Един интересен епизод от историята на Делта показва развитие - от години специалистите спорят кой ще наследи застаряващите 200 бройки 757 които оперира Делта. След като Боинг няма самолет от този клас, наскоро официално беше обявено че Делта има начална поръчка за 45 А321. Ще полетят в 2016-та. Някои от по новите 757 ще летят още доста време - на тях им сложиха и телевизия. Делта беше първата компания която гордо обяви че зялата флотилия е оборудвана с интернет вкл и регионалните джетове.
Да но 757 на Делта са винаги пълни и карат много бизнес пътници с по един милион мили които искат голяма бизнес класа за да бъдат ъпгрейвани на всеки полет. 737-900 е малък за такава задача. 321 е перфектно, сега като летя ю ес еър 321 кабината е доста по тиха от 757. Това говори и за малка криза при Боинг - 319 масово измества старите боинги, дизайна на 737-900 не позволява да бъде създаден по голям модел...
Малък - в смисъла на къс? Ето тук има едно интересно сравнение на 2-та модела, което не е задължително да е изцяло вярно (напр. в частта "Standard features"):