Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 30 Окт 2022 10:57

И ... вдигане на таксите. Честито!

https://docs.google.com/gview?embedded= ... 022-BG.pdf
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 01 Ное 2022 21:19

Сигурността на летище София не била на ниво... интересно, излиза, че проверките за безопасност са работа на концесионера?

https://www.mediapool.bg/taina-proverka ... 41444.html
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 02 Ное 2022 00:18

mistoffelees написа:Сигурността на летище София не била на ниво... интересно, излиза, че проверките за безопасност са работа на концесионера?

https://www.mediapool.bg/taina-proverka ... 41444.html

Е на кой да са работа? Единствената работа на държавата там са митническия и паспортния контрол. Всичко друго си е ангажимент на управата на летището.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 02 Ное 2022 12:23

mashine1984 написа:Е на кой да са работа?


На държавата, разбира се. След като тя пази границите и си прибира митата, нищо по-логично от това да се грижи да безопасността на пътниците - както прави по пътищата (КАТ) и пр. "Първи частен КАТ" как ви звучи? А представяте ли си безопасността на "Бен Гурион" дадена на частник?! TSA случайно да е частна?

Обществената безопасност е задължение на държавата (като еманация на обществото) и всичко друго е измиване на ръцете.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 03 Ное 2022 01:20

mistoffelees написа:
mashine1984 написа:Е на кой да са работа?


На държавата, разбира се. След като тя пази границите и си прибира митата, нищо по-логично от това да се грижи да безопасността на пътниците - както прави по пътищата (КАТ) и пр. "Първи частен КАТ" как ви звучи? А представяте ли си безопасността на "Бен Гурион" дадена на частник?! TSA случайно да е частна?

Обществената безопасност е задължение на държавата (като еманация на обществото) и всичко друго е измиване на ръцете.

САЩ и Израел са частни случаи. Особено Израел. Кажи ми едно европейско летище дето държавата да се занимава с проверката на багажи, а не служителите на летището.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 02 Яну 2023 19:46

02 януари 20023, рекордни 13 полета от Анталия/ 1х Freebird, 6x Corendon, 6x SunExpress/ + един Измир на SunExpress. Нито една българска фирма до Турция по тази кампания :shock:
Бгер и Fly2Sky се отчитат с Рованиеми.
Всички кошници на АЛК работят за Африка- Шарм, 2х Хургада и 1х Енфида.
European Air Charter също с много силно присъствие днес: Aкаба, Тирана, Енфида, Палермо, Кайро, Шарм ел-Шейх, 2х Хургада за BH Air...
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 28 Мар 2023 19:45

Летище София инвестира 20 млн. лв. в нова система за багаж

Проектът е част от цялостната трансформация на летището, за която са предвидени над 150 млн. лв. до края на 2025 г.

Летище София ще се сдобие с нова система за обработка на багажа (BHS). Инвестицията е за над 20 млн. лв. и включва доставка, инсталиране и поддръжка на най-модерното решение за управление на багажа на пътниците, съобщават от пресцентъра на концесионера „Соф Кънект“. Системата ще бъде осигурена от френски консорциум Alstef Group, а контрактът между двете страни е подписан през миналата седмица.

С вложението концесионерът се надява да подобри качеството на обслужване на пътниците. Съществуващата система е зависима от една остаряла машина, докато новата разполага с четири с общо тегло 7 тона и капацитет до 2400 багажа на час. Това би трябвало да позволи сигурната обработка на милиони чекирани багажи годишно.

Системата за управление на багажа е от ключово значение за функционирането на летището. Придобиваме авангардно технологично решение, което ще ни направи по-бързи и по-ефективни в полза на милионите ни пътници. Проектът е част от цялостната трансформация на летището, за която инвестираме над 150 млн. лв. до края на 2025 г.“, заяви Хесус Кабайеро при подписването на договора.

Системата транспортира регистрирания багаж от зоната за регистрация за полет през 4 нива на сигурност и поддържа тройно резервиране на системите. По този начин се гарантира най-високо ниво на надеждност и ефективност в обслужването на багажите. Новата система позволява както пълно самообслужване (т. нар. self-bag drop) при предварителна регистрация за полет, така и асистирано от чек-ин агенти обслужване.

За Alstef Group е удоволствие да си партнира с Летище София при избора и внедряването на системата за обработка на багаж. По този начин подкрепяме стремежа на летището да осигури по-ефективно обслужване и по-приятно изживяване на своите пътници“, каза Никола Бретон.

С въвеждането в експлоатация на новата BHS, Терминал 2 ще може да обслужва значително по-голям брой пътници. Внедряването на системата е част от плана за развитие на летището, който ще позволи на Терминал 2 да поеме целия трафик от почти 70-годишната сграда на Терминал 1.


https://www.economic.bg/bg/a/view/letis ... a-za-bagaj
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 13 Апр 2023 12:00

Летище "София" е в стачна готовност след отказ за 20% по-високи заплати.

Кои са сега тук добрите, лошите и злите...?

https://www.mediapool.bg/letishte-sofiy ... 46787.html
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Rosen85 » 07 Май 2023 01:57

Не съм сигурен дали това е правилния раздел и тема. Моля администраторите да преместят публикацията, ако не е за тук.

Кацане вместо в София - в Букурещ: 12-часово кошмарно пътуване от Германия до България
Снощи полет от Берлин до София, изпълняван от нискотарифна авиокомпания,
не успя да се приземи на летище София по технически причини. Самолетът кацна в Букурещ.

Самолетът по разписание е трябвало да кацне в София около полунощ. От Берлин обаче излита с 2 часа закъснение.
Пътниците, изненадващо за тях, се озовават в Букурещ. За кацането в Румъния, разбират малко преди самолетът да се приземи.
Причината самолетът да не успее да кацне на летище София е ремонт на пистата, който е планиран преди повече от месец.
Ремонтите дейности се извършват само през нощта - от 1.30 до 5.30 часа. От Летище София обясниха,
че авиокомпаниите са уведомени за ремонта. Пътниците ще търсят обезщетения от нискотарифната авиокомпания.

Мой коментар:
Повечето хора от полета, недоумяваха защо не са кацнали в друго родно летище, а в Букурещ.
Интересно какви точно ремонти правят всеки ден за 4 часа през тъмната част на денонощието?
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 10 Май 2023 00:15

Чак пък "кошмарно"... все едно с каруци са ги возили от Букурещ. Странното за мен е защо са ги пуснали на автобуси... ако в крайна сметка трябва да докараш машината и екипажа до София, по-добре да обявиш кацането само за refueling, без да пускаш пътниците на слизат (щото това е главоболно, ако трябва след час да ги качваш обратно и пр.), после да изчакаш чинно два часа на перона и да си тръгнеш към 4:30 сутринта... Явно разчитат въпросния NOTAM да ги спаси от санкциите за закъснение - ще ми е интересно да видя дали ще мине номерът.

Иначе, защо Букурещ: защото летище Пловдив работи като сладкарница, т.е. затваря към 10 вечерта. Нощем не работи. Щото е държавно, те държавните неща така правят. Букурещ е по-близо от Бургас и Варна, особено като знаеш, че ще летиш натам още от Берлин - пестиш гориво; в допълнние, въпросната НТА има база на "Отопени", а в Бургас и Варна - не.

А какво ремонтират по пистата - ами има какво, то ремонт не е само багери и валяци. Примерно, контрол на осветлението и подмяна - това може да касае не само пистата, но рульожки, ако няма алтернативен маршрут за вход/изход, значи затваряш пистата. Може още да вървят профилактики или ремонт на навигационо оборудване; може да се работи по отводняването на пистата, може да се кърпят дупки от зимата (макар че последната беше топла).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 17 Юни 2023 00:42

Концесионерът на летището в София обещава щедро светло бъдеще - а блъсканицата и висенето на секюрити ще продължат поне до 2026-а година, нищо, че това е едно от двете най-важни неща за пътниците на летището (другото е появата на машини за селф-чекин, което е обещано "само" за 2024-а година). Иначе диванчета, кафененца и роял - нищо, че тоалетните продължават да са кенефи.

И ако тръпнете в очакване, то през 2030-а година секюритито за всички щяло да бъде в новия Т3... значи чекинът ви е на Т2, после разходка за секюрити на Т3 и после обратно на Т2 към гейта... този цирк съм го гледал къде ли не ("Фюмичино" в Рим и Марсилия са типични примери, Берлин също) и никъде не работи, само къса нервите и губи времето на всички. Но с тоя "правилния" концесионер - толкова. Впрочем, предвид колко често светлото бъдеще наистина се случва, може и да ни се размине.

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... 2023-06-16
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 18 Юни 2023 11:49

mistoffelees написа:Концесионерът на летището в София обещава щедро светло бъдеще - а блъсканицата и висенето на секюрити ще продължат поне до 2026-а година, нищо, че това е едно от двете най-важни неща за пътниците на летището (другото е появата на машини за селф-чекин, което е обещано "само" за 2024-а година). Иначе диванчета, кафененца и роял - нищо, че тоалетните продължават да са кенефи.

И ако тръпнете в очакване, то през 2030-а година секюритито за всички щяло да бъде в новия Т3... значи чекинът ви е на Т2, после разходка за секюрити на Т3 и после обратно на Т2 към гейта... този цирк съм го гледал къде ли не ("Фюмичино" в Рим и Марсилия са типични примери, Берлин също) и никъде не работи, само къса нервите и губи времето на всички. Но с тоя "правилния" концесионер - толкова. Впрочем, предвид колко често светлото бъдеще наистина се случва, може и да ни се размине.

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... 2023-06-16

Последните месеци с минавания през Т1 и Т2 съм имал само едно забавяне от над половин час в 05:30 сутринта на Т1. Всичките други пъти не съм имал повече от 5-6 минути чакане. Като цяло за момента оценявам изживяването "Летище София" като 7-8 от 10 по критерии време за достигане до самолета, достъпност от града, дизайн и допълнителни услуги.
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот kozimir » 21 Юли 2023 21:22

Здравейте,

Някой знае ли дали България Еър, Еър Сърбия и Таром ползват ръкави или ползват автобуси?
Изображение
kozimir
по-спотър
 
Мнения: 121
Регистриран на: 17 Юли 2010 14:13
Местоположение: Plovdiv

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 21 Юли 2023 22:04

Доколкото си спомням:

- "България Еър" ползват ръкави рядко, обикновено само на пристигащи вечер (и заминаващи сутрин) полети. Вътрешните полети не могат да са на ръкав, а за "Ембраерите" никога не го правят (макар че имат такава въможност).

- "Таром" и "Еър Събрия" идваха с по някоя бръмчолет, които не могат да се обслужват на ръкав - търде ниски са. Предполагам, че дори да дойдат с нещо по-едро, едва ли ще им се плаща за екстрата.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 22 Юли 2023 19:17

mistoffelees написа:Доколкото си спомням:

- "България Еър" ползват ръкави рядко, обикновено само на пристигащи вечер (и заминаващи сутрин) полети. Вътрешните полети не могат да са на ръкав, а за "Ембраерите" никога не го правят (макар че имат такава въможност).

- "Таром" и "Еър Събрия" идваха с по някоя бръмчолет, които не могат да се обслужват на ръкав - търде ниски са. Предполагам, че дори да дойдат с нещо по-едро, едва ли ще им се плаща за екстрата.


Sof connect уж планират да преместят вътрешните полети , очевидно с някои преустройства, може би тогава и те ще могат да ползват гейтовете с ръкави. А разбира се, и ако ни приемат в Шенген някога, тогава не би следвало да има разлика между полет до Варна и Виена, да речем.
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта