Страница 116 от 129

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 05 Май 2017 18:12
от Toni
TWY F under construction

Изображение

Техниката отива на водопой :)
Онази вечер към 2030, багерите и валяка се изнесоха покрай оградата чак до лампите на 27, където ги чакаше тяхната цистерна. Зареждането става извън оградата. Разказвам го, защото ми се стори странно, че не ги зареждат вътре и трябва да обикалят, особено валяка.

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 05 Май 2017 20:52
от ADS-B
Мерси Тони! Пикапа с багерите ли се движеше? Бялото нещо на покрива му e ADS-B предавател. Благодарение на него е възможно следенето на МПС-тата в рамките на летището... и извън него. :-D

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 05 Май 2017 21:30
от Пароль
Toni написа:TWY F under construction
Техниката отива на водопой :)
Онази вечер към 2030, багерите и валяка се изнесоха покрай оградат чак до лампите на 27, където ги чакаше тяхната цистерна. Зареждането става извън оградата. Разказвам го, защото ми се стори странно, че не ги зареждат вътре и трябва да обикалят, особено валяка.

Комбинация от гранична зона и акцизна стока (горивото). Може да е по-лесно да излезе техниката, която има пропуск, отколкото да се изкара такъв на цистерна!

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 16:08
от Toni
ADS-B написа:Пикапа с багерите ли се движеше?

Да, червеният Рейнджър(Форд) ги съпроводи до шосето за Кривина. Предполагам, че и на връщане е бил с тях. А по едно време ми се мерна и един бял ХайЛукс (Тойота).

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 20:11
от Пароль
Търгът за концесия на софийското летище се подновява

http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/05/07/2967009_turgut_za_koncesiia_na_sofiiskoto_letishte_se/?ref=rss

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 08 Май 2017 19:08
от epetkov
Край на мъките! Пускат автобус 184 в София. http://www.dnes.bg/sofia/2017/05/06/nova-liniia-shte-vozi-pytnici-do-letishte-sofiia.340300

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 12:20
от mashine1984
Министерството на транспорта ремонтира ВИП сектора на Летище София

Министерството на транспорта,информационните технологии и съобщенията публикува обява за извършване на ремонтни-строителни работи в помещенията на плавителствената ВИП А зала на Летище София, които са свързани с подготовката на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз през 2018 г.

Стойността на ремонта е само 88 хил. лв. с ДДС. Проектът е на "Коев"ООД. Оферти се подават до 14 август 2017 г., ще бъдат отворени на 15 август в 14 часа в МТИТС. Срокът за обновяването на ВИП зоната е 60 дни.
Ремонтът включва нова хидроизолация на козирката, мазана хидроизолация, пребоядисване на металната конструкция. В централната зала ще се демонтира мокет, ще се пребоядиса, ще бъдат подменени плоскости от гипсокартон и други.


http://infrastructure.bg/news/2017/08/1 ... ektora_na/

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017 11:14
от Пароль
http://www.mombergerairport.info/userfiles/files/911OPS.pdf

„The European Commission (EC) has approved the Bulgarian Transport Ministry’s plan to
award a concession to revamp and develop Sofia Airport, but has insisted that any private investor
would need to be vetted by the Commission. The news was announced by Deputy Transport Minister
Kamen Kichev at the signing of a contract for the construction of a new control tower at the airport
between state-run enterprise Air Traffic Control and local construction firm Glavbolgarstroy. However, it
was not clear whether the entire airport or only parts of it will be given under concession.
The reason that the airport concession needs EC approval is that the construction of the airport’s second
passenger terminal was funded in part with EUR 50 million from the EU’s pre-accession programme ISPA.
The terminal’s construction was also financed by loans from the European Investment Bank and Kuwait
Fund for Arab Economic Development. Any future private investor will have to pay off the loans for
Terminal 2. An economic analysis on the benefits of a potential concession is currently underway and the
final decision will be made once the analysis is complete.
State company Airport Sofia, which is the current manager of the airport, plans to upgrade
the existing two terminals and the adjacent infrastructure with its own funds. However, a
private investor is needed to build new terminals. Bulgaria’s two major Black Sea airports at Varna and
Bourgas are being managed by a joint venture between Fraport and a local firm, owned by industrial conglomerate Chimimport.
The Transport Ministry has so far made abortive efforts to pick concessionaires for the other airports in Rousse,
Gorna Oryahovitsa and part of the Plovdiv airport.

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017 15:33
от europeandj
Пароль написа:http://www.mombergerairport.info/userfiles/files/911OPS.pdf

„The European Commission (EC) has approved the Bulgarian Transport Ministry’s plan to
award a concession to revamp and develop Sofia Airport, but has insisted that any private investor
would need to be vetted by the Commission. The news was announced by Deputy Transport Minister
Kamen Kichev at the signing of a contract for the construction of a new control tower at the airport
between state-run enterprise Air Traffic Control and local construction firm Glavbolgarstroy. However, it
was not clear whether the entire airport or only parts of it will be given under concession.
The reason that the airport concession needs EC approval is that the construction of the airport’s second
passenger terminal was funded in part with EUR 50 million from the EU’s pre-accession programme ISPA.
The terminal’s construction was also financed by loans from the European Investment Bank and Kuwait
Fund for Arab Economic Development. Any future private investor will have to pay off the loans for
Terminal 2. An economic analysis on the benefits of a potential concession is currently underway and the
final decision will be made once the analysis is complete.
State company Airport Sofia, which is the current manager of the airport, plans to upgrade
the existing two terminals and the adjacent infrastructure with its own funds. However, a
private investor is needed to build new terminals. Bulgaria’s two major Black Sea airports at Varna and
Bourgas are being managed by a joint venture between Fraport and a local firm, owned by industrial conglomerate Chimimport.
The Transport Ministry has so far made abortive efforts to pick concessionaires for the other airports in Rousse,
Gorna Oryahovitsa and part of the Plovdiv airport.


Правилно ли разбирам, че ЕК може да каже на новия концесионер да си плати пистата и Т2 след като вземе летището? Или може би просто няма да разрешат да се отдаде на концесия?

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017 15:44
от skyviewer
Правилно! ...и то е написано години назад..., ама друго си е - никой да не го публикува и да си отлагаме процедурите до безкрай /така е и с изтребителите/

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017 16:12
от europeandj
skyviewer написа:Правилно! ...и то е написано години назад..., ама друго си е - никой да не го публикува и да си отлагаме процедурите до безкрай /така е и с изтребителите/


Благодаря за отговора!
Ами лично аз съм противник на идеята да се даде на концесия това летище предвид големите рискове да попаднем на кофти концесионер и предвид това, че летището има потенциала да печели добре.

За развитието на терминалите не става ясно какво имат точно предвид, но ще повторя моята идея. Разширяване Т2 на изток с още един concourse с примерно 7-8 ръкава. Втори security check при сегашния D1 и след тази процедура моментално събаряне на Т1 и в близките години издигане на нов модерен терминал на същото място.

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017 16:33
от alex_2
europeandj написа:
skyviewer написа:За развитието на терминалите не става ясно какво имат точно предвид, но ще повторя моята идея. Разширяване Т2 на изток с още един concourse с примерно 7-8 ръкава. Втори security check при сегашния D1 и след тази процедура моментално събаряне на Т1 и в близките години издигане на нов модерен терминал на същото място.


Идеята ти е много добра, но те от 5-6 години вече не могат да оправят един счупен ръкав, какво да говорим за по-големи планове .. :) Пак е нещо и че удължиха терминала с онези гейтове В12-14, за да има къде да обслужват Райн Еър. Но задължително трябва да се направи и гейт D2, абсурдно е два вътрешни полета да трябва да се изчакват, плюс че са обречени никога да не са на ръкав поне докато не влезем в Шенген

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017 10:27
от mashine1984
Летище София започва разширение на зоната за вътрешни полети

http://www.bloombergtv.bg/video/letisht ... hni-poleti

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017 21:29
от alex_2
mashine1984 написа:Летище София започва разширение на зоната за вътрешни полети

http://www.bloombergtv.bg/video/letisht ... hni-poleti


Крайно време беше! Това може би значи , че в някакъв момент временно вътрешните полети ще излитат от гейтовете за международните полети, или ще се преместят на терминал 1 ?

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017 23:18
от pumana
Не може да се преместят на международните. Нали за това ни размахаха пръст от ЕС че се вмъкват и измъкват нерегламентирано хора без визи през Варна и Бургас - купуват се два билета, един за вътрешен, един за полет за Турция по същото време, влизат с бордната карта за вътрешния полет и после отиват на гейта за международния. Имаше бая случаи преди да го пресекат тоя нелегален канал.