Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 23 Яну 2019 18:17

Manchester Airport Group: Летище София е с огромен потенциал
Вижте защо компанията, управляваща три от основните летища в Англия, иска да инвестира в България

https://www.economy.bg/business/view/34154/Manchester-Airport-Group-Letishte-Sofiya-e-s-ogromen-potencial?fbclid=IwAR2maWuakBeoW6HmOvn2771Ws9bUy2ypNhOeptIuEoGkAzPVBq7SHf7In6A

п.п. Прокуратурата оневини Ивайло Московски за смъртта на детето му
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2019/01/21/3377865_prokuraturata_onevini_ivailo_moskovski_za_smurtta_na/


Китайската компания BCEG иска да инвестира в София

Прочети още на: https://stolica.bg/biznes/kitaiskata-kompaniya-BCEG-iska-da-investira-v-sofiya

Китайската компания Bеijing Construction Engineering Group (BCEG) кандидатства за концесията на "Летище София" в сътрудничество с Manchester Airports Group (MAG). Освен това обаче китайците искат да правят и други инвестиции в региона, защото има неизползван потенциал, обяснява нейният регионален директор Ксин Ян пред "Инвестор". Ян работи за компанията от 28 години и е реализирал множество проекти, като Shores Marina del Rey Apartments в Калифорния и Медицинския център в Тексас. BCEG има богато портфолио и проекти за развитието на авиацията по целия свят. Най-внушителният, от който е конструкцията на най-голямото летище в света – международното летище Пекин Даксинг, чиято обща площ ще се равнява на 1,4 милиона квадратни метра и ще разполага с общо девет писти. То трябва да бъде пуснато през тази година. В началото ще обслужва 45 милиона пътници на година, който ще се увеличат до 130 млн. след като конструкцията завърши окончателно. Ксин Ян вярва, че с проекта за концесията за "Летище София" ще създадат ключова врата към България, която може да се превърне в катализатор за бъдещи международни инвестиции, които да отключат истинския потенциал на региона. Идеята на двете компании с кандидатстването за концесията на българското летище, е да развият района около аеропорта, за да създадат така нареченият „летищен град“ (Airport City). Това ще стимулира навлизането на нови компании в страната ни, които да подпомогнат икономиката като създадат нови търговски връзки с възможността за внос и износ. По този начин ще се подсилят икономическите връзки между Китай и България. Срещата на върха 16+1 е доказателство за интереса на Китай към региона. Според Ян бизнес средата в България е много позитивна. Сградите и строежите са доказателство за това, че икономиката се развива. Той обеща, че ако концесията им бъде възложена с MAG ще работят, за да накарат българските специалисти да останат в България и да работят за тях.
п.п. Я, пак китайци за концесия в Бг!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 23 Яну 2019 18:26

Росен Желязков: Имаме инвестиционно предложение за летище "София-запад"
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2019/01/16/3376018_rosen_jeliazkov_imame_investicionno_predlojenie_za/?ref=rss#comments-wrapper
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот epetkov » 24 Яну 2019 18:40

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 25 Яну 2019 23:51

Ами... ще чакаме...
"Шпигел": След кухата реч на Мей - фирмите бягат от Великобритания
http://clubz.bg/78606-shpigel_sled_kuhata_rech_na_mej_firmite_bqgat_ot_velikobritaniq
дали и MAG няма да се появи в списъците!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 01 Фев 2019 21:45


Уж, де!

До 3 април се удължава срокът, в който Министерството на транспорта ще получава оферти от кандидати да поемат концесията на летището в София, съобщава ведомството. Това е петото удължаване на срока като настоящият е до 5 февруари включително.

Съобщение за удължаването на срока ще бъде публикуване в Официалния вестник на Европейския съюз.

Крайният срок за подаване на заявления и оферти е 3 април 2019 г., 16:30 часа българско време. Заявленията ще бъдат отворени на 4 април 2019 г. в 9:30 часа българско време, ако не последва ново удължаване.
https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/02/01/3384203_otnovo_e_uduljen_srokut_v_koito_se_priemat_oferti_za/?ref=rss
п.п. Явно и "Дневник" не вярва, че срокът е реален!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Big G » 01 Фев 2019 22:08

Ама има ли трезвомислещ човек, който вярваше, че 5 февр. ще е крайната дата? 3 апр. също надали ще е последен срок. Поне да бяха определили за дата 1 апр. та нещата да си дойдат на място. Може би ще чакат Векилска да се изучи и да се намеси в сферата на концесиониране на летища. А до тогава... :rock:
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 01 Фев 2019 22:35

Има деликатен момент! На 1-и април ще обявят шестото удължаване на срока за концесиониране! :D Поне да ни е весело ... :)
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 01 Фев 2019 22:43

Сори, ама сега видях "причината" за удължаването!

ЕК може да накаже България заради договорите с банките
Ако до два месеца София не даде на Брюксел задоволителен отговор по въпроса, ЕК ще вземе мотивирано становище, което е следващата официална стъпка по пътя към наказателна процедура и към дело пред Съда на ЕС.
http://www.banker.bg/finansov-dnevnik/read/ek-moje-da-nakaje-bulgariia-zaradi-dogovorite-s-bankite?fbclid=IwAR0A7a2i3NRXBzD7zArjWK0HbcmhYWTHbpFk7A4xxQV72XMby6zBG4ZlTP8
А нали спецовете промениха условията за кандидат концесионерите в полза на банка. Сега ще изчакаме "синхронизирането" на законите, касаещи банките, с европейското право!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 02 Фев 2019 11:28

"Социопатът, ĸoйтo cмятa, чe cвeтът мy e длъжeн, oбвинявa пocтoяннo oĸoлнитe и пpeдимнo poдитeлитe cи, чe въoбщe ca гo пpъĸнaли нa тoзи cвят, нe мoжe дa ce нacили дa изĸapa и eднa ycмивĸa. Toй вeчнo щe ви зaливa c oтpицaтeлнитe cи eмoции и пpeживявaния. Hиĸoгa нe e дoвoлeн. Bce e мpънĸaщ, oплaĸвaщ ce и ĸpaйнo oтвpaтeн oт poдинaтa cи и cтpaнaтa, ĸoятo oбитaвa." :smt021

...така че предлагам на обсъждане - следното ниво на социална тъпимост:

мазохист

Човек, който изпитва удоволствие, когато му причиняват болка или сам си причинява.
Всеки ден търпя това унижение - май съм мазохист. :D


http://talkoven.com/значение-мазохист


...и ако прескочим една малка /незначителна/ думичка - ПОПУЛИЗУМ ,стигаме до :

„Вие сте прости и аз съм прост, затова се разбираме“

https://www.dw.com/bg/човекът-който-каза-вие-сте-прости-и-аз-съм-прост/a-36639491
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 02 Фев 2019 16:37

Според "Дневник" - 5-то удължаване на срока, според "Банкер" - само 4-то:
Банкеръ Daily
Управление и бизнес
За четвърти път променят срока за оферти за "Летище София"
http://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/za-chetvurti-put-promeniat-sroka-za-oferti-za-letishte-sofiia?fbclid=IwAR1Rjv1Cp3rBU-LEXav-oYhZnPp05QGgUcoEhpxQ1jkvZNUR9rF2h2o5eDM
От транспортното ведомство казват, че отлагането се прави по предложение на Международната финансова корпорация, част от групата на Свeтовната банка. Организацията е консултант на министерството по процедурата.

Официално се знае, че интерес към концесията проявяват испанският летищен оператор AENA и британският Manchester Airport Group. Неофициално се говори за интерес от германския оператор Fraport, който е концесионер на летищата във Варна и Бургас, както и от френската компания ADP. Като претенденти се спрягат също операторът на летището в Цюрих, индийски и корейски компании. Споменава се и още един испански оператор - Ferrovial, който управлява летища във Великобритания, като има участие в най-голямото - "Хийтроу".
п.п. Все чужденци! Явно отговорите на 3-то хиляди въпроса са им доши в повече! Тия от "Фрапорт-ТИМ" бяха първи кандидати - още от март 2015 г.!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 02 Фев 2019 19:38

И за да стане абсолютно ясно, колко некомпетентни хора решават какво ще се случва с ГА в българия, четете тази стенограма. Тук се говори само за това, колко пари ще се вземат от концесията, колко хора ще изгони от летището концесионерът ( и можем ли да направим нещо за да ги "спасим") и ... нищо друго. Един обаче се е сетил да постави сериозен въпрос (този за шума), обаче не от гледна точка на някакво си европейско законодателство (заради не спазването на което ще ядем карачката), а заради това, че, той (горкия) живеел в „Сухата река“ и бил „наясно“ какъв огромен шум вдигали самолетите.Тези нямат нищо общо с управление на каквото и да е било! Едно време селсъветите бяха на по-високо ниво!

