Пилатуси...

Мнениеот onufrii » 19 Дек 2003 22:17

Абе тва с мед-евакуацията малко скалъпено и звучи. Като идея е добре, ама дали ще стане. А и това ще има смисъл само в случаи на прехвърляне на бболен на големи разстояния и подготвена писта. Освен за София-Бургас и София-Варна, другаде смисъл не виждам. Да не говорим, че е неприложим в спешни и полеви условия, където само вертолет може да върши работа.
Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот Саш » 20 Дек 2003 12:40

Сериозната мед-евакуация -ии поне тази част която се върши от трапа винаги си я е имало и се върши от сериозни летища - за стабилизани болни, между основните болници в страната или от чужбина/за чужбина (например Ирак). Вертолетната част на този бизенс е много по-боленпроблем и може да се разисква с часове.
Саш
 

Мнениеот Саш » 20 Дек 2003 12:42

За посрещането на 19 - ставаше за спотване - кацна от изток, преди това направи ниско прелитане над пистата, и рулира с спря на централната стоянка на южната част на летището до коориднационния център. Снимки - малко по-късно.
Саш
 

Мнениеот oHua c koHq » 20 Дек 2003 14:10

12 самолета не са ли ни множко.Или се предполага докато дойдат самолетите,да е започнало здравото летене.
Дръжте барута сух!!!!!!
oHua c koHq
спотър
 
Мнения: 19
Регистриран на: 16 Дек 2003 23:10

Мнениеот onufrii » 21 Дек 2003 05:18

По-вероянто е да идват заради якото плащане. Но ако и летят наистина здраво можем само да се радваме!
Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот Саш » 22 Дек 2003 10:22

Ето репортажа от "Овча Мисъл" за посрещането на борд 20 / c/n 518
------------------------------------------------
След първите 100 часа РС-12 ще бъде оборудван за специални мисии


Имаме подготвени трима летци, продължаваме с останалите, казва генерал-майор Младен Казаков, заместник-началник на Главния щаб на Военновъздушните сили
- Г-н генерал-майор, вие посрещнахте в София новозакупения транспортен самолет за българските ВВС РС-12 на швейцарската фирма "Пилатус". Как бихте определили неговото значение за Военновъздушните ни сили?
- Това е най-големият предколеден и предновогодишен подарък за Военновъздушните сили. Самолетът е много хубав. Аз имах удоволствието по време на презентацията да се повозя на него. Той е много комфортен, много елегантен самолет. С него се лети с удоволствие. Това са моите впечатления като пътник. По отношение на пилотирането най-добре ще кажат авиаторите. Доколкото видях, той е оборудван с най-съвременна авионика, която отговаря на всички изисквания по ИКАО.
- Имат ли готовност Военновъздушните сили от гледна точка на подготовка на пилоти и технически състав за този самолет?
- За този самолет имаме подготвени в Швейцария трима летци, имаме програма за обучене на още няколко, които ще се приучат тук, в България. След Нова година започва обучението и на групата, която през август или септември ще се приучва в Швейцария на самолет РС-9. Започваме обучението им по специализиран английски език. Определени са хората както команден, летателен и инженерен офицерски състав, така и сержантски състав. Ще се наложи в рамките на 2-3 месеца да преминат курс по специализиран авиационен английски език. Така ще бъдат готови без проблеми да преминат теоретичен и практичен курс в Швейцария, който минаха тримата колеги, които дойдоха със самолета.
- След това ние сами ли ще започнем да подготвяме кадрите си?
- Програмата е такава, че първоначално ще бъдат подготвени летци инструктори, които след това ще поемат обучението на останалия състав.
- Според майор Валентин Илиев, който пристигна със самолета, швейцарците твърдят, че не е добре РС-12 да стои много на земята.
- Настина е така. Колкото повече стои самолетът на земята, толкова повече губят българските Военновъздушни сили. Нашият план е максимално да се използва ресурсът на този самолет. И да приучим необходимия брой хора. Вие знаете, че самолетът РС-12 е със специално предназначение. По договореност, след като изтекат първите 100 часа, му предстои контролен преглед най-вероятно в Швейцария. Тогава ще бъде дооборудван за изпълнение на специални мисии: медицинска евакуация, наблюдателни полети. Оборудването ще бъде монтирано най-вероятно през февруари и март, когато направи първите 100 часа.
- Това означава, че той няма да бъде само ВИП-самолет?
- Да, това е едно от предназначенията му. Разбира се, ще се използва и за транспортни цели. Поне засега замисълът е първите 100 часа да бъдат използвани основно за обучение на състава. Трябва да се смени цялата програма за подготовка. Денем, нощем, в прости и в сложни условия да се изучи апаратурата, начините за кацане. Всичко това трябва да бъде усвоено от нашите екипажи. След Нова година най-вероятно ще дойде швейцарски инструктор, който ще продължи обучението в България.
Саш
 

Мнениеот onufrii » 27 Дек 2003 16:50

Кога успяха да обучат пилоти, че и трима /!!!/. А на мен и друго ми се вижда странно - първите 100 часа ще са за обучение. Добре! Явно тези вече подготвени пилоти ще се дообучават, или ще учат други. Тогава за кво ни е тоя швейцарец дето ще идва, и за чии аджеба ще дойде след като нашите вече са се обучили. Или ще обучава нашите да летят нощем в СМУ. Ами предполагам, че няма да хванат за Пилатуса новобранци от Долна, а хора които могата да летят в такива условия. Или ще ги обучава по оборудването. Ами те не трябва ли да са се запознали с него предварително - и наличното, и това което тепърва ще се монтира! И какво се очаква да се слага още?
Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот King_Rat » 28 Дек 2003 20:23

100 часа не са много. А и полетите в СМУ не са проста работа. Все пак това е нова материална част и трябва да се усвои по програма. :D :D
Куда вас, сударь, к черту занесло?
Неужто вам покой не по карману?
Аватар
King_Rat
спотър
 
Мнения: 55
Регистриран на: 19 Дек 2003 14:14
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Саш » 29 Дек 2003 11:44

100 часа за три.четири екипажа, които след това тряба да возят всеки и навсякъде - нормална подготовка, още повече, че ще стане за два месеца. Дори тук не е до самото каране на самолета - то не е проблем - проблем е работата с новото оборудване (многофункционалните екрани) в кабината, с което нашите за първи път се сблъскват - и особено работата му при кацане в СМУ, на минимума и навигацията в зони с интензивно въздушно движение - тоест западна Европа. за разлика от АН-26, тук няма щурман, бирдинженер и радист, и пилотите трябва да се оправят сами с всичко.
Саш
 

Мнениеот slice » 29 Дек 2003 11:48

абе така е, ама на тези самолети малко или много FMS-a изпълнява ролята на гореспоменатите биринжинер и радист....
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Саш » 29 Дек 2003 12:47

Така е, ама някои всепак трябва да се научи как се борави с FMS, и това си иска време и практика, особено ако преди да се качиш на РС-12 не си и чувал за съществуването на такива системи и "цветни телевизори" в кабината на самолета.
Саш
 

Мнениеот onufrii » 29 Дек 2003 21:57

Добре де - нашите ще си правят нальота и ще се обучат на новата техника. Ама за чии ще ни е тоя швейцарец тогава!?!
Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот Гост » 29 Дек 2003 22:27

Сашо написа:Така е, ама някои всепак трябва да се научи как се борави с FMS, и това си иска време и практика, особено ако преди да се качиш на РС-12 не си и чувал за съществуването на такива системи и "цветни телевизори" в кабината на самолета.

Мислиш ли, че нашите пилоти не са чували за съществуването на такива системи и "цветни телевизори"?
Гост
 

Мнениеот King_Rat » 29 Дек 2003 23:16

Всички сме чували, колко са работили?
Куда вас, сударь, к черту занесло?
Неужто вам покой не по карману?
Аватар
King_Rat
спотър
 
Мнения: 55
Регистриран на: 19 Дек 2003 14:14
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Саш » 30 Дек 2003 12:01

Определено не - те така си го и казаха след като се върнаха от курса.
Саш
 

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта