминал 3, който ще замени терминал 1. Новият терминал ще бъде с 55 хил. кв. метра площ на 800 метра от метростанцията и ще бъде завършен през 2030 г.

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... te_sofiia/

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2019 14:10
от skyviewer
...e ...следва голямото чакане :D От кой ли? "Вероятно вече посоченият."

При загуба на жалващия се и паричните му загуби няма да са малки , като се вижда стойността на сделката :roll:

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2019 14:17
от Пароль
skyviewer написа:Здравей Деляне,
Това е най-позитивното !
https://nkr.government.bg/Concessionair ... 1c721ef7b1


"...строителната Strabag..."
И това е позитивно - Дерипаска още е в "играта"!

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2019 14:53
от skyviewer
За Олег Владимирович ли става на въпрос ?!

Тук е написано нещо за него:

Американската мечта на Олег Дерипаска

https://www.webcafe.bg/webcafe/parite/i ... _Deripaska

…а тук от - от българското Wiki :

https://bg.wikipedia.org/wiki/Олег_Дерипаска

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2019 22:23
от karadzhoff
За мен ще бъде интересно с времето да се разбере дали наистина е разменна монета за завода на VW. Въпреки, че аз реална причина немците да изберат нас пред Турция не виждам, но пък знае ли човек какви задкулисни игри върлуват и там.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 20 Юли 2019 07:38
от skyviewer
Хайде да ги наречем ЗАДКУЛИСИЕТО /грубо казано/.А какви циркове играха, за едно мърляво държавно летище ,като Пловдив /което даже не могат да управляват ,за да излезе на печалба/ :D

П.П. Аз не смятам ,че WV избира НАС.WV избира условията ,които ЗАДКУЛИСИЕТО му предлага /лошото е че няма алтернатива/.А на турците им свалям шапка - защитават си интересите - все пак това е бивша имперска сила и огромен пазар.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 20 Юли 2019 19:44
от europeandj
karadzhoff написа:За мен ще бъде интересно с времето да се разбере дали наистина е разменна монета за завода на VW. Въпреки, че аз реална причина немците да изберат нас пред Турция не виждам, но пък знае ли човек какви задкулисни игри върлуват и там.


Аз пък продължавам да не виждам връзка. Какво общо има френската Meridiam с немския VW. В СофКънект няма нищо немско нали се досещате. Мюнхен е външна фирма, която ще даде ноу-хау срещу съответното заплащане. Същевременно пък преди резултатите да излязат VW вече бяха обявили, че няма да са в България.
По-скоро виждам някаква допирателна между властта и Strabag. Времето ще покаже.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 20 Юли 2019 22:19
от VS11
karadzhoff написа: Въпреки, че аз реална причина немците да изберат нас пред Турция не виждам


В Турция има всякакъв тип риск - политически, военен, валутен, макроикономически. Те преди няколко години си имаха военен преврат. А Турция си върви по пътя на Венецуела. Ердоган си узурпира власт, обжалва избори, уволнява и назначава шефове на централната банка. Сега тръгна да се пери и на САЩ със S-400 от Русия. Общо взето няма трезво мислеща фирма, която би инвестирала в Турция по нормални показатели. Но както казва един от героите в оригиналния "Тютюн" - "Германците правят политика за да правят икономика за да правят политика" (или нещо подобно, но в същия дух). Ердоган нали опазваше ЕС от мигранти. Кой знае какво сметки си правят в Берлин или Брюксел (от къде идва новия шеф на ЕК). Аз лично Сърбия намирах за доста по-силен конкурент от България или Турция, но след нея, България би следвало да е предпочетена пред Турция най-малко заради членството си в ЕС.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2019 00:41
от skyviewer
Bulgariens kriminelle Netzwerke

https://www.infosperber.ch/Wirtschaft/G ... -Netzwerke

...това е само един пример .Германците имат институти ,които се занимават с източна Европа.Когато трябва техните звена изготвят подробни анализи за конкретното място.Педантичността им е пословична и разкрива неща ,които и средностатистичен българин незнае.Така ,че за една инвестиция от този калибър ,са претеглeли много фактори.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2019 01:33
от karadzhoff
VS11 написа:
karadzhoff написа: Въпреки, че аз реална причина немците да изберат нас пред Турция не виждам


В Турция има всякакъв тип риск - политически, военен, валутен, макроикономически. Те преди няколко години си имаха военен преврат. А Турция си върви по пътя на Венецуела. Ердоган си узурпира власт, обжалва избори, уволнява и назначава шефове на централната банка. Сега тръгна да се пери и на САЩ със S-400 от Русия. Общо взето няма трезво мислеща фирма, която би инвестирала в Турция по нормални показатели. Но както казва един от героите в оригиналния "Тютюн" - "Германците правят политика за да правят икономика за да правят политика" (или нещо подобно, но в същия дух). Ердоган нали опазваше ЕС от мигранти. Кой знае какво сметки си правят в Берлин или Брюксел (от къде идва новия шеф на ЕК). Аз лично Сърбия намирах за доста по-силен конкурент от България или Турция, но след нея, България би следвало да е предпочетена пред Турция най-малко заради членството си в ЕС.


За политическата обстановка си напълно прав. Но от към бизнес средата (за която аз говорех) освен факта, че сме член на ЕС аз лично друго предимство не виждам. Но реално и това може да бъде премахнато като се намалят данъци и такси от турска страна. Второ - инфраструктура - защо никой не излезе да каже тези произведени коли (1000 на ден) как ще се извозват от София/Пловдив? С влак? С автовоз? Това реално ли е въобще? Докато турците имат големи пристанища в зоната на завода и хоп на кораба - проблемът е решен. Трето - местни инвестиции - какви инвестиции можем да предложим ние и какви турците? Има ли смисъл да си сравнявамв икономиките? Четвърто - работна ръка - какви умения и хора има тук готови да работят и какви там? Колко завода има там и колко марки коли се произвеждат? А колко тук? До колкото помня една се пробва и май затвориха... За мен просто от чисто бизнес направление не е сериозно да се твърди, че можем по някакъв показател да си съперничим с турците, колкото и да не ми се иска. И ето тук вече идва това задкулисие, за което говорех - чисто политически да се преборим с тях, с някакви уговорки и обещания.. Но немците като цяло не са прости, още повече щом става въпрос за производство и заводи.

Колкото до Венецуела, ако някой там си мисли, че отново едни хора не се бъркат в държавата, заради залвжите на нефт, то се бърка доста.. Но това вече е доста далечна тема.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 22 Юли 2019 00:20
от Делян
Да, едни хора ще се бъркат там във Венецуела, едва ли им пука за някакви си залежи на нефт обаче!
Важното е да не се допусне едни хаудути да вземат власта (пример 1944 г. България)!
Вземат ли я, положението става като в СССР, по-старите от нас сигурно си спомнят "високият" стандарта на живот на времето (разбира се ако не страдат от Стокхомски синдром)!

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 22 Юли 2019 11:22
от Freak
karadzhoff написа:Колкото до Венецуела, ако някой там си мисли, че отново едни хора не се бъркат в държавата, заради залвжите на нефт, то се бърка доста.. Но това вече е доста далечна тема.


Странното е как на такива държави Кремъл предлага да им съхранява златото, докато се успокоят нещата, а после забравя да го върне.

Справка - Испания по време на Гражданската война. И така до днес.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 22 Юли 2019 12:33
от skyviewer
Къде изобщо се намира немското злато?

Според официалните статистики, със своите 446 тона (или 110,6 милиона унции) Германия притежава второто по големина златно съкровище в света (след САЩ). Когато Европейската банка започна да функционира, в рамките на тогавашните споразумения Бундесбанк трансферира 232 тона (24 милиона унции) от златото си към Европейския валутен институт.

Навсякъде по света централните банки са много сдържани, когато стане дума за резервите им и по правило информацията, която дават, е оскъдна. Бих определил това като странно поведение, защото в крайна сметка златото е собственост на народа, а не на служителите. За съжаление, и в Швейцария нещата не са по-различни. От дълго време вече американците премълчават каквато и да било информация. Постоянно се чуват гласове, които настояват за икономическа инспекция на американското злато. В крайна сметка все още никой не знае какво количество злато беше продадено от Джонсъновата администрация по време на Виетнамската война. На заинтересованите лица винаги се казва, че подобна счетоводна ревизия щяла да струва много скъпо. Така например почти 1700 тона злато (около 21% от общия златен резерв на САЩ), намиращи се в Американския монетен двор в Уест Поинт, Ню Йорк, бяха преименувани от „Gold Billion Reserve“ на „Custodial Gold“.[1] Промяната беше извършена без каквото и да било обяснение. Американският експерт по златото Джеймс Търк предполага, че става дума за германско злато. „Custodial Gold“, в превод на немски „тройханд-злато“, означава нещо като упълномощен ползвател на злато. Но тъй като „custodian“ в американската употреба означава и „пазач“ (но и настойник), а „to take into custody“ — „арестувам някого“, е добре да се запитаме какво точно се крие зад тази формулировка? През юни 2001 г. обозначението се смени още веднъж. Всичкото злато, складирано във форт Нокс, Уест Поинт и останалите депа, вместо „U.S. Gold Reserve“ или „Custodian Gold“ беше прекръстено на „Deep Storage Gold“ (в превод: дълбок златен запас). Възникват нови въпроси: дали в случая не става дума за все още недобито злато, намиращо се дълбоко в земните недра?… И ето че отново се върнахме на Гьоте и неговия Фауст, когато канцлерът казва на кайзера:


„Да знаят всички: този лист хартия

хиляди крони значи, тук се крие

като залог богатство неоткрито,

в земята императорска зарито.

Но щом го изкопаят в близки дни,

хартийките то в миг ще замени.“

Джеймс Търк обяснява комбината по следния начин:[2] Бундесбанк заема 1700 тона злато, т.е. половината от общия си резерв от 3400 тона. Останалите 1700 тона са изтъргувани с U.S. Exchange Stabilization Fund, а той, от своя страна, го дава в заем на булион банки и за целта обещава на Бундесбанк 1700 тона, които се намират в американската хазна в Уест Поинт, Ню Йорк. Крайният резултат: трезорите на Бундесбанк са празни!

При всички положения оскъдните данни за местоположението на немското злато за германците са всичко друго, но не и успокояващи. Докато пет години беше кореспондент на Financial Times, Дейвид Марш научи следното за Бундесбанк:


„Бундесбанк е уникална измежду най-важните световни централни банки, притежаващи злато, защото във франкфуртските си трезори тя съхранява само една незначителна част от него — някакви си 80 тона, т.е. малко повече от 2% от златния си резерв. Остатъкът от него се намира в трезорите на други централни банки — Federal Reserve of New York, Bank of England и (естествено в много по-малки количества) във Френската банка.“[3]

https://chitanka.info/text/26475/16