КОНЦЕСИОНЕН ДОГОВОР ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА КОНЦЕСИЯза строителство за обект
„Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“- публична държавна
собственост
Забележка: Съоръжението „Перон“ се състои от:
- „стара“ част (не е включена в обекта на концесия), обхващаща самолетни
стоянки с номера от 1 до 9 съгласно маркировката на перона, обявена в AIP на Република
Договор за концесия за строителство за обект „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“
18
България, карта LBPD AD2-19, с площ 61 752 кв. м (точната площ не може да се твърди,
доколкото в различни документи има посочване на различни площи, някои с доста
съществени разлики – напр. от експертиза по съдебно дело има определена площ 61 762
кв. м, по геодезическо заснемане от 2004 г. за целите на констативния нотариален акт
площта е 72 381 кв. м, по апорт на непарична вноска, приета с протокол от заседание на
ПОС от 13.01.1995 г. площта е 111 440 кв. м). „Старата част“ е изградена през 1982 г. от
Министерство на народната отбрана. Тази част е описана като „конструкция от положени
пластове бетон, пясък и баластрова основа“ в Решение на ПОС 482 от 24.04.2017 г.
Същата част е елемент от извършена непарична вноска на „Летище Пловдив“ ЕООД (с
тази правна форма е преди преобразуването в ЕАД) в капитала на новоучреденото през
1995 г. „Летище Пловдив“ АД, по отношение на което и за правото на собственост върху
която съществува дългогодишен съдебен спор;- „нова“ част (включена е в обекта на концесия) - с площ 47 420 кв. м, с
размери 258/160 м, бетонова настилка (описана въз основа на съдебно-техническа
експертиза като циментобетон, циментостабилизираща основа и противозамръзващ
пласт в Решение на ПОС 482 от 24.04.2017 г.), с 6 местостоянки с номера: 10А, 10В, 11А,
11В, 12А и 12В, съгласно маркировката на перона, обявена в AIP на Република България,
карта LBPD AD2-19. Тази част от перона е ремонтирана през 2009 г. въз основа на
разрешение за строеж № 465/23.10.2008 г., издадено на МТИТС – ГД ГВА и извършен
със средства на ГД ГВА ремонт, разширение и реконструкция на част от съществуващия
перон.
По отношение на „новата“ част от перона е налице правен спор.
Към настоящия момент летището ползва „новата“ част от перона с шестте нови
стоянки с номера: 10А, 10В, 11А, 11В, 12А и 12В, съгласно маркировката на перона,
обявена в AIP на Република България, карта LBPD AD2-19.2.2.7. От поземлен имот с идентификатор 40004.250.184 с площ 72 097 кв. м се
изключва и не е част от обекта на концесия площ от 300 кв. м за питомник за служебни
кучета на Министерството на вътрешните работи с координати на гранични точки,
посочени в Справка № 5 към Приложение № 2.2.2.8. В Обекта на концесията могат да се включат и отчуждени имоти, пряко
свързани с Обекта на концесията, когато това е необходимо, със сключването на
допълнително споразумение.
2.2.9. КОНЦЕСИОНЕРЪТ е длъжен да търпи упражняването на право на
преминаване на собствениците на активите, посочени в т. 2.2.6.2, както и на техните
служители и определени от тях лица. В случай, че осъществяването на Концесията и
изпълнението на Концесионния договор се препятства или затруднява от правата на тези
лица, КОНЦЕСИОНЕРЪТ може да предприеме самостоятелно и за своя сметка
съответните правни и фактически действия за постигане на споразумение с тези лица,
като предварително уведоми за това КОНЦЕДЕНТА....от документацията на министерството на транспорта . За всичко това концесионера ще плаща данъци и застраховки ,задължително ще рехабилитира /смятай дълбоко отнемане на повърхностния слой с изтекла годност от 35 години и одебеляване на покритието с високоякостен бетон / ,защото новите условията за PCN са завишени ,трябва да им изгради /на стоянките/ нова светлинна и наземна маркировка ,да ги почиства от сняг и препятствия ,да плаща за осветление и охрана и един ден всичко може да му се отнеме с решение на Българския Независим Съд
Забележете всичко е построено от държавата ,стопанисвано от нея ,плащани са от нея данъци и разходи за обслужване и сертифициране ,Земята на която е изградено съоръжението е ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ и то може та се ползва за такова само след придобиване на сертификат за годност и от сертифициран летищен оператор ! ! ! Всичко това се намира в охраняема зона с държавен граничен контрол и неможе да се използва за други цели.Дефакто ,държавата е апортирала бетона на съоръжение ,подлежащо по условие на рехабилитация и собственика определен от съда ,трябва да си го изгребе
и изнесе ,ако няма сертификат за такава дейност и не му е плащал данъци и разходи по поддръжката.
... и прокуратурата /защитника на държавните правни интереси/ СПИ !!!