Страница 1 от 368

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 11:37
от harrier
Пловдив не е много добро летище за тези цели. Терминалът му е малко по-малък от блока ми сигурно, а като се сетя за начина по който рулира Ту-154М в Пловдив и си представям как рулира нещо по-голямо.

Освен това има логика трафика за Боровец да е през София, тъй като е по-близо. Нека и не забравяме че на западния турист му е все едно колко ще пътува от летището до курорта, в който ще отседне, въпросът е да му е евтино.

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 12:29
от Toni
Западният турист изпада в луд шок от пътуването от София до Банско, което продължава 3 часа и 45 мин....и не му е все едно. А за "терминала" в Пловдив по-добре да не говорим, съжалявам че нямам снимки на австрийския аналогов кантар (от 1961) на двете гишета за Check In...... Има и дървена ламперия по стените, място колкото да се събере един клас и техните родите, а на паркинга с мъка се събират 3 автобуса и 25-30 коли - тъжна картинка.

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 17:10
от harrier
А според теб от Пловдив до Банско по-бързо ли ще стигнат? :)

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 20:09
от Toni
Все е тая от къде ще пътуват за Банско, нали пътищата се еднакво трагични:)

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 20:50
от slice
в пловдив има 10 самолетни стоянки, които са предвидени за medium самолети.... представете си няколко 767.... абсурд....

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 22:16
от AiBOJ
На страницата на летище Пловдив пише че перонът е голям 550/112 м,като има 8 стоянки за Б767!!!

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2005 22:30
от Toni
Категоризацията light/medum/heavy се взима предвид при подходи и заходи, иначе при определянето на категорията на летището има друга система A;B;C;D;E;F- тук играят роля размах, дължина, ширина на колесника и т.н.

Не мога да си прставя, че ще могат да съберат повече от 5 броя 767 на пловдивския перон.

Преди две години като ляетях до там забелязах нещо много интересно. Паркираха самолетите в следната последователност Ту5-Ан12-Ту5-Ан12. И защо: единият е с ниско, а другият с високо крило и така могат да ги разминават без да си закачат крилата. ... правете си сметка коко място има там.

Не мисля, че има параметър по които Пловдив да отговаря на категория 4D освен дължината на писта - рульожките са тесни, паронът е малък, а "терминалът" не става за нищо друго освен за събаряне.

МнениеПубликувано на: 13 Фев 2005 12:26
от atzah
Не че е за този раздел тази тема, както се развива, но като човек, който си вади хляба от това, реших и да си изкажа мнението.

Значи ние от много години използваме Пловдив като зимно летище за нашата чартърна програма. Само миналата година избрахме София (не по наше желание) и тази сме отново в Пловдив.

Говорим, за случая когато се чартира с Българска авиокомапния

На изборът на летище влияят доста голям набор от фактори.

- цената, естествено, че ще летиш до това летище, до което общата сума на разходите (от началната дестинация, до летището) плюс разходи за летищни такси/кетъринг и трансфери до крайната дестинация са най ниски. Най важното е на каква цена предлагаш пакетите, а не до това къде летиш (стига времето за трансфер да е в рамките на разумното). Я да се върже сметката да е по евтино и от Кольо Ганчево ще летим. Тук предимството на Пловдив е в по ниските лет. такси и това, че общото трансферно време до 3-те ски дестинации в България е най ниско.

- възможносттите на дадена чартърна компания. Ами ако DU са им базирани самолетите в Пловдив и аз искам да летя от София, те няма да прелитат до София, специално за мен, а? Авиокомапниите обикновенно си правят сметките в началото на сезона и пребазират самолети, ама и те предпочитат да плащат по малко за паркинг.
От огромно значение е какъв слот могат да ти дадат. За туристически трафик всички искат да летят ден 6 ( в краен случай и 7). Другите дати са свободни, ама кой иска да лети така. Хората през зимата обикновенно ползват седмица отпуска, така че полет в ден 3 си е риск голям (и безмислен).

Има много трески за дялане в Пловдив. Въпреки, че пообновиха малко терминала тази година, сложиха LCD дисплей, хората се стряскат как кацат и пеша се отправят към терминала, където си е традиционно студено и по комунистически мрачно.

Най големият проблем на летището в Пловдив са митническите и граничните власти. Просто са пълна подигравка с името на България.
Просто, толкова малко пътници виждат и така са "огладнели" че търсят с какво да се заядат. Никъде по света не съм виждал да отнема по дълго време паспортната проверка (с изключение може би като кацне някой самолет от Китай на Шереметиево 2). Седях с хронометър и засичах, че им отнема средно по 3мин и 45 сек на паспорт. Какво им гледат не мога да ви кажа.

А когато митниците не ни разрешиха да качим 60кг рекламни материали за България, свързани с участието на България на международното туристическо изложение в Копенхаген просто побяснях. Нали от тези брошури зависи те дали ще имат работа догодина. Пародия, подигравка. Единчствения начин да се оправят тези служби е да се уволнят всички до един, който се е докоснал по някакъв начин до този разлагащ се труп. Да се наемат за началници от Северна Европа (на съответната заплата) и като персонал млади хора. Пълен срам за името на България са тези служители в момента.

Следва да се каже, че това няма нище общо с летището. Познвам се лично с директора на летището в Пловдив и е много точен човек и прави всичко, което му е по силите за да може Пловдив да живне малко. Тази година разкара ония съмнителни господа, които бяха заграбили количките за багаж и им бяха сложили табели такси и гостите си мъкнаха багажа до автобусите сами.
Таксиджиите и те се осмириха.

Не знам как ги смятате разстоянията, но мога да ви гарантирам, че времето от кацане на туриста в България (който е за Банско или Боровец) до пристигането му в хотела в общи линии е еднакво дали е в Пловдив или София. Защото трансфер за Банско прз деня от Враждебна до Владая му отнема толкова, че за същото време трансфера от Пловдив, отдавна е минал Пазарджик. Няма светофари, няма задръствания.
На летище Пловдив ги няма тълпите посрещачи и изпращащи (В София понякога имам чувстовото, че някакви чичовци, лели дето не са виждали момчето от 15 години, сега точно са решили да дойдат на летище да го посрещнат, ама за всеки случай я да дойдем 8 часа по рано, че да не кацне самолета по рано).
В Пловдив туристите си излизат и са си само "твои". Някой спомена, че имало паркинг за 20-на коли. Ами, аз рядко съм виждал повече от 5 коли там и то повечето са наши или на на авиокомпаниите.
Има си достатъчно място за 8 автобуса (т.е 2 самолета) да си паркират, а не като в София, да се надлъгваш с полицаите, които имат абсурдното изискване като се съберат всички 45 човека за автобуса да се строят и да стоят с куфарите готови и тогва може да си извикаш автобуса. А това, че хората излизат половин час и че навън е -20C хич, не им пука (освен ако не ги "уважиш").

Като цяло ние си го харесваме Крумово, въпреки напъните на Бъл-гарсктие гранични и митичнески служители (дори преди няколко години покрай кризите на Балкан летяхме до там и лятото). Като имаме предвид времената за трансфер в някои големи градове по света до летищатата им, смятам че Пловдив съвсем спокойно може да играе роля на алтернативно летище на София. Тъй като ние продаваме и чисти билети, тази година предложихме безплатен (условно безплатен, калкулиран си беше) трансфер до/от Крумово от/до Александър Невски.

Отнема точно час и 35 мин, и когато цената на билета ти е 30-40% по ниска, никой софиянец, нямаше нещо напротив.

МнениеПубликувано на: 13 Фев 2005 13:22
от SPEED_BIRD
Хей, това беше доста интересно... :D

atzah, ако имаш още такива впечатления непременно да ги споделиш с нас! :wink:

МнениеПубликувано на: 13 Фев 2005 20:20
от Toni
Момчета, да не си мислите че не харесам Пловдив...напротив, смятам, че има супер потенциал.

Историята с граничната проверка съм я изпитал на собствен гръб:
Бяхме единствен самолет: BUC - 157 човека. Граничната процедурата беше около 50+ мин, при положение, че работеха 4 гишета. Към това време добавете и митницата....отчайващо е!

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2005 14:12
от AiBOJ
Izwinqvam se purvo 4e ne pisha na kirilica,no sum v unito i tuk nqma kirilica!!!
Най големият проблем на летището в Пловдив са митническите и граничните власти. Просто са пълна подигравка с името на България.
Просто, толкова малко пътници виждат и така са "огладнели" че търсят с какво да се заядат. Никъде по света не съм виждал да отнема по дълго време паспортната проверка (с изключение може би като кацне някой самолет от Китай на Шереметиево 2). Седях с хронометър и засичах, че им отнема средно по 3мин и 45 сек на паспорт. Какво им гледат не мога да ви кажа.

А когато митниците не ни разрешиха да качим 60кг рекламни материали за България, свързани с участието на България на международното туристическо изложение в Копенхаген просто побяснях. Нали от тези брошури зависи те дали ще имат работа догодина. Пародия, подигравка. Единчствения начин да се оправят тези служби е да се уволнят всички до един, който се е докоснал по някакъв начин до този разлагащ се труп. Да се наемат за началници от Северна Европа (на съответната заплата) и като персонал млади хора. Пълен срам за името на България са тези служители в момента.



