Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 20 Авг 2017 11:25

Преди малко C-17 бая си ме разтресе , мина точно над нас :D
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 23 Авг 2017 08:14

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 23 Авг 2017 21:35

Местни икономически гиганти превръщат Летище Пловдив в едно от най-модерните в Европа
В пъти над 35 млн. евро инвестиции, полети до цяла Европа и стотици работни места в региона, записани в програмата на ТИЗ и ПИМК
https://trafficnews.bg/plovdiv/news/82857/
Кое накара ТИЗ и ПИМК да се обединят в „Консорциум Летище Пловдив? Каква е визията им за развитието на аеропорта? Защо е важно той да бъде на европейско ниво и как това ще даде още по-силен тласък на икономиката не само в Пловдивския регион, но и в цяла Южна България? Отговори на тези въпроси дава инж. Владимир Зайков, Управител на „Консорциум Летище Пловдив”.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 24 Авг 2017 13:37

Ако цитираме думите на един от най-успешните български предприемачи, Кирил Петков, който откри полезна бактерия в бяло кокиче: “Да вкарваме работна ръка, защото са свършили българите?! Това означава бизнесът никога да не си качва добавената стойност и да се конкурира само с бизнеси, които дават още по-малки заплати. Това е ужасна игра. Дъмпингът е безкраен – шепа ориз и си готов.” Кратко, точно и ясно казано!

- Изговори се много и за лиценза за летищен оператор. Как стоят там нещата?

- Новосъздаденото проектно дружество ще получи лиценз за летищен оператор на летище Пловдив. Такова дружество се създава задължително, съгласно законовата уредба, и няма значение дали то е собственост на субект, който има лиценз на летищен оператор на едно или няколко десетки летища някъде по света. Лиценз се издава на летищен оператор за определено летище и с този лиценз не може да се оперира на друго летище. Съгласно регламентиращите документи, за да получи лиценз за летищен оператор, новото дружество е длъжно да докаже наличието на необходимата техника, с която ще обслужва пътници, товари и самолети, както и да осигури безопасността, сигурността и всички останали дейности на летището. Освен това трябва да докаже, че разполага с необходимия управленски персонал, притежаващ съответния стаж и ценз да управлява летищни дейности. Ето това ние осигурихме, сключвайки договореност с „Летище Пловдив“ ЕАД като трета страна, изцяло съобразено със законовите разпоредби.


...има конкретика и в инвестиционните предложения и приоритетите.В предни изявления на членове от консорциума беше споменато,че инвестициите ще
бъдат вложени в срок ,още през първите пет години.Това е още по-обнадеждаващо,защото сегашното състояние на инфраструкурата е плачевно.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 29 Авг 2017 09:02

...една статия /различна от тази във вестник "КАПИТАЛ"/

Ще подарим ли Летище Пловдив на китайци, или защо не сме научили уроците на Прехода

Съдбата на аеропорта е на кръстопът – да бъде просто ползван, или да се превърне в двигател на местната икономика

Съдбата на един от най-значимите обекти, който държи ключа към бъдещето развитие на целия регион – Летище Пловдив, е на кръстопът. От една страна, стои неясно китайско-българско обединение, а от друга - мощни местни компании, които са се доказали през годините и са синоним на прогреса.

До финала на концесията на пловдивския аеропорт достигнаха консорциумът на „Тракия икономическа зона” и ПИМК, както и този на Хайнан груп и „Пловдив Еърпорт Инвест”.

Един бърз поглед между участниците в процедурата показва два диаметрално различни подхода. Първият участник в лицето на ТИЗ и ПИМК застава изцяло с имената и визитката си – знае се кои компании стоят зад него, какво са постигнали през годините и какви са амбициите им. В икономическата зона са вложени над 1,2 млрд. евро, като на територията й са позиционирани повече от 120 компании и са разкрити близо 12 000 работни места. Съдружник на ТИЗ е ПИМК - най-голямата транспортна фирма в България, която фигурира в класацията Топ 10 в Европа. ПИМК се занимава с транспортна и логистична дейност в България, Европа, както и в части от Азия и Африка.

Ситуацията при втория участник е доста по-различна. Съдружникът в консорциума, около който най-много се шуми, е Хайнан груп. Това е една от най-големите инвестиционни китайски компании с близо 60 милиарда активи. Оперира 16 летища (без нито едно в Европа!), като основният им бизнес на Стария континент е в Германия, Испания и Скандинавия. Другата компания в консорциума най-вероятно е ракета носител, която служи само за да може китайците да се допуснат до процедурата. Това е „Пловдив Еърпорт Инвест”. Компанията е регистрирана в Холандия тази година, на един адрес с десетки други фирми.

Лицето на това обединение е Асен Василев, който бе назначен два пъти от Росен Плевнелиев в служебните правителства. Веднъж като зам.-министър и втори път като министър на икономиката.

Каква е разликата в намеренията на двата консорциума?

И двете компании твърдят, че ще инвестират в пъти над минималната инвестиция, която е 35 милиона евро за следващите 35 години. Но тук идва голямата разлика. Пловдивското обединение планира по-голямата инвестиция да бъде направена в първите 5 години, докато китайците смятат да сторят това едва след 8-мата година. С други думи – преобразяването на пловдивския аеропорт ще започне веднага в първия случай, а при втория той ще бъде „ползван” в началото, а пък след това ще чакаме да потекат милионите.

И тук идват големите въпросителни. Дали летище Пловдив няма просто да бъде транзитна точка за китайските инвеститори, което да се използва за развитието на основния им бизнес в Западна Европа?

В двете оферти се виждат и разликите в намеренията. „Консорциум Летище Пловдив” има ясен и точен инвестиционен план за развитието на аеропорта, докато при китайското обединение се говори за бъдещи намерения и как той може да бъде от ключово значение за региона.

Друго, което не трябва да се забравя при решаването на бъдещето на летището, е не само неговата история, а и тази на огромните български предприятия на прехода.

Още помним случая с Братя Митал, които бяха докарани от Александър Томов в Кремиковци. Индийските милиардери стъпиха в България под звука на фанфари, като обещаваха металургичният гигант да се превърне във водеща компания в Източна Европа. Е, азиатските милиардери вече ги няма, а синдик се опитва да продаде и малкото останали активи на предприятието. Защо точно случая с Кремиковци, при положение, че съществуват десетки други сходни примери с „мощни чуждестранни инвеститори”?

Защото в състава на консорциума е не друг, а КЦМ. Другият гигант в българската металургия все още е най-добрият пример за приватизация и всяка година компанията се развива и вдига оборотите си. Сега същите тези хора, които преведоха успешно КЦМ през редица предизвикателства, искат да възродят и пловдивския аеропорт.

Друг пресен пример с неясните чуждестранни инвеститори е именно на Летище Пловдив. Кашата, която бе забъркана с швейцарска компания, още не може да бъде оправена.

„Летище Пловдив” ЕАД и „Летище Пловдив” АД е уникална партньорска конфигурация, която може да послужи за христоматиен пример за това как се разсипва държавна структура.

Още през 1995 година държавата апортира сгради и техника и първоначално нейното участие в смесената фирма е 55 %, а три години по-късно делът е стопен на 36 на сто. Така от мажоритарен акционер тя се превръща в миноритарен, а голяма част от собствеността отива в „Летище Пловдив” ЕАД. След няколко препродавания, компанията, в крайна сметка се оказа в ръцете на швейцарска фирма, която всяка година прибираше тлъст наем като рентиер на нещо, било доскоро държавна собственост.

Кой ще работи на Летище Пловдив?

Една от големите опасности, които крие евентуалната победа на Обединението с участието на Хайнан груп, е практика, която може да удари икономическото развитие на целия регион. Китайските инвеститори не крият, че ако вземат летището, ще дойдат със свой персонал. Иначе казано – на летището ще работят предимно китайци. Макар от години да се говори, че България смята да внася работници от чужбина, досега са правени частични стъпки в това начинание. Стори ли го обаче една компания, било то и концесионерът на летище Пловдив, то вероятността и другите компании в региона да повлекат крак съвсем не е малка.

Запазването на целия персонал на Летище Пловдив, плюс разкриването на десетки нови работни места е заложено в предложението на пловдивския консорциум.

Така въпросът е, ако имате обект от ключово значение и са ви дадени две оферти, коя ще изберете? Първата, при която се гарантира изпълнение на точен инвестиционен план в следващите 5 години с компании, които са се доказали на българския и международния пазар и всяка година подобряват резултатите си, или втората – на чуждестранна фирма, обединена с неясна компания, която има добри намерения? Поне според мен - отговорът тук е реторичен.

Решението сега е в ръцете на държавата. Безспорно то е от изключителна важност не само за развитието на летището, но и за икономическото развитие на целия регион. Това, което трябва да се предвиди, са и опасностите, които често биват скривани като добри намерения.

Ще бъде повече от жалко, ако летището стане поредната жертва на игрите на големите вълци, които да завъртят активите му през редица ясни и неясни сдружения, само и само някой да получи комисионата си…

https://trafficnews.bg/komentari/news/82831/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 29 Авг 2017 21:14

Грозно написана и прекалено груба (най-вероятно поръчкова/платена) статия в стил: "Китайците" отвръщат на удара. Интересното е обаче, че вътре всичко е споменавано както дявола чете Евангелието. Непросветените в темата, четейки статията трябва да останат с впечатлението колко са велики. Обаче думи като "местни тарикати" говори за нещо друго. ЖурнаГлистите публикували статията няма да коментирам. Но...ще дойде Видовден.

Летището ни е на кръстопът: Инвеститор с опит или местни "тарикати"
https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... ati-743409
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот cloud » 30 Авг 2017 08:08

От самолет се вижда, че е подхваната медийна атака срещу китайците. Аз не мога да преценя кой от двата кандидата би развил по-успешно летището, но подобни действия не правят чест на никого.
Изображение
cloud
най-спотър
 
Мнения: 207
Регистриран на: 11 Ное 2010 12:17

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 30 Авг 2017 09:03

cloud написа:От самолет се вижда, че е подхваната медийна атака срещу китайците. Аз не мога да преценя кой от двата кандидата би развил по-успешно летището, но подобни действия не правят чест на никого.


...който представи реални пари и започне веднага да ги влага с цел по-нататъшна печалба.А между другото,ти видял ли си ,чул ли си поне един китаец,който ще вложи милиони и няма да се представи предварително/при положение ,че само преди седмица имаше официална китайска делегация на среща с министър-председателя . Летища не бяха споменати,като техен инвестиционен интерес или намек за лобизъм/.Има журналисти и търговски аташета.Ами да направят едно интервю,относно намерения за инвестиции в български летища.Да ,ама не,както казваше журналиста Бочаров.Кремиковци беше пръв,летище Пловдив може да е второ.
Последна промяна skyviewer на 30 Авг 2017 09:35, променена общо 1 път
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 30 Авг 2017 09:26

cloud написа:От самолет се вижда, че е подхваната медийна атака срещу китайците. Аз не мога да преценя кой от двата кандидата би развил по-успешно летището, но подобни действия не правят чест на никого.

Kъде я видя тази медийна кампания СРЕЩУ китайците :roll: Излязоха едно интервю и една статия (виж по-горе в темата) от страна на пловдивския участник. А това, което вчера "китайците" са написали, като стил харесва ли ти? Друг е въпроса колко са "китайци" (затова ги слагам винаги в кавички) , колко е истината и какво е премълчано. ОК, нека се хвалят колкото искат. Все пак комисията е тази, която ще вземе решението, но така да се пише е грозно.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 01 Сеп 2017 13:07

"местни тарикати" - по БНТ
https://www.bnt.bg/bg/a/dimitrovgrad-us ... -i-biznesa

P.S. В очакване: местните "китайци"- отвръщат на удара.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 01 Сеп 2017 22:24

skyviewer написа:"местни тарикати" - по БНТ
https://www.bnt.bg/bg/a/dimitrovgrad-us ... -i-biznesa

P.S. В очакване: местните "китайци"- отвръщат на удара.

Няма ли някой "български китаец" или "китайски българин" да застане най-сетне с името и физиономията си пред медиите както прави конкуренцията им? Риторичен въпрос :shock:
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 09 Сеп 2017 08:46

..."китайците" и "швейцарците",засега изостават..

Потенциалът на Пловдив, а и целия Южен Централен район (ЮЦР), с наличната си леглова база към момента е в състояние да приеме значителен брой туристи - почти шест милиона на годишна база, убеден е инж. Владимир Зайков – управител на „Консорциум Летище Пловдив”, един от кандидатите в концесията на летището. Той смята, че на територията на района може да се развие богато портфолио от разнообразие от туристически услуги. Летището е ключов фактор за развитието на потенциала на ЮЦР. Освен това добрата работа на летище Пловдив ще доведе и до значително по-благоприятни условия за привличане на още инвеститори в Тракия Икономическа Зона (ТИЗ).

В пъти над 35 милиона евро инвестиции, разкриване на десетки работни мести, изграждането на няколко карго терминала, ежедневни пътнически полети до цяла Европа. Това са само част от инвестиционните намерения на пловдивския консорциум, който предлага да оперира дейността на Летище Пловдив. В обединението участват компании и сдружения, които в последното десетилетие са основен двигател на икономическия растеж на Пловдив и региона. Едва ли Тракия икономическа зона и ПИМК имат нужда от представяне. През годините те са привлекли над 1.5 млрд. инвестиции, разкрили са хиляди работни места и са синоним на прогрес.

Една от основните оси в програмата на летището е развитието на пътническите полети. Амбициозният план на консорциума е до 1 година да стартират поне 7 редовни авиолинии, а през втората година те да достигнат поне 20. Това включва най-атрактивните дестинации в Европа. Според разчетите на обединението потенциалът на летищния (пловдивския) регион е огромен и при добро управление летището ще предостави бърз и лесен достъп на възможно най-много хора, желаещи да го посетят.

Повече за намеренията на „Консорциум Летище Пловдив” разкрива управителят му инж. Зайков.

https://trafficnews.bg/temite-na-traffi ... ews/83978/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Toni » 09 Сеп 2017 10:51

Общи приказки и пожелания, високопарни слова....от тази статия не се разбира нищо за никакви изоставане или напредване на някой от кандидатите. Освен това офертите са подадени и те са с конкретни параметри. Времето за наддаване приключи. Който колкото предложил, толкова. Другото е помпане на мускули и ПР.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 09 Сеп 2017 11:33

Toni написа:Общи приказки и пожелания, високопарни слова....от тази статия не се разбира нищо за никакви изоставане или напредване на някой от кандидатите. Освен това офертите са подадени и те са с конкретни параметри. Времето за наддаване приключи. Който колкото предложил, толкова. Другото е помпане на мускули и ПР.


Ами ,колко пъти се писа,че са важни офертите и парите,които реално се предлагат.В случая,тук има и реално лице,което застава зад предложенията си.
Времето за наддаване приключи ,сега е времето за жалване.Важното е ,че края на процедурата "Концесия на летище Пловдив" - наближава.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 09 Сеп 2017 12:21

skyviewer написа:
Toni написа:Общи приказки и пожелания, високопарни слова....от тази статия не се разбира нищо за никакви изоставане или напредване на някой от кандидатите. Освен това офертите са подадени и те са с конкретни параметри. Времето за наддаване приключи. Който колкото предложил, толкова. Другото е помпане на мускули и ПР.


Ами ,колко пъти се писа,че са важни офертите и парите,които реално се предлагат.В случая,тук има и реално лице,което застава зад предложенията си.
Времето за наддаване приключи ,сега е времето за жалване.Важното е ,че края на процедурата "Концесия на летище Пловдив" - наближава.

На принципа: "Не сакам на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле", не вярвам сагата с обжалванията скоро да приключи. Производството пред КЗК е образувано, друг е въпроса кога ще се произнесе.
http://reg.cpc.bg/Dossier.aspx?DossID=300051723
Само че, дори да им отхвърлят жалбата, има още една инстанция (съда) и така отиде, според мен, до Нова година. Не ми се мисли, ако след приключването, когато и да е, се обяви победител и се окажат "пловдивските тарикати" (както ги нарича конкуренцията), какъв вой в техния си "китайски" стил и жалби ще "завалят" до всички възможни инстанции. Бих казал концесията на летище Белград ряпа да яде :lol: Нищо, че там участваха 25 кандидата и 20 бяха отсяти и останаха 5. Как пък нито един от тези 20 не се жалва. Да не говорим за пълната прозрачност на процедурата
http://www.beg.aero/en/strana/25711/concession
Но...това е друга тема.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта