Страница 1 от 1

Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2017 16:38
от Делян
Започва да се говори за нов модел:

If Boeing goes forward with the new midsized airplane, it would likely be a family of two small twin-aisle airplanes that carry 220-270 passengers with a range of 4,800-5,000 nautical miles (5,523-5,754 miles, 8,890–9,260 kilometers). It would enter service midway through the 2020s

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2017 22:42
от Toni
Отдавна се говори за този самолет, но вече Боинг официално заявиха, че работят по нещо, което далечно наподобява един почти изченал вид динозавър - DC-8-62/63, който е е можел да превози 220-270 пътника на разстояние до 9000км :)

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017 00:32
от Делян
Ще се ползват елементи от 777 и предимно 787.

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 15 Фев 2018 16:14
от Делян
Първата много неофициална рисунка на 797 :tonqe:

Изображение

https://airlinerwatch.com/delta-wants-t ... oeing-797/

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 15 Фев 2018 22:00
от Toni
"The 797 will have unique oval-shaped fuselage – only possible with composite structure – and will be something like a 767 above the floor and a 737 below.
The company is willing to compromise on cargo space to reduce the profile, and thus drag, of the aircraft."
https://thewest.com.au/business/aviatio ... b88743194z

За да поберат 220-270 пътника, дължината на тялото трябва да нещо около 50-52м., което е по средата между 762 и 763. Но ако наистина запазят конфигурацията 2-3-2, т.е. ширината на 767, в това няма нищо революционно от гледна точка на комфорта.

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018 14:52
от Kx
Като гледам как са разположени аварийните изходи и размерите им на картинката това изглежда като самолет за не повече от 180, пряко сили 200 пътници.

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018 22:08
от filip
Тази картинка си я е нарисувал някой за да си лети на симулатора вкъщи сигурно. На мен ми прилича повече на CS100/300

Re: Boeing MOM/NSA/797

МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018 17:26
от Делян
Доста интересно проучване между над 200 авиокомпании за това какво биха искали да е 797:

Според проучването, проведено съвместно от Bank of America Merrill Lynch и Aviation Week, 82% от участващите авиокомпании са заинтересовани от предложението. Въпреки това, 90% от тях заявяват предпочитание за самолет с по-малко от 250 места в два класа. Около 48% предпочитат между 150 и 199 места.

Боинг в момента изучава концепцията за малък широкомащабен самолет, който e между 787 и 737 MAX и може да влезе в експлоатация около 2025 година. Производителят разглежда две версии, предлагащи съответно съответно 220 и 270 места. Планираният диапазон е до 5 000 nm, значително повече от 4 000 nm, които конкурентните AirbusA321LR предлагат днес.

Проучването показва, че авиокомпаниите се интересуват повече от по-малък самолет, който изглежда по-скоро като заместител на 737 MAX, отколкото много по-големият и по-способен дизайн, който обсъжда Боинг. Според проучването 76% от участващите превозвачи ще бъдат удовлетворени с обхват от 5000 nm или по-малко; 45% няма да имат нужда от въздухоплавателно средство с обхват повече от 4 000 nm. Това би им позволило да извършват мисии от повечето части на Западна и Централна Европа до източното крайбрежие на САЩ и от източното крайбрежие дълбоко в Латинска Америка, но би изключило трансатлантическите услуги от ключови центрове като Чикаго, Далас или Атланта. Airbus се стреми да разшири обхвата на A321LR, за да направи пазарите на запад от източното крайбрежие жизнеспособни за полети през Атлантическия океан.

Интересът на авиокомпанията до голяма степен зависи от това как Boeing ще цени NMA. Според проучването 81% от авиокомпаниите съобщават, че ще плащат не повече от $72 млн, което е равностойно на големите тесни тела днес. Цената се базира на 240-местен самолет; действителните версии на NMA биха били около 10% по-малки или по-големи.

НМА също ще бъде изправена пред силна конкуренция на своя пазар, отчасти от продуктите на Airbus, но и от други самолети на Boeing. Според проучването 28% от авиокомпаниите твърдят, че NMA ще отговори на техните нужди, но 25% отговориха, че 737-10 ще бъде достатъчно. И 17% предпочитат A321neo или A321LR. Други 9% показват силен интерес към предлаганата, но все още не стартирана "A322neo", по-голяма версия на A321neo с по-голям обхват. Съгласно проучването 14% биха предпочели вариант от 787-8, ако цената е под 100 млн. Долара, а 6% - за A330neo при същите условия.

Около три четвърти от анкетираните авиолинии искат NMA да разполага с композитен фюзелаж и комбинирани крила. За 52%, предпочитаната турбофана е предпочитаната архитектура на двигателя. Според проучването, 60% от авиокомпаниите предпочитат тесен корпус, но биха помислили за широко тяло, ако се впише в сегашната инфраструктура на затворените тела.

Според проучването 71% от авиокомпаниите ще използват НМА като заместител на съществуващите видове самолети и 23% ще увеличат средния размер на въздухоплавателните средства в процеса; 11% ще намалее. Според проучването 37% от авиокомпаниите се интересуват от използването на NMA за нови маршрути, които не обслужват днес.

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

МнениеПубликувано на: 17 Юли 2018 15:30
от Делян
Решението се отлага за 2019 :cry:

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

МнениеПубликувано на: 22 Авг 2018 15:34
от Делян
От достоверни източници чувам, че въпреки че няма официално изявление се наемат много хора в Сиатъл за да работят по новият 797 проект.
Също хора от Боинг във Филаделфия се местят в Сиатъл специално за новата програма.
Така че нещата се предвижват постепенно....

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2019 18:01
от Big G
Не можах да намеря по-подходяща тема. Имаше една, ама е заключена.

„Боинг“ стяга модел 777Х за първи полет (ИНФОГРАФИКА)
https://trud.bg/%D0%B1%D0%BE%D0%B8%D0%B ... D1%82/amp/

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2019 17:41
от Делян
Резултатите на Boeing за 2017 година:

Приходи: $93.4 млрд.
Разходи: $84.4 млрд.
Печалба: $9 млрд.

Резултатите на Boeing за 2018 година:

Приходи: $101.1 млрд. (+8.2%) {БВП на две Българии}
Разходи: $90.4 млрд. (+7.1%)
Печалба: $10.7 млрд. (+18.8%)