Страница 1 от 2

Трансаэро

МнениеПубликувано на: 18 Май 2015 00:45
от mistoffelees
"Трансаэро" е един от тримата водеищ руски превозвачи (вторият по големина след "Аэрофлот", ако се не лъжа). Отскоро си прави ребрандинг. Една от водещите руски студии за промишлен дизайн (тази на Артемий Лебедев) коментира новата им ливрея: http://www.artlebedev.ru/kovodstvo/busi ... 2015/05/18

Интересна подробност е, че авиокомпанията има сериозни финансови трудности и неотдавна получи значителни по размер държавни гаранции, за да си осигури финансиране . Въпреки това, компанията се реши да похарчи ок. 10 милиона долара за смяната на външния си вид. Не знам как ще го превижеят държавните чиновници в Русия, но е истина, че старата им ливрея - http://en.wikipedia.org/wiki/Transaero_Airlines - е ужасна отвсякъде и просто няма място в 21-и век.

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 18 Май 2015 10:02
от sahara
За варненските любители на авиацията тази компания е известна с това, че е почти единствената, която праща ДжъмбоДжет на летище Варна лятно време.

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 18 Май 2015 11:19
от concorde
А колкото до ливерията им , какво е ужасното и ? На Air France да не е по-хубава ?

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 18 Май 2015 11:46
от Дедо
Е същата е .

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 18 Май 2015 23:50
от mistoffelees
concorde написа:А колкото до ливерията им , какво е ужасното и ? На Air France да не е по-хубава ?

Първо, оцветяването на опашката е жалко копие на "Ер Франс", това си личи от самолет :)

Второ, шрифтовата работа в логотипа е на ниско ниво. Преминаването на хоризонтална черта през логотипа по принцип е спорен елемент, а наслагването на това преминаване през средата на латинското "Е" е съвсем лошо (не, че през двете букви "Р" е по-добре). В допълнение, смесването на серифен и несерифен шрифт създава дисонанс, както и по контрастът на плътнит елинии отгоре ("Трансаэро") и тъкните отдолу ("Авиакомпания"); горната дума аха-да се прекатури върху долната. Има и по-дребни проблеми, например буквата "э" е твърде удебелена в средата, а междубуквеното разстояние "плува" (сравни двойките букви "АН" и "СА").

За десерт, отсечените черти и наклоненият шрифт (oblique) са нещо от края на 80-те и началото на 90-те, което днес стои твърде демоде (именно демоде, а не ретро). Вж., напр., логотипа на ФИАТ от онова време.

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 19 Май 2015 13:44
от b73999
mistoffelees написа:
concorde написа:А колкото до ливерията им , какво е ужасното и ? На Air France да не е по-хубава ?

Първо, оцветяването на опашката е жалко копие на "Ер Франс", това си личи от самолет :)

Второ, шрифтовата работа в логотипа е на ниско ниво. Преминаването на хоризонтална черта през логотипа по принцип е спорен елемент, а наслагването на това преминаване през средата на латинското "Е" е съвсем лошо (не, че през двете букви "Р" е по-добре). В допълнение, смесването на серифен и несерифен шрифт създава дисонанс, както и по контрастът на плътнит елинии отгоре ("Трансаэро") и тъкните отдолу ("Авиакомпания"); горната дума аха-да се прекатури върху долната. Има и по-дребни проблеми, например буквата "э" е твърде удебелена в средата, а междубуквеното разстояние "плува" (сравни двойките букви "АН" и "СА").

За десерт, отсечените черти и наклоненият шрифт (oblique) са нещо от края на 80-те и началото на 90-те, което днес стои твърде демоде (именно демоде, а не ретро). Вж., напр., логотипа на ФИАТ от онова време.


Недей, че русофилите ще те изядат.. :) Иначе е много грозно, да.

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2015 19:43
от epetkov
След тази новина темата за Трансаэро ,мисля,че може да бъде затворена .

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2015 23:56
от mistoffelees
Да, макар че сагата все още не е приключила. Това си е, де факто, несъстоятелност на "Трансаеро", при това - забележете - въпреки държавните субсидии, които получават за редица направления.

От историческа гледна точка е интересно да се погледне флотата им: те имат ~100 машини, от които половината са wide-body (като изключим малки забежки напоследък, паркът е изцяло базиран на Boeing). Много малко авиокомпании си позволяват подобно съотношение (изключвам wide-body-only компании от рода на Emirates по понятни причини), затова е любопитно да се анализират причината за техния фалит - надценяване на собствените възможности, на потенциалния ръст на техния пазар, на погрешно разпределение на плащанията във времето и т.н.

И в този ред на мисли, много скоро Русия ще бъде като СССР, само с един превозвач. Третият по големина, UTAir, е в технически фалит още от началото на годината и само сложните политически игри около неговите собственици от Башнефть ги държат все още. Четвъртият, S7, изглежда прилично, но докога? А оставането само с един превозвач не е добре нито за пътниците, нито за икономиката им...

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 07:54
от skyviewer
...виждам ,че се затрудняваш в превода на wide-body,можем да помогнем.Като си я почнал на български,карай така до края,не е срамно!

...някой,бе казал: „ти, българино, не се мами, знай своя род и език, учи се на своя език!"

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 16:31
от Делян
Авиокомпаниите „Трансаеро“ и "Аерофлот" се сливат
Сделката е на символичната цена от 1 рубла

http://www.investor.bg/centralna-i-izto ... at-201609/

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2015 20:36
от epetkov
Делян написа:
Авиокомпаниите „Трансаеро“ и "Аерофлот" се сливат
Сделката е на символичната цена от 1 рубла

http://www.investor.bg/centralna-i-izto ... at-201609/

Формално може да се говори за сделка ,но фактически си е национализация на Трансазро,според мен .

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015 14:33
от Делян
В Русия настава глад на филийки, студ на кутийки......

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 04 Окт 2015 10:47
от mashine1984
Втората по големина авиокомпания в Русия "Трансаеро" може да изпадне във фалит

http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2 ... transaero/

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2015 19:13
от Topfly
Самолетите на Трансаеро потеглиха от Внуково към испанското летище Теруел. Лизингодателите си прибират машините, но част от тях верятно никога повече няма да летят.

Изображение

Re: Трансаэро

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2015 20:42
от b73999
Topfly написа:Самолетите на Трансаеро потеглиха от Внуково към испанското летище Теруел. Лизингодателите си прибират машините, но част от тях верятно никога повече няма да летят.

Изображение


Егати якото, като керван под строй на собствениците.