Стенограми от пленарни заседания

СТО ШЕСТДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО ЗАСЕДАНИЕ
София, сряда, 18 юли 2018 г.
Открито в 9,03 ч.
https://www.parliament.bg/bg/plenaryst/ns/52/ID/6285

„ДИМИТЪР ДАНЧЕВ (БСП за България): Благодаря Ви, господин Председател.
Уважаеми господин Министър, уважаеми госпожи и господа народни представители! Заложената концесия на летище София е обявена като концесия за строителство и се казва, че ще има строителство на нов терминал и разширяване на Терминал 2, както и строителство на нова писта. Става ясно, че Министерството на транспорта задължава концесионера да извърши разширение на летище София. За мен остават да висят във въздуха няколко въпроса, които, несъмнено, засягат силно гражданите на София, включително и тези, които не използват услугите на летището.
Задължение на концесионера е да изготви ОВОС в случаите на ново строителство. От една страна, в случай че ОВОС не бъде одобрен, концесионерът може да изпадне в невъзможност да изпълни задължението по концесионния договор. От друга страна, той би могъл да третира записаното му задължение в концесионния договор като твърд ангажимент на държавата да получи положителна ОВОС и в случай че не я получи, да осъди държавата за пропуснати ползи.
Такъв пример има в най-близката ни история, преди няколко години с една концесия за производство на цимент в „Кремиковци“, където Народното събрание след това одобри една сериозна сума, с която да компенсира инвеститора. С една дума, да го обясня по-ясно – концесионерът е задължен да изгради Терминал 3 и да направи ОВОС. За мен отсега е ясно каква ще бъде оценката за въздействието върху околната среда.
В този смисъл, за мен е изключително важна необходимостта от наличието на генерален план за развитие на летищния комплекс преди отдаването на летището на концесия. Това е необходимо, още повече защото бъдещото развитие на летището засяга според консервативни оценки пряко над 40 хиляди жители на районите „Хаджи Димитър“, „Сухата река“, „Подуяне“, „Орландовци“, „Христо Ботев“, които от години са подложени на шум над пределно допустимите норми и едва ли биха приели с удоволствие идеята за разширение на летището, още повече за създаването на втора писта, което със сигурност ще означава по-голям брой излитащи и кацащи самолети, съответно по-голям шум.
Някои оценки посочват, че на наднормени шумови нива в резултат на ниско прелитащите самолети са подложени повече от 235 хиляди столичани. Като почти постоянен жител на район „Суха река“ в София през последните 35 години, аз лично имам преки наблюдения върху сериозния шум, който пораждат те. За съжаление в условията на концесията не се предвижда никакво задължение за концесионера да подпомогне жителите поне на най-засегнатите райони, като подсигури подходящо финансиране за саниране на техните жилища с цел намаляване на шума в тях.
Поради липсата на нов генерален план за развитие на летището, за създаването на който имаше предостатъчно време в изминалите години, Столичната община, ръководена от мнозинството на ГЕРБ, услужливо не предлага цялостна схема за включването на летищния комплекс в комуникационно-транспортната схема на Столичната община. Не става ясно дали летището някога ще бъде свързано, например, с високоскоростна жп връзка, както е направено в редица големи европейски градове. Изводът, който можем да направим тук, както го правим и по други поводи, е, че очевидно пътническите железопътни превози не са приоритет в политиката на Транспортното министерство.
Тук би следвало да се отбележи също, че в момента транспортната свързаност на най близките райони на летището като кварталите „Левски В“, „Левски Г“ и „Сухата река“ с летището е парадоксално. Жителите на тези райони стигат по-лесно практически пеша до летището, защото не могат да използват ефективно градския транспорт за придвижването от и до летището. Такъв просто няма.
Разширяването на летището, без да е заложено от държавата в генерален план за негово развитие, би могло да означава, че в бъдеще летищният комплекс може да се развие в такава посока, че още по голям брой излитащи и кацащи самолети да прелитат на ниска височина, както досега над централните градски части, в това число над сградите на Президентството, Министерския съвет и Народното събрание, което несъмнено за мен представлява и заплаха за националната сигурност, защото опасността от аварии над града със сигурност нараства от увеличения трафик на все по-тежки летателни апарати.
За решаването на тези въпроси в условията на концесия не се споменава и дума. Поставянето на тяхното решаване в ръцете на бъдещия концесионер би бил поредният отказ от вземане на управленски решения, които засягат здравето и качеството на живота на ползвателите на летището, но преди всичко на жителите и гостите на София. Няма как отговорността за развитието на критична инфраструктура на града да бъде прехвърлена в частни ръце. Публичното управление на това развитие е абсолютно задължително не само защото то касае здравето и живота на софиянци, но защото касае развитието на града и на транспортните потоци в него, а и извън него.
Ние – говоря от името на гражданите на София, категорично заявяваме: Министерството на транспорта и столичният кмет да поемат своя… (Шум в залата.)
СТАНИСЛАВ ИВАНОВ (ГЕРБ, от място): Кой ти дава това право – да говориш от името на гражданите на София?
ДИМИТЪР ДАНЧЕВ: Ако искате да ме репликирате, може да направите реплика.
Ние заявяваме категорично, че Министерството на транспорта и столичният кмет трябва да поемат своя ангажимент за развитието на столицата и за осигуряване на нормално качество на живот на жителите на града, като изготвят генерален план на летището. Благодаря Ви.“
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 03 Фев 2019 17:39

Те ,двете крила на БКП,си знаят ,че мястото на това летище трябва да е другаде ,още от бай Тошово време.Доколкото съм чувал ,преместването на същото е било възпрепятствано от строителството на НДК - и тогава парите не са извирали.Стигнахме времето ,когато световните и европейски изисквания ще им го наложат.В бъдеще на това място ще е модерен квартал на София.Сега тя се задушава и уплътнява по комплексите,но това е временно решение.Така ,че всички желаят добър град за живеене.Въпрос на време.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 04 Фев 2019 11:56

Концесията на летище София ще чака законови промени, за да има повече кандидати
Срокът за оферти е отложен за 3 април. Ако управляващите направят редакциите, вероятно ще се състезават пет европейски оператора
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/02/02/3384489_koncesiiata_na_letishte_sofiia_shte_chaka_zakonovi/
Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София отново беше удължен от 5 февруари на 3 април, съобщи Министерство на транспорта. Новината е добра, защото няколко сериозни кандидата по-скоро не смятаха да подават оферти във вторник. Причината - държавата не спази ангажимента си да коригира Закона за концесиите, според който всички членове на консорциумите носят безкрайна отговорност. Така състезанието щеше да е слабо, а получените оферти - по-скромни. :cry:
п.п. Нали приеха нов закон, по "който" отложиха концесията на летище Пловдив! Или той беше "синхронизиран" само за конкретното летище!? И пка интересна "формулировка"! Първо: да участва банка, после - обезщетение...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 05 Фев 2019 13:46

MAG потвърждава интереса си към концесията на Летище София

Предложението на консорциума ще съдържа планове за реконструкция на летището, както и дизайн за напълно нов Терминал 3

Manchester Airport Group (MAG), най-голямата британска летищна група, потвърждава, че ще участва в тръжната процедура за отдаване на концесия на летище София за следващите 35 години, въпреки че на 1 февруари българското правителство обяви удължаване на крайния срок до 3 април 2019. Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, MAG имаше готовност да подаде своята оферта в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София на 5 февруари. MAG потвърждава, че въпреки, че не е поискал това удължаване на крайния срок, има намерение да вземе участие в тръжната процедура и възнамерява да подаде оферта до новия краен срок 3 април 2019.

MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.

Андрю Харисън, Изпълнителен директор по летищни услуги на MAG, споделя: “Бяхме готови да подадем офертата си в София днес, но подкрепяме новата времева рамка и ще работим до новия краен срок.”

Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3.

В офертата си MAG ще се възползва от уникалните умения и предишен опит на китайския строителен гигант BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът Beijing Daxing се състои от четири писти, 268 самолетни стоянки и площ на терминалите от над 700,000 квадратни метра. Когато заработи на пълен капацитет, това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници, обслужвайки 620,000 полета и над 100 милиона пътници всяка година. Участието на BCEG ще спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата „Един пояс, един път“.

Ксинг Ян, Регионален директор на BCEG, споделя: “Ние разглеждаме процедурата като първи от потенциално много следващи строителни проекти в и около летище София и с удоволствие ще работим в тясно сътрудничество с MAG за подобряване на транспортната инфраструктура и стабилно позициониране на летище София на авиационната и туристическата карта. Летище София ще допринесе значително за процъфтяването на района и за успеха на България и нейните граждани.”


https://www.economy.bg/business/view/34 ... hte-Sofiya
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 05 Фев 2019 16:57

Работата е перфектна! Хората искат много да участват ,ама нямат желание : :D

copy / paste

Кой иска летище София

Manchester Airports Group

Единственият официално заявил се кандидат до момента е Manchester Airports Group (MAG). Компанията притежава и управлява три летища във Великобритания. Това са Манчестър, лондонското Станстед и Ийст Мидландс, което е специализирано в превоза на товари. Трите аерогари заедно обслужват близо 60 млн. пътници годишно, 70 авиокомпании и 745 хил. тона карго. Летище Станстед е купено от MAG през 2013 г. То отчита 40% ръст на пътниците до момента, а това в Манчестър - 33%. Manchester Airports Group е публично-частна компания. Акционери са местните власти на район Манчестър и Industry Fund Management (IFM). IFM e инвестиционен австралийски пенсионен фонд, притежаващ дял в 16 летища в Австралия и Европа, включително летище Виена.

За концесията на летище София MAG ще участва в партньорство с Beijing Construction and Engineering Group International (BCEG). Китайската държавна компания обявява себе си за една от 50-те най-големи строителни компании в света, като в момента изгражда един от най-големите авиационни проекти в света - пекинското международно летище Даксинг, което ще разполага с 9 писти и ще обслужва 130 млн. пътници годишно. Китайската компанията работи с MAG от 2013 г. по инвестиционния проект Airport City, който се строи на територията на летище Манчестър и е на стойност 2.2 млрд. лв.

5 окт 2018, 13:18, 6780 прочитания Опашка от европейски кандидати за летище София

... а тук и не участваха и нямаха желание :

През 90-те един от първите инвеститори в Хайнан Еърлайнс е American Aviation LCD на известния американски финансист Джордж Сорос.

В момента компания Хайнан Еърлайнс е четвърта в Китай по брой превозени пасажери.

HNA Group, която участва в концесията на пловдивското летище, е отделно юридическо лице, макар и със същия президент - г-н Чен Фънк е президент както на Хайнан Еърлайнс, така и на Хайнан Еърлайнс Груп, които имат 7.3 процента от акциите на Хайнан Еърлайнс. Тя е нова компания, основана е през 2000 г. Но вече е в списъка на 500-те най-големи компании на Форчън Глобъл. За 2017 г. нейните постъпления са над 57 млрд. щатски долара, което я поставя на 170-то място в класацията на Форчън.

-Какви са интересите на Хайнан Еърлайнс?

-В авиацията, новите технологии, туризма, финансите, в иновациите. HNA Group притежава 25 процента от хотелската верига Хилтън. През април 2017 г. закупиха 9.9 процента от Дойче банк. А 9.9 са много важни цифри в китайската нумерология - означава победа, успех. През февруари 2018 г. процентите им в Дойчебанк оставаха 8.8 - осмицата пък е най-щастливото число в китайската нумерология, свързва се с просперитет, богатство. А две осмици една до друга означават още по-голям просперитет.

Също през 2017 г. закупиха контролния пакет - 82.5 процента, на летище Франкфурт-Хан. Имат процентно участие в още 13 авиокомпании, контролират общо 14 авиокомпании.

-Какви са перспективите конкретно за Пловдив?

-Разбира се, до известна степен интересът им към обекти в Европа е свързан с мащабната инициатива на китайското правителство „Един пояс, един път”. Т.е. летище Пловдив ще бъде една брънка, една перла в Пътя на коприната.

https://www.marica.bg/letishte-plovdiv- ... 25846.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта