Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 25 Авг 2018 09:37

Докато държавата се чуди: Райънеър спира два полета от Летище Пловдив

След месеци на неизвестност около съдбата на Летище Пловдив, логичното се случи и два от маршрутите му ще бъдат преустановени. Нискотарифната авиокомпания "Райънер" от 1 ноември спира да лети между Пловдив и Брюксел (Шарлероа) и Милано (Бергамо). Това се вижда от резервационната система на превозвача.
Всичко това се случва на фона на пълното информационно затъмнение около пловдивския аеропорт. След като китайците се отказаха от концесията, от Министерството на транспорта вече втори месец мълчат какво ще се случи с летището. На практика процедурата все още не е спряна, но няма информация летището да е предложено на втория участник.

https://trafficnews.bg/temite-na-traffi ... ta-113770/

...каква "държава" ,какви пет лева ?! Това понятие отдавна е приватизирано :lol:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот mistoffelees » 25 Авг 2018 21:29

Фондът дължи на "Раян" пари почти за цяла година назад... това е далеч по-смислено обяснение.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 356
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 26 Авг 2018 11:39

mistoffelees написа:Фондът дължи на "Раян" пари почти за цяла година назад... това е далеч по-смислено обяснение.


За този фонд - на всеки е ясно състоянието му.Има ли участие на община и държава е така.Просто Т.Н. от "китайците" - "местни тарикати" са приготвили стартирането на нов фонд/без редовно захранван такъв ,просто спират пътническите полети,което е видно/ ,ако бъдат обявени за концесионери :D

Поживьом увидим :supz:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 27 Авг 2018 08:40

ПИМК и ТИЗ с писмо до министъра на транспорта, питат какво се случва с Летище Пловдив
https://trafficnews.bg/temite-na-traffic-news/pimk-i-tiz-pismo-ministara-transporta-pitat-kakvo-se-114038/
"Консорицум Летище Пловдив", в което влизат ПИМК и Тракия икономическа зона, изпратиха писмо до министъра на транспорта Ивайло Московски заради незавършената процедура по концесията на аеропорта, научи TrafficNews.bg.
Вече повече от месец от транспортното министерство цари пълно мълчание относно бъдещето на пловдивския аеропорт. Още в средата на юли стана ясно, че китайците се отказват от концесията, а в началото на август Община Пловдив изненада всички с искането да вземе летището. Цялата тази несигурност даде и логичните резултати, като Райънеър спря два от трите си полета от летището до Италия и Белгия.
В писмото си до Ивайло Московски от консорциума, напомнят, че според Закона за концесиите, във вида му при стартирането на процедурата, те са задължени да предложат летището на втория класиран участник.
Двата водещи икономически субекта в Пловдив и региона отново изразяват готовност да сключат договор, като те са готови веднага да поемат управлението на летището.
„Предвид обстоятелствата и липсата на информация към нас, като пълноправен кандидат в процедурата, не бихме се отказали да защитим законните си интереси с всички позволени средства”, завършват от обединението.
Припомняме, че намеренията на "Консорицум Летище Пловдив" влизат инвестиции в пъти над минималните изисквания от 35 милиона евро инвестиции, разкриване на десетки работни мести, изграждането на няколко карго терминала, ежедневни пътнически полети до цяла Европа.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 31 Авг 2018 13:01

Началника ,днес ги уволнява - ТРИ В ЕДНО :lol: По интервютата ги слушам /уволнените/,че са виновни специалистите под тях :cry:
Дано да изгорят някои " виновни експерти" от средната клика ,че най-накрая да приключи тази "китайска" концесионна процедура. Е ,ВЕЛИК Е БАЦЕ :prayer:

Държавата създава правилата и формира бизнес средата. Тя е длъжна да създава добри правила и да следи за спазването им, да поддържа добра бизнес среда, за да може предприемачите да се чувстват сигурни и мотивирани, да развиват бизнеса си и да правят нови инвестиции. Всички опити държавата да създава мащабна изкуствена заетост за сметка на данъците, събрани от гражданите, водят единствено до натрупване на нови задължения за бъдещите поколения.

Усилията на държавата ще бъдат насочени към поддържането на съществуващата икономика и привличане на нови инвестиции. Само с нови инвестиции, осъществени от българските предприятия, както и от чуждестранни инвеститори ще се откриват нови работни места, ще се повишават доходите. Държавата може да подпомага този процес. Преди да започне да помага на бизнеса държавата трябва да направи всичко възможно да не му пречи той да се развива.

управленската програма на правителството до 2021 година!
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Сеп 2018 09:56

Владимир Зайков: Летище Пловдив е заложник в задкулисна игра

Развитието на аеропорта ще е катализатор за икономиката в целия регион, но някой май го бе подготвил за персонална концесия

Инж. Владимир Зайков е потомствен авиационен специалист, роден е в Хасково. Първите 7 години от живота си е прекарал в Узунджово, където баща му е бил военен летец. По-късно семейството се премества в Пловдив, където Владимир завършва Математическата гимназия. Продължава образованието си във Военновъздушното училище „Георги Бенковски“ в Долна Митрополия и Военна академия в София. Служи във Военновъздушните сили, като се издига до една от най-високите позиции - началник-щаб на базата в Граф Игнатиево. Напуска армията по собствено желание, след което работи на различни управленски и мениджърски позиции. От 10 години е оперативен директор на „Тракия икономическа зона“. Зайков е човекът, който представлява консорциума между ТИЗ и ПИМК, кандидат за концесията на Летище Пловдив.


- Г-н Зайков, консорциумът, който представлявате, бе класиран на второ място в конкурса за концесия на Летище Пловдив. Знаете ли какво се случва с процедурата, след като първият класиран отказа да подпише договора?

- От 2 месеца нямаме информация какво се случва с процедурата. Концесията е обявена през 2017 г. по стария закон, в който ясно е разписано как трябва да се действа в подобни случаи. Законът за концесиите бе променен тази година, но и там е разписано - след като процедурата е започната по стария закон, тя трябва да бъде завършена по него. При отказ на първия класиран да подпише договор трябва да бъде поканен вторият. За трети и четвърти не става дума, но поканата за втория е задължителна. Това е по закон. На практика обаче се случва нещо друго, а ние само можем да гадаем какво. Вече втори месец нямаме обяснение от дирекция „Концесии“ при Министерството на транспорта как ще продължи процедурата. В началото имахме някаква комуникация, но напоследък служителите дори не вдигат телефона. Входирахме и официално писмо в Министерството, на което почти месец вече няма отговор!

- Как си обяснявате подобно поведение от представителите на министерството?

-Нямам обяснение. Вероятно ставаме свидетели на нов български феномен - персонално изработена концесия. Няма друго логично обяснение, освен цялата процедура да е била подготвяна за определен човек или субект. И след като той се е провалил, лобистите не знаят как да реагират.

- Говорите за процедура в полза на китайците от „Хайнан“?


-За този консорциум, но не точно за китайците. Първоначално имахме усещането, че на конкурса сме се състезавали с гении. Тяхната проектна документация получи 98,5 от 100 възможни точки. Какво се случи обаче? Тези гении се отказаха. За нас отдавна е ясно, че китайци в този консорциум нямаше. Обяснението, че след смъртта на изпълнителния директор ситуацията се е усложнила и затова офертата не е потвърдена, звучи удобно, но не е убедително. Нито пък коментарите, че „Хайнан“ е имала трудна година в бизнеса и плановете за Пловдив са се променили. Според мен такива планове никога не е имало. Доколкото знам, от "Хайнан" са участвали само с нефинансова апортна вноска. Цялата инициатива е била на Асен Василев и неговите български партньори, а китайците са били само за помпане на имиджа. По принцип китайците не правят инвестиции, те правят инвазия.

Не крия, че докато вървеше процедурата, направихме своето проучване чрез фирма за икономическо разузнаване. И тя не откри никакви следи за този консорциум. Имаше една регистрирана фирма в Германия с 50 евро капитал. После се бе преместила в Холандия на адрес, на който има регистрирани десетки подобни дружества. На посочения телефон за връзка вдигаше госпожа, която знаеше само холандски. Доста несериозно за консорциум, който трябваше да инвестира в Пловдив 80 млн. евро.

- А вие имате ли готовност да защитите с реални инвестиции и действия своето предложение?

- Разбира се! Нашият бизнес план е разработен след подробен анализ на потенциала и ползите за Пловдив и целия регион. Когато бе обявена процедурата, се събрахме една много качествена работна група. В нея включихме икономисти, финансисти и авиационни специалисти. Всички заедно направихме реални разчети, които почиват на коректен анализ, без да влагаме излишен оптимизъм в плановете за развитие. Това е регионално летище и като такова може да печели и да бъде силен катализатор за развитието на икономиката тук. Не говорим само за Пловдив, а за Асеновград, Пампорово и цялата област, както и за съседните - Смолянска, Пазарджишка, Хасковска, Кърджалийска, Старозагорска. Според европейските стандарти всеки пътник, преминал през терминалите, остава средно 30-35 евро за летището и 350 евро в региона. В нашия разчет залагаме 20 лева от пътник за летището и 300 лева за региона. Това е нещо напълно реално и изпълнимо. При това става дума за пари, които не отиват в банковите сметки, а се движат в икономиката и създават добавена стойност. Всеки може да пресметне какво означава това при един съвсем лесно постижим пътникопоток от 300 000 души годишно.

- Конкуренцията от новия концесионер на летище София обаче също не е за подценяване?

- Не, това е несериозно. Не можем да очакваме, че големите туроператори или лоукост компании ще водят гости в Пловдив, като ще ги карат да кацат в София, а после ги лашкат 2 часа и половина с рейсовете, за да стигнат до местните хотели. Освен това напоследък софийското летище разчита най-вече на бизнес пътуванията и живеещите в чужбина българи и техните семейства, които летят до Европа и обратно. Докато ние залагаме изключително на туристическите посещения. Според анализа за уважавана маркетингова фирма потенциалът на региона е за около 6,2 млн. туристически посещения на година. Представете си колко малка част от тях трябва да спечелим като клиенти на летище Пловдив, за да работи то с оптимален капацитет. В същото време не трябва да подценяваме и потенциала на летището да обслужва карго полетите. Тук става дума за изграждане на карго хъб, който ще даде възможност не само за поемане на товари в Пловдив като крайна точка и обратно, а за разпределение и преразпределение на стоки за доста по-широк регион. В съчетание с интермодалния терминал, на който се осъществява бърз трансфер на товари от жп вагони на камиони, един такъв хъб за превоз на стоки и по въздуха ще изиграе наистина значителна роля за развитието на местната икономика. Тази комбинация е по-добра даже от излаза на море, защото осигурява целогодишно бързото движение на стоки.

- Защо обаче и този опит за отдаване на концесия на летището забива в девета глуха?

- На практика това е третият опит за концесия на летището. Първият бе само за карго. Тя не успя. Не съм сигурен дали изобщо се стигна до обявяването . През 2016 бе открита втора, но не се яви нито един кандидат. И последва сегашната, която стартира още през 2017 година. На нея се явихме трима кандидати. Единият съвсем правомерно бе отстранен, а останалите бяхме класирани. От действията на министерството обаче ми се струва, че някой има интерес и този опит за концесия да се окаже неуспешен.

- Кой би имал подобен интерес?


-Аз лично оценявам като глупави твърденията, че някой на високо държавно ниво не желае Летище Пловдив да се развива, защото е само на 140 км от софийското и ще му създава конкуренция. По-скоро става дума за интересите на една групичка на средно ръководно ниво в министерството, за която сегашната ситуация с летището е много удобна. Защото на практика 40% от приходите от такси на аеропорта в Пловдив отиват в тази структура и осигуряват заплатите, вместо парите да остават тук и да се реинвестират за развитие. Това е дребната игра на чиновника. В същото време обаче е видно, че при сегашния начин на стопанисване и управление летището няма бъдеще. Първо - защото държавата не е най-добрият стопанин, и второ - мениджърският екип няма мотивация да развива аеропорта. Същото се отнася и до кметовете на общините, които участват във Фонда за развитие на летището. Не може да инвестираш едни пари в нещо и да не се интересуваш как можеш да спечелиш от собствената си инвестиция. Да, има нелош договор с маркетинговата фирма. Контрактът е полезен, защото чрез портала на фирмата над 2,5 млн. души на ден имат възможност да получат информация за Пловдив и региона и да ги изберат за своето пътуване. Отворете страницата обаче и вижте какво има там - една голяма красива снимка на летището и нищо друго - няма данни за културните, природни и исторически забележителности, за спа центровете, за местата за настаняване, за културния календар, транспорт, логистика, заведения и т.н. Нас на практика ни няма на картата. Как да си осигуриш клиенти, като никой не знае кой си? Развитието трябва да е инициатива на фонда и мениджмънта, защото маркетинговата фирма ти предоставя само един добър щанд, ти обаче трябва да решиш какво да изложиш на него. Освен това договорът е сключен във време, когато таксите за подобна услуга за били много по-високи. Сега фондът дължи пари по този контракт, но трябва да се знае, че в момента таксите са значително по-ниски и условията трябва да се предоговорят. Не съм наясно обаче дали някой във фонда и управата на аеропорта се интересува от това. Повтарям - абсурдно е да даваш пари за нещо и да не се интересуват как можеш да спечелиш от него. Това при частен стопанин на летището не може да се случи.

-В тази връзка как ще коментирате последната идея на община Пловдив тя самата да стане собственик на летището и да поеме управлението му?


- Меко казано, като странна. С решение на местния парламент от 2017 година нашият консорциум бе подкрепен официално като кандидат за летището от община Пловдив. След като в плановете на администрацията е възникнало друго, бе редно поне да ни уведомят. Когато попитах вносителя на предложението кое е наложило този обрат, той просто посочи с пръст нагоре. Не знам кое е това горе, но решението е странно. Ако имаше идеи как да развива аеропорта, община Пловдив можеше отдавна да ги реализира чрез кадрите, които излъчваше в борда на директорите на летището. Освен това тя дълго време имаше водеща роля и във Фонда за развитие. До момента обаче не сме видели резултатите от тези добри идеи. Има и друг проблем - как общинските съветници, които преди година гласуваха да подкрепят нашия консорциум, сега се завъртяха на 180 градуса и решиха обратното? На всичко отгоре общината на практика не се съобразява със закона, според който откритата процедура по концесия на практика не е приключила. Надявам се да няма връзка между новата инициатива на общината и съмненията за подготвяната персонална концесия за един предварително избран кандидат, която сега трябва да бъде развалена, защото избраникът се е провалил. Ако кметът има нови идеи за развитие на летището, беше редно да ги сподели с представителите на нашия консорциум, който той сам е подкрепил преди година. Отделно от това бих го попитал как смята да осигури необходимата инвестиция от 80 млн. евро, за да заработи наистина летището? Ние сме готови да потърсим законова възможност общината да се включи в управлението без утежняващи за нея финансови условия, ако тя наистина иска това. За нас в случая е най-важно сегашната процедура да бъде завършена по законовия начин и той е само един - да бъдем поканени да подпишем договор за концесия като втори класиран кандидат. Всичко друго ще е знак за задкулисие.


https://www.marica.bg/vladimir-zajkov-l ... 52936.html

P.S. ...в Народното събрание /понякога /има и опозиция ,която трябва да се намесва в такива моменти.Но,ако думите на Татяна Дончева се окажат верни ,то тази територия се управлява от БКП - и едно и също ЗАДКУЛИСИЕ :D
„Държавните институции са пълни с хора, които не са подготвени за работата, която им е възложена и за която получават заплати. Цели сектори се ръководят от хора, които знаят значително по-малко от подчинените си, а тези подчинени знаят много малко за онова, което им е необходимо”


http://www.viapontika.com/index.php?pag ... icle=36176
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Делян » 05 Сеп 2018 15:46

Интригата се завръзва пак!
Някой на някой направил нещо на някой, но го направил много задкулисно!
И в крайна сметка пострадал не само градът Пловдив, но и целият регион около него!
Чакаме продължението с нетърпение!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Сеп 2018 17:27

Интрига НЯМА. Хората чакат /съгласно закона/да подпишат концесионен 35-годишен договор и да осъществят инвестиционните си намерения с цел ПЕЧАЛБА."Китайцев" обoсрались! :D
И поради това ,че летището е ГРАЖДАНСКО и ЗА ОБЩЕСТВЕНО ПОЛЗВАНЕ - това засяга целия ЮЖЕН ЦЕНТРАЛЕН РАЙОН :goodman:

...а това е един от концесионерите ,който се занимава пряко с транспорт /и то доста професионално на европейско ниво/
https://www.skyscrapercity.com/showthre ... 312&page=5
Последна промяна skyviewer на 05 Сеп 2018 20:06, променена общо 3 пъти
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Сеп 2018 17:30

Делян написа:Интригата се завръзва пак!
Някой на някой направил нещо на някой, но го направил много задкулисно!
И в крайна сметка пострадал не само градът Пловдив, но и целият регион около него!
Чакаме продължението с нетърпение!

Интрига има навсякъде! Отвъд океана руснаците хакнали сайта за изборите, сега социалните мрежи влияят на изборателите... Тук, у нас, интригата е ... пари. В кеш! Държавата дава на концесия, ама "държавниците" и те имат разходи...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 10 Сеп 2018 20:44

Пожар горя до летището в Пловдив, огънят достигна пистата
https://www.dnevnik.bg/regioni/2018/09/10/3308740_pojar_goria_do_letishteto_v_plovdiv_oguniat_dostigna/?ref=rss
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 12 Сеп 2018 17:08

При въпрос на наш репортер по отношение на неизвестните и пълната парализа на концесията на летище "Пловдив", Борисов отсече: „Аз не се занимавам с концесии! Има си министри, има си община, така че те са де занимават! Аз концесии не правя!". :roll:


https://trafficnews.bg/bulgaria/premier ... te-115676/


no comment
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 12 Сеп 2018 17:38

КОЙ одобри "ЧИТАВАТА ФИРМА" ?!

КОЙ удължи срока на " китайците" да си набавят още документи !?

КОЙ назначава и сменя министри, поради несвършена работа !?


вие сте прости и аз съм прост затова се разбираме

https://www.youtube.com/watch?v=y6trMmvHWMU
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

!

Мнениеот Пароль » 12 Сеп 2018 23:35

Вижда се надписа "Latécoère", а без да искам научих как и кого са подбрали за кoнтролиращ персонал! Нищо френско! С други думи: Трябваше да се направи както трябва, ама се получи както винаги! "Made in Bg"!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 13 Сеп 2018 09:44

...нищо ново в страната на задкулисието :D

https://btvnovinite.bg/bulgaria/grigor- ... tvoto.html

...а ние говорим за някаква летищна " концесийка" и какво беше 2008 и какво е сега 2018 :lol:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 14 Сеп 2018 10:18

skyviewer написа:КОЙ одобри "ЧИТАВАТА ФИРМА" ?!

КОЙ удължи срока на " китайците" да си набавят още документи !?

КОЙ назначава и сменя министри, поради несвършена работа !?


вие сте прости и аз съм прост затова се разбираме

https://www.youtube.com/watch?v=y6trMmvHWMU



ЗАСЕДАНИЕ

на Министерския съвет

28 март 2018 година

Заседанието започна в 10,00 часа и беше ръководено от министър-председателя Бойко Борисов.

Точка 22

Проект на Решение за определяне на концесионер на „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“ – обект – публична държавна собственост



БОЙКО БОРИСОВ: Московски!

ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, с проекта на Министерски съвет се определя Обединение между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест за концесионер на летище Пловдив.

Процедурата за предоставяне на концесия за летище Пловдив беше открита на 16 януари 2017 г. За участие в процедурата бяха подадени три оферти. Комисията извърши оценяване и класиране на офертите на участниците, като класира на първо място участника Обединение между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест.

Основните параметри на концесията са следните:

Концесионно плащане в две части – фиксирана и променлива част, като фиксираната част е в размер на 600 хиляди лева без ДДС, а променливата част представлява 6% от общия размер на нетните приход от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията и дължимия данък добавена стойност върху сумата.

Инвестициите в офертата на Обединение между Хайнан Пловдив Еърпорт Инвест предвижда да бъдат извършени инвестиции за срока на концесията общо в размер на 160 милиона лева без ДДС. Средствата са за ремонт, поддържане, рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения, включително и нов карго терминал.

Срокът на концесията е 35 години.

Няколко думи да кажа за класирания на първо място. „Хайнан Груп“ е компания, основана 1993 г. Към настоящия момент компанията разполага с активи от около 145 милиарда долара, 90 милиарда долара годишни приходи, над 410 хиляди служители в целия свят, разполага с 1250 самолета, оперира над 1000 вътрешни и международни въздушни линии в над 260 града в света, общо над 100 милиона пътника има. Във финансовата сфера предоставя лизингови и застрахователни услуги, като компанията е един от най-големите лизингодатели на самолети, кораби и контейнери. Управлява и инвестира над 8 хиляди хотела. „Хайнан Груп“ понастоящем оперират 13 летища в света. Общият пътникопоток за 2016 г. е около 40 милиона пътника. През 2016 г. компанията е придобила 25% от групата „Хилтън“ за 6,5 милиарда долара, имат дял 9,2% в „Дойче банк“ и 100% от „Суис Спорт“, като 2017 г. е придобила 82% от второто летище във Франкфурт.

БОЙКО БОРИСОВ: ОК, сиреч сериозна е компанията. Приема се точка 22.

Между другото, как ще го решиш, Вълчев, проблемът с Техническия университет и Техническото училище?

КРАСИМИР ВЪЛЧЕВ: Днес ще се срещнем с тях. Надявам се, ще затворим темата. Готвим промени в Закона за висшето образование, с които ще решим проблема, включително и с промени в Закона за предучилищното и училищното образование.

...ЩОТО СМЕ ПРОЗТИ И НЕ СЕ ЗАНИМАВАМЕ С КОНЦЕСИИ :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта

cron