atzah,mitnicite sa problem za vsqko edno letiste w Bg ,a i ne samo w Bg.Moga da dam primer s letiste Burgas.Tova lqto edin priqtel raboti tam i kato se vidqhme s nego slu4aino lqtoto go porazpitah za dosta raboti i nqkoi nesta koito mi kaza ostanah vtreshten.Az ste go spomena tuk ne v takiva podrobnosti.Naj obsto kazano na letisteto v Burgas e takava korupciq,za koqto mi e bila prosto bedna fantaziqta.Moje da se kaje 4e tam ot naj malkiq ohranitel do mitni4arite se oblagodetelstvat dosta dobre(za kakvo ina4e vseki se natiska da raboti na letisteto).Vupreki 4e ima tableka na budkite na mitni4arite 4e ne vzemat pari,te go pravqt s naj golqma naglost.Puk i 4estno kazano az go izpitah tova lqto.Iskah da si vzema Kompa ot Burgas i da si go donesa tuk i kato po4nah da minavam skener,me napraviha lud.....,30 min sum sedql da se raypravqm da me pusnat.Iskara me terorist,koito prenasq bomba v kutiqta na kompa.Karaha me da go puskam,koeto ne mojeshe da stane stoto nqmam monitor.Kazah im daite monitor i ste go pusna i otgovorut im beshe 4e nqmat i stom sum ne mojel da im pokaja 4e tova e komp koito raboti nqmalo da me pusnat.Az izri4no im kazah 4e kompa nqma da go vurnai ste go vzema.V kraina smetka sled 20 min razpravii doide edin ,shef li im beshe neznam i mi vika otvori kutiqta da vida.Otvarqm az i onq po4na da me razpitva :Taq 4ast kakva e ,tova kakvo ......i sled 3 miliona ugovorki i muki me pusna,prosto bez komentar.A predi tova bqh govoril s predstavitelkata na kondor i s drugi ot mitnicite i im kazah 4e iskam da si vzema kompa i te mi kazaha nema problem,ama poznaite....Iskat pari histinicite.....
A da ne obqsnqvam 4e oste edin bulgarin koito susto letq s moq samolet si noseshe laptop i s nego se zaqdoha jestoko.....
A kakvo da vi kaja za hienite koito svalqt i ka4vat bagaja ot samoletite.Te puk kolko kradat ne e istina.Tozi moq poznat mi razpravqshe 4e vseki tam krade,vupreki 4e ima kameri za nabliudenie.Te tolkova sa se izpipali 4e znaqt kude mogat da kradat i tova go pravqt v samoleta oste.I naj loshoto e 4e vsqka godina rabotqt edni i sasti tazi rabota.Nakoj ako go hvanat gori cqlata grupa,ama tva sa po neopitni,a ina4e izpe4enite s godini karat tam i kradat,napravo tragediq.Nqma da razkazvam oste 4e ste stane prekaleno dulgo.
Ta tova koeto pisha ne se otnasq samo za Burgas,budete sigurni i vuv Varna e tolkova tragi4no.Predi 2 godini sakvartiranta mi kato se pribirashe v Bg i leteshe do Varna i osven 4e otkradnaha 4isto nov telefonen sekretar ot kufara mu,bqha mu otkradnali i nqkolko 4ifta slipove i 4orapi :shock:
Ta za tova sum na mnenie kato atzah 4e vsi4ki do edin trqbva da gi izgonqt i na tqhno mqsto novi hora i zasilen kontrol ina4e nqma da stane.
atzah i na men mi beshe interesno ot vpe4atleniqta ti po gore i kogato imash takiva i ot drugi letista,draskai po nqkoi red :wink:

Naistina se otklonihme ot temata i v takuv slu4ai da pomolq moderatora da premesti nashite mneniq koito se otklonqvat ot temata i da napravi nov forum kudeto tova e koeto pishem ste e po temata.

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2005 21:08
от atzah
Ами реално имам впечатления от 4те основни летища в България. И с 4-те сме се борили с чартърни полети. С огромно удовоствие бих натрупал и от други летища, защото смятам, че в момента и Бургас и Варна издишат през лятото. Просто в момента съм адски зает и не мога да споделя мислите си.

Може би все пак е редно някой модератор да я нацепи тази тема.

МнениеПубликувано на: 17 Фев 2005 09:53
от ATC
Ами виж в Авиационен има отделни теми за Летищата.... :)

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2005 03:36
от Делян
Ако проектът "Супер Боровец" потръгне, виждам как Пловдивското летище ще стане важно летище, а ако и Олимпиадата 2014 стане тогава ще трябва и нов терминал да се строи. Но тогава сроковете ще са по-различни заради ЕС вече!

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2005 13:39
от mitkobiker
may oshte nikoy ot moderatorite ne e razdelil tazi tema ili po-skorotryabva letishte plovdiv da go otdelim ot zimnite charteri/ pone kato tema vav foruma :)/
i bez olimpiada letishte Plovdiv ima badeshte. Savsem realno e tam da se poyavi nyakoy LOW COST naprimer ot UK kato se ima predvid kolko anglichani si nakupiha kushtichki iz Rodopite...