Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

Мнениеот Делян » 28 Юни 2017 16:38

Започва да се говори за нов модел:

If Boeing goes forward with the new midsized airplane, it would likely be a family of two small twin-aisle airplanes that carry 220-270 passengers with a range of 4,800-5,000 nautical miles (5,523-5,754 miles, 8,890–9,260 kilometers). It would enter service midway through the 2020s
Последна промяна Делян на 17 Юли 2018 15:28, променена общо 1 път
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот Toni » 28 Юни 2017 22:42

Отдавна се говори за този самолет, но вече Боинг официално заявиха, че работят по нещо, което далечно наподобява един почти изченал вид динозавър - DC-8-62/63, който е е можел да превози 220-270 пътника на разстояние до 9000км :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот Делян » 29 Юни 2017 00:32

Ще се ползват елементи от 777 и предимно 787.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот Делян » 15 Фев 2018 16:14

Първата много неофициална рисунка на 797 :tonqe:

Изображение

https://airlinerwatch.com/delta-wants-t ... oeing-797/
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот Toni » 15 Фев 2018 22:00

"The 797 will have unique oval-shaped fuselage – only possible with composite structure – and will be something like a 767 above the floor and a 737 below.
The company is willing to compromise on cargo space to reduce the profile, and thus drag, of the aircraft."
https://thewest.com.au/business/aviatio ... b88743194z

За да поберат 220-270 пътника, дължината на тялото трябва да нещо около 50-52м., което е по средата между 762 и 763. Но ако наистина запазят конфигурацията 2-3-2, т.е. ширината на 767, в това няма нищо революционно от гледна точка на комфорта.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот Kx » 16 Фев 2018 14:52

Като гледам как са разположени аварийните изходи и размерите им на картинката това изглежда като самолет за не повече от 180, пряко сили 200 пътници.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот filip » 16 Фев 2018 22:08

Тази картинка си я е нарисувал някой за да си лети на симулатора вкъщи сигурно. На мен ми прилича повече на CS100/300
filip
спотър
 
Мнения: 59
Регистриран на: 14 Мар 2005 15:35

Re: Boeing MOM/NSA/797

Мнениеот Делян » 13 Юли 2018 17:26

Доста интересно проучване между над 200 авиокомпании за това какво биха искали да е 797:

Според проучването, проведено съвместно от Bank of America Merrill Lynch и Aviation Week, 82% от участващите авиокомпании са заинтересовани от предложението. Въпреки това, 90% от тях заявяват предпочитание за самолет с по-малко от 250 места в два класа. Около 48% предпочитат между 150 и 199 места.

Боинг в момента изучава концепцията за малък широкомащабен самолет, който e между 787 и 737 MAX и може да влезе в експлоатация около 2025 година. Производителят разглежда две версии, предлагащи съответно съответно 220 и 270 места. Планираният диапазон е до 5 000 nm, значително повече от 4 000 nm, които конкурентните AirbusA321LR предлагат днес.

Проучването показва, че авиокомпаниите се интересуват повече от по-малък самолет, който изглежда по-скоро като заместител на 737 MAX, отколкото много по-големият и по-способен дизайн, който обсъжда Боинг. Според проучването 76% от участващите превозвачи ще бъдат удовлетворени с обхват от 5000 nm или по-малко; 45% няма да имат нужда от въздухоплавателно средство с обхват повече от 4 000 nm. Това би им позволило да извършват мисии от повечето части на Западна и Централна Европа до източното крайбрежие на САЩ и от източното крайбрежие дълбоко в Латинска Америка, но би изключило трансатлантическите услуги от ключови центрове като Чикаго, Далас или Атланта. Airbus се стреми да разшири обхвата на A321LR, за да направи пазарите на запад от източното крайбрежие жизнеспособни за полети през Атлантическия океан.

Интересът на авиокомпанията до голяма степен зависи от това как Boeing ще цени NMA. Според проучването 81% от авиокомпаниите съобщават, че ще плащат не повече от $72 млн, което е равностойно на големите тесни тела днес. Цената се базира на 240-местен самолет; действителните версии на NMA биха били около 10% по-малки или по-големи.

НМА също ще бъде изправена пред силна конкуренция на своя пазар, отчасти от продуктите на Airbus, но и от други самолети на Boeing. Според проучването 28% от авиокомпаниите твърдят, че NMA ще отговори на техните нужди, но 25% отговориха, че 737-10 ще бъде достатъчно. И 17% предпочитат A321neo или A321LR. Други 9% показват силен интерес към предлаганата, но все още не стартирана "A322neo", по-голяма версия на A321neo с по-голям обхват. Съгласно проучването 14% биха предпочели вариант от 787-8, ако цената е под 100 млн. Долара, а 6% - за A330neo при същите условия.

Около три четвърти от анкетираните авиолинии искат NMA да разполага с композитен фюзелаж и комбинирани крила. За 52%, предпочитаната турбофана е предпочитаната архитектура на двигателя. Според проучването, 60% от авиокомпаниите предпочитат тесен корпус, но биха помислили за широко тяло, ако се впише в сегашната инфраструктура на затворените тела.

Според проучването 71% от авиокомпаниите ще използват НМА като заместител на съществуващите видове самолети и 23% ще увеличат средния размер на въздухоплавателните средства в процеса; 11% ще намалее. Според проучването 37% от авиокомпаниите се интересуват от използването на NMA за нови маршрути, които не обслужват днес.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

Мнениеот Делян » 17 Юли 2018 15:30

Решението се отлага за 2019 :cry:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

Мнениеот Делян » 22 Авг 2018 15:34

От достоверни източници чувам, че въпреки че няма официално изявление се наемат много хора в Сиатъл за да работят по новият 797 проект.
Също хора от Боинг във Филаделфия се местят в Сиатъл специално за новата програма.
Така че нещата се предвижват постепенно....
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

Мнениеот Big G » 13 Яну 2019 18:01

Не можах да намеря по-подходяща тема. Имаше една, ама е заключена.

„Боинг“ стяга модел 777Х за първи полет (ИНФОГРАФИКА)
https://trud.bg/%D0%B1%D0%BE%D0%B8%D0%B ... D1%82/amp/
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Boeing MOM/NSA/797/NMA (New Mid-market Airplane)

Мнениеот Делян » 30 Яну 2019 17:41

Резултатите на Boeing за 2017 година:

Приходи: $93.4 млрд.
Разходи: $84.4 млрд.
Печалба: $9 млрд.

Резултатите на Boeing за 2018 година:

Приходи: $101.1 млрд. (+8.2%) {БВП на две Българии}
Разходи: $90.4 млрд. (+7.1%)
Печалба: $10.7 млрд. (+18.8%)
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта