Страница 1 от 1

Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 14 Май 2015 00:08
от b73999
И обещаното сравнение за Niki_m.
И двата самолета са много модерни и надеждни, което е най-важното. Намирам за обидна политиката на България ер да пратят новите самолети на лизинг и да вадят някакви самолети от гробището, а за тях да наемат някакви си екипажи, включително и чуждестранни. Докато вторите пилоти е ясно, че са "наши момчета", то никой пилот с опит не би се отишъл там. Никой пилот не би си зарязал сигурната работа, да хукне в потъващия кораб. Това е ужасно неуважително към така или иначе малкото останали клиенти на тази компания, но какво да очакваш от България Ер и ТИМ.

Сега към самолетите. Колкото и да не се вярва на Ники, всъщност Ембраерът е добър и много надежден, ние имахме 7 и никога не съм имал откази или нещо повредено. Проблемът на България ер е по-скоро или единичен самолет, или техническата поддръжка, те го имат само от 2-3 години и ще се научат, ако не фалират. И при нас в началото е било малко по-различно с поддръжката. На Еърбъса ми се случва нерядко да ни посрещат техниците с новини, че нещо се е счупило. Еърбъсът е измислен преди около 30 години и в някои отношения като пилот бих казал, че му личи. Неща, които на Ембраера са автоматизирани, на Еърбъса не са. Примерно Anti ice (специално за Апостол - противообледенитель), горивните помпи и други неща. Радиата, които на Ембраера са интегрирани в FMS-а имат много по-приятен интерфейс (не знам как е на руски) - можеш директно да пишеш честотите. Автопилота е комфортен и реагира бързо, за разлика от този на Еърбъса, който лети много плавно, дори малко прекалено бавно понякога. Аутоленда (автоматическая посадка) на Ембраера функционира прекрасно, дори каца меко, докато на Еърбъса (особено А319) е доста грубичко, особено носовата стойка. Тръст Лийвърите (рудовете) на Ембраера се движат, когато е включен Аутотръста (Автомат Тяги), а на Еърбъса не, което е много неприятно, защото не можеш да правиш малки корекции когато е необходимо, а трябва да изключиш цялата система. Седалките и позицията на седене в Ембраера също по мое мнение е по-приятна, седиш като в спортна кола, ниско до земята, а в Еърбъса си малко като на стол. Има и много други такива малки неща, които правят Ембраера да го чувства пилота като част от него, а не да се чувстваш като негов оператор. Най-важното обаче е документацията. На Ембраера е чудесна, проста, разбираема и конвенционална, а на Еърбъса е отвратителна, много и различни документи, понякога някои неща са доста забутани. С други думи изисква свикване. Също трябва да кажа, че Ембраерът е много, много по-мощен.

И Еърбъсът си има своите плюсове, широк и просторен Кокпит (кабина летчика), не седите много близо един до друг, прекрасна система за херметизиране и кондициониране, почти всеки друг самолет освен Еърбъса има некомфортна система за херметизиране, най-лоша според мен поне е на Фокера, с когото много често се прибирам. Много е издръжлив, дори и грубите Аутоленди не му правят нищо. Доста по-приятен е за работа от техниците спрямо Ембраера, построен е добре и примерно всеки кабел е подсилен с мрежичка, докато при Ембраера някои неща са правени на принципа „давай, давай, че няма време“. Всички системи се управляват с копчета, а на Ембраера има системи, които се управляват с мишка, което според мен не е толкова оптимално. По-бърз е, но лети по-ниско. Почти всички специални и ненормални процедури не се отличават от нормалните като техника и откъм пърформънс (летные данные) на самолета. Отказите на двигател за пилотите са много по-лесни за летене, отколкото на Ембраера, като цяло всички откази са доста по-лесни за решение отколкото на Ембраера, защото самолета не просто ти казва какво точно се е счупило (това го прави и Ембраера), но ти предлага и възможни решения.
А иначе не знам от къде идва „летящата пейка“, ако България Ер имат неудобни седалки и конфигурация, си е проблем на България Ер, а не на самолета. И на А350 да му сложиш твърди и неудобни седалки, и той ще ти се струва като летяща пейка. Впрочем не ги намирам за толкова зле, новите „тънки“ седалки на Аустриан и Луфтханза според мен са много по-неудобни и твърди.

В заключение бих казал, че и двата са много хубави самолета, много модерни и надеждни. Несериозно е да се сравнява нов Ембраер със 100 годишното БАе или Боинг 737-300. Иначе много харесвам 737, но тези са вече малко стари да возят пасажери, особено в малки компании, айде Луфтханза, които имат останал огромен флот, но както виждаш и при тях изчезва. Аз се качих на 20 на Ембраера и бързо свикнах и с мишката и с по-модерните системи, после на 21-22 на Еърбъса и там не бях обременен и бързо свикнах със сайдстика и по-особените неща на Еърбъса, но предполагам за по-възрастните пилоти, които 30-35 години са летели на руски самолети и после Боинг, може да е по-трудно в началото, поне от това, което съм чувал от опита на нашата компания от обучението на пилотите на Ер Сърбия на Еърбъс и България Ер на Ембраер, та ако се базира лошото мнение за Ембраерите на истории на някои по-възрастени пилото, не е релевантно. Аз не мога да избера кой ми е по-любим, обичам и на двата самолета да летя, по-скоро бих казал, че Ембраерът е по-приятен за летене, а Еърбъсът е по-приятно работно място.

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 14 Май 2015 03:19
от Делян
За коя компания работиш, само аз ли не съм разбрал тук? :D

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 14 Май 2015 07:10
от niki_m
Много приятно четиво! Благодаря!
Моля, за една сравнителна характеристика между БАе и Ембраерите. Интересува ме движението на въздушните маси около корпуса и двигателите на двата самолета, също. Защо ембраерът подскача, а БАе въздухоплава?

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 14 Май 2015 09:51
от cedar jet
Наистина много приятно четиво! Благодаря! Бих се радвал да споделяш повече, относно опита и самолетите, на които летиш (сбъднал си мечтата на много от хората тук, които сме само любители на гражданската авиация). :drinkers:

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 14 Май 2015 11:27
от Fly-zOne
а коя компания работиш, само аз ли не съм разбрал тук?


Работи в NIKI . Имат 2 Ембраера ERJ-190 и 20 Еърбъса 321,320,319

Откъде тръгнаха нещата - от нашите аеродронни тренировки във Варна / които се оказаха трън в очите на Васко /
и до къде стигнаха - да губим ценното времето на младежа с много бревети / браво за което /
да ни прави техн.сравнителни характеристики на стари и нови машини.

Защо ембраерът подскача, а БАе въздухоплава?

Ники единствената машина ,с която съм въздухоплавал и е подскачала е кукурузника Ан2 :lol:
Има места където доста подскача. :D



и

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 14 Май 2015 11:45
от steven
Страшно интересно е човек да разбере и добие информация от кабината. :)

Имам едно малко питане, относно използването на spoilers (мисля, че така се казва) при снижаване с Е190. Защо при използването им се получава значително повече тресене или вибрации, отколкотото при А320? Дори бих казал, че при Ербъс е само шум.

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 15 Май 2015 21:19
от b73999
Делян написа:За коя компания работиш, само аз ли не съм разбрал тук? :D

За Ники
niki_m написа:Много приятно четиво! Благодаря!
Моля, за една сравнителна характеристика между БАе и Ембраерите. Интересува ме движението на въздушните маси около корпуса и двигателите на двата самолета, също. Защо ембраерът подскача, а БАе въздухоплава?

Благодаря и аз. За съжаление не мога да направя сравнение за самолет, на когото не съм летял. За съжаление и не разбирам какво означава да подскача, и какво да въздухоплава.
cedar jet написа:Наистина много приятно четиво! Благодаря! Бих се радвал да споделяш повече, относно опита и самолетите, на които летиш (сбъднал си мечтата на много от хората тук, които сме само любители на гражданската авиация). :drinkers:

Много благодаря за милите думи, но аз бих си сбъднал мечтата, ако някой ден летя в нормална авиокомпания в България, а не за чужди държави. Иначе мисля да започна да правя видеа с GoPro със записи на ATC, но първо трябва да говоря с авиокомпанията. Във всеки случай винаги можете да питате всичко тук и ако мога да отговоря, с най-голямо удоволствие.

Fly-zOne написа:
а коя компания работиш, само аз ли не съм разбрал тук?


Работи в NIKI . Имат 2 Ембраера ERJ-190 и 20 Еърбъса 321,320,319

Откъде тръгнаха нещата - от нашите аеродронни тренировки във Варна / които се оказаха трън в очите на Васко /
и до къде стигнаха - да губим ценното времето на младежа с много бревети / браво за което /
да ни прави техн.сравнителни характеристики на стари и нови машини.

Защо ембраерът подскача, а БАе въздухоплава?

Ники единствената машина ,с която съм въздухоплавал и е подскачала е кукурузника Ан2 :lol:
Има места където доста подскача. :D
и

Още веднъж благодаря за милите думи. Турбулентността се усеща различно при различните скорости, има оптимална скорост за летене в турбулентност, която дава адекватен буфер между максималната и минималната скорост, предпазва структурно самолета и не е толкова неприятно за пасажерите. При по-високи скорости се усеща по-рязко, особено на А321 заради дължината на фюзелажа, кафето определено се разлива по-малко, дори само с няколко Mach – номера по-бавно.
steven написа:Страшно интересно е човек да разбере и добие информация от кабината. :)

Имам едно малко питане, относно използването на spoilers (мисля, че така се казва) при снижаване с Е190. Защо при използването им се получава значително повече тресене или вибрации, отколкотото при А320? Дори бих казал, че при Ербъс е само шум.

И отново много благодаря за милите думи ! Точно така се казва, спойлери ! (за Апостол – интерцепторы) Отклонението им се регулира с лостче в кокпита. Добре си забелязал, наистина се тресе малко Ембраера, особено когато са отворени напълно, но пък са доста ефективни.
На А320 основната причина е, че когато е пуснат автопилота, техния ход е намален до половината, но ако трябва бързо да намалиш височината, разкачиш автопилота и ги отвориш напълно (което почти никога не се налага и като пасажер е малко вероятно да се натъкнеш на него), дори и А320 се тресе.
Във всички случаи Еърбъсът издава всякакви странни звуци и явления, които Ембраерът не прави. Всички сте забелязали „лаенето“ на PTU-то, когато се запускат двигателите, или пищенето на хидравличната помпа, когато се оперират карго вратите отвън, звука когато са спуснати светлините за кацане под крилото, примигването на лампите, когато се запускат или изключват двигателите, или се включва или изключва GPU-то (наземное питание). Примигването е придружено в кокпита с доста шумно прищракване на релетата, което също го нямаше на Ембраера, защото неговата електрическа система е разпределена в 3 секции, за да не е толкова уязвима, а това позволяваше и да няма много бушони в кокпита, като част от тях бяха под него, в средата или в задната част на самолета и се управляваха електронно чрез FMS-a.

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 16 Май 2015 11:06
от niki_m
b73999 написа:За Ники
niki_m написа:Много приятно четиво! Благодаря!
Моля, за една сравнителна характеристика между БАе и Ембраерите. Интересува ме движението на въздушните маси около корпуса и двигателите на двата самолета, също. Защо ембраерът подскача, а БАе въздухоплава?

Благодаря и аз. За съжаление не мога да направя сравнение за самолет, на когото не съм летял. За съжаление и не разбирам какво означава да подскача, и какво да въздухоплава.


Здравей. Имах предвид от чисто аеродинамична гледна точка движението на въздушните маси и разположението на двигателите на самолетите спрямо фюзелажа - пр. при Ту, при Ембр, при БАе, т.к. има значение. Напр. един от най-ниските турбулентни индекси, е даден на Ту в случая от изброените и т.н., при еднаква сила на самата т-я.

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 03 Юни 2015 16:48
от mashine1984

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 28 Май 2016 07:56
от tihomirdimov

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 28 Май 2016 16:49
от b73999
Какъв красив самолет само.. и някой да ми го сравнява с тая дърта кошница МД-то..

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2017 21:06
от Делян
195-E2 се показа засенчен от появата на 737 9 MAX в същият ден.

Изображение

Re: Embraer vs Airbus

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2018 17:24
от LZB123
https://www.ainonline.com/aviation-news ... e2-wideroe

В сряда, на церемония в Сао Жозе дос Кампос, първият Embraer E2 беше предаден на норвежката авиокомпания Wideroe. Самолетът се очаква да потегли от Бразилия на 9 април и с междинни кацания в Ресифе, Лас Палмас и Абърдийн да пристигне в Норвегия на 12 април. Първият заложен полет на компанията е между Берген и Тромпсо на 24 април.