Ryanair Sofia Base

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот tupolev144 » 19 Май 2016 17:52

merlin написа:Относно централните летища, към които в последните години те са се насочили, не се вижда да се отдръпват. Махат се от летища, където им спират индиректното субсидиране и няма пазар. А българина ще плаща с удоволствие по-малко за европейски полети. Повечето хора се возят 6ч в автобус без тоалетна на цената на един билет до Лондон, но мрънкат срещу НТА.
Войната е маркетингова, това е ясно, но след време ще удари и печалбата на губещия.
Срамно е, че от Букурещ е по-евтино да се лети (има билети като преди 10г при Райън), в тази насока Райън ще даде глътка въздух за пътуване от София.

Отдръпва се от там, където не се спазват правилата. Едва ли може да се твърди, че за летището в Жирона например, намирайки се на 90 км от Барселона, няма пазар. Но когато в началото на 2011 г. спря около половината от линиите си там точно поради не спазване на правила, пътникопотокът падна около 50 %, като за предходната година същият за летището е бил почти 5 мил. И примери много. Така че въобще няма да се церемони. Но първо ще си свърши работата до край. Дори постави и условията си към кандидат концесионера, ако се намери такъв.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот silversurfer » 20 Май 2016 12:28

Една много интересна статия за Ryanair.

Ниски тарифи, високи субсидии

http://www.webcafe.bg/webcafe/parite/id ... i_subsidii

От есента най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа - Ryanair, отваря база в София. На широката публика компанията е известна с изгодните оферти за евтини полети, а тя самата се хвали с работните места, които създава. Зад добрите финансови резултати и увеличаващите се пътници обаче се крият немалко "сиви зони".

Моделът Ryanair е изграден на базата на социален дъмпинг, скрито финансиране с публични средства и агресивна политика спрямо правителства, летища и конкуренти.

Но да започнем отначало. Годината е 1985. В Дъблин ирландският бизнесмен Томас Антъни Райън и собственикът на туроператора Tour travel създават малката авиокомпания Ryanair, която изпълнява един единствен полет - от Уотърфорд до лондонското летище Гетуик. Две години по-късно идва и първата конкуренция с националния превозвач на Ирландия Aer Lingus по втората линия от Дъблин до Лондон Лутън.

През 1998 в компанията като консултант е назначен Майкъл О'Лиъри. Бъдещият мениджър още не е навършил 30 години. И ако компанията вече се радва на вниманието на пътниците, печалба все още няма. Новият съветник предлага драстични мерки: повече ротации за самолетите, премахване на бизнес класата и на всички безплатни допълнителни услуги и удобства на борда, унификация на флота, използване на малки и отдалечени летища. След години налагане на този модел обаче в последните години авиокомпанията значително подобри обслужването си и се насочи лека полека и към полети от големите централни летища.

Важна част от плана О'Лиъри са икономиите от служителите. Всички договори са сключени по ирландското трудово законодателство, за което авиокомпанията е разследвана няколко пъти (през 2010 за базата в Марсилия например). В повечето свои бази авиокомпанията принуждава пилотите да регистрират свои фирми и им плаща само полетните часове, спестявайки си разходите за отпуски и болнични. Екипажите сами плащат своето обучение и дори униформите си.

Ако през 1992 либерализирането на европейското небе ѝ дава нови възможности, истинската експанзия започва с избирането на О'Лиъри за генерален директор през 1994.

Лека полека Ryanair започва да плете мрежата си: Стокхолм Скавста, Осло Торп, Шарлероа, Хан, Бергамо, Бове... Бизнес моделът ѝ е прост: избира малки летища, които се нуждаят от пътници и са готови да плащат субсидии и/или да предлагат намаление на таксите. Докато големите национални компании са в процес на концентриране на повечето операции в своите хъбове, мястото за новия ирландски играч е открито.

Оказва се, че има десетки малки летища, готови да плащат за полети. Лориен, Ла Рошел, Лимож, Довил, Динар, Бержерак, Родез, Лурд, Тур, Поатие, Брив, Клермон, Ним, Кунео, Дол, Ватри, Парма, Анкона, Пескара, Перуджа, Кротоне, Трапани, Кастелон, Алмерия, Реус, Баден, Меминген... Дестинациите на Ryanair звучат като урок по география.

А понякога компанията измисля и своя собствена - Бове става Париж, Реус - Барселона, Хан е Франкфурт, Меминген - Мюнхен. Братислава се продава като Виена, Малмьо като Копенхаген. Както се шегуват медиите в началото "Добре дошли тук някъде".

Субсидиите, които получава, често създават работа на ЕК, която през 2014 кара Ryanair да върне 9,6 млн. евро получени от три френски летища - Ним, По и Ангулем.

Във Франция летищата, които плащат субсидии на компанията са 25, като само едно от тях - Тулон, спазва напълно правилата на ЕК. Общата сума за Европа е около 800 млн. евро на година.

Такава е и сделката между Ryanair и летище Пловдив, с която авиокомпанията стъпи у нас през 2010 г. Общините от региона основаха фонд за развитие на Летище Пловдив. Ryanair отвори две линии - до Лондон Станстед и Хирона. Втората бе спряна, след като регионалното правителство на Каталуния отхвърли договора с авиокомпанията през 2011 година. Детайлите по договора не са публични, но вероятно отново става дума за субсидиране на дейността на превозвача. Тя бе заменена с Бергамо, а по-късно с Хан. Накрая останаха само полетите до Лондон.

За да не се сметне за непозволена помощ, сумата отиваше към дъщерно дружество на Ryanair, което в замяна рекламираше региона пред потенциалните пътници.

Подобна е практиката с повечето подобни договори, които се сключват с филиали на авиокомпанията в различни офшорни зони.

В крайна сметка авиокомпанията успява да достигне до почти пълно равновесие между приходите от билети, допълнителни услуги и субсидии (20-22-20% през 2014). Управлението на самолетния флот е оптимизирано чрез филиали в няколко данъчни рая на Европа (остров Ман, Джърси, Кипър). Последно перо в приходите на компанията са удръжките от персонала за обучения и униформи.

През 2012 година, испанските авиационни власти започват разследване срещу Ryanair заради икономии на гориво. Оказва се, че бюджетните правила на ирландската компания предвиждат минимално зареждане с гориво и изискване всеки пилот да обоснове в писмен вид всяко превишение. В рамките на две години, няколко самолета на Ryanair кацат с минимален резерв на гориво в резервоарите си, което довежда до разследването.

Испанските власти стигат до заключението, че ирландската авиокомпания създава опасност, в случай, че други компании решат да спестят разходи по същия начин и се стигне до ситуация, в която няколко самолета с минимални резерви на гориво, трябва да кацнат на едно и също летище по едно и също време. Според авиационния регулатор на Испания, практиката на Ryanair да лети с минимално гориво на борда, представлява конкурентно предимство спрямо другите авиокомпании и предлага промени в регулациите.

Авиокомпанията винаги се е отличавала и с агресивното си поведение спрямо летищните власти и най-вече към своите конкуренти. През годините Ryanair изписва на няколко свои самолета "поздрави" към конкурентите - Bye bye skyEurope, Arrivederci Alitalia, Say NO to BA fuel levy, Bye Bye easyJet, Auf Wiedersehen Lufthansa, Bye Bye Baby (за BMI baby), Dites non au surcharge Air France, Zegnamy PLL LOT, Bye bye Latehansa. Тя не се колебае да изнудва летища, затваряйки всяка линия, която не се вписва в очакванията. През годините авиокомпанията спира със скандал полетите си до Тулон и Страсбург например и затваря бази във Франция, Дания и Германия.

Със своята пресконференция тази седмица, в която атакуваха директно конкуренцията, и се опитаха да окажат натиск върху летищните власти и министерството на транспорта, от Ryanair показаха, че трите базирани самолета с 21 линии тази есен са само началото. Едно е сигурно - ираландците настъпват агресивно и са готови да газят граници. За Bulgaria air и Wizz air предстои битка с играч, за който правилата са гъвкаво понятие.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1030
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот skyviewer » 20 Май 2016 13:55

Добро Утро ! ! ! ....а какво става с ФОНДА !?! ... и пак сънувах едни евтини билети от Sofia Base... без Фонд/пардон реклама на Голямата Базилика в София за някаква символична сума/.Неудобното е ,че след стъпването на Ryanair в Sofia Base,някои може да започнат да сънуват кошмари :D

Изпълнителният директор Йозеф Варади на Wizz Air коментира и заканите на Ryanair да сезира ЕК за неправомерна държавна помощ давана на „България ер”.

„Ако тази жалба се окаже основателна и добре аргументира – да бихме я подкрепили, защото ние държим всички конкуренти да работят с едни и същи принципи”, комантира той и даде пример с Malev, които фалираха след определение на ЕК, че трябва да бъде върната цялата държавна помощ. Вчера стана ясно, че „България ер” дължи над 55 млн. лева на летище София.

http://aeropress-bg.com/3825-wizz-air-o ... novi-linii
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот tupolev144 » 20 Май 2016 19:03

skyviewer написа:Добро Утро ! ! ! ....а какво става с ФОНДА !?! ... и пак сънувах едни евтини билети от Sofia Base... без Фонд/пардон реклама на Голямата Базилика в София за някаква символична сума...

http://aeropress-bg.com/3825-wizz-air-o ... novi-linii

Е, вместо евентуалните туристи да отделят ден и половина за пътуването до Пловдив и обратно за да посетят коментирания обект (и без това няма да го направят), да пренесат няколко кв.м от двата декара мозайка от Голямата базилика да бъде положена в новия столичен музей, малко да състарим обстановката там. :D
http://www.trafficnews.bg/news.php?id=46843
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот skyviewer » 02 Юни 2016 02:15

:axe: :axe: ...а какво става с ФОНДА :axe: :axe:

"Райънеър" закрива своя база в Норвегия заради въведена летищна такса

Нискотарифната ирландска авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) съобщи днес, че до октомври ще закрие базата си на летището в Рюге, Южна Норвегия, тъй като норвежкото правителство въведе нов пътнически налог, информира "Маркетуоч".

Компанията е представена и у нас и от началото на септември започва да изпълнява полети по 21 дестинации от и до София.

Закриването на базата ще намали трафика на авиопревозвача в Норвегия с 50 процента, или 900 хил. пътници годишно.

На пресконференция в Осло главният търговски директор на "Райънеър" Дейвид О'Брайън посочи, че решението изцяло се дължи на данъка.

Намалете данъка тази седмица и се отказваме от плана, заяви той.

По-рано тази година Норвегия реши да въведе данък от 80 норвежки крони (9.55 долара) за всеки заминаващ пътник от 1 юни. По тази причина "Райънеър" ще закрие базата си в Рюге до 29 октомври и ще анулира 16 маршрута, включително до Брюксел, Рига, Дъблин, Солун и Единбург, посочи О'Брайън.

Частното летище "Рюге" обяви, че ще прекрати работа напълно, което ще засегне 1000 местни работни места, тъй като без "Райънеър" не може да поддържа дейността си.

Авиокомпанията уточни, че ще премести четири от самолетите си и кабинния персонал от Рюге в други бази в някои от 33-те страни, в които работи. Част от запазените полети от Норвегия ще бъдат пренасочени към други летища.

Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.

http://www.dnevnik.bg/biznes/turizam/20 ... ia_zaradi/


....и пак от този сайт:

На въпрос дали лошият опит на други летища е накарал "Райънер" да се оттегли от тези пазари директорът обясни, че до Тирана никога не са летели, но от и до Атина не са разширили мрежата си с дестинации, а в Ларнака поддържат само полети до и от Брюксел, за да попречат на правителството да субсидира любимия си превозвач - Егейските авиолинии.


Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на ирландската компания цитира данни, според които българската компания дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздала дивидент на акционерите си за 8 млн. евро. О'Брайън допълни, че същата компания чрез собственика си държи по 40% в концесионерите на летищата във Варна и Бургас и попита дали и на тях дължи пари. Той се пошегува, че компанията му е отправила запитване до летище "София" дали може и "Райънер", вместо да си плаща всеки месец дължимото, както прави в момента, да се издължи през 2019 г.

http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2 ... ravomerna/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот tupolev144 » 02 Юни 2016 11:06

skyviewer написа::axe: :axe: ...а какво става с ФОНДА :axe: :axe:

"Райънеър" закрива своя база в Норвегия заради въведена летищна такса

Нискотарифната ирландска авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) съобщи днес, че до октомври ще закрие базата си на летището в Рюге, Южна Норвегия, тъй като норвежкото правителство въведе нов пътнически налог, информира "Маркетуоч".

Компанията е представена и у нас и от началото на септември започва да изпълнява полети по 21 дестинации от и до София.

Закриването на базата ще намали трафика на авиопревозвача в Норвегия с 50 процента, или 900 хил. пътници годишно.

На пресконференция в Осло главният търговски директор на "Райънеър" Дейвид О'Брайън посочи, че решението изцяло се дължи на данъка.

Намалете данъка тази седмица и се отказваме от плана, заяви той.

По-рано тази година Норвегия реши да въведе данък от 80 норвежки крони (9.55 долара) за всеки заминаващ пътник от 1 юни. По тази причина "Райънеър" ще закрие базата си в Рюге до 29 октомври и ще анулира 16 маршрута, включително до Брюксел, Рига, Дъблин, Солун и Единбург, посочи О'Брайън.

Частното летище "Рюге" обяви, че ще прекрати работа напълно, което ще засегне 1000 местни работни места, тъй като без "Райънеър" не може да поддържа дейността си.

Авиокомпанията уточни, че ще премести четири от самолетите си и кабинния персонал от Рюге в други бази в някои от 33-те страни, в които работи. Част от запазените полети от Норвегия ще бъдат пренасочени към други летища.

Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.

http://www.dnevnik.bg/biznes/turizam/20 ... ia_zaradi/


....и пак от този сайт:

На въпрос дали лошият опит на други летища е накарал "Райънер" да се оттегли от тези пазари директорът обясни, че до Тирана никога не са летели, но от и до Атина не са разширили мрежата си с дестинации, а в Ларнака поддържат само полети до и от Брюксел, за да попречат на правителството да субсидира любимия си превозвач - Егейските авиолинии.


Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на ирландската компания цитира данни, според които българската компания дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздала дивидент на акционерите си за 8 млн. евро. О'Брайън допълни, че същата компания чрез собственика си държи по 40% в концесионерите на летищата във Варна и Бургас и попита дали и на тях дължи пари. Той се пошегува, че компанията му е отправила запитване до летище "София" дали може и "Райънер", вместо да си плаща всеки месец дължимото, както прави в момента, да се издължи през 2019 г.

http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2 ... ravomerna/

Спокойно skyviewer, един от "капацитетите" заяви, че няма страшно и това е интригантстване :D .
Делян написа:В Google напишете Ryanair pulls out of......и ще видите от колко градове са се "отдръпвали". Летището вдига таксите и те все се отдръпват включително от градове в Англия, Шотландия, Норвегия, Италия и т.н. Така че те все се отдръпват докато най-накрая ще спрат да летят, нали се сещате кога ще стане това? Явно това е рекламен трик като се има предвид и екстравагантният им шеф.
Някой хора обаче обичат да наливат масло в огъня, нали трябва да се интригантства!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот pumana » 02 Юни 2016 14:00

Мен лично новина, в която пише че авиокомпанията с която съм решил да летя не може да си позволи летищните такси и за това се отдръпва от дадено летище ми действа като антиреклама и сигнал да я избягвам, но знам ли, за накои може да е важно и държат да знаят, че летят с бедна фирма. О'Лиъри наскоро каза че били АЛДИ на авиобизнеса видимо горд от това, ама аз в АЛДИ не пазарувам и смятам че даже бананите им имат вкус на подметка.
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот mashine1984 » 02 Юни 2016 14:05

pumana написа:Мен лично новина, в която пише че авиокомпанията с която съм решил да летя не може да си позволи летищните такси и за това се отдръпва от дадено летище ми действа като антиреклама и сигнал да я избягвам, но знам ли, за накои може да е важно и държат да знаят, че летят с бедна фирма. О'Лиъри наскоро каза че били АЛДИ на авиобизнеса видимо горд от това, ама аз в АЛДИ не пазарувам и смятам че даже бананите им имат вкус на подметка.

В случая напълно подкрепям решението на Ryan, колкото и да не съм фен на компанията.
Не може някакви якички постоянно да си измислят някакви допълнителни данъци и таксички - в случая такса опазване на околната среда.\
Надявам се някой ден някой да направи изчисление, колко пари са откраднали от нас с измислицата наречена глобално затопляне... :roll: :roll: :roll:
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот pumana » 02 Юни 2016 15:08

Аз пък мисля, че хитрия ирландец пак се оптива да продава на краставичар краставици. От това летище Rygge явно никой не иска да лети, като го гледам и къде се намира ясно защо. Норвегиан са се изтеглили още 2011 от него, Уиз правилно по начало са се ориентирали към Торп. Просто сега Райънеър ги следват, и няма нищо общо с таксите. Факт е, че не на всяко летище може да се развият редовни граждански полети, някои просто са си обречени на пустеят. Например Пловдив :lol: 8)
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот tupolev144 » 02 Юни 2016 17:43

За радост (и съответно за ужас на някои), има една добра новина. Свърши се с "обречеността" на летището в Пловдив, което си дал като не много подходящ пример, въпреки че очевидно много ти се иска да е вечно обречено. Много скоро "този", който го "обричаше", няма да има възможността повече да го прави. "Септември ще бъде май". :goodman: А за летището в Rygge, с над 2 мил. пътника и над 20 хил. самолетодвижения на годишна база, едва ли би могло да бъде причислено към неперспективните летища. А ето я и новината за намеренията на FR от норвержки източник:
http://www.newsinenglish.no/2016/05/24/ ... shut-down/
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот Пароль » 02 Юни 2016 18:57

tupolev144 написа:Свърши се с "обречеността" на летището в Пловдив,

Тц!
Вече е нарочено и няма да променяме плановете...
(Няма и друга КТБ!)
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=7&t=419&p=111402#p111402
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот skyviewer » 03 Юни 2016 10:14

pumana написа:Мен лично новина, в която пише че авиокомпанията с която съм решил да летя не може да си позволи летищните такси и за това се отдръпва от дадено летище ми действа като антиреклама и сигнал да я избягвам, но знам ли, за накои може да е важно и държат да знаят, че летят с бедна фирма. О'Лиъри наскоро каза че били АЛДИ на авиобизнеса видимо горд от това, ама аз в АЛДИ не пазарувам и смятам че даже бананите им имат вкус на подметка.


Като,горещ привърженик на Discounter,s и low-cost airlines, може само да приветствам присъствието на RYANAIR в София и да подкрепям всичките му действия за противопоставяне на олигархическите/мафиотски/ структури в България. :smt023
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот Делян » 03 Юни 2016 14:29

tupolev144 написа:За радост (и съответно за ужас на някои), има една добра новина. Свърши се с "обречеността" на летището в Пловдив

Хм, май си объркал темата с тази за Вицовете, да давам ли линк или сам може да я намериш?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот tupolev144 » 03 Юни 2016 15:18

Делян написа:
tupolev144 написа:За радост (и съответно за ужас на някои), има една добра новина. Свърши се с "обречеността" на летището в Пловдив

Хм, май си объркал темата с тази за Вицовете, да давам ли линк или сам може да я намериш?

Т.е. считаш, че са взети необходимите мерки за обречеността му? Само докато се грижим за обреченоста на едни, да не паднем в капана на трагикомедията, която сами сме си сътворили след многото напъни. Е, хубавото е, че развръзката наближава. Ще бъде доста забавно, да знаеш, а което съм казал тук, винаги се е сбъдвало. :wink:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Ryanair Sofia Base

Мнениеот amcho » 07 Юни 2016 15:21

През септември и октомври се увеличават полетите от/до Пиза от 2 на 5 и ще има по 2 полета дневно всеки четвъртък! :shock:
Не знам дали е "грешка" или наистина има такова огромно търсене.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта