Доста интересно проучване между над 200 авиокомпании за това какво биха искали да е 797:
Според проучването, проведено съвместно от Bank of America Merrill Lynch и Aviation Week, 82% от участващите авиокомпании са заинтересовани от предложението. Въпреки това, 90% от тях заявяват предпочитание за самолет с по-малко от 250 места в два класа. Около 48% предпочитат между 150 и 199 места.
Боинг в момента изучава концепцията за малък широкомащабен самолет, който e между 787 и 737 MAX и може да влезе в експлоатация около 2025 година. Производителят разглежда две версии, предлагащи съответно съответно 220 и 270 места. Планираният диапазон е до 5 000 nm, значително повече от 4 000 nm, които конкурентните AirbusA321LR предлагат днес.
Проучването показва, че авиокомпаниите се интересуват повече от по-малък самолет, който изглежда по-скоро като заместител на 737 MAX, отколкото много по-големият и по-способен дизайн, който обсъжда Боинг. Според проучването 76% от участващите превозвачи ще бъдат удовлетворени с обхват от 5000 nm или по-малко; 45% няма да имат нужда от въздухоплавателно средство с обхват повече от 4 000 nm. Това би им позволило да извършват мисии от повечето части на Западна и Централна Европа до източното крайбрежие на САЩ и от източното крайбрежие дълбоко в Латинска Америка, но би изключило трансатлантическите услуги от ключови центрове като Чикаго, Далас или Атланта. Airbus се стреми да разшири обхвата на A321LR, за да направи пазарите на запад от източното крайбрежие жизнеспособни за полети през Атлантическия океан.
Интересът на авиокомпанията до голяма степен зависи от това как Boeing ще цени NMA. Според проучването 81% от авиокомпаниите съобщават, че ще плащат не повече от $72 млн, което е равностойно на големите тесни тела днес. Цената се базира на 240-местен самолет; действителните версии на NMA биха били около 10% по-малки или по-големи.
НМА също ще бъде изправена пред силна конкуренция на своя пазар, отчасти от продуктите на Airbus, но и от други самолети на Boeing. Според проучването 28% от авиокомпаниите твърдят, че NMA ще отговори на техните нужди, но 25% отговориха, че 737-10 ще бъде достатъчно. И 17% предпочитат A321neo или A321LR. Други 9% показват силен интерес към предлаганата, но все още не стартирана "A322neo", по-голяма версия на A321neo с по-голям обхват. Съгласно проучването 14% биха предпочели вариант от 787-8, ако цената е под 100 млн. Долара, а 6% - за A330neo при същите условия.
Около три четвърти от анкетираните авиолинии искат NMA да разполага с композитен фюзелаж и комбинирани крила. За 52%, предпочитаната турбофана е предпочитаната архитектура на двигателя. Според проучването, 60% от авиокомпаниите предпочитат тесен корпус, но биха помислили за широко тяло, ако се впише в сегашната инфраструктура на затворените тела.
Според проучването 71% от авиокомпаниите ще използват НМА като заместител на съществуващите видове самолети и 23% ще увеличат средния размер на въздухоплавателните средства в процеса; 11% ще намалее. Според проучването 37% от авиокомпаниите се интересуват от използването на NMA за нови маршрути, които не обслужват днес.