Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 31 Юли 2015 22:23

Доживяхме.....

Изображение

Рестартират проекта за нова естакада до терминал 2 на Летище софия

Резултатите от проверка сочат, че като цяло построеното по съоръжението е в добро състояние. Снимка: Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Плановете за изграждането на нов път с естакада до терминал 2 на Летище София се рестартират. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е обявило обществени поръчки за проектиране и строителство на съоръжението и за консултантска услуга и строителен надзор, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

Общата индикативна стойност на двете поръчки е за 13,67 млн. лева, като само за проектирането и строителството са предвидени 13,4 млн. лева. Финансирането вероятно отново ще е с пари от бюджета на транспортното министерство.

Оферти по процедурата за проектирането ще се приемат от ведомството до 24 септември, а за консултантската услуга – до 23 септември.

Новата пътна връзка е категория градска магистрала от ІІ клас с дължина от малко над километър, като в т.ч влиза и мостовото съоръжение с дължина от почти 350 м. Разрешението за строеж е издадено от регионалното министерство още през 2005 г. и е влязло в сила през 2006 г.

Терминал 2 на Летище София беше открит официално в края на 2006 г., дни преди България да стане член на Европейския съюз (ЕС). До него се планираше да има нов, по-пряк път с естакада, който така и не беше реализиран заради споровете със собствениците на имотите и недостатъчно финансиране. Стойността на проекта с дължина от малко над 1,3 км беше над 8 млн. лева.

Търгът за строителството беше спечелен от „Мостстрой“. През 2006 г. фирмата дори започна работа по обекта, който беше обявен за национален, но беше принудена да прекрати дейностите.

Експерти са направили три проверки на извършените строителни работи в началото на тази година. Констатациите са, че като цяло изградените подпорни стени и стълбове са в добро състояние, но армировката, която е била оставена за продължаване на строителството е изрязана и открадната. Затова ще се наложи частично разрушаване на бетона за полагане на необходимата нова армировка.

Частично ще се разрушат и някои от изградените вече стълбове, ще се правят корекции и по пилотите на фундаментите на някои от стълбовете. Ще трябва да се разчистят и незаконни депа за строителни отпадъци, които са възникнали в района.

Новият проектант трябва да преправи конструкцията на естакадата, за да може върху нея да се поставят шумоизолиращи огради и предпазни парапети. Ще трябва да се проверят и актуализират и одобрените инвестиционни проекти и да се разработят работни проекти.


http://www.investor.bg/ikonomika-i-poli ... ia-199758/
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот merlin » 01 Авг 2015 09:45

Избори идват затова :axe:
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 01 Авг 2015 10:00

Разгеле! Бях го отписал този проект вече... Избори или неизбори няма значение, важното е да има развитие. :drinkers:
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот gelko59 » 03 Авг 2015 09:19

Делян написа:Тоест ще има общо 4 de-icing площадки ли? :?:



Площадките ще са две, с възможност за обработка на 4 самолета. Едва ли обаче ще работят двете площадки заедно.
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Niki Cvetkov » 29 Ное 2015 00:05

Някой отбелязал ли е, че на 7-ми август 2015 е била обявена обществена поръчка "Изработване на проект за разширение и реконструкция на Терминал 2 на летище София".
По-долу може да видите описание на заданието и целта на разработката.
С две думи голямата въпросителна е да се измисли как да стане възможно ползването на ръкавите със и без паспортен контрол.
Незнам дали е дискутирано преди тук. Някакви идеи по въпроса ?
ТЕХНИЧЕСКО ЗАДАНИЕ
ЗА
Обект: „ИЗРАБОТВАНЕ НА ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРОЕКТ ЗА
РАЗШИРЕНИЕ И РЕКОНСТРУКЦИЯ НА
ТЕРМИНАЛ 2 НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ”

1. Общи положения.
1.1. Основание за разработване на заданието за проектиране.
Основание за изготвяне на настоящото техническо задание е да се изяснят в подробности всички изисквания и критерии за изготвянето на инвестиционен проект. Заданието се изготвя за установяване на архитектурно - строителните и инсталационни възможности за разширение и реконструкция на Терминал 2 в галерията и в блок VII, както и с изискването за преминаването на пътници от „Нешенгенски” страни, пристигащи на контактна стоянка /пътнически ръкав/ да се осъществи по топла връзка под галерията, като по този начин се достига директно до зоната за паспортен контрол и салона за получаване на багаж. В тази връзка се налага максимално възможно усвояване на свободните площи на кота ±0.00. Застрояването на покритите площи на ниво ±0.00 освен това е предпоставка за създаване на повече слотове на авиокомпаниите и увеличаване на търговските и др. площи, удовлетворявайки непрекъснато нарастващия брой пътници от съществуващи и от нови дестинации и тяхното по - качествено и бързо обслужване.
Проектът трябва да изпълни изискванията дадени в техническото задание и да даде възможност за изпълнението му след одобряване на проекта от компетентните служби и издаване на разрешение за строителство.
1.2. Цел на разработката.
Основната цел на разширението е да се увеличат площите за заминаващи и за пристигащи пътници, да се осъществи връзката на пристигащите пътници „на пътнически ръкав” от Нешенгенски страни със залата за получаване на багаж, намираща се в основната сграда, както и да се подобри комфорта на обслужване и преминаване на пътникопотока през нови търговски зони с магазини, кафенета и места за хранене.
В настоящото задание са описани принципно възможностите за разширение на терминала в тези зони според архитектурно – строителните и инсталационните изисквания, както и нормативите, които са основа за проектиране на обекти от такъв характер.
Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mistoffelees » 30 Ное 2015 01:52

Niki Cvetkov написа:Някой отбелязал ли е, че на 7-ми август 2015 е била обявена обществена поръчка "Изработване на проект за разширение и реконструкция на Терминал 2 на летище София".
По-долу може да видите описание на заданието и целта на разработката.
С две думи голямата въпросителна е да се измисли как да стане възможно ползването на ръкавите със и без паспортен контрол.
Незнам дали е дискутирано преди тук. Някакви идеи по въпроса ?

Т2 от доста време е разделен на две части, условно "шенгенска" (от която заминават в момента всички международни полети, а в перспектива - само шенгенските) и "нешенгенска" (реално - неизползвана, отвъд неработещите гранични гишета в края на основното тяло на T2, изходи B9 и нататък). Мисля, че даже разшириха "нешенгенската" част с още един изход на мястото на някошната панорамна стъклена стена. В този смисъл задачата изглежда решена - всички пристигащи в "шенгенската" част (А1, C1, B5-8) имат директен достъп до багажните ленти без граничен контрол - както и пристигащите от Шенген, обслужвани с автобус (той спира на перона точно зад багажните ленти, при сегашния граничен контрол на пристигащи). Пристигащите от нешенгенски страни на изходи B9 и сл., както и тези, обслужваин с автобус (свалят ги на някой изход B7-8 и сл., след което се качват един етаж нагоре до основния корпус на Т2), първо преминават през граничен контрол посредата на Т2 и после попадат в "шенгенската" зона на терминала; оттам - или багаж, или транзит към следващ шенгенски полет. Транзит между две извъншенгенски дестинации си остава затворен в "нешенгенската" част (там сега може и да няма транзитно гише, но то не е и нужно - транзитно обслужване може да с еправи и на изхода; онова, дето го има в момента, така или иначе само събира прах - последния път, като се загледах, беше към половин пръст дебел... срам!).

Основните нешенгенски дестинации на летището са:
- Истанбул: сутрин и вечер Turkish (от някое време тази зима и по обяд)
- Лондон: веднъж на ден BA по обяд (и BG Air няколко пъти седмично)
- Москва: веднъж на ден "Аэрофлот" по обяд
- Белград: веднъж на ден, Сръбски авиолинии, рано следобед
- Доха: веднъж на ден, Qatar, следобед
- Тел Авив - 3-4 пъти седмично (често нейде по нощите)

Както се вижда, извън шенгенската зона има средно не повече от 7 полета на ден, като в рамките на 1 час никога няма повече от 2 полета. Това е напълно по силите на сегашния размер на "нешенгенската" зона.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 356
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот tupolev144 » 12 Фев 2016 19:47

http://www.blitz.bg/news/article/392404
Предлагат Летище София да носи името на световно известния български летец и авиоконструктор Асен Йорданов
Националният граждански комитет на авиационната общественост днес публично оповести своето предложение Международното летище София да носи името на световно известния български летец, тест-пилот, авиоконструктор, изобретател и авиационен педагог Асен Йорданов. Предложението горещо е подкрепяно и сред българската общност в САЩ.В гражданския комитет са представени ветерани и известни имена от българската военна и гражданска авиация, председател е генерал Борис Бонев, бивш ръководител на Института за космически изследвания към БАН по време на двата български космически полета.Тази година ще се навършат 120 г. от рождението на Асен Йорданов. Влязъл във военната авиация още през Балканската война, през 1915 г. комисия от военното министерство приема направения от него първи български самолет. Участва в Първата световна война като пилот-изтребител, а след това се озовава в САЩ. Там прави блестяща кариера: чертожник-конструктор, летец-инструктор, пилот-изпитател, инженер, пилот за висш пилотаж, сътрудник на авиационни списания. Работи за различни компании, започвайки с “Къртис Райт”, член на конструкторските екипи на “Локхийд”, “Дъглас” и други.Асен Йорданов е автор на най-добрата методика за летателно обучение в света и е автор на девет научно-практически труда, дали мощен тласък в развитието на световната авиация. Неговата авиационна христоматия Your wings (Вашите криле) служи като основно учебно пособие в почти всички авиационни държави в света, включително и в СССР.С неговото име е свързан „вечният самолет” Дъглас DC-3. Негов е патентът за въздушната предпазна възглавница в автомобила, както и за Jordaphone за конферентна връзка, предтечата на интернета.Асен Йорданов завършва житейския си път през 1967 г. в САЩ. За цялостната му творческа дейност и за големи заслуги към световната авиация той е записан в златната книга на Ню Йорк. Портретът му е окачен в залата на славата на летище La Guardia. През целия си живот в САЩ е запазил българско самосъзнание и идентичност, затова не е пожелал да бъде погребан на американска земя и прахът му е разпръснат от самолет в небето.На картата на Антарктида съществува известният Jordanoff Bay – залив, получил името си от изследователи-авиатори, в памет на своя учител Асен Джордан.Времето е потвърдило, че със своя живот и дейност Асен Йорданов е оставил дълбока следа на признателност в паметта на човечеството. Време е бележитият българин да се завърне на родна земя, като даде името си на най-голямото българско летище.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 18 Фев 2016 22:40

Предвид нарастващия трафик и очертаващата се рекордна 2016-та, според мен трябва да се мисли за изграждането на терминал 3. Не казвам, че трябва да почваме вече да го изграждаме, но казвам, че трябва вече да мислим в тази посока и до 2-3 години да се започне изграждането му. На мен лично проектът, който беше пуснат тук някъде във форума (някаква курсова работа) с косатата писта ми харесва, естествено трябва да бъдат направени някои подобрения по него, като връзка на терминал 2 с бъдещия 3, като това, че терминал 3 трябва да бъде терминал тип "хъб" и тн. Всичкото това с едно продължение на линията метрото до новия терминал и изграждането на подход, който да го свърже с източната тангента ще го превърне в едно чудесно европейско летище.

Според мен трябва да се помисли дали изграждането на терминал 3 да не бъде вкарано, като изискване за концесията на летището.

Ето я и въпросната курсова работа:
http://kab-so.com/archives/8360
http://kab-so.com/RKNova/wp-content/...DR_Genplan.jpg
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 19 Фев 2016 04:28

На мен лично ми харесва проекта за Т3 между Т1 и Т2.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот ADS-B » 19 Фев 2016 10:23

mashine1984 написа:
Според мен трябва да се помисли дали изграждането на терминал 3 да не бъде вкарано, като изискване за концесията на летището.

Ето я и въпросната курсова работа:
http://kab-so.com/archives/8360
http://kab-so.com/RKNova/wp-content/...DR_Genplan.jpg


Това е 1:1 погледнато отгоре с Темпелхоф което е 1926 строено.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Toni » 19 Фев 2016 11:47

Много пъти сме го дискутирали в тази тема. Косата писта е старо предложение от преди 40 и повече години и от време на време някой се сеща и претопля манджата. Нужда от нова писта няма. Сегашната пистова система е предвидена за 20 самолетодвижения в час. С малка доработка, като изграждане на две скоростни рульожи капацитетът ще се повиши значително и няма да се налага строеж на нова писта. На практика с една писта могат да се обслужват до 50-55 самолетодвижения в час, а ние сме много далеч от такива стойности.

Трети терминал не е нужен, ако съществува Т1. Т2 спокойно може да се разшири в посока към реката (на изток), при необходимост. Сега Т2 през половината ден е почти празен. Освен това от пет години един от седемте ръкава не работи и стоянката пред него също не се ползва активно. Т.е. има много възможности за оптимизация и икономични решения, чрез които да се удвои/утрои капацитета.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 19 Фев 2016 14:31

Toni написа:Много пъти сме го дискутирали в тази тема. Косата писта е старо предложение от преди 40 и повече години и от време на време някой се сеща и претопля манджата. Нужда от нова писта няма. Сегашната пистова система е предвидена за 20 самолетодвижения в час. С малка доработка, като изграждане на две скоростни рульожи капацитетът ще се повиши значително и няма да се налага строеж на нова писта. На практика с една писта могат да се обслужват до 50-55 самолетодвижения в час, а ние сме много далеч от такива стойности.

Трети терминал не е нужен, ако съществува Т1. Т2 спокойно може да се разшири в посока към реката (на изток), при необходимост. Сега Т2 през половината ден е почти празен. Освен това от пет години един от седемте ръкава не работи и стоянката пред него също не се ползва активно. Т.е. има много възможности за оптимизация и икономични решения, чрез които да се удвои/утрои капацитета.

А след 5-6 години, когато трафикът ще бъде около 6.5 милиона няма ли да е нужен? Да, сега може да оптимизираме двата терминала и в следващите 5-6 години да няма проблем, но въпросът е трябва ли пак ножа да опре до кокала и чак тогава да започнем да мислим за изграждането на трети терминал? Тогава ще трябва да чакаме още поне 5 години докато се вземе решение и се започне реално строителство. Да не споменаваме, че може всякакви бараки да са изникнали на мястото където се предвижда изграждането на то този терминал. Аз не случайно казвам да се вземе решение и да се даде времеви хоризонт за този терминал. Да кажем 2022 година...
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 26 Фев 2016 12:14

До дни обявяват процедурата за концесия на Летище София
Всички големи европейски летищни оператори заявиха интерес към столичния аеропорт

http://www.standartnews.com/mneniya-int ... 23686.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Big G » 26 Фев 2016 20:46

mashine1984 написа:До дни обявяват процедурата за концесия на Летище София
Всички големи европейски летищни оператори заявиха интерес към столичния аеропорт

http://www.standartnews.com/mneniya-int ... 23686.html

Tова и Ryanair Sofia Base нещо май не се вързват. Щерянов преговаря, а до края на годината, ако стане въпросната концесия дали концесионера няма да има други идеи и условия ?
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот jorrojorro » 26 Фев 2016 21:16

Big G написа:
mashine1984 написа:До дни обявяват процедурата за концесия на Летище София
Всички големи европейски летищни оператори заявиха интерес към столичния аеропорт

http://www.standartnews.com/mneniya-int ... 23686.html

Tова и Ryanair Sofia Base нещо май не се вързват. Щерянов преговаря, а до края на годината, ако стане въпросната концесия дали концесионера няма да има други идеи и условия ?


Типично по-български разсъждение - концесионера не трябва ли да развива летището? И да се стреми колкото се може повече компании да оперират на него и да имат бази, съоътветно той да печели от това ? Само че концесионера може да поиска и BG Air да си плати дълговете от няколко милиона на летището - тогава май с предимство ще са тези, които плашат навреме и работят по западните стандарти, а не тези дето не си плащат, не мислите ли ? :wink:
jorrojorro
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 03 Апр 2013 12:01

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта

cron