Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 04 Апр 2020 17:31

Както е казано философски :
Всичко тече ,всичко се променя... Panta rhei ...
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Апр 2020 09:16

След техническите проблеми ,компетентно обсъждани в тази тема ,се чудя докъде стигнаха преговорите на ръководните органи.Ако някой знае ,да сподели.

Летище Пловдив в напреднали преговори с Луфтханза

05.01.2020
Летище Пловдив води преговори с немската Луфтханза и най-голямата руска авиокомпания Аерофлот за редовни линии от местния аеропорт, съобщи изпълнителният директор Спас Шуманов. Той заяви, че са положили изключително много усилия, за да се започнат търговски преговори с потенциални авиокомпании, които да обслужват полети от и до Летище Пловдив.

В преговорите с авиокомпании и туроператори е залегнало започване на редовни линии, карго полети и целогодишни чартърни полети.

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... nza-926149

P.S. А скоро трябва да се обявят участниците в концесионната процедура.Засега официалните органи обявиха само за голм турски интерес.Последно участваха три кандидата ,сега може да са 5-6.Дано и този път ,държавния орган - не им откаже .
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Апр 2020 10:58

ADS-B написа:Не бъркайте транспондера и режима в който работи с ADS-B фунционалността,която може да я имя, да я няма или да може да се изключва. Стремя се да не навлизам в технически детайли за да не отегчавам и не споря, че този C17 си "има всичко", но понеже пращаш цитати които не се отнасят за случая предлагам следното:
Да прочетеш пак какво е Mode-S транспондер (режими на работа) и каква е разликата с mode-A/C, след което да прочетеш за ELS, EHS, Extended squiter, BDS регистри ADS-B,DF и UF съобщенията и какво още върви в ефира по 1030/1090Mhz и накрая може да завършриш с MLAT. Тогава, ще е ясно кога дадено ВС предават позиция по ADS-B, кога може да бъде регистрирано от прост ADS-B приемник без да предава позиция и кога може да бъде засеченa позиция чрез MLAT.
На разположение съм в другата тема за ADS-B тех. въпроси да отговарям на всякакви питания.

А откъде флайтрадар24 взима изформация за MLAT технологията? Преди пращаха ADS-B приемници на желаещи итам е ясно. И, по един приемник за честотите от 1030 до 1200 MHz, също няма да върши работа, за да се получи пеленговане.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот maxxim » 05 Апр 2020 11:39

Три приемника , приемащи по едно и също време ВС са достатъчни за пеленговане по MLAT. А Flightradar 24 имат достатъчно раздадени.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Апр 2020 12:38

Три приемника, но на какви честоти? Ако е на авиодиспечерската честота, когато самолета е на земята, най-вероятно няма да се чува, а на флайтрадара излиза и когато е на земята. В Германия е забранено слушането на диспечерските честоти. Там на каква честота пеленговат? Въпроса ми е по-скоро юридически, отколкото технически. Да допълня само: първоначалната идея на чехите е да подслушват всички честоти с широкодиапазонни приемници и да пеленговат. Според мен и флайтрадара ползва няколко честоти, но на какво основание?
Последна промяна Пароль на 05 Апр 2020 16:00, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Апр 2020 12:44

Летище Пловдив с нов режим на работа, но в готовност да поеме извънредни полети
Аеропортът ще работи от 10:00 до 18:00 часа всеки ден
https://trafficnews.bg/obshtestvo/letishte-plovdiv-nov-rezhim-rabota-no-gotovnostda-poeme-174476/
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот maxxim » 05 Апр 2020 13:02

Приемниците на Flightradar слушат на 1090 MHz. Там вървят само цифрови пакети. На диспечерските честоти върви глас (аналогова комуникация) и в съвсем друг честотен диапазон. Това са две съвсем различни неща, недей да ги бъркаш. Няма как някой да слуша гласовия трафик на диспечера и в следствие на това да показва къде се намира самолета на картата. Това малко напомня на планшета и планшетистките местещи отмтетки в командния пункт на ВВС преди 30 и повече години.
Както казах по-горе Flightradar 24 имат достатъчно раздадени приемници, така че много летища по света вече са покрити с повече от три броя.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Апр 2020 13:56

Хаиде пак,извън темата.Колко станции са разположени около летище Пловдив за наземмно позициониране/многопозициониране/ и приблизителните им места ?1?
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот maxxim » 05 Апр 2020 14:20

Ако питаш за Flighradar 24, само те си знаят. Едно време можеше да се види списък с всичките им приемници и съответния им инициал, носещ ICAО кода на летището , което е най-близко до тяхното местоположение. Това сега не го намирам. Дори и в данните за избрания самолет няма инфо кой приемник го слуша в момента. Предполагам искат вече пари за да виждаш тези неща. А преди не беше така. Виж на Bgradar.com има инфо кой приемник къде се намира.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Апр 2020 14:27

Извинявай за следващото питане ,ама се сещам в последствие.Какво ще се случи ако РВД си спре стария /много стар/ радар /военните запускат техните само при полети на ВВС/.Кой ще пита 24 часа.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот maxxim » 05 Апр 2020 14:39

Нещо не рабирам въпроса ти. РВД нямат "много стар" радар. Преди две години на този на Черни връх изцяло бе подменена антенната му система , която може да се счита донякъде за стара. Купола на радара беше разкрит в продължение на повече от месец. А колкото до апаратурата след нея, там не е проблем да се подменя когато РВД реши и с каквато реши. Което мисля , че не е никакъв проблем за тях. Със сигурност днните от цивилното РВД отиват и при военните. При извънредни обстоятелства може да стане и обратното, ако за това питаш. Нарича се "Интегриран въздушен суверенитет."
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Апр 2020 14:44

Е ,значи ще се интегрираме .Около 1996 - 1998 ,мисля че става за музея на авиацията.

https://www.ciela.net/svobodna-zona-dar ... a-(proekt-
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Апр 2020 16:10

maxxim написа:Приемниците на Flightradar слушат на 1090 MHz. Там вървят само цифрови пакети. На диспечерските честоти върви глас (аналогова комуникация) и в съвсем друг честотен диапазон. Това са две съвсем различни неща, недей да ги бъркаш. Няма как някой да слуша гласовия трафик на диспечера и в следствие на това да показва къде се намира самолета на картата. Това малко напомня на планшета и планшетистките местещи отмтетки в командния пункт на ВВС преди 30 и повече години.
Както казах по-горе Flightradar 24 имат достатъчно раздадени приемници, така че много летища по света вече са покрити с повече от три броя.

Пароль написа:Въпроса ми е по-скоро юридически, отколкото технически. Да допълня само: първоначалната идея на чехите е да подслушват всички честоти с широкодиапазонни приемници и да пеленговат. Според мен и флайтрадара ползва няколко честоти, но на какво основание?

Флайтрадара слуша и отговорите на пилота на диспечера. Миналата година наблюдавах на два пъти обновяването на "картинката" след обаждане на самолета от земята. Самолетите нямаха ADS-B предавател.
Но тук намирам отговор (доколкото липсата на инфо също е отговор):
maxxim написа:Ако питаш за Flighradar 24, само те си знаят. Едно време можеше да се види списък с всичките им приемници и съответния им инициал, носещ ICAО кода на летището , което е най-близко до тяхното местоположение. Това сега не го намирам. Дори и в данните за избрания самолет няма инфо кой приемник го слуша в момента. Предполагам искат вече пари за да виждаш тези неща. А преди не беше така. Виж на Bgradar.com има инфо кой приемник къде се намира.

п.п. Току-що наблюдавах над Сърбия LJ35, излетял от Виена и без каквато и да било информация за него. Според мен самолета няма ADS-B Тх.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот maxxim » 05 Апр 2020 16:15

"Флайтрадара слуша и отговорите на пилота на диспечера. Миналата година наблюдавах на два пъти обновяването на "картинката" след обаждане на самолета от земята."

Интересно ми е как си го обясняваш това технически?
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Апр 2020 16:16

maxxim написа: Със сигурност днните от цивилното РВД отиват и при военните. При извънредни обстоятелства може да стане и обратното, ако за това питаш. Нарича се "Интегриран въздушен суверенитет."

Освен при военните, би трябвало да отиват и в друго учреждение. И ми се струва, че отнякъде изтича информация към виншни потрбители (освен флайтрадара и метео сайтовете имат достъп до информацията от летищата). Въпроса ми е, дали предоставянето на тази информация е регламентирано? Но явно няма да научим в близкото бъдеще!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта